Gå til innhold

Er det vakkert med sminke og løshår vs usminket dame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sminker meg ikke, og jeg har naturlig hår.

Jeg ser mange som sminker seg og har på løshår for å få tykt og langt hår.

 

En ting er at man får skjønnhetssøvnene sin, spiser sunt, drikker vann, mosjonerer. Det gjør jo underverker for kropp og sinn, og dette gjør jeg selv.

Men det er så mange som sminker seg, har ekstra lange vipper, og gjør håret tykkere med løshår, så de blir jo guddommenlige i forhold til andre dødelige.

Så får de mange kommentarer fra andre om hvor vakre de er... Men sannheten ligger jo bak alle stasjen!

 

Hvorfor skal man sammenligne seg med mennesker som har 1 tonn sminke og 1kg løshår på hodet?

Alle sier jo at de er så vakre osv, men hva med oss som ikke sminker oss og har løshår - er vi ikke vakre vi da?

 

For i våre dager virker det som om at man kun er vakker om man har sminke, vipper og løshår, mens vi som er naturlige og usminkede blir sett på som stygge.

Alle får jo en helt feil oppfatning av naturlig skjønnhet, fordi det eneste som er vakkert er de som har sminket seg og ordnet håret med løshår.

 

Jeg ser damer som er vakkert sminket, har lange vipper som flagrer i vinden, og har tykt og flott hår pga løshår, og jeg tenker at det er jo ikke sånn det skal være ... Det er bare det som blir sett på som vakkert, og alle tror de må se plettfri ut med sminke og å ha overnaturlig langt og tykt hår ...

 

Jeg blir sur når folk sier at disse damene er vakre, fordi det er jo ikke ekte. Jeg ville heller sett de uten løshår og sminke, for da kunne jeg sammenlignet meg med dem...



Anonymous poster hash: 89a1f...d0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vel men kvinner flest fikser seg faktisk opp, så det er det som er sammenlikningsgrunnlaget. Menn flest vet også at kvinner sminker seg og synes det er greit. De foretrekker en kvinne som ser pen ut uten sminke og med håret i en bust, men det er helt greit og attraktivt at hun fikser seg om morgenen.

 

Dersom sminke er gjort riktig ser man penere ut og fortsatt naturlig ut. Blir man ikke penere så sminker man seg feil. 

 

De fleste kvinner bruker ikke extensions, dette gjelder kun et fåtall. Og for dem gjelder det samme som med sminke - det ser bra ut om det er gjort riktig. Er extensions tydelige, ser det forferdelig ut.

 

Hvorfor er dette problematisk for deg? Det er ikke som om disse kvinnene benytter seg av muligheter som er utilgjengelige for deg. Alt som kreves er at du bruker litt tid på å forstå konseptene og tar deg bryet. Velger du det bort er det greit, men det er ingenting å bli sur for. 



Anonymous poster hash: 76303...80d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går så og si alltid uten sminke. Ikke sjelden jeg får høre jeg er vakker.

Anonymous poster hash: 59ceb...253

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle sier jo at de er så vakre osv, men hva med oss som ikke sminker oss og har løshår - er vi ikke vakre vi da?"

 

Vi vet jo ikke om du er naturlig vakker eller ei. Men du kunne selvsagt sett bedre ut, og selv naturlig vakre kvinner sminker seg litt, så man ligger uansett litt "etter" om man ikke foretar seg noe. 



Anonymous poster hash: 76303...80d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er omvendt ofte, hører alltid ting som "naturlig slår alt" og "gutta liker naturlige jenter" (min favoritt! For vi ser jo såklart alle ut som vi gjør kun for gutta sin del).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja vel men kvinner flest fikser seg faktisk opp, så det er det som er sammenlikningsgrunnlaget. Menn flest vet også at kvinner sminker seg og synes det er greit. De foretrekker en kvinne som ser pen ut uten sminke og med håret i en bust, men det er helt greit og attraktivt at hun fikser seg om morgenen.

 

Dersom sminke er gjort riktig ser man penere ut og fortsatt naturlig ut. Blir man ikke penere så sminker man seg feil. 

 

De fleste kvinner bruker ikke extensions, dette gjelder kun et fåtall. Og for dem gjelder det samme som med sminke - det ser bra ut om det er gjort riktig. Er extensions tydelige, ser det forferdelig ut.

