Gå til innhold

Jeg har mer respekt for ei dame med barn enn med en god kariære


Andre01

Anbefalte innlegg

Ja, der sa jeg sannheten. Folk og bedriftseiere har skreket om at kvinner må komme seg ut i arbeid og tjene dem. Få ned lønningene gjennom konkurranse og slikt. Pluss det faktum at kvinner krever mindre lønn. Men her sier jeg min mening; de bare lyver til dere. Det er ikke bra å arbeide for andre, det er ikke fantastisk å tjene noen slanter og slikt. Faktisk har jeg mye mer respekt for kvinner som skaper et godt liv, sunne barn og en god fremtid for dem, enn for alt det uviktige folk driver med i dag.

 

Hjemmeværende mødre > Kariære kvinner uten barn.

 

Sistnevnte er tapere :)

Men menn har jo mer respekt for kvinner som er pene enn de som faktisk utretter ting, enten det er barn eller karriere...

Anonymous poster hash: 6042c...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig hvor fornærma folk blir når noen gir uttrykk for at de ikke ønsker barn/liker barn. Nei, jeg betrakter ikke barn generelt som drittunger. Jeg liker barn, men ønsker dem sannsynligvis ikke selv (om ikke noe forandrer seg). Hva tror du selv, da? Tror du virkelig jeg ville gått inn for å få barn om jeg så på barn som drittunger? Tenk logisk. 

 

Jeg er ikke fornærmet. Hvorfor tror du det? Jeg forholder meg til det du skrev i innlegget over. Ikke et ord der om at du liker barn, snarere tvertimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men menn har jo mer respekt for kvinner som er pene enn de som faktisk utretter ting, enten det er barn eller karriere...

Anonymous poster hash: 6042c...b2a

 

Er du nå så sikker på at "respekt" er det korrekte ordet ?

 

Kan det være kåtskap eller vilje til å krype for å få pule ?

Anonymous poster hash: 9b386...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sa jeg sannheten. Folk og bedriftseiere har skreket om at kvinner må komme seg ut i arbeid og tjene dem. Få ned lønningene gjennom konkurranse og slikt. Pluss det faktum at kvinner krever mindre lønn. Men her sier jeg min mening; de bare lyver til dere. Det er ikke bra å arbeide for andre, det er ikke fantastisk å tjene noen slanter og slikt. Faktisk har jeg mye mer respekt for kvinner som skaper et godt liv, sunne barn og en god fremtid for dem, enn for alt det uviktige folk driver med i dag.

 

Hjemmeværende mødre > Kariære kvinner uten barn.

 

Sistnevnte er tapere :)

 

Taperen er nok han som ikke klarer å stave karriere.

Anonymous poster hash: e0a82...910

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er enslig kvinne med barn, hva skal man leve av hvis man ikke har arbeid?

 

TS, kunne du ta deg bryet med å svare på dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har to barn, er leiar for 19 tilsette, jobbar 80%, så hentar seinast 15.30. Ungane mine vert omtala som harmoniske og tillitsfulle. Kva med slike som meg? Både lukkelege ungar og karriere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når mannfolk ikke klarer å ta ansvaret for familien sin på alvor, da MÅ jo kvinner som ender opp som alenemødre ta både rollen som familieforsørger OG husmor. Da er det lite tid til å pusle rundt og være søt og pen pyntedokke uten mål og mening.

Hadde noen fortalt meg litt tidligere at svært mange menn har problemer med monogami, så hadde jeg nok endt opp som karrierekvinne selv.

 

Understreker at jeg er glad jeg var naiv nok til å ende opp som mor, i tilfelle noen skulle tro at barna mine er uønsket. Angrer derimot på at jeg ikke la grunnlaget for å klare meg bedre alene dersom the shit should hit the fan. 

 



Anonymous poster hash: bbf4a...02e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Eg har to barn, er leiar for 19 tilsette, jobbar 80%, så hentar seinast 15.30. Ungane mine vert omtala som harmoniske og tillitsfulle. Kva med slike som meg? Både lukkelege ungar og karriere?

