Gå til innhold

Ble belastet 4 ganger for EN vare jeg kjøpte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdaget det på kvittering nettopp. Det er snart to uker siden jeg handlet der(Kiwi)

Har jeg krav på å få pengene tilbake selv om det har gått så lang tid? Har jo egentlig ikke noe bevis

Anonymous poster hash: facf9...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvilsomt.

Kanskje best å sjekke kvitteringen etter å ha handlet. Hvis man gidder.

Jeg var flinkere til det før. Og da oppdaget jeg feil flere ganger.

Ikke til forkleinelse for kassa-ansvarlige, alle kan gjøre feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du har er en kvittering som viser at du har kjøpt fire varer. Jeg ville latt det være om jeg var deg.



Anonymous poster hash: e0fbb...139
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjøpte en vare, merket du da ikke at prisen var økt 4 ganger?

 

Du kan selvfølgelig prøve, men tror ikke butikken vil gi deg tilbake pengene med dette grunnlaget, 2 uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjøpte en vare, merket du da ikke at prisen var økt 4 ganger?

 

Du kan selvfølgelig prøve, men tror ikke butikken vil gi deg tilbake pengene med dette grunnlaget, 2 uker etterpå.

TS mener jo ikke at hun (eller han) ikke kjøpte noe som helst annet samtidig, det er ikke det "EN vare" betyr her. Det betyr bare at hun ble belastet for fire eksemplarer av en vare hun bare kjøpte én av, hun kan godt ha kjøpt noe annet samtidig. Man bare skriver det på denne måten for å forklare i overskriften hva som har skjedd. Jeg hadde kke tenkt over det hvis jeg ble belastet for fire liter melk fremfor en liter melk hvis jeg handlet for 400 kr. på Kiwi. Jeg antar det er noe sånt som har skjedd her.

Det blir nok vanskelig å bevise dette, TS. Samtidig er det vel mye mulig en butikk ikke gidder å gjøre seg vanskelig på noe sånt uansett. Det hadde jo vært en jævlig pussig måte å tjene seg penger på, det å gå tilbake fire uker etterpå og kreve å få igjen for tre varer på Kiwi, så det er godt mulig de tar deg på ordet hvis du først prøver.

Anonymous poster hash: eb588...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS mener jo ikke at hun (eller han) ikke kjøpte noe som helst annet samtidig, det er ikke det "EN vare" betyr her. Det betyr bare at hun ble belastet for fire eksemplarer av en vare hun bare kjøpte én av, hun kan godt ha kjøpt noe annet samtidig. Man bare skriver det på denne måten for å forklare i overskriften hva som har skjedd. Jeg hadde kke tenkt over det hvis jeg ble belastet for fire liter melk fremfor en liter melk hvis jeg handlet for 400 kr. på Kiwi. Jeg antar det er noe sånt som har skjedd her.

Det blir nok vanskelig å bevise dette, TS. Samtidig er det vel mye mulig en butikk ikke gidder å gjøre seg vanskelig på noe sånt uansett. Det hadde jo vært en jævlig pussig måte å tjene seg penger på, det å gå tilbake fire uker etterpå og kreve å få igjen for tre varer på Kiwi, så det er godt mulig de tar deg på ordet hvis du først prøver.

Anonymous poster hash: eb588...7b1

 

 

Godt poeng! Klarte ikke å oppfatte det selv en søndagskveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS mener jo ikke at hun (eller han) ikke kjøpte noe som helst annet samtidig, det er ikke det "EN vare" betyr her. Det betyr bare at hun ble belastet for fire eksemplarer av en vare hun bare kjøpte én av, hun kan godt ha kjøpt noe annet samtidig. Man bare skriver det på denne måten for å forklare i overskriften hva som har skjedd. Jeg hadde kke tenkt over det hvis jeg ble belastet for fire liter melk fremfor en liter melk hvis jeg handlet for 400 kr. på Kiwi. Jeg antar det er noe sånt som har skjedd her.

Det blir nok vanskelig å bevise dette, TS. Samtidig er det vel mye mulig en butikk ikke gidder å gjøre seg vanskelig på noe sånt uansett. Det hadde jo vært en jævlig pussig måte å tjene seg penger på, det å gå tilbake fire uker etterpå og kreve å få igjen for tre varer på Kiwi, så det er godt mulig de tar deg på ordet hvis du først prøver.

Anonymous poster hash: eb588...7b1

Det stemmer som du sier her. Jeg handlet for 300-400 kr og det var varmt, var nok litt trøtt og stressa. Det som er og som jeg ser nå er at jeg har kjøpt bare et eksemplar av en vare som brukes mye til denne varen jeg ble feilbelastet for. Og det ser litt snodig ut å bare kjøpe en av denne og hele fire ganger den andre. Men men. Er vel snakk om 50-60 kr. Får se hva jeg gjør. TS:)

Anonymous poster hash: facf9...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange kunder misforstår kassalappen, og tror de fortsatt har betalt for mye selv om kasserer har korrigert. Hvis kasserer har dobbeltscannet og korrigert vises det med en liten minus på lappen, men lappen kan se rotete ut selv om det blir korrekt sum tilslutt. Dobbeltsjekk det først....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...