Gå til innhold

Savner babyen min.. :(

Fremhevede innlegg

Gjest i am who i am
Skrevet

Mange som går rett i strupen på TS fordi hun mangler jobb og utdanning. Det kan være mange grunner til at TS ikke har hverken jobb eller utdanning. Det står vel ikke noe sted i HI at hun ikke gidder å jobbe? Med mindre det gjør det; slutt og spy ut kritikk.

Jeg kjenner ikke til reglene for lav inntekt og barnebidrag TS, men ville bare gi deg min støtte.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hehe jeg kunne godt skrevet side opp og side ned om hvor mye jeg savner den. Men det gidder jeg ikke, for det er ikke det som er poenget her, poenget mitt med tråden er at jeg skulle få svar på noe av det jeg lurte på...jeg vet ikke egentlig hva det kom ut av det hehe menmen.

Tusen takk for støtte til "I am who i am" :)

Innlegg ryddet for AB-hets.

Marr, mod.

Endret av Marr
AnonymBruker
Skrevet

Det å lese at tråden har vært ryddet for personangrep her, syns jeg bare er leit. Er det meg disse angrepene er ment til?

Du er da virkelig en som har kommet med drøssevis av personangrep, så ikke innta offerrollen!

Anonymous poster hash: f432e...9a4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hehe jeg kunne godt skrevet side opp og side ned om hvor mye jeg savner den. Men det gidder jeg ikke, for det er ikke det som er poenget her, poenget mitt med tråden er at jeg skulle få svar på noe av det jeg lurte på...jeg vet ikke egentlig hva det kom ut av det hehe menmen.

Tusen takk for støtte til "I am who i am" :)

Javel anonym. Så grunnen til at du er anonym her er at du er altfor feig til å ville stå frem med ditt nick når du sier du har rapportert meg. Jeg vet så klart mye bedre enn deg hva som er av hensyn til meg selv eller ikke. Jeg hadde ikke gjort noe som ville skade meg eller min sak. Du har ingen forutsetninger for å bedømme det i det hele tatt. Skjerpings

Du er selvsagt i din fulle rett til å mene det. Jeg på min side synes du virker som en litt for løs kanon og det virker ikke som at du forstår de potensielle ringvirkningene utlevering på nett kan ha.

Anonymous poster hash: 212fb...c81

• Liker 11
Skrevet

Du er da virkelig en som har kommet med drøssevis av personangrep, så ikke innta offerrollen!

Anonymous poster hash: f432e...9a4

Du er selvsagt i din fulle rett til å mene det. Jeg på min side synes du virker som en litt for løs kanon og det virker ikke som at du forstår de potensielle ringvirkningene utlevering på nett kan ha.

Anonymous poster hash: 212fb...c81

Nei det har jeg faktisk ikke

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble barnet sendt i fosterhjem? Hva er grunnen? 

Anonymous poster hash: a93db...d4f
  • Liker 2
Skrevet

Lest både denne og den andre tråden. Tanken jeg sitter igjen med er, om du ikke har råd til å betale litt i bidrsg, hvordan skal du da ha råd til å ta deg av barnet på fulltid?

Når det er sagt er ikke denne tråden akkurat et pluss i boka for deg når saken skal opp i nemnda. Det koster ikke bv mange kalorier og finne den.

Det første du burde se på er din egen situasjon, før du kritiserer bv. For det første har du ingen jobb og er avhengig av NAV. For det andre null kontakt med bf. For det tredje eier du ikke evne til å se at du muligens har gjort noen feiltrinn. Bv går (etter min mening) alt for sjelden inn i familier og gjør noe. (ja, jeg har samarbeidet med bv. Ikke i forhold til egne barn, men nær familie). De prøver ut MYE, foreldrene får maaange sjanser før de går til skrittet å fjerne et barn fra foreldrene. Og som oftest har jo foreldrene (i følge seg selv) ikke gjort noe galt. Jeg tror at mange bvsaker hadde endt annerledes om foreldrene hadde evnet å se seg selv i situasjonen istedet for de "fæle" i bv.