 

Dere er supermennesker. ;)

 

Veldig imponerende, men selv hadde jeg ikke klart det. Nå er det jo også slik at man ikke kan planlegge alt heller, og jeg synes det har vært tøft nok å fullføre master med dårlig råd, to syke foreldre der moren min til slutt gikk bort for et par år siden mens faren min veksler mellom å være relativt stabil på metadon men i perioder ha nedturer og trenge hjelp og støtte. Det er en voldsom påkjenning, og å få barn oppi alt dette hadde bare ikke gått. Når jeg har overskudd går det til å lese litt ekstra til eksamen, gi kjærlighet til samboer og familie, gå en ekstra lang tur med hundene, prøve å ta igjen litt husarbeid eller jobbe noen ekstravakter. Skjønner ikke at folk har tid til å ha barn, men jeg beundrer dem som klarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vurdert folk utfra om de får barn eller ikke, men ja jeg reagerer litt på folk som får barn for så å ikke prioritere dem. Tror mange av barna som sliter psykisk og på skolen gjør det fordi foreldrene ikke har tatt ansvaret sitt på alvor.

 



Anonymous poster hash: 0fb01...87f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sa jeg sannheten. Folk og bedriftseiere har skreket om at kvinner må komme seg ut i arbeid og tjene dem. Få ned lønningene gjennom konkurranse og slikt. Pluss det faktum at kvinner krever mindre lønn. Men her sier jeg min mening; de bare lyver til dere. Det er ikke bra å arbeide for andre, det er ikke fantastisk å tjene noen slanter og slikt. Faktisk har jeg mye mer respekt for kvinner som skaper et godt liv, sunne barn og en god fremtid for dem, enn for alt det uviktige folk driver med i dag.

 

Hjemmeværende mødre > Kariære kvinner uten barn.

 

Sistnevnte er tapere :)

 

Du er i mindretall, for det er sikkert en fin tanke i teorien, men når REALITETEN treffer deg i trynet så er det ikke så kult lenger.

 

At mannen forsørger en hel familie fungerte sikkert før i tiden, nå må du leve på First Price produkter og spare og gnukke på hver eneste lille krone for det går søren ikke opp når ÉN inntekt skal forsørge 5 mennesker.

 

DA kan vi snakke om tapere!

 

 

Anonymous poster hash: 4e192...188

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og for å ikke nevne hvor lite attraktivt det er for de fleste menn å ha en arbeidsløs kone. De fleste ønsker ei med god utdanning,jobb med stødig og bra inntekt, hvor man kan bidra og ikke bare ta imot mannens penger.

 

Folk kan ha forskjellige meninger, men å frivillig gå arbeidsløs i mange år er ren idioti. 

 



Anonymous poster hash: 4e192...188
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater verken innvandrere eller kvinner. Jeg missliker sterkt å gi bort landet som våre forfedre har dødd for og kvinnenes stemming og at de nekter å få nok barn.

Anonymous poster hash: 80dd1...827

 

HAHAHAHA LOL WHAT??

 

De he just say what I think he said?

Anonymous poster hash: 4e192...188

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg (om økonomien tillater det når jeg får barn) å bli hjemme med barna så lenge som mulig. Men det er ikke så lett å finne en mann som mener det samme. Satt på spissen så kommer ungen rett ut av morra og går i barnehagen uka etter. Synes det er latterlig å sette et barn til verden å ikke ense barnets behov. 



Anonymous poster hash: 9e798...353
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neidå, ikkje supermenneske, berre velsigna med enkle ungar, 4 stk besteforeldre som elskar ungane våre og bur i 3 km radius frå oss, og som berre har våre ungar å vere besteforeldre til, samt økonomi til å ha vaskehjelp ;) alt kjem an på livssituasjon meiner eg. Eg har framleis mageflesk etter minstemann på 1,5 år, og verken tid eller ork til å trene. Mannen har to bedrifter og jobbar seint, så ungane fell på meg og bestemor etter barnehagen, og når det er stilt og ryddig nok heime rundt 21.30 er ikkje trening førsteprioritet kan du sei. Den tid kjem. Mange er så opptatt av å klare alt sjølve at dei slit seg ut. Eg får tid til å trene att om 10 år, fram til då får eg berre vere dryg på midten og mamma for gutane mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornærmet. Hvorfor tror du det? Jeg forholder meg til det du skrev i innlegget over. Ikke et ord der om at du liker barn, snarere tvertimot.

