Gjest O.G. Skrevet 18. juli 2015 #121 Skrevet 18. juli 2015 Men vi kan alle være uheldig med prevensjonen en gang og få barnet/ta abort, skjer det flere ganger så har man tatt et valg.
Gjest Atp Skrevet 18. juli 2015 #122 Skrevet 18. juli 2015 Herregud så mye dere vet om en helt ukjent jente?! De gjør ikke annet enn å sjekke nett og familielivet til disse hele dagen. Ikle rart de vet mye 1
Gjest O.G. Skrevet 18. juli 2015 #123 Skrevet 18. juli 2015 Står det ikke i bloggene hennes i diverse poster da?
Miranda16 Skrevet 18. juli 2015 #124 Skrevet 18. juli 2015 Kjenner jeg blir litt irritert over at folk mener å ta konsekvensen av sine handlinger, i dette tilfellet er å ikke ta abort. Det er en feiloppfatning av uttrykket i denne situasjonen. Si det at man snakker på generell basis.Hvis man tenker på disse barnas beste, noe som er viktigst her, er det å bringe et nytt barn til verden rettferdig og riktig i denne situasjonen? Kan noen svare meg på hvorfor det vil være til barnas beste både på kort og lang sikt at en forelder, uten økonomisk stabilitet (jobb, utdannelse), kan ha tilstrekkelig evne til å gi 3 ( små) barn den emosjonell tilstedeværelse og trygghet de trenger, når hun mesteparten av tiden har omsorgen for disse barna alene? Dette hadde vært uansett utfordrende for hvem som helst selv om de har økonomisk trygghet. Vet ikke hvor mange av innleggene, til kjedsommelighet hun har skrevet som omhandler den sterke kjærligheten hun har til barna. Det virker som hun prøver til å overbevise seg selv og leserne at dette er tilstrekkelig. Etter min mening er det ikke nok at så lenge man elsker barna sine så er man en forelder som kan fylle et barns grunnleggende behov. Man kan ha kjærlighet til barna selv om man ikke er i stand til å oppfylle barn grunnleggende behov som etter min mening er å gi dem emosjonell og økonomisk trygghet og stabilitet. 12
skyflakes Skrevet 18. juli 2015 #125 Skrevet 18. juli 2015 De gjør ikke annet enn å sjekke nett og familielivet til disse hele dagen. Ikle rart de vet mye Rannveig er en blogger. Hennes levebrød er å utlevere seg selv på internett. Og du syns det er rart folk vet mye om henne og familien? Du ser sammenhengen her eller? 13
cattleya Skrevet 18. juli 2015 #126 Skrevet 18. juli 2015 Skjønner ikke hvorfor hun snakker om sterilisering. Det er ikke vanskelig å unngå uønsket graviditeter i Norge i 2015. Hvis hun syntes det er vanskelig å huske så; hormonspiral, kobberspiral, p-sprøyte, p-stav etc... 16
pandabear Skrevet 18. juli 2015 #127 Skrevet 18. juli 2015 Står det ikke i bloggene hennes i diverse poster da? Var ikke ment som kritikk, bare lurte. Men da utleverer hun tydeligvis mye av livet sitt :/
Gjest Ferie Skrevet 21. juli 2015 #128 Skrevet 21. juli 2015 Enig med deg. Ja, det sier bare om hva slags tabu det er i Norge, når bedrevitere kan sitte å gnåle på den måten.
Gjest pelikanen Skrevet 21. juli 2015 #129 Skrevet 21. juli 2015 Hun prøvde seg i jobb. Møbelbutikk? Ikke sikkert hun fungerer i jobb. Så fra da hun var i Syden, at det ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Hun vil helst sitte å dra seg i det lyse kunstige håret.Neste kjæreste bør jo passe seg...kanskje en måte å få nav penger? Ikke vet jeg.Blir veldig tøft for henbe den dagen hun må på skolebenken (hvilke utd har hun?)eller beg å jobbe.
Gjest pelikanen Skrevet 21. juli 2015 #130 Skrevet 21. juli 2015 Hun prøvde seg i jobb. Møbelbutikk? Ikke sikkert hun fungerer i jobb. Så fra da hun var i Syden, at det ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Hun vil helst sitte å dra seg i det lyse kunstige håret.Neste kjæreste bør jo passe seg...kanskje en måte å få nav penger? Ikke vet jeg.Blir veldig tøft for henbe den dagen hun må på skolebenken (hvilke utd har hun?)eller beg å jobbe.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 21. juli 2015 #131 Skrevet 21. juli 2015 Jeg har lest bloggen hennes i perioder og bare lurer på... hva gjør hun utenom barna? Altså, jeg skjønner at hun blogger men hva skulle hun blogget om hvis hun ikke hadde barna? Jeg bare lurer... fordi at jeg sitter ofte med inntrykket at hun lever for barna...