Vi snakker om barnevern, ikke foreldrevern.

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon og AB-hets.

Marr, mod.

Skrevet

Lest både denne og den andre tråden. Tanken jeg sitter igjen med er, om du ikke har råd til å betale litt i bidrsg, hvordan skal du da ha råd til å ta deg av barnet på fulltid?

Når det er sagt er ikke denne tråden akkurat et pluss i boka for deg når saken skal opp i nemnda. Det koster ikke bv mange kalorier og finne den.

Det første du burde se på er din egen situasjon, før du kritiserer bv. For det første har du ingen jobb og er avhengig av NAV. For det andre null kontakt med bf. For det tredje eier du ikke evne til å se at du muligens har gjort noen feiltrinn. Bv går (etter min mening) alt for sjelden inn i familier og gjør noe. (ja, jeg har samarbeidet med bv. Ikke i forhold til egne barn, men nær familie). De prøver ut MYE, foreldrene får maaange sjanser før de går til skrittet å fjerne et barn fra foreldrene. Og som oftest har jo foreldrene (i følge seg selv) ikke gjort noe galt. Jeg tror at mange bvsaker hadde endt annerledes om foreldrene hadde evnet å se seg selv i situasjonen istedet for de "fæle" i bv.

Vi snakker om barnevern, ikke foreldrevern.

Grunnen til at jeg hadde hatt mer enn god nok råd til å ta meg av barnet mitt om jeg hadde omsorgen for det, er fordi at dersom jeg har omsorgen for barnet så har jeg krav på en spesiell stønad av nav. Dersom jeg ikke har omsorgen, slik som situasjonen er nå, så har jeg heller ikke krav på den stønaden men en annen type stønad, som ikke er beregnet for noen som skal betale for barn.

For å snu saken litt, ikke vær for sikker på at bv ikke kommer inn i din familie en vakker dag. Hva ville du gjort om bv tok fra deg alle barna dine?

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn og avsporing.

Marr, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Forsto ikke helt om dette vil passe inn i noen av de andre forumene så jeg velger å skrive det her under generell istedet.

Jeg har et barn som ufrivillig bor i fosterhjem. Jeg skal kjempe for å få omsorgen tilbake og venter på en nemdsak i forbindelse med dette.

Her om dagen under et møte jeg hadde med saksbehandleren min i bv kom hun inn på tema om at hun sannsynligvis ville kreve barnebidrag av meg og barnefaren for barnet vårt som bor i fosterhjem. ( jeg samarbeider forøvrig ikke med barnefar og har ikke noe med han å gjøre ) Jeg jobber ikke, har ingen utdannelse og mottar en ytelse fra nav.

Så mitt spørsmål er; Hvordan kan bv mene at de kan kreve barnebidrag av biologisk forelder som lever på en nav-stønad? Får ikke fosterforeldra nok penger av bv for å ha barnet mitt liksom? Det blir jo helt urettferdig i og med at jeg ikke frivillig har gitt fra meg omsorgen. Barnet mitt ble faktisk tatt på akuttvedtak fra mødrehjem jeg bodde på, og er nå i fosterhjem på sperret adresse.

Videre så skjønner jeg ikke hvordan en saksbehandler i bv kan være så ondskapsfull. Bv har plikt til å ivareta biologiske foreldre etter omsorgsovertakelse og jeg vil ikke kalle det å ivareta meg når de truer med tvangsadopsjon og snakker om at jeg skal betale bidrag for faenskapen de gjør. Hva er logikken i dette?

( jeg er 19 år forresten )

Innlegg ryddet for identifiserende info.

Marr, mod.

Jeg reagerer på at du er mer opptatt av at du må betale bidrag, enn at barnet er tatt i fra deg. 

Anonymous poster hash: 05719...828

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker meg at du omtaler babyen din som 'det' og 'den'. Finner det litt merkelig....

