Gå til innhold

Hvorfor er folk så sinte her på KG?


BeautyBox

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sint :)

 

Bare veldig veldig skuffet? ;)

Anonymous poster hash: b6a3f...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sint ellers også. :blomst:

 

Hvorfor er folk sinte? Vel hvis vi ser bort fra diverse psykiske lidelser så er verden full av dumme egoistiske og umoralske mennesker. Hvis dette ikke er noe å bli sint for så vet jeg ikke hva som er! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

En ting som kan gjøre meg småsur på nett, er når folk påberoper seg å kunne fortelle hvordan ting er, henger sammen osv., samtidig som de generaliserer og er påståelige, og dermed ikke ser forskjellen på å dosere og diskutere.

Anonymous poster hash: 43415...807

 

 

Interessant, for ein av dei tinga som plagar meg, er når folk klagar over "generaliseringar" når ein diskuterer menneskelig ådferd på gruppenivå. Det er nesten så ein får lyst til å hive "...men det gjeld ikkje alle då, sjølvsagt" inn i signaturen sin. Ein skulle liksom tru det var sjølvsagt at generaliseringar er ein del av det å diskutere generelle ting.

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så karrieremennesker er så mye snillere enn alle andre?

 

Debatter på nett vil alltid bli litt mer opphetet enn i virkeligheten, og jeg synes det er greit, så lenge man behandler folk med respekt.

 

Noen er her inne for det sosiale kan det se ut som, mens andre er her for å diskutere.

 

Jo, tror det. De har i hvert fall oftere bedre sosiale antenner og vet at de ikke kommer noen vei i debatter om de angriper på person og ikke forholder seg saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort forklart har det å gjøre med at man har prosesser i hodet, som skal fyres opp når man er sosial. Når man verken ser eller hører den man kommuniserer med, er det ganske vanlig at disse prosessene rett og slett ikke fungerer. Det fører til at noen mennesker blir mer åpne og ærlige, mens andre blir sure og bitre.

 

Du kan lese litt om forskjellige ting som spiller inn på hvorfor folk er aggressive på internett, i denne lenken.

 

Det har også med fravær av straff. Uten konsekvenser er det ingen grunn til å moderere seg og man lar alt gørra renne ut.

 

F.eks for 3 uker siden fikk jeg en kommentar her inne : "du skulle puttet en sekk over hodet ditt å festet halsen din med en galge å hoppe utafor ei bru".

 

Og av en annen bruker i løpet av 3 måneder gav hun meg disse kommentarene : 

 

"KG burde innført IQ test slik at folk med downs syndrom ikke får tilgang til å delta her inne, da hadde vi sluppet WubWub", 1 måned senere sa hu "du er en pedofil ekkel mann som bør ta livet ditt", 1 måned senere sendte hu meg pm "kan jeg få bilde ditt?", jeg sa "etter alt drittet du har slengt? nei" og hu svarte "jeg spurte bare slik at jeg kan kjenne deg igjen om jeg ser deg på gata, for da skal jeg slå deg".

 

Alt dette var kommentarer som jeg fikk helt uprovosert, har aldri skrivd noe til disse individene først engang. Alle personangrep ble såklart rapportert men de er fremdeles her inne, de har ikke blitt utestengt.

 

Prøv gå på VG Debatt å skriv til en bruker at du håper de tar selvmord ved å hoppe av en bro. Du hadde blitt utestengt på rappen. Derfor er det ikke normen med personangrep på VGD for det blir tatt tak i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også med fravær av straff. Uten konsekvenser er det ingen grunn til å moderere seg og man lar alt gørra renne ut.

Det stemmer, ja. De tar det for seg i linken jeg la ved, som ingen hadde lyst til å lese :ler:

F.eks for 3 uker siden fikk jeg en kommentar her inne : "du skulle puttet en sekk over hodet ditt å festet halsen din med en galge å hoppe utafor ei bru".