Bootybuilder Skrevet 21. juli 2015 #132 Skrevet 21. juli 2015 Hun prøvde seg i jobb. Møbelbutikk? Ikke sikkert hun fungerer i jobb. Så fra da hun var i Syden, at det ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Hun vil helst sitte å dra seg i det lyse kunstige håret.Neste kjæreste bør jo passe seg...kanskje en måte å få nav penger? Ikke vet jeg.Blir veldig tøft for henbe den dagen hun må på skolebenken (hvilke utd har hun?)eller beg å jobbe. Det er regler på OS, hun har bukrt opp sine rettigheter der, men har krav på 1 år med OS per nye barn hun får alene, og det er ikke mye man får i OS, så skjønner ikke hvordan hun klarer å livnære seg, og hvorfor hun ikke har benytta seg av sjangsen til å ta noe utdanning.
Bootybuilder Skrevet 21. juli 2015 #133 Skrevet 21. juli 2015 Skjønner ikke hvorfor hun snakker om sterilisering. Det er ikke vanskelig å unngå uønsket graviditeter i Norge i 2015. Hvis hun syntes det er vanskelig å huske så; hormonspiral, kobberspiral, p-sprøyte, p-stav etc... Hun mente at siden hu ble gravid på piller, så ville ikke noe annet fungere, så hvorfor prøve! Er jo helt latterlig!
Bootybuilder Skrevet 21. juli 2015 #134 Skrevet 21. juli 2015 Herregud så mye dere vet om en helt ukjent jente?! Hun er jo ikke ukjent når hun utleverer seg så mye på nett! 3
skruf Skrevet 21. juli 2015 #135 Skrevet 21. juli 2015 Det er regler på OS, hun har bukrt opp sine rettigheter der, men har krav på 1 år med OS per nye barn hun får alene, og det er ikke mye man får i OS, så skjønner ikke hvordan hun klarer å livnære seg, og hvorfor hun ikke har benytta seg av sjangsen til å ta noe utdanning. Hun får jo endel inn i måneden da vil jeg tro, så tror ikke hun vil ha problemer med å livnære seg. Full overgangsstønad, barnebidrag fra 3 fedre, barnetrygd for 4 barn (som alenemor får man 1 ekstra barnetrygd), småbarnstillegg (for barn mellom 1-3 år), og i tillegg inntekter fra bloggen.
Bootybuilder Skrevet 21. juli 2015 #136 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Hun får jo endel inn i måneden da vil jeg tro, så tror ikke hun vil ha problemer med å livnære seg. Full overgangsstønad, barnebidrag fra 3 fedre, barnetrygd for 4 barn (som alenemor får man 1 ekstra barnetrygd), småbarnstillegg (for barn mellom 1-3 år), og i tillegg inntekter fra bloggen. OS blir redusert betraktelig når man tjener penger utenom. Du får ikke full OS om du tjener greit med penger utenom. Full OS er heller ikke mye å skryte av, hadde det i en periode hvor jeg gjorde ferdig bacheloren min, og det er ikke mye å juble over. Og jeg hadde ett barn, hun har 3. Så vil ikke tro hun får så mye der. Nå vet vi jo heller ikke om alle fedrene er bidragspliktige, kommer an på deres økonomi. Fullstendig klar over at alenmødre får en barnetrygd ekstra, er alene med et barn selv. Småbarnstillegget er ikke mer enn ca 300 kr i mnd. Ikke mye penger å skryte av. Endret 21. juli 2015 av Bootybuilder 2
skruf Skrevet 21. juli 2015 #137 Skrevet 21. juli 2015 OS blir redusert betraktelig når man tjener penger utenom. Du får ikke full OS om du tjener greit med penger utenom. Full OS er heller ikke mye å skryte av, hadde det i en periode hvor jeg gjorde ferdig bacheloren min, og det er ikke mye å juble over. Og jeg hadde ett barn, hun har 3. Så vil ikke tro hun får så mye der. Nå vet vi jo heller ikke om alle fedrene er bidragspliktige, kommer an på deres økonomi. Fullstendig klar over at alenmødre får en barnetrygd ekstra, er alene med et barn selv. Men det er da ikke mye penger å skryte av. Hun har nå snart 3 fedre som alle betaler barnebidrag, bare der er det noen tusen kroner inn i måneden. Litt under 4000 i barnetrygd i måneden. Småbarnstillegg er jeg usikker på hvor mye det kommer på hver måned. OS er jeg ikke helt sikker på hva den ligger på for tiden. Da jeg hadde den for ca 16 år siden så fikk jeg vel 7000kr utbetalt, antar den er høyere nå. Men, husker at jeg kunne tjene endel før jeg fikk trekk i OS (jeg tok ekstravakter på et sykehjem de helgene barnet var hos faren for å spe på inntekten). Så, alenemor med 3 barn får absolutt inn noen kroner i måneden. Og leier man relativt rimelig og ikke har de store utskeielsene så trenger man ikke å sulte. (var student selv, alene med 1 barn for ca 16 år siden. Det var tøft, men jeg klarte meg)
