Gjest Nanne70 Skrevet 9. juli 2015 #61 Skrevet 9. juli 2015 Jeg oppfordrer jo til å bidra og hjelpe til ofte! Men hun gidder ikke..Anonymous poster hash: 20e9b...8f8 Hun gidder vel hvis det er noe hun liker å gjøre? Men hele situasjonen må kanskje roes ned først.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #62 Skrevet 9. juli 2015 Hun gidder vel hvis det er noe hun liker å gjøre? Men hele situasjonen må kanskje roes ned først. Situasjonen er ikke så veldig dramatisk.. Og vi er "venner igjen" snart etter slik.. Poenget mitt med dette innlegget var nok mest at hun legger seg altfor sent.. Hun er sløv og gidder ingenting.. Hun maser stadig vekk normalt om å bake for eksempel.. Jeg spurte henne en dag, ikke tale på om hun gidder det.. Anonymous poster hash: 20e9b...8f8 1
Gjest Nanne70 Skrevet 9. juli 2015 #63 Skrevet 9. juli 2015 Situasjonen er ikke så veldig dramatisk.. Og vi er "venner igjen" snart etter slik.. Poenget mitt med dette innlegget var nok mest at hun legger seg altfor sent.. Hun er sløv og gidder ingenting.. Hun maser stadig vekk normalt om å bake for eksempel.. Jeg spurte henne en dag, ikke tale på om hun gidder det..Anonymous poster hash: 20e9b...8f8 Ok, men det er jo fint å høre, det Og du skriver jo at hun er snill og grei ellers. Du har nok mye rett i at det er alt for sene kvelder som gjør henne umulig, og dere voksne må bare ta tak i det, ellers så blir det jo uutholdelig for dere alle. Beklager hvis jeg virket skarp i det opprinnelige innlegget mitt, jeg tenkte etterpå at du kanskje mest skrev som du gjorde fordi du også trengte å få ut litt frustrasjon. Sure og giddesløse unger er ikke morsomt, men det er jo som regel en grunn til det når ellers greie barn oppfører seg på den måten.
Gjest Vena Cava Skrevet 9. juli 2015 #64 Skrevet 9. juli 2015 (endret) Hvorfor har du henne alene i en uke, hvis dere ikke trives sammen? Si til far at du er rådvill, at hun ikke liker dine forslag, og begge ham snakke med jenta ifht hva hun vil trives med å gjøre om dagene. Hvis det tar 15 min å sykle, ville det tatt veldig kort tid å kjøre henne. I stedet for at du hjalp henne å få en hyggelig dag med venninnen og litt fri for deg selv, valgte du å vekke mer trass og sur miner hos ungen ved å ikke ville gjøre den lille tjenesten. Så går dere begge og demonstrerer hva dere synes om hverandre. Det er du som er voksen og evt kan bryte den sirkelen. Eller fortsette suksessen... Seriøst? Hun skal gjøre henne en tjeneste etter den oppførselen der? Det hadde ikke jeg gjort. Aldri i livet. En 10 åring greier veldig fint å sykle i et lite kvarter. Må da være måte på hvor mye man skal legge til rette. Når jeg var liten måtte jeg sykle en halvtime hver vei for å komme meg til venninnene mine. Klagde aldri på det. Fordi jeg var vant med at sånn var det. Foreldrene mine var ikke taxisjåfører. De var slitne etter jobb og da fikk jeg ordne der selv. Ser ikke noe grunn til at det skal være annerledes nå enn for 15 år siden. Unger nå for tiden får alt for mye servert på søvvfat Endret 9. juli 2015 av Hakkepeiling
Biloba Skrevet 9. juli 2015 #65 Skrevet 9. juli 2015 Seriøst? Hun skal gjøre henne en tjeneste etter den oppførselen der? Det hadde ikke jeg gjort. Aldri i livet. En 10 åring greier veldig fint å sykle i et lite kvarter. Må da være måte på hvor mye man skal legge til rette. Når jeg var liten måtte jeg sykle en halvtime hver vei for å komme meg til venninnene mine. Klagde aldri på det. Fordi jeg var vant med at sånn var det. Foreldrene mine var ikke taxisjåfører. De var slitne etter jobb og da fikk jeg ordne der selv. Ser ikke noe grunn til at det skal være annerledes nå enn for 15 år siden. Unger nå for tiden får alt for mye servert på søvvfat Er du stemor?
