Gå til innhold

Hvorfor er det "forbudt" å klage på sommervarmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i fare for å klage på sommervarmen (25-30 grader) ved enkelte anledninger og fått så ørene har flagret av andre rundt meg. Det er visst ikke lov å klage på varmen, men gjett hvem som sitter og omtrent griner hele dagen når det regner eller er kjølig? Jo, det er de samme folkene, det.

Hvorfor er det liksom lov å klage på regn, men ikke på varme?

Jeg blir syk av varmen; får ikke sove, svetter som en gris, ser sort og holder på å besvime, må ta masse kalde dusjer, blir fort dehydrert. Jeg tåler rett og slett ikke varmen, og min perfekte sommer er 15-20 grader (gjerne i sola), og veldig gjerne regn! Som skyller bort alle allergenene, for jeg er også ekstremt allergisk.

Jeg elsker været idag, herlig med regn og frisk luft. Men da skal folk sitte og klage, og støtte hverandre i det ;) for det er "lov" å klage på det herlige regnværet.... Hvorfor???

Anonymous poster hash: fb0be...663

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører folk klage på varmen rett som det er jeg da.

Anonymous poster hash: fef9d...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i am who i am

Jeg synes folk som vil ha det så varmt og klamt som overhodet mulig er rare, skjønner meg ikke på de. Blir som å være i en badstu, utrolig lite comfy. Jeg er selv glad i de typiske "kalde" somrene, hvor det gjerne er sol, men ikke altfor varmt. Våren og høsten er mine favorittårstider, kunne godt hatt 2 årstider istedenfor 4  :erter:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager når det er for varmt, og jeg klager når det er for kaldt. Det vil altså si både sommer og vinter. Jeg liker våren og tidlig høst best, for da er tempen stort sett perfekt etter min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest i am who i am

Jeg klager når det er for varmt, og jeg klager når det er for kaldt. Det vil altså si både sommer og vinter. Jeg liker våren og tidlig høst best, for da er tempen stort sett perfekt etter min mening.

 

Nemlig!  :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg HATER varmen! Sommeren er tortur for meg, jeg takler det ikke.

Vinteren, det elsker jeg. Spesielt snø, det er himmelsk. Regn er irriterende, spesielt om sommeren for da er det varmt og klamt. vinteren bryr jeg meg ikke om regn, men is er ikke noe morsomt. 

 

Går minst mulig ute om sommeren, kan fint sitte inne i to måneder uten å gå utenfor døren. Men nå som jeg bor alene så MÅ jeg ut flere ganger i uken for å handle mat, ta ut søpla etc. Og det er dritt, hater det, så går ut med søpla sent om kvelden når solen har gått ned. 

 

Folk ser på meg som om at jeg har to hoder, når jeg klager over varmen. Skjønner meg ikke på de som liker å være varm, svett og ekkel 24/7 som sommeren. 



Anonymous poster hash: 01456...d54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinter er den perfekte årstiden synes jeg. Ingen insekter, ikke noe varme, herlig kulde og snø! Om jeg fikk bestemme så hadde vi hatt kun en årstid  :fnise:



Anonymous poster hash: 01456...d54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er sjelden det er varmt i Norge. 

Kulden har monopol på Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaging er slitsomt å høre på



Anonymous poster hash: 1f740...321
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg  er også blant de som ikke fungerer i varmen, og jeg ytrer av og til en viss misnøye når det nærmer seg 30 varme. Ikke hver gang, og slett ikke mye, men jeg får stort sett så ørene flagrer de få gangene jeg sier noe.

 

På den annen side klager jeg aldri på kulden. Skulle likt å høre hva de som syter som noen gale så snart det nærmer seg minusgrader, og som holder sytingen gående uavbrutt fra slutten av september til midten av april, hadde sagt dersom jeg hadde svart dem på samme måten som de svarer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også høre at "det er ikke lov å klage på varmen". Da svarer jeg kontant at jeg - i motsetning til dem - ikke klager de resterende 350 dagene i året, så jeg har lov å klage på varmen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sommervarmen varer i max 1 uke. Det norske kystværet varer så og si resten av året. Regn til jul, 17.mai, sommer - med unntak av 1 uke. Snøen kommer typisk etter jul og lenge før jul.

 

Men jeg ''klager'' selv på den lille sommervarmen når det går utover nattesøvnen.. Har et lite plastikkbasseng jeg soler meg i.



Anonymous poster hash: dde29...4d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesp

Det virker unektelig litt tragikomisk å klage på varmen sommeren 2015 hvor temperaturen stort sett har vært den samme som midtvinters. 

 

Jeg nyter sol og varme de få dagene vi har dem - spesielt når jeg har ferie. Stå opp om morgenen og ta kaffen på balkongen i bikini er jo fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er sjelden det er varmt i Norge. 

Kulden har monopol på Norge.

 

Det kommer vel an på hvor man holder til, i så fall. Fra mitt ståsted så vil jeg heller si det er sjelden det er kaldt i Norge. Vi har jo ikke hatt en ordentlig vinter på mange år.

Anonymous poster hash: 43c01...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også høre at "det er ikke lov å klage på varmen". Da svarer jeg kontant at jeg - i motsetning til dem - ikke klager de resterende 350 dagene i året, så jeg har lov å klage på varmen. 

Det er mitt svar også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Hello Kitte

Jeg klager når det blir varmt, for det er absolutt ikke noe koselig med en varm sommer.

Max 20 grader er helt greit for meg. Heldigvis så har vi norsk sommer og en tropesommer varer sjeldent mer enn en uke :ler:

Det er vel "ikke lov" å klage fordi folk mener at man skal nyte den lille sommeren man har her i Norge.

Jeg klager om vinteren også. Når det blir slafs og fuktig, eller bitende kaldt. Fordi jeg tåler det like lite som jeg tåler en tropesommer. Kroppen min blir helt slått ut og jeg blir så og si sengeliggende.

Jeg HATER våren også, for da er det aldri jevn temperatur. Det kan gå fra minusgrader til plussgrader, varmeovner må skrus av og på og vinduer må lukkes opp og igjen.

Høsteb derimot, ELSK. Crispy luft, men ikke for kaldt. Deilige lys og fargerike dager, men mørke kvelder. Jevn temperatur. Beste årstiden <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligste kommentaren jeg får dersom jeg nevner at det er litt for varmt er "huff ikke si det da!! Vi må nyyte det mens vi kan!"

Akkurat som om regnet skulle plaske ned og lynet slå ned i oss fordi jeg sa det høyt 😅

Anonymous poster hash: 0c4ef...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat de samme folka som klager og mener vi ikke har hatt ordentlig sommer fordi det er kommet noen dager med regn og gradestokken har vært under 25 en liten stund. :hoho:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er da lov å klage på været, uansett hvordan været er ?

 Jeg hører folk klager på været veldig ofte jeg. Det er alltid noe galt med det.  :laugh:

 Enten er det for varmt, eller så er det for kaldt.



Anonymous poster hash: 546d4...6e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...