Bootybuilder Skrevet 21. juli 2015 #138 Skrevet 21. juli 2015 Hun har nå snart 3 fedre som alle betaler barnebidrag, bare der er det noen tusen kroner inn i måneden. Litt under 4000 i barnetrygd i måneden. Småbarnstillegg er jeg usikker på hvor mye det kommer på hver måned. OS er jeg ikke helt sikker på hva den ligger på for tiden. Da jeg hadde den for ca 16 år siden så fikk jeg vel 7000kr utbetalt, antar den er høyere nå. Men, husker at jeg kunne tjene endel før jeg fikk trekk i OS (jeg tok ekstravakter på et sykehjem de helgene barnet var hos faren for å spe på inntekten). Så, alenemor med 3 barn får absolutt inn noen kroner i måneden. Og leier man relativt rimelig og ikke har de store utskeielsene så trenger man ikke å sulte. (var student selv, alene med 1 barn for ca 16 år siden. Det var tøft, men jeg klarte meg) Det er MYE strengere regler for OS nå enn det var da du hadde det for 16 år siden!! Det er krav til aktivitet, jobb eller utdanning de 3 årene du har rett på (du kan ikke være samboer med noen). Deretter har man rett på OS i ett år for hvert nye barn du får. OS blir redusert når du tjener over grensa. Man kan tjene rundt halvparten av grunnbeløpet før OS blir redusert, altså rundt 45000 kr i året. Tjener man over det blir det redusert betraktelig. Det er nye skatteordninger på OS, full OS er vel rundt 15000kr minus skatt. Det trekkes mer skatt av OS nå enn før og det blir også regnet pensjonspoeng av det. Jo mer du tjener utenom jo mer skatt. Småbarnstillegget er rundt 300 kr per barn og forsvinner den måneden barnet fyller 3 år. Nå er det ikke sikkert alle 3 fedrene er bidragspliktige med tanke på samvær og deres egen inntekt.
SKE87 Skrevet 21. juli 2015 #139 Skrevet 21. juli 2015 Det er MYE strengere regler for OS nå enn det var da du hadde det for 16 år siden!! Det er krav til aktivitet, jobb eller utdanning de 3 årene du har rett på (du kan ikke være samboer med noen). Deretter har man rett på OS i ett år for hvert nye barn du får. OS blir redusert når du tjener over grensa. Man kan tjene rundt halvparten av grunnbeløpet før OS blir redusert, altså rundt 45000 kr i året. Tjener man over det blir det redusert betraktelig. Det er nye skatteordninger på OS, full OS er vel rundt 15000kr minus skatt. Det trekkes mer skatt av OS nå enn før og det blir også regnet pensjonspoeng av det. Jo mer du tjener utenom jo mer skatt. Småbarnstillegget er rundt 300 kr per barn og forsvinner den måneden barnet fyller 3 år. Nå er det ikke sikkert alle 3 fedrene er bidragspliktige med tanke på samvær og deres egen inntekt. Og bra er det! Blir så sykt irritert på de som omtrent får barn (føles i alle fall slik) for å tyne NAV for medt mulig penger. 1
Bootybuilder Skrevet 21. juli 2015 #140 Skrevet 21. juli 2015 Og bra er det! Blir så sykt irritert på de som omtrent får barn (føles i alle fall slik) for å tyne NAV for medt mulig penger. Synes det er helt ok at det er ordning for de som opplever å samlivsbrudd og gjerne må bytte jobb/ta utdanning for at endene skal møtes og det skal passe den nye hverdagen med å være alene med barn. Det er jo samfunnet tjent med på sikt enn at de må ha tilgang på eksta ytelser for å få det til å gå rundt, eller ikke får fast jobb. Men det bør være regler og krav, som aktivitet via arbeid eller utdanning, og at OS blir redusert ved arbeid. Å være alenemor er ikke lukrativt, det var nok mer lukrativt for noen for 10-15 år siden ettersom det da ikke var krav til aktvitet osv, og man kunne få opptil 9 år OS!!! Og ble du alene med ett nytt barn fikk du 9 nye år! helt sykt spørr du meg! Har selv mottatt OS i et par år da jeg ble alene, og gjorde da ferdig utdanningen min, evig takknemlig for det. Da samfunnet er mer tjent med at jeg har utdannelse og jobber i fast jobb enn å løpe fra jobb til job, få aap osv fordi jeg ikke får noe fast pga manglende erfaring, utdanning osv. Men det var en stram periode, veldig glad jeg er ferdig med det, og unner ingen å måtte leve slik på nav. 1
Anbefalte innlegg