Gå til innhold

Barnevernet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvem skulle bestemt det? For far og mor vil som oftest ikke gi fra seg omsorgen til noen.

De hadde ikke trengt å gi fra seg omsorgen til noen. Barna kulle selv gått inn til naboen eller vært en periode hos besteforeldre eller annen slekt etter eget ønske eller etter familiens ønske dersom det var det beste for en stund.

Anonymous poster hash: d89fc...25c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hadde ikke trengt å gi fra seg omsorgen til noen. Barna kulle selv gått inn til naboen eller vært en periode hos besteforeldre eller annen slekt etter eget ønske eller etter familiens ønske dersom det var det beste for en stund.

Så incest og vold er greit så lenge barnet vil det selv?

Men hvem er det som vet hva som er det beste ? Faren som har sex med dattera si hver dag?

AnonymBruker
Skrevet

Så incest og vold er greit så lenge barnet vil det selv?

Men hvem er det som vet hva som er det beste ? Faren som har sex med dattera si hver dag?

Du må jo alltid sette det på spissen og. Ikke mange foreldre som har sex med barna sine her til lands nei. Det er de ytterst sjeldne tilfellene og de akter jeg ikke å svare for. Du har selv fortalt meg at du ville mista omsorgen for barnet ditt om du fikk ett og dermed har latt være. Syns du ikke det er synd at et forpestet land som norge ( bevisst med liten n ) skal nekte deg å få egen familie?

Skrevet

Du må jo alltid sette det på spissen og. Ikke mange foreldre som har sex med barna sine her til lands nei. Det er de ytterst sjeldne tilfellene og de akter jeg ikke å svare for. Du har selv fortalt meg at du ville mista omsorgen for barnet ditt om du fikk ett og dermed har latt være. Syns du ikke det er synd at et forpestet land som norge ( bevisst med liten n ) skal nekte deg å få egen familie?

Hva med de som slår? Pisker barnet? Sulter det?

Nei, det synes jeg ikke. For det handler ikke om meg. Det handler om et menneske. En liten baby. Som skal vokse opp med de beste forutsetningene til å klare seg i samfunnet. Og det kan ikke jeg gi et barn akkurat nå. Så klart har jeg veldig lyst på et barn, men kanskje senere når jeg har fullført terapien min og blitt frisk :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom ikke barn hadde hatt barnevernet så hadde det alltid kunnet bli i mer naturlige omgivelser. Slik som det var i gamle dager, og slik som det er i mange andre land så er det eldre søsken, naboer og øvrig familie som kan trå til litt dersom ikke alt er "på stell" hjemme :)

Nå skal jeg gi deg noen eksempler på barn jeg kjenner som ble plassert i fosterhjem av barnevernet, og så kan du forklare hvor man istedenfor skulle plassert disse barna, ok?

*2 barn. Far er rusmisbruker (hasj, amfetamin, piller) og mishandler mor. Mor, også rusmisbruker(ca. samme misbruk som far), kaster ut far med jevne mellomrom, men slipper han alltid inn igjen. Barna blir ikke fulgt opp, har ofte møkkete klær på skolen, og kan i perioder få for lite mat. Foreldre lar gjerne barna skulle skolen, og bryr seg generelt lite om utdanning. Ingen slektninger i nærheten.

*2 barn. Mor er rusmisbruker og paranoid. Ingen kontakt med barnas far. Mor har nye kjærester med jevne mellomrom, og kontakt med disse prioriteres over det meste. Bor i en trang leilighet og har 3 store hunder. Barna følges ikke opp, spiser stort sett hos naboer, da de ikke får mat hjemme. Av slektninger som lever i Norge har de kun bestemor, hun har ikke kapasitet til å ta seg av barna, ei heller lyst.

*1 barn, nyfødt. Både mor og far er lettere psykisk utviklingshemmede, dette er det første barnet. Barnet har en medfødt sykdom som krever ekstra oppfølging. Mor og barn har oppholdt seg på mødrehjem siden barnet ble født. På mødrehjemmet ble de observert hele tiden, og det ble rapportert til bv at mor ikke klarte å følge opp barnets behov, ei heller de spesielle behovene som kom av barnets sykdom. Barnet har 2 besteforeldre, 1 på hver side. Den ene er psykisk syk og sliter med å ta vare på seg selv. Den andre har MS og er for syk til å ta seg av et barn.

Hva skal gjøres her mener du?

