Gå til innhold

Ulik lønn hjemmehjelp og sykehjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på sykehjem. Er ikke utdannet. Jeg får 145kr timen, også er det jo selvfølgelig tillegg for kveld/natt/helligdag. Men jeg har snakket med andre som jobber blant annet som hjemmehjelp, i bofellesskap og som personlig assistent. De tjener ofte 160+ i timen (uten utdannelse). 

 

Slik jeg ser det, så er det jo omtrent lik jobb? Like arb.oppgaver. Ofte er det jo tyngre på sykehjem vs hjemmehjelp. 

 

Hva tenker dere?



Anonymous poster hash: 18369...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er samme kommune så er det rart. For kommunen betaler ut likt på lik utdanning/ansiennitet om det er sykehjem eller hjemmesykepleien ol. Mulig de har lenger ansiennitet enn deg?



Anonymous poster hash: 4d7af...527
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tjener du nesten bedre om du begynner å jobbe på Rema altså. 145kr i timen er ingenting.



Anonymous poster hash: 0c850...aa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om det er samme kommune så er det rart. For kommunen betaler ut likt på lik utdanning/ansiennitet om det er sykehjem eller hjemmesykepleien ol. Mulig de har lenger ansiennitet enn deg?

Anonymous poster hash: 4d7af...527

 

Nei det stemmer ikke. I Oslo kommune betaler de veldig ulikt, avhengig av bydel. 

Anonymous poster hash: 7752d...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er samme kommune så er det rart. For kommunen betaler ut likt på lik utdanning/ansiennitet om det er sykehjem eller hjemmesykepleien ol. Mulig de har lenger ansiennitet enn deg?

Anonymous poster hash: 4d7af...527

Det er kommune alt sammen

Anonymous poster hash: 18369...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei det stemmer ikke. I Oslo kommune betaler de veldig ulikt, avhengig av bydel. 

Anonymous poster hash: 7752d...530

 

Mulig store byer som er delt opp i bydeler gjør det annerledes. Jeg er kun vant med middels store byer som fungerer som en kommune og dermed en som utbetaler.

Anonymous poster hash: 4d7af...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

145 kr er veldig lite. Når jeg jobbet som assistent på sykehjem så hadde jeg ca 160 kr og det er noen år siden.



Anonymous poster hash: 4d7af...527
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 149 + tillegg i bofellesskap, har ikke utdanning. Satser på å finne meg noe annet om ikke lenge. 



Anonymous poster hash: 6af69...98d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis store forskjeller ute og går. Lurer på hva jeg kommer til å få i lønn jeg, har sommerjobb i bofelleskap. Ene venninnen min som jobber med det samme, men i en annen kommune får 220 kr timen, hun har ca 5 års erfaring, ingen utdannelse.



Anonymous poster hash: 0e5c0...449
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...