Og at far har hatt samvær med tilsyn er det faktisk bv som må avgjøre. Jeg vet om fedre som har begått (og er dømt) for overgrep mot sine barn, de får ha samvær med barna sine (enn så lenge med tilsyn).

Det er mange som drar på mødrehjem, det store flertallet drar derfra sammen med barnet sitt. At du dro derfra uten ditt barn må stå på din kappe. Det skal så inderlig mye til for at barnevernet tar barn i fra foreldrene sine.

Du skrev at du hadde hatt sex med barnefaren etter fødselen. Du burde helt klart kutte barnefar ut helt. Slik jeg har skjønt det utfra innleggene dine, har du nå gjort det.

Min anbefaling til deg nå videre framover er å være ydmyk overfor barnevernet. Spør de til råds. Spør hva de forventer av deg og hvordan du kan møte forventningene dems. Be om hjelp.

Å gå i 'strupen' på barnevernet er alltid en dårlig ide.

Du kan være så uenig med dems avgjørelse så mye du vil. Men husk at det er dem (og retten) som avgjør om barnet fortsatt skal være i fosterhjem eller komme hjem til deg.

Og ang bidrag: Dersom du har lav inntekt kan du bli såkalt betalingsudyktig og dermed ikke betale bidrag.

Men om du har nok i inntekt så fastsetter Nav ett beløp, dog max 25% av bruttoinntekt (før skatt). Hvis du ikke betaler dette, så opparbeider du deg gjeld og det kan iverksettes tvangstrekk.

Jeg forstår godt at du reagerer som du gjør. Jeg hadde sikkert blitt steikeforbanna selv. Det er i slike situasjoner du trenger å skille klinten fra hveten. Dine følelser er ikke det som er viktig her. Det er barnet ditt. Du må nok svelge noen kameler, men gjør du det så ordner det seg så mye lettere.

Dersom du har noen sorter for problemer, så trenger du å gjøre noe med dette. Det er ofte lettere sagt enn gjort, det kan derfor være lurt å skaffe hjelp utenfra. Psykolog og/eller familievernkontoret kan være ett sted å starte. Og kanskje du har mulighet til å søke etter jobb eller ta noe utdanning?

Det er en løsning på dette, hvor enn svart det måtte føles til tider. Jobb med barnevernet, ikke mot.

Jeg håper det ordner seg slik at alle parter blir fornøyde :) Lykke til videre.

Anonymous poster hash: 27d7f...bff
  • Liker 5
Skrevet

Blir nok lettere å svare på en forståelsesfull måte dersom du oppgir grunnlaget for omsorgsovertagelsen.

• Liker 5
Gjest Walden
Skrevet

Litt av noen svar folk kommer med her. Må si jeg reagerer mer på det enn hva TS har skrevet..Begynne å detaljstyre livet til ts; "du burde ikke ha sex med barnefaren.." osv. Sosiolog/nomfascistene i full vigør! 

Ts slår meg som svært reflektert og artikulert til å bare være 19 år! At man ikke har jobb er vel ingen grunn til at man skal bli tatt i fra et barn? Det er 500.000 i dette landet uten jobb. Morra mi jobber som spes.ped og hun kan rapportere om GANSKE mye rart (spesielt innvandrerbarn), 4 åringer uten språk fordi mor ikke snakker osv osv..hvor ikke engang barnevernet er koblet inn. 

Hva er det egentlig du har gjort mot barnet ditt TS som har fått barnevernet til å reagere så kraftig? Er du helt ærlig med oss? Har du hatt episoder med psykose? Er du bipolar? Annen psykisk sykdom? Er du helt mentalt og fysisk frisk, men arbeidsledig, og derfor kom barnevernet på døra nærmest kun fordi du er ung av alder? 

Om det du sier er sant så er du jo utsatt for justismord. Men det er svært vanskelig å tro at noe slikt kan skje på den måten du beskriver. 

Gjest Walden
Skrevet

Blir nok lettere å svare på en forståelsesfull måte dersom du oppgir grunnlaget for omsorgsovertagelsen.