Anonymous poster hash: 39faa...d9b

• Liker 3
Skrevet (endret)

DETTE er typisk retorikk for barnevernshaterne... Og det er så langt bak mål at jeg har ikke ord for det!! Årsaken til at det går "dårlig" med barnevernsbarn og at de scorer høyt på psykiske problemer er at barnevernet i Norge har en lovfestet plikt til å sette inn hjelpetiltak FØR de vurderer omsorgsovertakelse. Dermed går årene. De aller fleste barna som er under barnevernets omsorg har rukket å bli ungdommer. En barndom er forbi og ingen hjalp dem ut av en dårlig situasjon. Slikt får konsekvenser for hvordan man klarer seg senere i livet.

Mvh en som har lest seg opp på forskningen gjort på området.

Anonymous poster hash: 18257...b69

her er noen flere barnevernshatere

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bekymringsmelding-om-barnevernet-8049787.html

Link til denne "forskingen" din takk!

Endret av grinchen
AnonymBruker
Skrevet

Huff.. som førstegangs gravid som har rotet seg bort i disse trådene her sitter jeg med en svær klump i halsen. Kjenner en intens angst for lille i magen.. :/ det viktigste i verden for meg er at barnet skal ha det bra, men jeg hadde blitt helt knust om barnet ble tatt fra meg. Hvordan har dere som er fratatt barnet havnet i denne situasjonen?! Blir plutselig bekymret for at folk/lege/jordmord skal få for seg at jeg ikke skal kunne ta vare på mitt barn. Og for å ikke kunne alt og vite alt før barnet kommer..

Anonymous poster hash: 4366c...ecd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Huff.. som førstegangs gravid som har rotet seg bort i disse trådene her sitter jeg med en svær klump i halsen. Kjenner en intens angst for lille i magen.. :/ det viktigste i verden for meg er at barnet skal ha det bra, men jeg hadde blitt helt knust om barnet ble tatt fra meg. Hvordan har dere som er fratatt barnet havnet i denne situasjonen?! Blir plutselig bekymret for at folk/lege/jordmord skal få for seg at jeg ikke skal kunne ta vare på mitt barn. Og for å ikke kunne alt og vite alt før barnet kommer..

Det er riktig å bli bekymret avviker du fra normalen på noen måte og det gjør jo alle. Da har du grunn til å være bekymret. Flytt ut fra landet! Norge er ikke rette landet til å oppfostre barn.

Endret av grinchen
  • Liker 1
Skrevet

mitt svar til deg er at jeg tror ikke de fleste sakene som barnevernet fremmer er slik som du fremstiller at barnet gråter seg i søvn hver natt eller at foreldrene er voldelig. Norge er det landet i verden som bruker mest penger per capita på barnevern jeg ser ingen grunn til at barn i Norge har det verst i verden. Barnevernet i Norge har fått et dårlig rykte på seg og ikke uten grunn. Statistikken viser også at det går svært dårlig med barna som blir plassert i barnevernet. selvfølgelig fins det saker hvor barnevernet skal og bør gripe inn. Men når det er sagt forstår jeg godt folks skepsis til barnevernet.

Du kan ikke sammenligne barnevernsbarn med normalbefolkningen, for de har allerede opplevd mye, og manglet mye og ofte kommet i skjevutvikling psykososialt. Foreldre som ikke makter omsorgen har ofte også psykiske vansker som kan gå i arv.

Du må sammenligne med barn som vokser opp under tilsvarende betingelser, som vanskjøtsel, seksuelt misbruk, vold og psykisk mishandling, men der barnevernet ikke er varslet eller ikke griper inn. Jenta fra Alvdalsaken har ikke hatt det strålende heller, selv om hun unnslapp barnevernets klør...

Jeg kjenner flere fosterbarn, og de har blomstret opp etter at de kom i fosterhjem. En hadde først et kjølig fosterhjem, men fikk det heldigvis bedre i sitt nåværende. Mange av foreldrene har det også bedre, fordi de selv led under å ikke strekke til, og fordi de ser at barna får det godt og trives.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig å bli bekymret avviker du fra normalen på noen måte og det gjør jo alle. Da har du grunn til å være bekymret. Flytt ut fra landet! Norge er ikke rette landet til å oppfostre barn.

Såpass ja... tror jeg velger å se bort fra din kommentar siden du ikke legger til rette for dine påstander. Føler dit svar kun er for å fremheve mine bekymringer, i steden for å komme med et reflektert svar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Såpass ja... tror jeg velger å se bort fra din kommentar siden du ikke legger til rette for dine påstander. Føler dit svar kun er for å fremheve mine bekymringer, i steden for å komme med et reflektert svar.

Jeg er helt nybakt førstegangsmor, og ofrer ikke en tanke til tenke på om bv kommer hit. Og det er fordi det overhodet ikke er noen grunn til at de skal finne noe galt her og med oss. De som roper høyest om hvor grusomme bv er er de som har grunn til barna muligens har det bedre hos andre. Og det vet de nok men er for feige til å inrømme det.