 

Og av en annen bruker i løpet av 3 måneder gav hun meg disse kommentarene : 

 

"KG burde innført IQ test slik at folk med downs syndrom ikke får tilgang til å delta her inne, da hadde vi sluppet WubWub", 1 måned senere sa hu "du er en pedofil ekkel mann som bør ta livet ditt", 1 måned senere sendte hu meg pm "kan jeg få bilde ditt?", jeg sa "etter alt drittet du har slengt? nei" og hu svarte "jeg spurte bare slik at jeg kan kjenne deg igjen om jeg ser deg på gata, for da skal jeg slå deg".

Ja, jeg har sett noe av tingene folk skriver til deg på forumet her... Alle slags merkelige stikk, som at de feks er overraska over at du har skrevet noe fornuftig, og den slags greier.

Jeg får litt sånt i perioder jeg også, også ser det ut til at folk blir sure fordi jeg ikke skriver :) på slutten av alle setningene mine... Du kan jo ta en titt rett over her, hvor det visstnok var veldig galt av meg å komme med en link som tok for seg og prøvde å forklare det TS spurte om... Tenke seg til å svare på et spørsmål, og slenge ved en kilde! Åjåj! :ler:

Alt dette var kommentarer som jeg fikk helt uprovosert, har aldri skrivd noe til disse individene først engang. Alle personangrep ble såklart rapportert men de er fremdeles her inne, de har ikke blitt utestengt.

Prøv gå på VG Debatt å skriv til en bruker at du håper de tar selvmord ved å hoppe av en bro. Du hadde blitt utestengt på rappen. Derfor er det ikke normen med personangrep på VGD for det blir tatt tak i.

Jeg aner ikke hvordan moderatorene her jobber, men det kan kanskje tenkes at dette forumet har flere brukere, og det derfor er vanskeligere å moderere? På en annen side, personangrep burde jo fjernes, når de rapporteres, så jeg veit ikke.

Det burde jo ikke være greit å oppføre seg som søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

Tror det har vokst frem en slags kultur her for å "ta" folk der det er mulig, og AB-funksjonen forsterker nok dette litt. Hvor ofte slenges den verste dritten med nick?

Men, det er jo med på å gi denne siden masse besøk.

Slår ihjel en del tid her inne, men det hadde jeg ikke turt hvis jeg var ung og usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, tror det. De har i hvert fall oftere bedre sosiale antenner og vet at de ikke kommer noen vei i debatter om de angriper på person og ikke forholder seg saklig.

 

Bedre på å snakke tomprat du sikter til?

 

Spørs helt sikkert på tema for diskusjonen, men at "karrieremennesker" vil jo helst unngå å mene for mye, og helst skape relasjoner enn å diskutere sak uten tåkeprat. Hvis det er innstillingen man tar med seg inn i den diskusjon her inne, så er det ikke så rart at man bli sjokkert over en del som skrives.

 

Etter noen år som student, og sammenlikne de jeg kjenner uten høy utdanning og de jeg har gått på universitetet så er jeg langt i fra i uenig at disse menneskene er sosialt smartere enn mine venner uten utdannelse. Inntrykket er ofte heller det motsatte, og at en del mennesker som du kanskje anseer som "mindre smarte" i dårligere betalte jobber, ofte er flinke sosialt og bra på relasjonsbygging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Det stemmer, ja. De tar det for seg i linken jeg la ved, som ingen hadde lyst til å lese :ler:

 

Skuldig :goodbye:

 

Men no las eg den, og den var vel verdt det. Så takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuldig :goodbye:

 

Men no las eg den, og den var vel verdt det. Så takk :)

Ja, det er bra informasjon, så jeg skjønner ikke hvorfor folk reagerte så merkelig på det :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bra informasjon, så jeg skjønner ikke hvorfor folk reagerte så merkelig på det :klo:

 

Jeg syntes det var fin info. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye aggressjon, hersketeknikker, mobbing, fordommer, slengbemerkninger... 

 

Hva er det som gjør folk så innmari sinte når de sitter foran et tastatur? 