 

Hvorfor er dette problematisk for deg? Det er ikke som om disse kvinnene benytter seg av muligheter som er utilgjengelige for deg. Alt som kreves er at du bruker litt tid på å forstå konseptene og tar deg bryet. Velger du det bort er det greit, men det er ingenting å bli sur for. 

Anonymous poster hash: 76303...80d

 

 

Det er bare det at menn snur seg etter disse kvinnene, og alle kommenterer hvor vakre de er med all sminke og stasj...

Mens vi som er naturlige blir ikke lagt merke til engang ...

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

"Alle sier jo at de er så vakre osv, men hva med oss som ikke sminker oss og har løshår - er vi ikke vakre vi da?"

 

Vi vet jo ikke om du er naturlig vakker eller ei. Men du kunne selvsagt sett bedre ut, og selv naturlig vakre kvinner sminker seg litt, så man ligger uansett litt "etter" om man ikke foretar seg noe. 

Anonymous poster hash: 76303...80d

 

 

Det er det at jeg vil ikke bli sammenlignet med sminkede kvinner, jeg vil bli sammenlignet med usminkede kvinner.

Helst vil jeg ikke bli sammenlignet med noen, jeg vil at folk skal se meg som jeg er...

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det menn ikke vet er at man bruker adskillig mer sminke for å sminke seg sånn såkalt naturlig, enn når man i full fart om morgenen laget en sotning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er omvendt ofte, hører alltid ting som "naturlig slår alt" og "gutta liker naturlige jenter" (min favoritt! For vi ser jo såklart alle ut som vi gjør kun for gutta sin del).

 

Dette betyr at menn liker en naturlig "look". Jentene de vil ha er altså de som sminker og steller seg på en diskre og attraktiv måte, ikke de som går uten. Menn ser jo selvsagt ikke at en kvinne har litt concealer, leppefarvet lebestift og lett rouge i kinnene. 

Anonymous poster hash: 76303...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sur når folk sier at disse damene er vakre, fordi det er jo ikke ekte

 

De er da like ekte som deg, bare at de bruker sminke!! Synes du virker veldig usikker ut, og skyver den bort på disse "gudommelige" kvinnene med sminke, hvor du trykker dem ned. Fint for deg at du velger å gå uten sminke, men du må respektere at andre ikke vil det. Om du føler deg stygg uten sminke, så får vel du også prøve å sminke deg litt da, eller jobbe med selvfølelsen..



Anonymous poster hash: 9597b...557
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke glemme fargede linser, botox for sinnarynken og eller lepper, siliconbryster, ja, har jeg glemt noe nå?

 

Jeg er som deg TS, bruker ingenting falskt om man kan si det slik. For det er det jeg synes det blir, falskt



Anonymous poster hash: 321ae...20d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det menn ikke vet er at man bruker adskillig mer sminke for å sminke seg sånn såkalt naturlig, enn når man i full fart om morgenen laget en sotning. 

 

Ja, de ser ut som plettfrie babyfjes uten rynker, fregner, pigmentflekker, arr, kviser, fødselsmerker ...

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg er som deg, TS, et bevisst valg jeg tok for endel år tilbake da jeg følte at jeg hadde altfor mye fokus på hår, sminke og klær.

Jeg er helt komfortabel med å gå usminket og jeg bryr meg ikke om at andre gjør det, de gjør som de vil. Men jeg får ofte kommentarer og spørsmål om hvorfor jeg ikke sminker meg. To venninner har tom kjøpt maskara til meg, selv om jeg sier at jeg ikke har behov for det. Jeg synes det er ufint, selv ville jeg aldri kommentert andres sminke eller fravær av sminke! Skjønner ikke at folk er så frekke.

Uansett. Jeg synes du har feil fokus. Hvorfor bry deg om at noen kvinner bruker løshår, påsatte vipper eller et tonn med sminke? Hvis du virkelig er komfortabel med deg selv så lar du andre ta sine valg. Mener nå jeg.

Anonymous poster hash: a0391...a62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ja, de ser ut som plettfrie babyfjes uten rynker, fregner, pigmentflekker, arr, kviser, fødselsmerker ...

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

 

Det er kjekt og kunne legge sin makeup synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er det at jeg vil ikke bli sammenlignet med sminkede kvinner, jeg vil bli sammenlignet med usminkede kvinner.

Helst vil jeg ikke bli sammenlignet med noen, jeg vil at folk skal se meg som jeg er...