Det stod ikke at jeg ikke likte barn heller. Og hvorfor i alle dager skulle jeg finne på å få barn om jeg ikke likte dem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig interessant å se omfanget av skrivefeil i innleggene til de som støtter at kvinner skal være hjemme med barna uten å ha jobb eller mulighet til å forsørge seg selv og barnet.... Noe forteller meg at det ikke er de skarpeste knivene i skuffen som ønsker og tror på hjemmeværende kvinner med barn, noe forteller meg at disse sløve knivene ikke har jobb til å forsørge mer enn kanskje seg selv.

Anonymous poster hash: 4a9f3...84a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig interessant å se omfanget av skrivefeil i innleggene til de som støtter at kvinner skal være hjemme med barna uten å ha jobb eller mulighet til å forsørge seg selv og barnet.... Noe forteller meg at det ikke er de skarpeste knivene i skuffen som ønsker og tror på hjemmeværende kvinner med barn, noe forteller meg at disse sløve knivene ikke har jobb til å forsørge mer enn kanskje seg selv.

Anonymous poster hash: 4a9f3...84a

Problemet er kanskje at de ikke har sjans på velutdannede og suksessrike damer, og derfor trenger flere damer som er fornøyde med deltidsjobb på Rema og vil stelle hjemme resten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på spissen så kommer ungen rett ut av morra og går i barnehagen uka etter. Synes det er latterlig å sette et barn til verden å ikke ense barnets behov. 

Anonymous poster hash: 9e798...353

 

Året etter starter de i barnehagen mener du vel. Og barn har andre behov enn å dilte etter mora si år ut og år inn. De trenger samvær med andre barn og mange forskjellige utfordringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sa jeg sannheten. Folk og bedriftseiere har skreket om at kvinner må komme seg ut i arbeid og tjene dem. Få ned lønningene gjennom konkurranse og slikt. Pluss det faktum at kvinner krever mindre lønn. Men her sier jeg min mening; de bare lyver til dere. Det er ikke bra å arbeide for andre, det er ikke fantastisk å tjene noen slanter og slikt. Faktisk har jeg mye mer respekt for kvinner som skaper et godt liv, sunne barn og en god fremtid for dem, enn for alt det uviktige folk driver med i dag.

Hjemmeværende mødre > Kariære kvinner uten barn.

Sistnevnte er tapere :)

Har du hørt at det i dag går å ha en god karriere, samtidig som du er en god mor og som gir barnet ditt en god oppvekst, der både mor og far bidrar til barnets beste?

Jeg kan forstå at du ikke har respekt for foreldre som velger bort barna sine og heller jobber mer for å tjene penger, som overlater barna for seg srl, der barna må ordne sin egen middag og der de ikke blir fulgt opp og kan gjøre som de vil. Men det er ikke alle foreldre som er sånn. De fleste med en god karriere, som velger å få barn er flinke til å følge opp barna sine.

Hvis du ikke klarer det, og velger å ikke få barn - så respekterer jeg det. Det er bedre å velge bort barn hvis du vet at du ikke kan ta vare på dem, enn å få barn fordi en kvinne kan føde. Selv om det er naturlig for en kvinne å få barn, vil ikke det si at alle burde få det. Det er så mange her i verden som aldri skulle hatt barn. Så har du de som ikke kan få barn, som hadde vært utmerkede foreldre. Men da er adopsjon et godt alternativ, som hjelper barn som trenger det - og da er det ett krav at du er i fast jobb, og har en stabil inntekt.

Anonymous poster hash: 2235e...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann. Noen som er bitre for at de ikke tok utdanning, hehe.

Anonymous poster hash: 379b0...6fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...