Gjest Vena Cava Skrevet 9. juli 2015 #66 Skrevet 9. juli 2015 Er du stemor? Jeg er både stemor og mor. Hvilken rolle spiller det da?
Biloba Skrevet 9. juli 2015 #67 Skrevet 9. juli 2015 Jeg er både stemor og mor. Hvilken rolle spiller det da? Jeg legger mer vekt på at stebarnet skal vite at jeg vil det vel, enn at jeg skal finpusse på barnets oppdragelse. Kanskje særlig viktig når stebarnet har en dårlig dag. 3
Browncoat Skrevet 9. juli 2015 #68 Skrevet 9. juli 2015 (endret) Det høres fryktelig kjedelig for 10-åringen å være alene hjemme hele dagen mens dere er på jobb. Vet du hvordan forholdet til vennene er? Er de bestevenner eller "henger hun bare på"? Kan du (eller faren hennes) snakke med de andre foreldrene og foreslå at barna gjør ting sammen. Kom med konkrete forslag; stranda, tusenfryd osv. Hvis det er en gjeng og foreldrene bytter på å hente og levere blir det enklere Ellers synes jeg du har helt rett når du lot være å kjøre henne i det tilfelle. Noen andre her overdramatiserer litt vel mye. Endret 9. juli 2015 av Browncoat
Gjest Vena Cava Skrevet 9. juli 2015 #69 Skrevet 9. juli 2015 Jeg legger mer vekt på at stebarnet skal vite at jeg vil det vel, enn at jeg skal finpusse på barnets oppdragelse. Kanskje særlig viktig når stebarnet har en dårlig dag. Hvis du har lyst til å bli tråkket på i årevis, versegod. Men jeg hadde ikke funnet meg i sånn trassig oppførsel, uansett barn eller stebarn. Det siste jeg hadde gjort er å gjøre jentungen en tjeneste eller "belønning" for sånn drittungeoppførsel. Det er ikke akseptert i mitt hjem. Og glad er jeg for det. Dårlig oppførsel får konsekvenser, noe som har lønnet seg for alle parter.
Biloba Skrevet 9. juli 2015 #70 Skrevet 9. juli 2015 Hvis du har lyst til å bli tråkket på i årevis, versegod. Men jeg hadde ikke funnet meg i sånn trassig oppførsel, uansett barn eller stebarn. Det siste jeg hadde gjort er å gjøre jentungen en tjeneste eller "belønning" for sånn drittungeoppførsel. Det er ikke akseptert i mitt hjem. Og glad er jeg for det. Dårlig oppførsel får konsekvenser, noe som har lønnet seg for alle parter. Jeg blir ikke tråkket på, vi har et godt forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #71 Skrevet 9. juli 2015 versegod ? Anonymous poster hash: fe9a7...7f2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #72 Skrevet 9. juli 2015 Hvis du har lyst til å bli tråkket på i årevis, versegod. Men jeg hadde ikke funnet meg i sånn trassig oppførsel, uansett barn eller stebarn. Det siste jeg hadde gjort er å gjøre jentungen en tjeneste eller "belønning" for sånn drittungeoppførsel. Det er ikke akseptert i mitt hjem. Og glad er jeg for det. Dårlig oppførsel får konsekvenser, noe som har lønnet seg for alle parter. Awww. Den onde stemoren/moren. Anonymous poster hash: a4583...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #73 Skrevet 9. juli 2015 Klart du kan bestemme når hun skal legge seg. Hvis noen protesterer på det, kan de komme og ta seg av trøttusen selv Anonymous poster hash: ab488...0a8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #74 Skrevet 9. juli 2015 Awww. Den onde stemoren/moren. Anonymous poster hash: a4583...1ca Virkelig..? Godt å se noen fortsatt ha barneoppdragelsen i orden. Det er ingenting ondt i å ikke finne seg i alt eller å ha grenser, det kalles ansvar og sunn fornuft. Verre med de foreldrene som driver med fri oppdragelse, smisker med ungene for å bevare husfreden og gir dem viljen sin. Det er absolutt ingenting ondt ved å ta ansvar for ungene som skal klare seg selv en dag. Ved å la dem få viljen sin i absolutt alt så