Gå til innhold

Lønner det seg og bli Coop Medlem? Evt hvorfor?


Auroressa

Anbefalte innlegg

Vil man få noe utbytte av det på det lange løp? Handler en del ganger på coop. Men hørt av familie å venner at de ikke ser så mye til penger som de liksom skulle fått tilbake, men de får jo disse lappene noen ganger i posten da.. Er det 300 kroner ut av vinduet for å bli medlem? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro du sparer mer på å handle i billigere butikker på lang sikt, men om Coop er det eneste alternativet du har der du bor, vil det i lengden lønne seg å bli medlem, så lenge du husker å trekke kortet -hver- gang du handler der.



Anonymous poster hash: f27b1...7be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldir vært medlem, men handler der ikke spesielt ofte heller. Likevel kjøpte jeg meg noesmåting der i dag og det kom på 130 kr ca. Butikken jeg var på har fått litt "fresht" nytt utstyr og det stod at jeg ville ha spart rundt 14 kr av de 130 kr hvis jeg hadde hatt et Coop kort. 

Sikkert lønnsomt hvis du handler ofte :)



Anonymous poster hash: 26798...fbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pr i dag (måtte sjekke) over 3000 stående som fordelsutbytte, og har tidligere brukt minst like mye på å kjøpe ting som for eksempel plenklipper på Coop Extra Bygg for å nevne noe. Utbytte kan evt "byttes" i varer eller tas ut som kontanter. Jeg bruker coop kortet overalt hvor det er mulig og syns det er en fin mulighet.

Har også Trumf kort og syns den "fortjenesten" er fin selv om den er mindre - jeg bruker jo pengene på de stedene likevel så da kan jeg godt få noe igjen for det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300kr? 

Nå aner jeg ikke hva du prater om.. for her så koster det 100kr, som er et engangsbeløp. og da får du trondos kortet + kupponger i posten. Prosenten har gått ned, fader altså, men det er fortsatt penger spart.



Anonymous poster hash: 2e3b0...587
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge inn 300,- kroner får og bli coop medlem. Da får du kort i posten, 1 prosent av det du handler i butikken, og medlemsfordeler i form av blant annet dette heftet som kommer iblant. Jeg bare er litt usikker på om det lønner seg. Nå handler jeg ofte på coop obs blant annet, eller kiwi, men på kiwi har jeg trumf, og har nettopp bestilt meg trumf visa, med tanke på at da får man 2 prosent bonus når man bruker kortet. Lurer litt på om jeg skal bli coop medlem også, men de 300 kronene som må inn er litt surt, når man egentlig aldri har 300 kroner, men om det lønner seg i lengden så er det jo kanskje noe man bør tenke på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

300kr? 

Nå aner jeg ikke hva du prater om.. for her så koster det 100kr, som er et engangsbeløp. og da får du trondos kortet + kupponger i posten. Prosenten har gått ned, fader altså, men det er fortsatt penger spart.

Anonymous poster hash: 2e3b0...587

 

300 kr ja

Anonymous poster hash: e16bb...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 300 er bare et depositum, så de får du tilbake når du melder deg ut.

Anonymous poster hash: e3f9d...e65

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er mye dyrere på Coop så jeg ville ikke valgt det som hovedbutikk og det du "får igjen" er mindre enn å handle det meste på eks. vis Rema. 

Det du kan spare på Coop er disse spesielle tilbudene de har som er billigere hvis du bruker coop kortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem, og handler stort sett kun på coop prix. Er veldig fornøyd med det, og får mange gode tilbud. Gidder ikke å bruke kupongene, da man sparer så lite. Men det er ofte tilbud i butikken også. På Kiwi, der jeg handlet i mange år, er det aldri noe på tilbud. Vet ikke hvor mye vi får av penger inn på den kontoen, men tror det blir endel hundrelapper i løpet av året :)

Anonymous poster hash: 41e97...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta ut de pengene du har tilgode på coop kortet vet du, det er bare til å snakke med informasjonen der kortet ble utsendt ;) 



