Gå til innhold

Burde kvinner betale en egen sex skatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Saklig begrunnelse???

Anonymous poster hash: 84f0e...a36

 

Ja, bare lese hovedinnlegget.

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Som vi vet har kvinner sexuell kapital. Han-dyr konkurrerer om ho-dyrenes gunst, slik er det blant alle vesen. Det fører til at mange flere menn blir tapere på samlivsmarkedet og verken blir gifte eller får barn.

 

Samtidig er det en overføring fra vanlige arbeidsfolk, som vanligvis taper på samivsmarkedet også, til damer og deres menn. Siden de ikke de jo ikke får barn, i tillegg til at damer oftere jobber i det offentlige og generelt tjener mindre (fordi de jobber mindre).

 

Burde kvinner derfor batale en egen sex skatt for å gjøre samfunnet mer rettferdig?

Anonymous poster hash: b1634...214

 

 

Er litt spent på hvordan du skal regne deg frem til hvor mye hver kvinne skal skatte. Per ligg, eller på grunnlag av potensiell kapasitet? 

Kvinner som av fysiske grunner ikke kan ha sex, slipper de skatten? 

Kan man unngå sexskatt på samme måte som man unngår Nrk-lisensen, ved å plomberes så man slipper å ha sex?

 

Ser også en og annen ulempe ved forslaget;

Ettersom kvinner generelt ikke er spesielt glade i å straffes for å ha "feil" kjønn, er det overhengende fare for langvarig, landsomfattende sexstreik. Resultat; mindre sex til alle, altså det motsatte av hippienes "peace&love".

Voldtektsstatistikken fyker i været, antallet aborter likeså. (Om ikke patriarkatet avskaffer retten til fri abort, da er det istedet selvmords- og spedbarnsdrapsstatistikkene som raser i været.)

Prostitusjon kommer til å blomstre fordi frustrerte menn ikke får sex hjemme (der er det nemlig full streik).

 

Bitre menn får i alle fall ikke noe mer sex, det er nå helt sikkert.  :roll:

 

 

 

Anonymous poster hash: 3b371...2b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Bitre menn får i alle fall ikke noe mer sex, det er nå helt sikkert.  :roll:

 

Anonymous poster hash: 3b371...2b9

 

Provenyet bør gå til å subsidiere prostitusjon.

 

 

Er litt spent på hvordan du skal regne deg frem til hvor mye hver kvinne skal skatte. 

Anonymous poster hash: 3b371...2b9

 

 

Kan starte med å ha en flat skatt eller en som er avhengig av kvinnens alder. Urettferdig for noen kvinner, men alle skatteregler må balansere mellom rettferdighet det å ha enkle skatteregler og en rekke andre hensyn.

 

Om kvinnene mener at byrden heller bør fordeles annerledes så er det jo ikke noe i veien for at kvinnene som mener de skattes for lett gir litt penger til kvinnene de mener skattes for tungt.

 

 

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Provenyet bør gå til å subsidiere prostitusjon.

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

 

 

Hvordan skal de prostituerte skattes, da? 

 

I samme slengen foreslår jeg en voldtektsskatt som ilegges hele den mannlige delen av befolkningen. Voldtekter generer store utgifter for samfunnet, og ettersom det finnes store mørketall er det like greit at alle menn bidrar til den skaden de få forårsaker. 

 

Quid pro quo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal disse skattepengene utelukkende gå til menn da mener du?

Anonymous poster hash: d8f1e...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal de prostituerte skattes, da? 

 

I samme slengen foreslår jeg en voldtektsskatt som ilegges hele den mannlige delen av befolkningen. Voldtekter generer store utgifter for samfunnet, og ettersom det finnes store mørketall er det like greit at alle menn bidrar til den skaden de få forårsaker. 

 

Quid pro quo.

Man har allerede straff for voldtekt.  Alltid lett å si at det finnes store mørketall, kan jo like gjerne være omvendt. Mange kvinner som lyver om voldtekt for å straffe menn eller for å få sympati. 

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man har allerede straff for voldtekt.  Alltid lett å si at det finnes store mørketall, kan jo like gjerne være omvendt. Mange kvinner som lyver om voldtekt for å straffe menn eller for å få sympati. 