gjør man dem en bjørnetjenste. Hva ville du gjort dersom en tiåring sto oppå lekene til lillebroren som kunne bli ødelagt på trass fordi hun ikke fikk viljen sin og snakket stygt til deg der hun rett etter forlangte at du skulle kjøre henne ett stykke det ville tatt 15 minutter på å sykle og bli hysterisk ved ett enkelt "nei"? Hadde du latt henne fått viljen sin? Kosemosepratet og satt deg i bilen og kjørt henne? Ikke rart mange barn blir som de blir når konsenkvens og foreldrerollen feiler så til de grader. Når ble det å sette grenser sett på som ondt? Det finnes da grenser på hvor hysterisk og overbeskyttende man skal være. Anonymous poster hash: e18ab...fef 7
Salamandra Skrevet 9. juli 2015 #75 Skrevet 9. juli 2015 (endret) Skjønner meg ikke på dagens foreldre og barn, at det skal være et problem for en unge på ti år å aktivisere seg selv noen timer er jo helt hinsides, men det er vel sånne unger vi får når vi foreldre gjeter dem døgnet rundt og ser til at hvert eneste lille behov de måtte ha blir møtt. Resultatet er selvsentrerte, uselvstendige og tiltaksløse unger, de har jo aldri måttet ta ansvar for eget velbefinnende noensinne så det er jo ikke så rart. (Ikke rettet til deg TS, bare en generell observasjon) Endret 9. juli 2015 av Salamandra 8
Gjest Vena Cava Skrevet 9. juli 2015 #76 Skrevet 9. juli 2015 Jeg blir ikke tråkket på, vi har et godt forhold. Man reagerer forskjellig. Noen tåler lite andre tåler mye. Jeg tåler ikke såesielt mye dritt fra andre mennesker før jeg sier ifra. Og det gjelder også unger. Håper du fortsatt har respekten i behold selv om du gjør alt for å unngå krangel (sier ikke du gjør det, men det virker sånn på måten du skriver på). Jeg orker iallefall ikke ha det sånn at det er jeg som skal holde ut, og det er jeg som skal føye meg til enhver tid. Det er ikke aktuelt. Jeg er ikke en dørmatte.
Gjest Vena Cava Skrevet 9. juli 2015 #77 Skrevet 9. juli 2015 Awww. Den onde stemoren/moren. Anonymous poster hash: a4583...1ca Jeg tåler litt spydigheter fra folk men bruk nicknavnet ditt. Slike kommentarer fra brukere som ikke tør stå frem med annet enn anonym er bare lavmål.
Biloba Skrevet 9. juli 2015 #78 Skrevet 9. juli 2015 Man reagerer forskjellig. Noen tåler lite andre tåler mye. Jeg tåler ikke såesielt mye dritt fra andre mennesker før jeg sier ifra. Og det gjelder også unger. Håper du fortsatt har respekten i behold selv om du gjør alt for å unngå krangel (sier ikke du gjør det, men det virker sånn på måten du skriver på). Jeg orker iallefall ikke ha det sånn at det er jeg som skal holde ut, og det er jeg som skal føye meg til enhver tid. Det er ikke aktuelt. Jeg er ikke en dørmatte. Vi har ikke kranglet på årevis, men det er ikke fordi ingen av oss tør. Vi tar gjensidig hensyn til hverandre og blåser ikke opp hverandres feil. Det er ikke min fortjeneste at stebarnet er så hyggelig, h*n var slik fra begynnelsen. 1
Gjest Vena Cava Skrevet 9. juli 2015 #79 Skrevet 9. juli 2015 Vi har ikke kranglet på årevis, men det er ikke fordi ingen av oss tør. Vi tar gjensidig hensyn til hverandre og blåser ikke opp hverandres feil. Det er ikke min fortjeneste at stebarnet er så hyggelig, h*n var slik fra begynnelsen. Og ingenting er jo bedre enn det. Bra det eksisterer noen stemødre/stebarn som går bra sammen:)
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #80 Skrevet 9. juli 2015 Og ingenting er jo bedre enn det. Bra det eksisterer noen stemødre/stebarn som går bra sammen:) Stemødrene har uansett ansvaret...... Anonymous poster hash: 66815...76b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå