AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #81 Skrevet 12. juli 2015 Jeg har hatt en bra opptreden overfor alle rundt meg hele veien. De som ikke ser det, lurer jeg på om enten er blinde eller hjerneskadde. Det er egne organisasjoner som kjemper sammen med meg og som kjemper for å legge ned hele barnefjernet. Ingen bør føle seg for trygge på at det ikke skjer en vakker dag. Jeg har utøvd bra omsorg for mitt barn. Mitt barn er mitt, og ingen andre, eller myndighetene har noe med å bry seg. I andre land så gjør dem ikke det, og det blir jammen meg folk utav dem også. Uansett, jeg har et bedre liv enn dere. Det er helt åpenbart. Anonymous poster hash: efcc4...f65 Enhver bør prise seg lykkelig over å bo i et land hvor barn har såpass sterk rettssikkerhet som her i Norge. Ditt barn er ditt, sier du. Men barnet er ingen eiendel som du har suveren råderett over, uansett hvordan du behandler det, skjønner du. Heldigvis. Du kaller barnevernet for "barnefjernet", og det sier meg at du tilhører en viss gruppe mennesker. Mennesker som har mistet omsorgen for sine barn, og som mangler selvinnsikt til å forstå hvorfor. Mennesker som mener seg utsatt for grunnløs forfølgelse av et korrupt barnevern som konspirerer med fylkesnemnda. Som tror at det å ta omsorgen for barn fra biologiske foreldre enten er en form for pervers trang til å utøve ondskap, eller til og med en slags business. (Si meg, når ble det lønnsomt å fjerne barn fra egne foreldre? Aner du hvor mye barnevernssaker og plasseringer i beredskapshjem, fosterhjem og barnevernsinstitusjoner koster staten i året?) Anonymous poster hash: 817b7...9cf 15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #82 Skrevet 12. juli 2015 Enhver bør prise seg lykkelig over å bo i et land hvor barn har såpass sterk rettssikkerhet som her i Norge. Ditt barn er ditt, sier du. Men barnet er ingen eiendel som du har suveren råderett over, uansett hvordan du behandler det, skjønner du. Heldigvis. Du kaller barnevernet for "barnefjernet", og det sier meg at du tilhører en viss gruppe mennesker. Mennesker som har mistet omsorgen for sine barn, og som mangler selvinnsikt til å forstå hvorfor. Mennesker som mener seg utsatt for grunnløs forfølgelse av et korrupt barnevern som konspirerer med fylkesnemnda. Som tror at det å ta omsorgen for barn fra biologiske foreldre enten er en form for pervers trang til å utøve ondskap, eller til og med en slags business. (Si meg, når ble det lønnsomt å fjerne barn fra egne foreldre? Aner du hvor mye barnevernssaker og plasseringer i beredskapshjem, fosterhjem og barnevernsinstitusjoner koster staten i året?) Anonymous poster hash: 817b7...9cf Det aner jeg meget godt. Mye bedre enn deg i alle fall. Alle kommuner får mer penger i kassa jo flere omsorgsovertakelser de foretar seg, så har de sjansen så slår de til, onde psykopater som de er. Man vet det ikke før man er en del av det selv, jeg håper for din skyld at du en dag får oppleve hvordan det systemet der faktisk er, at du blir tatt fra noe svært verdifullt forhåpentligvis barnet ditt. Kanskje du klarer å åpne øynene dine da? Barnefjernet er big business. Anonymous poster hash: efcc4...f65
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #83 Skrevet 12. juli 2015 Barnet mitt skal aldri i verden få lov å kalle noen andre for mamma enn meg. Hvorfor fikk jeg det da? Anonymous poster hash: efcc4...f65
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #84 Skrevet 12. juli 2015 Det aner jeg meget godt. Mye bedre enn deg i alle fall. Alle kommuner får mer penger i kassa jo flere omsorgsovertakelser de foretar seg, så har de sjansen så slår de til, onde psykopater som de er. Man vet det ikke før man er en del av det selv, jeg håper for din skyld at du en dag får oppleve hvordan det systemet der faktisk er, at du blir tatt fra noe svært verdifullt forhåpentligvis barnet ditt. Kanskje du klarer å åpne øynene dine da? Barnefjernet er big business. Anonymous poster hash: efcc4...f65 Neimen i alle dager. Nå skal jeg forsøke nå forklare deg på en lettfattelig måte. Barnevernets arbeidsmengde vokser i takt med økt antall barnevernssaker. Barnevernet plikter å følge opp saker de får inn, det er lovpålagt. Blir arbeidsmengden så stor at det må opprettes flere stillinger, så må selvsagt økte bevilgninger til, det sier seg selv. Imidlertid øker gjerne ikke bevilgningene i takt med arbeidsmengden, slik at mange som jobber i førstelinjetjenesten i barnevernet har en enorm arbeidsmengde. Dessverre fører dette altfor ofte til at saksbehandlere blir utslitt, utbrent, og finner andre arbeidsplasser. En jobb som dette innen barnevern er ikke av de mest attraktive, både mtp arbeidspress og lønnsnivå. På hvilken måte mener du dette er "big business"? Dette er mennesker som jobber for vanlige lønninger i stat og kommune, for en jobb de utfører, på lik linje med andre arbeidstakere. For stat og kommune er barnevern et pengesluk. Det er ingen penger inn, kun ut. Folk som jobber der jobber for lønn. Hva er det du mener "pengene i kassa" går til, sånn helt konkret? Anonymous poster hash: 817b7...9cf 11
Gjest ulvepopcorn Skrevet 12. juli 2015 #85 Skrevet 12. juli 2015 Hvorfor ikke bare slutte å svare ts? Hun er jo perfekt og har ingen problemer, så da må jo dette gå veien i fylkesnemnda.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #86 Skrevet 12. juli 2015 TS Her!!Takk for et noe "velmenende" innlegg. Jeg ser meg likevel nødt til å korrigere deg på et par ting. Det finnes statistikk som viser at slett ikke flesteparten av de som har vært på mødrehjem får reise hjem med barna sine. Jeg mener å huske det var 1 av 3 som fikk det. Grunnen til at jeg ikke kan oppgi kilden til dette er at det sto i en lokalavis, og dermed vil innlegget bli sensurert. Videre mener du at godt samarbeid med bv og være ydmyk for dem er et gode. Det var det jeg også trodde inntil det motsatte beviste seg selv. Fra starten av og hele veien var jeg nettopp det. Inntil jeg så at jo mer ydmyk og "mild" jeg var mot dem, jo mer tråkket de på meg. Jeg er 19 år gammel og uten tvil utsatt for justismord. Jeg har en saksbehandler i bv som lider av psykopati, også kjent som dyssosial lidelse - om du ikke visste det. Jeg hadde gjerne på tross av mye rart fortsatt å samarbeide og være "velvillig". Men nå nytter ikke det for da jeg spurte bv rett ut hva jeg kunne gjøre og hva de mente jeg skulle gjøre i min situasjon, så fikk jeg til svar at toget hadde gått for barnet mitt og meg, dermed sier det jo seg selv at jeg ikke lenger kan høre på de. Alle rådene dine, jevnt over, er bare tull. HUSK, ingen tar djevelen i hånden uten å bli straffet av Gud Anonymous poster hash: efcc4...f65 Jeg mener bestemt at du kan kreve å få andre saksbehandlere inn i saken din, på grunnlag av "dårlig kjemi" mellom deg og den/de du har nå. Samarbeidet mellom dere ser jo ut til å ha skjært seg helt. Uansett, jeg tror du har denne muligheten, be om nye folk inn i saken. Kanskje kan det hjelpe at det som har skjedd blir sett på en gang til, av andre mennesker i systemet. Det finnes faktisk ganske mange oppegående og fornuftige mennesker i barnevernstjenesten. Selv om jeg forstår at det kan være vanskelig for deg å innse det akkurat nå. Det er vel verdt et forsøk? Snakk med barnevernstjenesten om det finnes en slik mulighet for deg. Ønsker deg og barnet ditt lykke til. Anonymous poster hash: 59c41...0c7 2
MarianneE Skrevet 12. juli 2015 #87 Skrevet 12. juli 2015 Du kaller I hvertfall ikke barnet ditt "Den jævla ungen" i DENNE tråden. Det er da enda godt.... 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #88 Skrevet 12. juli 2015 Jeg synes ikke dere bør svare denne moren lenger. Her er det en tragisk historie og det innebærer et stort ansvar å ytterligere psykisk belaste en allerede ....... Belastet mor. La den dø ut....Anonymous poster hash: fc712...5d3 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #89 Skrevet 12. juli 2015 Skaff deg hjelp. Når barnet blir tatt fra deg er det en grunn for det. BV handler etter barnets beste. Du bør også gjøre det, dersom du ønsker å få barnet ditt tilbake. 