Gå til innhold

Er det greit å ha seksuelle følelser når man er 14 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine beste barndomsminner var når jeg krøyp inn i dynetrekket for å onanere uforstyrret. Ingen kan trekke av deg dyna hvis du ligger INNI. Allerede i førskolealder var jeg veldig løsningsorientert.

Da jeg var 14 var jeg mer eller mindre kronisk halvkåt, og jeg tror at om noen hadde bedt meg om å sette opp en helt ærlig fortegnelse av tidsbruk, så ville antakelig "napping i løken og seksuelle fantasier" komme høyt opp på lista. Etter skole, selvsagt, men bare fordi man er tvunget til å gå på skolen.

Unger har seksuelle følelser fra tidlig alder, og de vil finne et utløp for det. Så la dem ha litt privatliv og respekter at det er temmelig normalt at de onanerer på rommet sitt. Så bank før du stormer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada det er greit, men ikke fortell det på internett, det finnes pedofile på internett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg husker godt da jeg var 14 år og begynte å få seksuelle følelser ... men det var veldig negativt hjemme hos meg (ja, jeg har vokst opp i en normal norsk familie).

Så jeg undertrykte følelsene mine, og ble mer og mer deprimert ...

 

Hva gjør man om man har en datter eller sønn som er rundt 14 år og har seksuelle følelser? Skal man la de få utløp for dem, eller skal man be de undertrykke dem?

 

Jeg tenker ikke at de skal ha sex med andre, men skal man tenke at det er naturlig? Eller skal man bli redd for barna sine?

Anonymous poster hash: 9bf49...31c

 

De fleste 14-åringer har vært sexuelle individer i flere år. Hvorfor i alle dager skulle det falle deg inn å tenke at det er noe unormalt? Og hvorfor i alle dager skulle du tenke det først når barna har tenkt slik i årevis? :klo:

 

Tenk på det slik: da barnet var 2-3 år så uttrykte det et ønske om å gå på do selv (og ikke i bleia). Fremstilte du det valget som syndig? Å være sexuell er nemlgi like lite noe en kan noe for som at en må tisse. Det er like "unaturlig" å runke som å gå på toalettet hver morgen. Og barn trenger "pottetrening" for sex, også. Kompetanse på grenser og samtykke bør øves inn nøye. For utrolig mange voksne i dag (kvinner så vel som menn) har ikke samtykkekompetanse.

 

Skam rundt sex fører ikke til at barn debuterer senere. Tvert imot er skam knyttet til manglende evne til grensesetting. En jente på 14 som har sex frivillig med en med-14åring er betydelig mindre bekymringsverdig enn en som lar seg presse av en 19-åring fordi hun ikke tørr si nei og som så ikke tørr snakke om det hjemme fordi mamma har sagt at dette bør hun føle skam over...

Anonymous poster hash: ae357...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...