Gå til innhold

Er det greit av samboer å fylle huset med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det viser ihvertfall at det er stor forskjell på de.

Jeg vil anta at deres toleransegrenser er svært forskjellige.

Møtes på midten må være mulig.

Jeg har da kommentert flere ganger her at jeg har prøvd på akkurat dette..

Anonymous poster hash: 029fb...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 barn i huset i noen få dager kan da vel ikke være et stort problem. Sånt må en regne med i sommerferien. Jeg har selv bare 5 av barna boende hjemme nå, men jobber 100% annen hver uke og 200% annen hver uke nå i sommer. Denne uka begynner både jeg og samboeren på jobb kl 5, så blir ikke mange timene på øyet akkurat. Men man lever da bare en gang. Sove kan man gjøre når man blir gammel.

 

Det synes jeg var et idiotisk argument, hvis det er ment alvorlig. Men det er jo bra for deg at du ikke trenger særlig med søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det best om jeg får mine 8 timer på det jevne, men selv jeg klarer fint fungere på 6 timer en natt eller to hvis jeg må - mindre også. Klart man blir trøtt, men av og til er det greit å "ofre litt" for å glede andre og jeg tenker vel at her har ungene og samboer stor glede av å kunne ha ferietid sammen. 

Dessuten finnes det ørepropper i et utall varianter som kan hjelpe mot støy så jeg syns ikke "sove kan man gjøre senere" er et idiotisk argument, det er en måte å få frem at det går helt fint å ofre litt søvn om man er innstilt på det. 

Selvsagt er det umulig om man overhode ikke ønsker være imøtekommende, men livet gir en liksom det en ber om på den måten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det best om jeg får mine 8 timer på det jevne, men selv jeg klarer fint fungere på 6 timer en natt eller to hvis jeg må - mindre også. Klart man blir trøtt, men av og til er det greit å "ofre litt" for å glede andre og jeg tenker vel at her har ungene og samboer stor glede av å kunne ha ferietid sammen. 

Dessuten finnes det ørepropper i et utall varianter som kan hjelpe mot støy så jeg syns ikke "sove kan man gjøre senere" er et idiotisk argument, det er en måte å få frem at det går helt fint å ofre litt søvn om man er innstilt på det. 

Selvsagt er det umulig om man overhode ikke ønsker være imøtekommende, men livet gir en liksom det en ber om på den måten...

Ja.. enig der.. og jeg hadde jo tenkt å ofre hele helgen... Jeg sovner bare ikke av uro i huset, så ørepropper fungerer ikke..

Nå er det fredag.. Jeg har sovet maks fire timer per natt hele uken.. I tillegg har jeg blitt forkjølet og har feber..  Helgen er her og jeg er helt skutt!! Så dette var en fin start på ferien.

Eldstejenta skal feire bursdag i kveld også.. Der har jeg faktisk meldt meg helt ut, da jeg ikke føler meg hørt! I natt reiser jeg og minsten til mamma og sover litt :P

Anonymous poster hash: 029fb...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer da vel én natt med litt barnestøy?

EN natt?? Jeg skrev jo rett ovenfor at nå har det vert fire netter... Og enda er det to netter før de drar

Anonymous poster hash: 029fb...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

EN natt?? Jeg skrev jo rett ovenfor at nå har det vert fire netter... Og enda er det to netter før de drar

Anonymous poster hash: 029fb...487

 

 

Men det er jo likevel ikke så mye hele ferien/sommeren tatt i betraktning. Trodde de skulle være på besøk i ukevis jeg ut fra innledningen din, men når det er snakk om en knapp uke så synes jeg faktisk at du nesten bare må "holde ut". Godt forhold til søskenbarna er viktig å ta med seg videre i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt med søskenbarn på besøk, kjempekjekt med ferie. Også kjempekjekt at de som ikke har ferie får sove om natten. Og siden gjestene er barn, så må det jo være gjennomførbart at de legger seg på et tidspunkt slik at det blir nattero i huset. Dette får samboer ta ansvar for siden han har invitert dem, og siden det er alles ansvar at man tar hensyn til hverandre!

God bedring, TS. Håper du får deg noen gode netter med søvn nå, og at moren din får avlastet deg litt med minstemann i tillegg!



Anonymous poster hash: efb46...371
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som tydeligvis ikke har fått med dere alle opplysninger her, foreslår jeg å lese spesielt hovedinnlegget til TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som tydeligvis ikke har fått med dere alle opplysninger her, foreslår jeg å lese spesielt hovedinnlegget til TS.

Hva tenkte du på?

Anonymous poster hash: 4ff03...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS: Husk å si at huset skal være normalt ryddig før dere kommer tilbake. At de ikke samler opp rotet til du er frisk.

Anonymous poster hash: efb46...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS: Husk å si at huset skal være normalt ryddig før dere kommer tilbake. At de ikke samler opp rotet til du er frisk.

Anonymous poster hash: efb46...371

Tusen takk for veldig godt tips! :)

Nå er jeg vell fremme hos mor.. Har sluppet unna legging av minstemann og lugget rett ut på sofaen hele kvelden. Nå er det natt, og i morgen skal jeg få

Sove ut! Mamma <3

Anonymous poster hash: 029fb...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt med søskenbarn på besøk, kjempekjekt med ferie. Også kjempekjekt at de som ikke har ferie får sove om natten. Og siden gjestene er barn, så må det jo være gjennomførbart at de legger seg på et tidspunkt slik at det blir nattero i huset. Dette får samboer ta ansvar for siden han har invitert dem, og siden det er alles ansvar at man tar hensyn til hverandre!

God bedring, TS. Håper du får deg noen gode netter med søvn nå, og at moren din får avlastet deg litt med minstemann i tillegg!

Anonymous poster hash: efb46...371

Takk! Føler meg som ett nytt menneske allerede :)

Anonymous poster hash: 029fb...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo likevel ikke så mye hele ferien/sommeren tatt i betraktning. Trodde de skulle være på besøk i ukevis jeg ut fra innledningen din, men når det er snakk om en knapp uke så synes jeg faktisk at du nesten bare må "holde ut". Godt forhold til søskenbarna er viktig å ta med seg videre i livet!

Er helt enig med at set er viktig med gode søskenbarnforhold.. Men at noen skal

Slite seg igjennom uken med hodepine og som en zombie på bekostning av det er helt feil!!!

Noen har behov for søvn og ro! Og De hadde mulighet til å være sammen hos besteforeldrene.. At de skal få bråke om natten når andre prøver å sove

Og skal opp tidøig på jobb lærer jo barna null om hensyn til andre!

Hva om jeg hadde gjort det i hverdagene nå de har lagt seg og vi eeendelig fikk voksentid.. Skrudd opp musikken å danset sånn at barna lå våkne halve natten? Fordi voksentiden eeer så viktig!

Anonymous poster hash: 029fb...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Nei det er ikke greit. De kan leke sammen på dagtid. Rangling seint om kveldene får de vente med til de blir voksne og flytter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil sikkert bli omtalt som en fantastisk tante/svigerinne/stemor/svigerdatter som flytter ut når mannens barn og onkelunger er på besøk. Fortsett med det! :)

Anonymous poster hash: f4cbd...b57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har selv søskenbarn på samme alder, og jeg er veldig glad for at det ikke ble satt restriksjoner a la det TS ønsker de få gangene i året vi traff hverandre. Og ja, jeg antar at støynivået til tider var svært høyt.

TS: Hva med at alle ungene i samme alder overnatter hos besteforeldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...