Legg vekk de tankene og kos deg deg den siste tiden av graviditeten og nyt livet som kommer :)

Anonymous poster hash: 1883d...b00

• Liker 5
Skrevet

Såpass ja... tror jeg velger å se bort fra din kommentar siden du ikke legger til rette for dine påstander. Føler dit svar kun er for å fremheve mine bekymringer, i steden for å komme med et reflektert svar. Anonymous poster hash: 4366c...ecd

Er nok det ja...Hadde jeg vært deg hadde jeg droppet og lese denne tråden!

Lykke til med fødsel og småbarnsperioden! De aller fleste klarer det utmerket

og av de som trenger noe støtte er det nettopp det BV gir dem, støtte og veiledning,

hjelpetiltak!

Til dere andre; tror ikke denne siste AB er den samme som har skrevet de andre

trådene ang å miste barnet sitt (unntatt den siste) skriver helt annerledes og mer

tydelig provokasjon...Synd at den ødelegger tråden...

Skrevet

Finn Abrahamsen er så visst også en av barneverns haterne. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/07/02/194408846/barnevernet-ma-laere-av-politiskandalen-i-bergen . Jeg har kommet med masse kilder så langt du har ikke kommet med en eneste! Denne artikkelen beskriver mye av det jeg snakker føleriet og forhåndsdømmingen på veldig tynt grunnlag.

Men du kan ikke linke til en dom der BV legger til grunn det du kaller bagateller

og føleri for omsorgsovertakelse? Slik du skriver her får man inntrykk av at du vet

om mange og da burde det ikke være noe problem å linke til en slik at vi andre kan

få se det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn Abrahamsen er så visst også en av barneverns haterne. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/07/02/194408846/barnevernet-ma-laere-av-politiskandalen-i-bergen . Jeg har kommet med masse kilder så langt du har ikke kommet med en eneste! Denne artikkelen beskriver mye av det jeg snakker føleriet og forhåndsdømmingen på veldig tynt grunnlag.

Nå begynner du bare å minne om en av de som har blitt fratatt barnet med god grunn men som ikke evner å se det selv og tror alle er i mot deg.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nå begynner du bare å minne om en av de som har blitt fratatt barnet med god grunn men som ikke evner å se det selv og tror alle er i mot deg.

Så morsomt da for jeg har ikke barn jeg blir bare engasjert og jeg blir ganske opprørt når dere dømmer folk uten å vite noe om deres sak eller hva bakgrunnen er. Dere driver jo rett og slett med regelrett mobbing og mange dere jobber jo øyensynlig i barnevernet.....

Endret av grinchen
  • Liker 1
Skrevet

Finn Abrahamsen er så visst også en av barneverns haterne. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/07/02/194408846/barnevernet-ma-laere-av-politiskandalen-i-bergen . Jeg har kommet med masse kilder så langt du har ikke kommet med en eneste! Denne artikkelen beskriver mye av det jeg snakker føleriet og forhåndsdømmingen på veldig tynt grunnlag.

Jeg tror alle er enige i at det må gjøres mer for at rettssikkerheten til disse barna må styrkes.

Men det er på alle plan. BV må styrkes der de har svakheter, men det må også domstolene.

Det er alt for mange dommere som har alt for lite kunnskap om barn, deres utvikling og

reaksjoner og atferd! Dette må styrkes! En egen barnedomstol med dommere som kun

jobber med disse sakene burde vært et krav!

Skrevet

Så morsomt da for jeg har ikke barn jeg blir bare engasjert og jeg blir ganske opprørt når dere dømmer folk uten å vite noe om deres sak eller hva bakgrunnen er. Dere driver jo rett og slett med regelrett mobbing og mange dere jobber jo øyensynlig i barnevernet.....

Jeg er enig med deg at man skal være forsiktig med å dømme noen som skriver i fortvilelse

og sikkert sjokk, men mange har prøvd og fortelle denne TS at hun ikke burde skrive her,

men henvende seg til hjelpeapparatet!

Men man skal også være forsiktig med å svartmale og generalisere ut fra enkelthendelser

og å fraråde noen å få barn i Norge! Det er temmelig ekstremt!

Jeg tolker det at du ikke klarer å linke til en eneste dom som jeg har bedt om at du faktisk

ikke vet om en...

Skrevet

Men du kan ikke linke til en dom der BV legger til grunn det du kaller bagateller

og føleri for omsorgsovertakelse? Slik du skriver her får man inntrykk av at du vet

om mange og da burde det ikke være noe problem å linke til en slik at vi andre kan

få se det.

siden disse sakene ikke i utgangspunktet blir gjort offentlig er jo det lettere sagt enn gjort da. Jeg kan finne nyhets artikler men ikke rettsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...