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

 

 

Du velger selv å ikke foreta deg noe som 90% av kvinner foretar seg. Det står du fritt til, men du kan ikke ta valg på vegne av andre, hverken kvinner som sminker seg eller mennene som liker dem.

 

Livet består av slike til tider ubehagelige faktum, og du enten innretter deg eller slår deg til ro med at du nekter å ta del i det. En mann uten selvtillit, sosialt liv eller en krone på konto kan syte over hvordan kvinner velger å legge seg etter mennene som har disse tingene, eller han akseptere at det er slik og innrette seg deretter. Kvinner vil ikke slutte å like utadvendte, selvsikre og pengesterke menn dersom han starter nok tråder på KG - i motsetning til hva noen ser ut til å tro.

 

Du er den kvinnelige ekvivalenten av disse mennene som tenker at menns behov er noe som kan motarbeides. Mennene sammenlikner kvinnene de observerer i samfunnet, og du er enten en del av samfunnet eller melder deg ut.

Anonymous poster hash: 76303...80d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg er som deg, TS, et bevisst valg jeg tok for endel år tilbake da jeg følte at jeg hadde altfor mye fokus på hår, sminke og klær.

Jeg er helt komfortabel med å gå usminket og jeg bryr meg ikke om at andre gjør det, de gjør som de vil. Men jeg får ofte kommentarer og spørsmål om hvorfor jeg ikke sminker meg. To venninner har tom kjøpt maskara til meg, selv om jeg sier at jeg ikke har behov for det. Jeg synes det er ufint, selv ville jeg aldri kommentert andres sminke eller fravær av sminke! Skjønner ikke at folk er så frekke.

Uansett. Jeg synes du har feil fokus. Hvorfor bry deg om at noen kvinner bruker løshår, påsatte vipper eller et tonn med sminke? Hvis du virkelig er komfortabel med deg selv så lar du andre ta sine valg. Mener nå jeg.

Anonymous poster hash: a0391...a62

 

Men menn tror at damer skal se ut sånn ... og det er ikke rett. Damer skal se ut som de gjør naturlig, ikke med masse sminke.

Jeg liker ikke denne trenden der man må være sminket for å bli sett ... Jeg vil ikke ødelegge huden min for å bli lagt merke til ...

 

Hvorfor må damer sminke seg? 

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir jo som at jeg sitte ved siden av en sminket venninne. Alle ser på henne fordi hun ser så perfekt vakker ut ...

Jeg sitter ved siden av og er helt naturlig.

Hadde min venninne vært sminkefri hadde hun også vært like naturlig som meg...

 

Derfor velger menn den sminkede, selv om jeg er like pen som henne egentlig ...



Anonymous poster hash: 89a1f...d0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvorfor må damer sminke seg? 

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

 

 

Du må ikke noe som helst. Du er heller ikke berettiget til mannlig oppmerksomhet, like lite som en mann er berettiget å ligge med damer. Det krever effort fra menn å få seg noe, og det krever effort for kvinner å fremstå seksuelt attraktive for menn. 

Anonymous poster hash: 76303...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men menn tror at damer skal se ut sånn ... og det er ikke rett. Damer skal se ut som de gjør naturlig, ikke med masse sminke.

Jeg liker ikke denne trenden der man må være sminket for å bli sett ... Jeg vil ikke ødelegge huden min for å bli lagt merke til ...

 

Hvorfor må damer sminke seg? 

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

 

Sier hvem? Damer skal da se ut som de vil, om det nå innebærer ingen eller lassevis med sminke. Jeg er en av de som bruker en del tid på sminke, fordi jeg selv liker og trives med det. Du vil ikke sminke deg, da skal du selvsagt ikke gjøre det heller! Ingen av delene er "rett" eller "feil".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det blir jo som at jeg sitte ved siden av en sminket venninne. Alle ser på henne fordi hun ser så perfekt vakker ut ...

Jeg sitter ved siden av og er helt naturlig.

Hadde min venninne vært sminkefri hadde hun også vært like naturlig som meg...

 

Derfor velger menn den sminkede, selv om jeg er like pen som henne egentlig ...

Anonymous poster hash: 89a1f...d0a

 

Så utrolig sytete du er. Kanskje du ikke får mannlig oppmerksomhet pga din negative utståling? Hvem er du til å fortelle hva andre kvinner skal eller ikke skal gjøre, bare fordi du føler deg mindreverdig? Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 9597b...557

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...