 

Kan man ikke bare diskutere på en ordentlig måte? 

De får ikke i seg nok sjokoladepudding med krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Ja, det er bra informasjon, så jeg skjønner ikke hvorfor folk reagerte så merkelig på det :klo:

 

Poetisk, nærmast:

 

Being able to dismiss online aggression as "bad people doing things under the cloak of anonymity" is a nice simple answer, but it's clearly an incomplete snapshot. In a strange way though, that's comforting: it would be more chilling to accept that society has only developed as it has because people fear the consequences of following their nastier instincts.

 

Her seier han nøyaktig det eg har grubla over som ein mogeleg negativ konsekvens av eit mindre religiøst samfunn.

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ganske ny her inne på KG, men i starten ble jeg overrasket over hvor "aggressivt" det kunne bli her inne. Jeg har fått noen kommentarer som ikke var så hyggelige, og de gikk jo inn på meg. Hjertet gikk fortere da jeg leste dem. Er ikke vant med å få slengt lite hyggelige ting direkte i ansiktet. Vanligvis har dette kommet i form av rykter osv. En omvei fra mottaker til meg. Men samtidig er det interessant å kjenne på dette. Kanskje det kan gjøre en mindre sårbar?   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var fin info.

 

Så bra!

 

Poetisk, nærmast:

 

Being able to dismiss online aggression as "bad people doing things under the cloak of anonymity" is a nice simple answer, but it's clearly an incomplete snapshot. In a strange way though, that's comforting: it would be more chilling to accept that society has only developed as it has because people fear the consequences of following their nastier instincts.

 

Her seier han nøyaktig det eg har grubla over som ein mogeleg negativ konsekvens av eit mindre religiøst samfunn.

Hehehe, ja, det kan du si.

Den tar for seg alt, veldig fint, og greit forklart, og det er alltid koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske ny her inne på KG, men i starten ble jeg overrasket over hvor "aggressivt" det kunne bli her inne. Jeg har fått noen kommentarer som ikke var så hyggelige, og de gikk jo inn på meg. Hjertet gikk fortere da jeg leste dem. Er ikke vant med å få slengt lite hyggelige ting direkte i ansiktet. Vanligvis har dette kommet i form av rykter osv. En omvei fra mottaker til meg. Men samtidig er det interessant å kjenne på dette. Kanskje det kan gjøre en mindre sårbar?   

 

Kenner meg igjen, har kjent på akkurat det samme selv. Men så er det dessverre bortkastet tid å la det gå innpå seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kenner meg igjen, har kjent på akkurat det samme selv. Men så er det dessverre bortkastet tid å la det gå innpå seg. 

Ja, nettopp. Og man glemmer dem. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så karrieremennesker er så mye snillere enn alle andre?

Debatter på nett vil alltid bli litt mer opphetet enn i virkeligheten, og jeg synes det er greit, så lenge man behandler folk med respekt.

Noen er her inne for det sosiale kan det se ut som, mens andre er her for å diskutere.

Selv om såkalte "karrieremennesker" neppe er snillere enn andre, så skal vi ikke se bortifra at de generelt oppfører seg bedre på nett. Vet ikke om dere så saken hvor VG intervjuet "nett-troll" og andre sinnatagger fra VGs kommentarfelt. Nå er ikke dette nok til å generalisere selvfølgelig, men de fleste av disse var ikke en gang i arbeid. Bare en observasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye aggressjon, hersketeknikker, mobbing, fordommer, slengbemerkninger... 

 

Hva er det som gjør folk så innmari sinte når de sitter foran et tastatur? 

 

Kan man ikke bare diskutere på en ordentlig måte? 

Mest sannsynlig fordi vi kan skrive anonymt!

Anonymous poster hash: 2cbe9...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mest sannsynlig fordi vi kan skrive anonymt!

Anonymous poster hash: 2cbe9...c12

 

 

Din ræv. Din rumpefaenihelvetesatan.

Anonymous poster hash: 739f7...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...