Og folk her burde holdt seg for gode til å angripe TS før de faktisk vet. Om TS sier hun er frisk mentalt og fysisk og at barnevernet ikke har noen grunn whatsoever, så må vi vel bare tro henne på det? Vi kan da ikke sitte og spekulere i om hun snakker sant eller ei? 

Gjest Magdalene
Skrevet

Og folk her burde holdt seg for gode til å angripe TS før de faktisk vet. Om TS sier hun er frisk mentalt og fysisk og at barnevernet ikke har noen grunn whatsoever, så må vi vel bare tro henne på det? Vi kan da ikke sitte og spekulere i om hun snakker sant eller ei?

Hun har vel skrevet noe om at hun ikke klarte å lese babyene signaler og forstå babyens behov.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts laget i løpet av etpar dager flere tråder om samme tema, og vi som har fulgt alle trådene hun har laget har fått med oss at BV mente at hun ikke klarte å lese barnets signaler. Tror nok det ligger mer bak her som ts ikke har informert om.

Vi har også sett at ts har kalt ungen for "jævla ungen" samtidig har vi sett at hun har problemer med sinnet sitt. Hun blir fort sint og bruker da et språk som ikke er akseptabelt. 

Alle trådene ts har startet er nå kraftig moderert, og etpar av de har vært til vurdering av flere av moderatorene. Egentlig så burde disse trådene stenges og fjernes, for personen bak dem har tydelige problemer og skjønner ikke sitt og barnets beste ved å lage disse trådene. 

Anonymous poster hash: 025d8...25c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Mange som går rett i strupen på TS fordi hun mangler jobb og utdanning. Det kan være mange grunner til at TS ikke har hverken jobb eller utdanning. Det står vel ikke noe sted i HI at hun ikke gidder å jobbe? Med mindre det gjør det; slutt og spy ut kritikk.

Jeg kjenner ikke til reglene for lav inntekt og barnebidrag TS, men ville bare gi deg min støtte.

Kan være mange grunner til at hun ikke har dette, men det folk flest ikke forstår er at man velger å få barn i den situasjoinen...

Anonymous poster hash: 89eea...86e

• Liker 1
Gjest Walden
Skrevet

Ts laget i løpet av etpar dager flere tråder om samme tema, og vi som har fulgt alle trådene hun har laget har fått med oss at BV mente at hun ikke klarte å lese barnets signaler. Tror nok det ligger mer bak her som ts ikke har informert om.

Vi har også sett at ts har kalt ungen for "jævla ungen" samtidig har vi sett at hun har problemer med sinnet sitt. Hun blir fort sint og bruker da et språk som ikke er akseptabelt. 

Alle trådene ts har startet er nå kraftig moderert, og etpar av de har vært til vurdering av flere av moderatorene. Egentlig så burde disse trådene stenges og fjernes, for personen bak dem har tydelige problemer og skjønner ikke sitt og barnets beste ved å lage disse trådene. 

Anonymous poster hash: 025d8...25c

Det kan se sånn ut ja...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være mange grunner til at hun ikke har dette, men det folk flest ikke forstår er at man velger å få barn i den situasjoinen...

Anonymous poster hash: 89eea...86e

TS her!!

Flere av dere har rett i mye. Jeg vet godt selv at jeg er veldig oppegående og smart, på tross av at jeg ikke har noen utdanning. Psykiske utfordringer har ligget bak at jeg ikke har valgt noen utdanning, jeg er ikke interessert i det heller og per dags dato er det ikke aktuelt for meg under noen som helst omstendigheter. Hadde satt pris på å noen gang få slippe, for å si det sånn. Det er ikke noe for meg og sånn er det bare.

Jeg "valgte" ikke å få barn i "denne situasjonen jeg er i" om du skjønner meg??? Enkelte ting i livet har man ikke alltid styringa på selv om de fleste ateister og mars-boer-forkjemperne liker å tro det.

Anonymous poster hash: efcc4...f65

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...