Gå til innhold

Barnetrygd , og tilbakebetaling...Hjelpes..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det går ikke an å sitte på gjerdet i mange år og så komme med et krav som man burde ha kommet med i forbindelse med bruddet. Da må man akseptere at kravet kan bli avvist.

Ja, man får da følge med litt!

HVEM i dette landet vet ikke om barnetrygd!!

Det er også noe som etter loven heter "burde ha visst"

Anonymous poster hash: 9438c...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ja, det har vi..

Anonymous poster hash: 27b0f...7d1

 

Men det er jo utrolig sleipt av deg da - å motta HELE barnetrygden når dere har hatt 50/50!!! Synes han har all rett på å få sin del etterbetalt. Du må jo ha tenkt over dette selv? Hvorfor skulle du ha større rett til pengeytelser enn han? Er så drittlei snyltere altså. Synes staten/nav er altfor greie og sløser med skattepenger mens folk bare sitter og tar imot alt de kan få tak på..

Anonymous poster hash: 5e08d...bde

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo utrolig sleipt av deg da - å motta HELE barnetrygden når dere har hatt 50/50!!! Synes han har all rett på å få sin del etterbetalt. Du må jo ha tenkt over dette selv? Hvorfor skulle du ha større rett til pengeytelser enn han? Er så drittlei snyltere altså. Synes staten/nav er altfor greie og sløser med skattepenger mens folk bare sitter og tar imot alt de kan få tak på.. Anonymous poster hash: 5e08d...bde

Du er helt på trynet...

https://www.regjeringen.no/no/dokumentarkiv/Regjeringen-Bondevik-II/bfd/tema-og-redaksjonelt-innhold/redaksjonelle-artikler/2005/rett-til-okonomiske-overforinger-ved-uli/id416273/

Mor har ikke fått mer enn hun skal. Vedtaket vil evt omgjøres. At far ikke har søkt om BT kan han klandre seg selv for. Alle vêr om barnetrygden. Alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man får da følge med litt!

HVEM i dette landet vet ikke om barnetrygd!!

Det er også noe som etter loven heter "burde ha visst"

Anonymous poster hash: 9438c...1a7

Jupp og det er noe i loven som heter forsettlig. Når du velvitende mottar noe du vet du ikke har krav på, så har du dretet deg mer på leggen enn den som "burde ha visst". Lurer på hvem av disse to er den som er mest klanderverdig 😀

Anonymous poster hash: 6b412...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å sitte på gjerdet i mange år og så komme med et krav som man burde ha kommet med i forbindelse med bruddet. Da må man akseptere at kravet kan bli avvist.

Har ikke en part kunskap om at han har et krav så kan han heller ikke fremme noe krav.

Anonymous poster hash: 9a012...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke en part kunskap om at han har et krav så kan han heller ikke fremme noe krav.

Anonymous poster hash: 9a012...6b3

Har du ikke fått med deg trumfkortet her inne? "Alle vet jo om barnetrygd" 😂😂

Anonymous poster hash: 6b412...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle vet om barnetrygd, men barnetrygd er ikk enoe man søker om, det kommer automatisk. Så jeg skjønner godt at far ikke har visst om at han kunne søke om å få halvparten (hvis det er det som er saken her).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper far her vinner, altså... Hvordan har du hatt samvittighet til å ta hele barnetrygden når dere har 50/50 ??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke en part kunskap om at han har et krav så kan han heller ikke fremme noe krav.

Anonymous poster hash: 9a012...6b3

Det har alltid vært slik at man har en selvstendig plikt til å sette seg inn i de rettigheter man har, spesielt overfor ytelser fra NAV. Som voksen og separert kontakter man NAV for å høre om man har noen rettigheter, evnt bruker andre kanaler. Gjør man ikke det, kan man heller ikke komme i ettertid å klage over manglende opplysning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært slik at man har en selvstendig plikt til å sette seg inn i de rettigheter man har, spesielt overfor ytelser fra NAV. Som voksen og separert kontakter man NAV for å høre om man har noen rettigheter, evnt bruker andre kanaler. Gjør man ikke det, kan man heller ikke komme i ettertid å klage over manglende opplysning.