19 år skriver du at du er. Hva er planenen dine for resten av livet? Har du planer om utdannelse? Jobb? Familie? Eget sted å bo? Ferier? Hva trenger du? Noen å snakke med? En psykolog? Du virker å være sint (ut fra innleggene dine) og det er nok ikke så rart når barnet ditt er i fosterhjem. Hva kan du gjøre for å endre situasjonen? Har du noen som kan veilede deg? Få deg på riktig spor? Start der og sett deg noen mål. Jobb for det du ønsker. Anonymous poster hash: a6be1...9c3 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #90 Skrevet 12. juli 2015 Og du påberoper deg å ha fulgt med i tråden? Du ber MEG å lese min egen tråd? Haha, da burde i alle fall du ha fått med deg at jeg har understreket flere ganger at det er IKKE sånn jeg har imøtekommet bv så klart. Bare for å tilfredstille deg så får jeg gjenta meg selv nok en gang da.: Jeg har fra dag 1 vært svært imøtekommende og åpen og vennlig for alle tiltake bv foreslo for meg. Jeg gikk til og med med på mødrehjemsplassen. Det var ikke ett tiltak jeg motsa meg. ikke ETT! Bekymringsmeldingen på meg ble sendt noen uker før jeg fødte og hvordan kan noen bli bekymret for et barn som ikke er født ennå? Et barn som ennå ikke fantes? Hvordan kan man bli bekymret for noe som ikke finnes??? Men uansett,, jeg foreslo maaange andre tiltak for bv enn mødrehjem, men det var de som var sure og tverre og satte seg på bakbeina overfor meg. Det var BARE mødrehjem som var tingen for dem, så til slutt så måtte jeg jo det da. Vet du hva det står i papirene mine fra mødrehjemmet? Der står det at jeg var veldig blid og smilte mye og var veldig samarbeidsvillig til alle oppgavene der. Tenk litt over det du, før du slenger ut av deg tilfeldige "dommer"Anonymous poster hash: efcc4...f65 Det er klart at mødrehjem var eneste alternativ. Det er jo kun det du kan følges opp døgnet rundt, og det var det helt klart en god grunn til. Manglende selvinnsikt, psykiske utfordringer, umodenhet og derav problemer med å "se" barnet ditt er sannsynligvis grunnen til at barnet ditt ikke er hos deg. Og det vi leser her forteller oss at det er det beste.Anonymous poster hash: bdfd8...9b3 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #91 Skrevet 12. juli 2015 Skaff deg hjelp. Når barnet blir tatt fra deg er det en grunn for det. BV handler etter barnets beste. Du bør også gjøre det, dersom du ønsker å få barnet ditt tilbake. 19 år skriver du at du er. Hva er planenen dine for resten av livet? Har du planer om utdannelse? Jobb? Familie? Eget sted å bo? Ferier? Hva trenger du? Noen å snakke med? En psykolog? Du virker å være sint (ut fra innleggene dine) og det er nok ikke så rart når barnet ditt er i fosterhjem. Hva kan du gjøre for å endre situasjonen? Har du noen som kan veilede deg? Få deg på riktig spor? Start der og sett deg noen mål. Jobb for det du ønsker.Anonymous poster hash: a6be1...9c3 Hun er visst ikke interresert i jobb eller utdanning, hun vil nave resten av livet..Anonymous poster hash: e59c7...fec 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #92 Skrevet 12. juli 2015 Videre mener du at godt samarbeid med bv og være ydmyk for dem er et gode. Det var det jeg også trodde inntil det motsatte beviste seg selv. Fra starten av og hele veien var jeg nettopp det. Inntil jeg så at jo mer ydmyk og "mild" jeg var mot dem, jo mer tråkket de på meg. Jeg er 19 år gammel og uten tvil utsatt for justismord. Jeg har en saksbehandler i bv som lider av psykopati, også kjent som dyssosial lidelse - om du ikke visste det. Hvordan vet du at saksbehandleren har dyssosial lidelse? Hvem har fortalt deg det? Eller er du psykolog? Anonymous poster hash: 48742...883 3
Gjest Gaea Skrevet 12. juli 2015 #93 Skrevet 12. juli 2015 Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjon. Den stenges nå mht. våre regler;* Tråder kan i noen tilfeller bli stengt dersom moderator har ryddet for regelbrudd gjentatte ganger i løpet av kort tid. Dette vil bli vurdert fra gang til gang.Kommentarer til moderering bes tatt på PM eller på Ris, ros og spørsmål. Marr, mod.
Fremhevede innlegg