Gå til innhold

Sykling på fortauet eller veien?


Gjest Jacklost

  

21 stemmer

  1. 1. Sykling på fortauet eller veien?

    • Fortauet
      15
    • Veien
      6


Anbefalte innlegg

Jeg sykler på fortauet. Dersom jeg må sykle på vei (noe jeg må her jeg bor, for gang- og sykkelstien begynner litt bortenfor hjemmet mitt), holder jeg meg godt innenfor den hvite stripa. Kommer det et stort kjøretøy så går jeg av sykkelen og triller nedi grøfta for å ikke være til bry.

 

Jeg hater syklister i veibanen. Spesielt de som tror de trener til Tour De France, som gjerne sykler flere i bredden, som bruker hele kjørefeltet, og som ikke følger trafikkreglene. Hadde flere syklister fulgt trafikkreglene kunne situasjonen selvsagt vært annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortauet helt klart! Føler man risikerer livet ved å sykle langs veien. Burde vært forbudt. 



Anonymous poster hash: 7374a...901
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler på fortauet. Dersom jeg må sykle på vei (noe jeg må her jeg bor, for gang- og sykkelstien begynner litt bortenfor hjemmet mitt), holder jeg meg godt innenfor den hvite stripa. Kommer det et stort kjøretøy så går jeg av sykkelen og triller nedi grøfta for å ikke være til bry.

Jeg hater syklister i veibanen. Spesielt de som tror de trener til Tour De France, som gjerne sykler flere i bredden, som bruker hele kjørefeltet, og som ikke følger trafikkreglene. Hadde flere syklister fulgt trafikkreglene kunne situasjonen selvsagt vært annerledes.

Så enig. Det er det som er problemet med mange syklister. De er sånn her kommer jeg. Jeg er myk trafikant så du må ta hensyn til meg uansett. Så jeg gir faen i trafikkreglene og sykler hvor faen jeg vil. Gidder ikke flytte meg selv om jeg sinker trafikken. Ædda bædda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare det kjære syklister at dere kan skade fotgjengere om dere kjører på dem i stor fart. Jeg bor midt i en bratt bakke, og det er ikke få ganger jeg med nød og neppe har klart å kaste meg ut av veien når noen leker racer nedover fortauet. "Pling pling" Takke meg til raske og gode reflekser.

 

Prøv å vise litt hensyn, så kan vi godt dele fortauet. Dere har ikke lyst til å bli påkjørt av en bil, jeg har ikke lyst til å bli påkjørt av en sykkel.



Anonymous poster hash: d7a8a...2a1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...