Gå til innhold

Hva tror dere? Hørte noen som skrek ute i natt... hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nok bare rev du har hørt. Hører de samme lydene du beskriver omtrent hver eneste natt, bor på landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Enig. Ring heller en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: d1dc9...ed9

 

Det er ganske lett å si. Men for meg så har jeg ekstremt høy terskel for å ringe politiet. Engang var det noen som prøvde å bryte seg inni huset mitt mens jeg var hjemme. Jeg ringte ikke politiet før jeg hadde ringt en venn å spurt om det var en ok situasjon å ringe . ringte til politiet  rett før de knuste ruta.  Det høres helt idiotisk ut, men jeg vil ikke bortkaste tiden til politiet.

Anonymous poster hash: e61eb...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet det, og det er faktisk brunsttid for rådyr i juli-august, dvs. nå. Jeg tipper du hørte et rådyr. 



Anonymous poster hash: dc845...d61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde ved marka tidligere, og våknet i blant av forferdelige dyreskrik midt på natten. Det er nok et rådyr eller en rev du har hørt. Det kan høres temmelig likt ut som menneskehyl, og det er ofte litt pause mellom skrikene.

Anonymous poster hash: 36fe8...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et lite poeng det der med å ikke kaste bort tiden til politiet.

Just sayin'.

 

Rødrev som roper på tisper i natten er liksom ikke det som bør være det lokale politikammerets første pri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte engang politiet fordi jeg hørte noen skrik utenfor, deretter noen som gråt høyt. Jeg trodde kanskje det var et lite barn, så jeg ringte politiet, gikk ut og løp mot skogen der ropene kom fra. Der var det to katter som satt og gaulte til hverandre. De løp sin vei når jeg kom. Det hørtes virkelig ut som barnegråt! Politiet rykket ut umiddelbart, men da de kom til stedet kunne jeg bekrefte for de at det var snakk om katter. Litt flaut, men bedre å gi beskjed en gang for mye enn en gang for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du hadde følt det dersom det var en kvinne som skrek et "dødsskrik".. Det er ikke nødvendigvis så stor forskjell på lyden, men menneskehjernen er bedre på å differiensiere lyder enn du tror. Jeg vil tro du intuitivt hadde skjønt det dersom dette var en kvinne. Dyr skriker om nettene, men folk får ikke overført frykten på samme måte dersom det er et dyr som skriker, parringslyder, revirkonkurranser o.l. Et kvinneskrik eller et barneskrik fra et menneske hadde gitt deg en annen følelse! Føl instinktene dine, og tro på de!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

https://www.youtube.com/watch?v=CmLdgCczb_g

 

Ja, det var visst en rev jeg hørte igår... jaja, nå skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke ringte hvertfall.

 

TS

Anonymous poster hash: 55abc...411

 

Jo da, dette lignet mye på kvinneskrik :ironi:

Først så nærmest insisterer du på at det var et kvinneskrik, og i et hus. Når så folk mener at du burde ringt politiet, finner du ut at det var et dyr. Kanskje du burde sjekket på youtube før du lager skumle tråder på kg.

Anonymous poster hash: df619...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo da, dette lignet mye på kvinneskrik :ironi:

Først så nærmest insisterer du på at det var et kvinneskrik, og i et hus. Når så folk mener at du burde ringt politiet, finner du ut at det var et dyr. Kanskje du burde sjekket på youtube før du lager skumle tråder på kg.

Anonymous poster hash: df619...02c

 

Det hender folk gjør små feil nå og da, spesielt hvis det er første gangen de opplever det. Ingen krise dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt da jeg satt oppe å kikket på tv (klokken var vel rundt 3 på natta) så hører jeg et skrik. Jeg bor på landet så tenkte kanskje at det var en ku, men så hørte jeg et skrik til, og da lukket jeg opp vinduet for å lytte... Jeg trodde først at det var noen som hadde høylytt sex, men det virket ikke akuratt som "gode skrik" eller hva jeg skal si.. dette var veldig ubehagelig å høre på, da skrikene joma utover hele bygda her og det hørtes ut som at noen holdt for munnen hennes når hun ropte. Jeg vurderte faktisk å ringe politiet i tilfelle det var noen som hadde trengt hjelp, men valgte ikke å gjøre det for etter ca 15 min ble det stille... Jeg sitter oppe litt til, og når jeg skal legge meg til å sove, så hører jeg nok en gang et vondt skrik. Jeg skvatt opp og la meg til å lytte, og prøvde å tenke ut om det virkelig var et menneske eller et dyr som drev på å skreik.. Samboeren min mente det var en tiur, men de lager jo ikke så menneskelignende lyder? Det var skikkelig ekkelt å høre på, og jeg fikk inntrykk av at dette var rop om hjelp.. men jeg turde som sagt ikke gjøre noe med det, da jeg var usikker på om det kunne være et dyr eller ei som trengte hjelp. . Anonymous poster hash: 55abc...411

Du vurderte? Hvor tafatt går det an å bli? Hvorfor undersøkte du ikke om noen var i nød/ringte politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morello

Jeg synes at dersom du hører skrik som du ikke er sikker på, skal du ringe politiet. Er en god sjanse for at det er et dyr ja men det kan også være noen som faktisk trenger hjelp. Jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen hadde voldtatt meg og folk ikke ringte politiet fordi "det kunne jo vært en rev." 

 

Ja mange dyr kan lage veldig menneskelignende lyder, og jeg mener ikke at man skal ringe hver gang man hører et skrik, for etterhvert som man hører mer av dyrelyder blir man også flinkere til å plassere dem - men om du hører noe som høres ut som en dødsskrik og du tror det kan være et menneske, kan jeg virkelig ikke forstå at du har samvittighet til å ikke verken sjekke det eller ringe politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...