Hva om far har prøvd å få signert kontrakten om delt bosted men mor nekter?

Anonymous poster hash: 27b0f...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om far har prøvd å få signert kontrakten om delt bosted men mor nekter?

Anonymous poster hash: 27b0f...7d1

Altså han ville ha delt bosted men ikke jeg.. Det høres kanskje teit men jeg ville ikke gi fra meg ansvaret..

Anonymous poster hash: 27b0f...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om far har prøvd å få signert kontrakten om delt bosted men mor nekter?

Anonymous poster hash: 27b0f...7d1

Så lenge det ikke står noe i tråden som antyder dette blir det bare spekulasjoner, men du kan jo alltids rette spørsmålet til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper far her vinner, altså... Hvordan har du hatt samvittighet til å ta hele barnetrygden når dere har 50/50 ??

Mor har mottatt 970 og har krav på 970 pr mnd.

Far har også krav på 970, men har ikke søkt NAV,

Er dette mor sin skyld???

Anonymous poster hash: 9438c...1a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha 50/50 samværsordning uten delt bosted!

Anonymous poster hash: 9438c...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Er det delt bosted? For da har jeg skjønt det slik at mor og far har krav på 970 kr hver. Er det slik at mor har fått dobbelt/utvidet barnetrygd, altså 1940 kr per måned, selv om far har hatt barnet 50% av tiden? Eller har mor mottatt 970kr? Syntes det var så rotete skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt du er kvinne TS, ellers hadde du fått så hatten passet om hvor forferdelig og egoistisk du er.. Men trodde du dere hadde en avtale, eller har dere snakket om at du får all barnetrygden?? Jeg tror ikke alle menn er klar over at man får barnetrygd for et ekstra barn ved brudd...

Anonymous poster hash: bcc83...e69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor har mottatt 970 og har krav på 970 pr mnd.

Far har også krav på 970, men har ikke søkt NAV,

Er dette mor sin skyld???

Anonymous poster hash: 9438c...1a7

Hvorfor er mor så redd for krav om tilbakebetaling da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det har TS motatt dobbel barnetrygd (som eneforsørgere får), og beholdt alt selv over flere år - til tross for 50/50 fordeling. Utrolig sleipt og egoistisk - uavhengig av om far var uviten om sine rettigheter. Ren ego-handling. Håper seriøst NAV forlanger halvparten tilbakebetalt - siden hun opplagt har motatt stønader hun ikke hadde krav på.

Synes også det er bra at NAV har blitt mye bedre på å ta snyltere - var jo komisk hvor mange par spm plutselig hadde "blitt sammen igjen" etter at en kvinne hadde misbrukt stønadsordningen og oppgitt at hun var aleneforsørger selv om far fortsatt bodde sammen med henne og barna. At folk synes det er helt greit å snylte/svindle til seg ekstra penger er faen meg så provoserende - man burde heller sette enorm pris på de rettighetene og godene vi har her i trygge Norge - så unner ikke en kjeft å klare å dra til seg mer enn de faktisk har krav på. Alle nav-snyltere burde tvangsflyttes til Hellas  -så kan de kjenne på kroppen hvordan det er å bo i et land hvor staten faktisk ikke engang kan ivareta sine borgere økonomisk..



Anonymous poster hash: 5e08d...bde
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men det er jo utrolig sleipt av deg da - å motta HELE barnetrygden når dere har hatt 50/50!!! Synes han har all rett på å få sin del etterbetalt. Du må jo ha tenkt over dette selv? Hvorfor skulle du ha større rett til pengeytelser enn han? Er så drittlei snyltere altså. Synes staten/nav er altfor greie og sløser med skattepenger mens folk bare sitter og tar imot alt de kan få tak på..

Anonymous poster hash: 5e08d...bde

 

 

Kommer ikke det an på økonomien til foreldrene da? Vi har 50/50, en far tjener 6 ganger min inntekt, og jeg får derfor hele barnetrygden + avdraget.

 

 

Anonymous poster hash: 7c647...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...