Gå til innhold

Det var Atle Antonsen som sendte smsene til Ørjan Burøe

Gjest Lalalala59

Anbefalte innlegg

Cohen skrev (På 6.7.2015 den 22.22):

Jeg tviler veldig på at VG skriver det uten å ha sett nummeret. Videre står det i artikkelen at Antonsen visste veldig godt hva VG ønsket å snakke med ham om søndags kveld. Det er heller ikke første gang Antonsen gjør noe slikt. 

Jeg kan fint diskutere dette uten at du skal be meg avvente noe som helst, hva mener du egentlig med det? 

Forresten er jeg helt enig i standpunktet hans angående å ikke bruke barn i reklameøyemed, selv om han selvsagt ikke burde sendt 25 grove smser om det. Jeg synes heller ikke at Burøe burde utlevert Antonsen i bloggen, men tatt det for det det var. En tabbehandling av et menneske med sterke meninger.

De fleste mennesker klarer å levere sterke meninger uten å ty til drapstrusler.

Nå prøver Atle å vri det til at det var en form for "humor". Patetiske skittstøvel.

Må legge til at jeg faktisk HAR stor sans for humoren til Atle, og jeg kommer nok fortsatt til å ha det. På samme måte som jeg fortsatt vil le av det Jim Carrey gjør. At begge to tydeligvis er rablende gale får heller være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosemor skrev (På 7.7.2015 den 8.37):

Dette er et veldig godt eksempel på at det som fungerer godt i en muntlig setting, ikke fungerer like godt skriftlig.

Hadde denne tiraden, eller kanonaden som forfatteren av sms-ene kaller det, blitt fremstilt muntlig fra en scene, hadde det fungert. Den kritiske meningen hadde kommet godt frem mellom latterbrølene fra publikum.

Så langt kan jeg unnskylde Atle Antonsen.

Men den muntlige uttrykksformen ble bare helt feil i skrevet form, noe forfatteren av sms-ene burde forstå allerede før han trykket "send", og selv om alle forstår at truslene og drap og vold ikke var seriøse, ble det hele veldig sjikanøst.

Og jeg forstår Ørjan Burøens ønske om å dele dette. Han forstår at truslene ikke er alvorlige, men blir likevel sjokkert over at noen han ser opp til (profesjonelt?) kan få seg til å gjøre slikt.

Det jeg ikke forstår er "offer-klandringen" som finner sted i denne tråden.

"Ørjan Burøen fortjener det han får" synes å være meningen hos mange, enten det er fordi han viste frem barnet i en reklamesnutt, fordi han er en dårlig komiker, eller bare fordi "vi" ikke liker ham som person.

"Har du upopulære meninger, eller gjør noe "jeg" ikke liker, fortjener du alt du får av dritt!".

Dette er en holdning jeg finner skremmende!

Helt enig med deg. Jeg liker verken Ørjan eller Marna nettopp fordi de er så pr-kåte som flere nevner.

Men det unnskylder ikke disse meldingene. Heller ikke at barnet deres har vært med i en finn-reklame. Meldingene er jo så latterlige at det er ikke til å tro.

Tråden er ryddet for diskusjon av barn.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
  minimymlen skrev (På 7.7.2015 den 20.29):

Virker som dette er en ikke-sak.

Hvorfor det, mon tro?

Denne kronikken er forfattet av Camilla Bjørn. En journalist som iallfall ikke jeg har respekt for. Og kronikken er så dårlig skrevet at det er pinlig. Og da snakker jeg ikke om budskapet, men elendig og rotete skriblerier.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
  Soeuh skrev (På 8.7.2015 den 0.26):

Nå begynner melkingen av denne saken å bli latterlig. Ler V alle D-kjendisene som står fram i VG.

http://www.vg.no/rampelys/eks-komiker-om-humormiljoeet-ikke-veldig-varmt-og-inkluderende/a/23484673/

Latterlig? Og du ler? Jeg synes det er positivt at det i etterkant av denne episoden kan komme en nyansert debatt om mobbing blant voksne.

Jeg for min del synes det er latterlig at "melking" tydeligvis er blitt et trendord som kynikere og saueflokken hiver rundt seg i hytt og gevær.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DJTrost skrev (På 8.7.2015 den 0.09):

Denne kronikken er forfattet av Camilla Bjørn. En journalist som iallfall ikke jeg har respekt for. Og kronikken er så dårlig skrevet at det er pinlig. Og da snakker jeg ikke om budskapet, men elendig og rotete skriblerier.

Kjenner ikke til henne, men er enig i at det var dårlig skrevet. Ble flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
  DJTrost skrev (På 8.7.2015 den 4.43):

Latterlig? Og du ler? Jeg synes det er positivt at det i etterkant av denne episoden kan komme en nyansert debatt om mobbing blant voksne.

Jeg for min del synes det er latterlig at "melking" tydeligvis er blitt et trendord som kynikere og saueflokken hiver rundt seg i hytt og gevær.

Jeg er enig med deg.

Leser i siste artikkelen i VG at Ørjan gir en kommentar om at dette nå er en sak mellom han og Atle. Ja det er det jo, men når man har valgt å poste den på bloggen sin så er det jo ikke lenger en sakt mellom bare de to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
  Atheena skrev (På 8.7.2015 den 6.33):

Jeg er enig med deg.

Leser i siste artikkelen i VG at Ørjan gir en kommentar om at dette nå er en sak mellom han og Atle. Ja det er det jo, men når man har valgt å poste den på bloggen sin så er det jo ikke lenger en sakt mellom bare de to.

Win-situasjon for Ørjan. Om noen måneder dukker de nok opp på scenen sammen. Det tør jeg vedde på! ;)

(i en eller annen sketsj hvor Atle skjeller ut og truer Ørjan)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sobril skrev (På 8.7.2015 den 9.08):

Win-situasjon for Ørjan. Om noen måneder dukker de nok opp på scenen sammen. Det tør jeg vedde på! ;)

(i en eller annen sketsj hvor Atle skjeller ut og truer Ørjan)

Det hadde aldri Atle gått med på.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Annonse

Bjølsen Pølsemølle skrev (På 17.2.2019 den 13.00):

Sånn i ettertid antar man Antonsen har hatt god grunn til å skrive det han gjorde.

Ekspander  

Er det ikke nok tråder om Ørjan Burøe oppe allerede, uten at du måtte grave frem en flere år gammel også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuna skrev (På 17.2.2019 den 13.04):

Er det ikke nok tråder om Ørjan Burøe oppe allerede, uten at du måtte grave frem en flere år gammel også?

Ekspander  

Tydeligvis ikke mange nok siden du tok deg bryet med å svare.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Nuna skrev (På 17.2.2019 den 13.04):

Ekspander  

Jeg har alltid likt Antonsen, og synes vel det er fint han får en uventet "oppreisning" av denne saken, helt uten at han selv har tatt initiativ til det.

Fristende å tenke at det er karma 🤟

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...