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

 

 

Ja, man har straff, men utgiftene i forbindelse med voldtekter er det staten som dekker.

 

Går ut fra at du har dokumentasjon på påstanden din om at mange (?) kvinner lyver om voldtekt, og at det derfor kan være like sannsynlig at det er færre voldtekter enn man tror.

I sterk kontrast til din påstand står nemlig erfaringene til de aller fleste kvinner jeg kjenner; uhyre mange har blitt utsatt for seksuelle overgrep uten å ha anmeldt dette. 

Dette gjelder alt fra seksuelle overgrep som barn, til "klassiske" voldtekter. Grunnen til at mange vegrer seg illustrerer du meget godt i innlegget ditt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Provenyet bør gå til å subsidiere prostitusjon.

 

 

Kan starte med å ha en flat skatt eller en som er avhengig av kvinnens alder. Urettferdig for noen kvinner, men alle skatteregler må balansere mellom rettferdighet det å ha enkle skatteregler og en rekke andre hensyn.

 

Om kvinnene mener at byrden heller bør fordeles annerledes så er det jo ikke noe i veien for at kvinnene som mener de skattes for lett gir litt penger til kvinnene de mener skattes for tungt.

 

 

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

Hvem skal subsidiere prostitusjon?

Og hva mener du med "Kan starte med å ha en flat skatteller en som er avhengig av kvinnens alder."

Hvordan vil den det se ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man har straff, men utgiftene i forbindelse med voldtekter er det staten som dekker.

 

Går ut fra at du har dokumentasjon på påstanden din om at mange (?) kvinner lyver om voldtekt, og at det derfor kan være like sannsynlig at det er færre voldtekter enn man tror.

I sterk kontrast til din påstand står nemlig erfaringene til de aller fleste kvinner jeg kjenner; uhyre mange har blitt utsatt for seksuelle overgrep uten å ha anmeldt dette. 

Dette gjelder alt fra seksuelle overgrep som barn, til "klassiske" voldtekter. Grunnen til at mange vegrer seg illustrerer du meget godt i innlegget ditt.

Trenger ikke dokumentasjon på at dem lyver, jeg har bare sagt at det like gjerne kan være at de lyver som at de snakker sant. Det er jo bare deres ord mot den angivelige voldtektspersonen. Ingen kan vite hvem som snakker sant.. Du aner ikke om kvinnene du kjenner har blitt utsatt for seksuelle overgrep om alt du har er at de har sagt det til deg.

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal subsidiere prostitusjon?

 

Kvinner.

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trenger ikke dokumentasjon på at dem lyver, jeg har bare sagt at det like gjerne kan være at de lyver som at de snakker sant. Det er jo bare deres ord mot den angivelige voldtektspersonen. Ingen kan vite hvem som snakker sant.. Du aner ikke om kvinnene du kjenner har blitt utsatt for seksuelle overgrep om alt du har er at de har sagt det til deg.

Anonymous poster hash: 4f0ba...59a

 

 

Vel, det er ikke helt uvanlig at det finnes både vitner og fysiske bevis. 

Du glemte forresten å svare på hvordan de prostituerte - som skal subsidieres av kvinner -  skal skattes... (Henger ikke helt på greip, dette lovforslaget ditt.)

 

Men nå takker jeg for meg i tråden din. Tar utgangspunkt i at du bare ønsket å trolle litt, jeg har aldri noensinne møtt en mann med så kvinnefiendtlige holdninger som i denne (og utallige andre) tråder her på KG. Mulig jeg ferdes i feil miljø, men de menn jeg har møtt har utelukkende vært både vennlige, reflekterte og intelligente.

 

Jeg skjønner at det sikkert er tungt å være singel, men å rette pekefingeren mot kvinner hjelper så lite. Sett deg ut i solen, pust dypt, og nyt at du lever, Er det noe kvinner setter pris på, så er det en positiv og vennlig innstilling. 

 

Og når du endelig senker skuldrene, legger bitterheten bak deg og ser litt lysere på ting, så skal du se at kvinner slett ikke er så ille som du skal ha det til.  :kristin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...