Anonymous poster hash: e7be0...626
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt medlem på coop :) Jeg handler på coop extra, handler ikke mye av mat, men det går endel drikkevarer der blant annet. Så vil regne med at jeg vil spare noen kroner i det lange løp. Er også medlem på kiwi som sagt, å nettopp bestilt meg trumf visa der så jeg får 2% bonus når jeg handler der. Er student, så noen kroner her og noen kroner der er blitt et fint motto :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du likevel handler på Coop er det noen kroner å tjene på å vise medlemskortet når du er innom. Hvis du begynner å handle på Coop pga medlemskapet er det ikke sikkert det er noe å tjene/spare avhengig av prisnivået på butikken(e) du benytter i dag.



Anonymous poster hash: 418cd...6de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk bare å bruk kortet om du handler på Byggmix, OBS bygg, Esso, og alle andre som Coop har en avtale med. 

 

Du kan også søke om Coop Mastercard. Da får du 2 % av alt du kjøper på dette kortet i Coop sine butikker. 



Anonymous poster hash: 61a81...0ca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler allerede på coop extra, eller coop obs. Syntes det er ok priser der, av det jeg kjøper av drikkevarer og de få mat sortene jeg spiser. Handler også på kiwi. Så syntes det er kanskje likegreit med de medlems kortene (fordelene) man kan få :) Bare aldri egentlig hatt 300 kroner jeg kan "kvitte" meg med sånn uten videre. Men kan jo være greit i det lange løp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Husk bare å bruk kortet om du handler på Byggmix, OBS bygg, Esso, og alle andre som Coop har en avtale med. 

 

Du kan også søke om Coop Mastercard. Da får du 2 % av alt du kjøper på dette kortet i Coop sine butikker. 

Anonymous poster hash: 61a81...0ca

 

hva er coop mastercard? 

Jeg handler stort en gang i uken hos coop obs. Snart så kommer det coop extra som nærbutikk. Det er ica akkurat nå, men det blir coop extra om ikke så lenge. 

 

Kan jeg bruke coop mastercard + trondos kortet? får jeg da.. 3% igjen?

Anonymous poster hash: 2e3b0...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Coop mastercard er et kombinert medlems og betalingskort. 1% på medlemskortet og 1 % ekstra på betalingskortet.  



Anonymous poster hash: 61a81...0ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem, og handler stort sett kun på coop prix. Er veldig fornøyd med det, og får mange gode tilbud. Gidder ikke å bruke kupongene, da man sparer så lite. Men det er ofte tilbud i butikken også. På Kiwi, der jeg handlet i mange år, er det aldri noe på tilbud. Vet ikke hvor mye vi får av penger inn på den kontoen, men tror det blir endel hundrelapper i løpet av året :)

Anonymous poster hash: 41e97...f57

Kiwi er en del av Trumf bonusordningen og der får man både tilbud og kuponger tilsendt i medlemsblad osv flere ganger i året litt likt Coop ;) 

https://www.trumf.no/

 

Nå kan du forresten bruke en App på tlf for coopkortet også så du slipper ha med deg det ekstra kortet hele tiden

https://coop.no/

 

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tilfeldigvis hadde Obs! Bygg medlemstilbud med 40 % avslag på både dører og innredninger fra Elfa akkurat når vi pusset opp. Sparte noen tusen der, gitt, for skyvedørsgarderober er dyre. :)

 

De hadde kampanje på akkurat den Dovre-ovnen vi hadde sett oss ut også, men jeg husker ikke om dette var et medlemstilbud eller et ordinært tilbud. Mye penger spart var det i alle fall. 

 

Det har alltid vært praktisk for oss å handle på Coop, så vi tenkte hvorfor ikke ta med oss de fordelene vi kan? Den gangen økonomien vår var litt mer anstrengt enn nå hendte det i blant at medlemsutbyttet som hadde samlet seg opp nesten uten at vi merket det var det som reddet verkstedregningen eller reparasjonen av vaskemaskinen. :) 



Anonymous poster hash: d2fec...a05
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan la medlemsutbyttet sitt stå , så lenge man vil det? Før man evt velger å ta det ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...