Gå til innhold

Rannveig Heitmann


Riskrem

Anbefalte innlegg

Hva skjedde egentlig med tråden om Rannveig Heitmann?  :vetikke:

 

Nå har hun endelig annonsert på bloggen at hun er gravid. Må jo si at det er rimelig spesielt å ha tre barn med tre fedre i hennes unge alder. Samtidig er det veldig hyggelig for henne å få et barn til selvfølgelig. Men lurer på hvem barnefaren er jeg da... og hvordan kommer hun til å takle å være alenemor til tre barn med en mager inntekt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var noen som kommenterte et bilde med noe sånt: så fint at det løste seg med deg og willem og at dere skal ha baby...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

24. januar skrev Rannveig om at hun hadde hatt en kjæreste i et par mnd. Hun føder i desember. Da ble hun vel gravid etter å ha vært sammen med den nye barnefaren i 2-4 mnd.

Det blir tøft, men jeg håper for hennes del at denne mannen holder med henne og at hun ikke skal ha aleneansvar for tre barn i barnehagealder.

http://rannveigheitmann.familieprat.no/2015/01/24/rykter-og-alt-det-der/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 år og 3 barn med ulike menn...? Jeg syns at 21 år er for tidlig for kun å ha ett barn!

 

Selv er jeg i tredveårene, har universitetsutdanning og kommer fra en familie med svært god råd, så hadde jeg blitt gravid uten å være gift/i et seriøst forhold eller fast jobb så hadde jeg likevel hatt masse økonomisk støtte fra familien og kunne likevel gitt mitt barn en fremtid med god økonomi, men jeg kunne aldri likevel vært så dum at jeg satte et barn til verden uten å virkelig ville ha barnet (dvs en nøye planlagt graviditet) og uten å ha en partner som likte meg nok til å ville gifte seg med meg... Seriøst, da vil jeg heller foretrekke å ikke få barn, noensinne... For min del, så klarer jeg ikke psykisk/mentalt å forstå kvinner som ønsker seg barn uten å ha en seriøs partner/stabile boforhold/god økonomi. Ønsker de å føde barn som 80% sikkert kommer enda lengre ned på sammfunnets rangsstige enn dem selv...? Hvorfor gamble slik med sine egne barns fremtid?

 

Når det er sagt, så må vel bare jeg/vi innse at tydligvis så tenker mange kvinner/jenter helt annerledes... På en måte er det bra at Rannveig ikke tar abort på tross at at det vel er det alle forventer av en jente i hennes situasjon, hun har bein i nesa og står på sitt uten å ta hensyn til samfunnets normer. Bare synd at det å ha bein i nesa ikke er nok til å gi barna sine et så bra liv som de trenger...

Vet at f.eks i Storbritania så er det mange unge jenter uten utdanning som bevisst velger å få barn tidlig og bli alenemødre for å få en viss månedlig innbetaling fra staten i år etter år uten å jobbe... Kanskje er det noe av det samme Rannveig satser på? :vetikke:  Om jeg høres krass ut nå, så er det faktisk ment som et oppriktig spørsmål, ikke for å være dømmende... Jeg lurer oppriktig. Jeg leste innlegget hennes i bloggen nå, får vondt av henne, samtidig som det er vanskelig å forstå hvorfor noen kan være så "uforsiktig" og uplanlagt mht livsvalg... :(

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så sjokkert over jenter som i dagens opplyste samfunn ikke klarer å bruke prevensjon. Kunne hun ikke satt inn spiral eller lignende for å slippe å måtte forholde seg til spørsmål om abort? Eller er det meningen å bli gravid? Kjenner jeg ikke klarer å respektere slike valg, selv om jeg helt klart burde, for det er ikke mitt liv.. Håper bare hun klarer å følge opp alle barna så de kan få en fin oppvekst.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Dårlig reklame for prevensjonsmetoden Natural Cycles som hun nettopp reklamerte for :ler:

Endret av Mahnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Dårlig reklame for prevensjonsmetoden Natural Cycles som hun nettopp reklamerte for :ler:

Haha, skulle nettopp til å skrive det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes RH er veldig tøff, under en slik situasjon hadde de fleste valgt bort et liv. Her er en som står for sine handlinger og konsekvensen av det. 

 

Det er mye fordommer mot mødre som har barn med forskjellige fedre, mye fordommer mot yngre damer som tar slike valg. Som vi allerede leser over i tråden her er det allerede nevnt usakligheter, til dels mobbing.

 

Hva om vi tok oppgjør mot fordommer, og lot mennesker bestemme over egne liv, om vi respekterte og støttet hverandre?

 

Det å få barn tidlig, med ulike menn og uten utdannelse har ingenting å si for hvilke type mor du er, omsorg og støtte du kan gi til et barn-for det kan komme.

 

Utdannelse kan man ta, jobb kan man få-det er mange bra barnehager her i landet:)

 

Håper jeg slipper å lese nedlatenede kommentarer i denne tråden, men heller om mennesker som tenker over fordommene sine, og hva vi alle kan gjøre for å bidra i et samfunn som allerede er blitt alt for kaldt.

 

Vær et medmenneske. Og til deg RH: Stå på, du er tøff.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Å bruke prevensjon, nødprenvensjon, og å også ta abort er også å stå for sine handlinger og ta konsekvensene av dem. Å føde et barn bare fordi man ble gravid fordi man hadde sex (uansett om det var med eller uten beskyttelse) er ikke den eneste måten å ta konsekvensen på. Sex innebærer ansvar, ja, men det innebærer ansvar for å ta vare på sin egen (og sitt potensielle barns) kropp og psyke, og ta ansvar for å bruke prevensjon eller å hindre at et barn kommer inn i en verden der ingen er rustet til å ta godt nok vare på det.

 

Abort er ikke en enkel handling, det er smertefullt og traumatisk, men på ett punkt er man nødt til å ta et valg både for barnets og sitt eget beste.

 

Litt sidespor, men jeg synes faktisk dette er et viktig punkt.

:blomst:  Veldig, veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å bruke prevensjon, nødprenvensjon, og å også ta abort er også å stå for sine handlinger og ta konsekvensene av dem. Å føde et barn bare fordi man ble gravid fordi man hadde sex (uansett om det var med eller uten beskyttelse) er ikke den eneste måten å ta konsekvensen på. Sex innebærer ansvar, ja, men det innebærer ansvar for å ta vare på sin egen (og sitt potensielle barns) kropp og psyke, og ta ansvar for å bruke prevensjon eller å hindre at et barn kommer inn i en verden der ingen er rustet til å ta godt nok vare på det.

 

Abort er ikke en enkel handling, det er smertefullt og traumatisk, men på ett punkt er man nødt til å ta et valg både for barnets og sitt eget beste.

 

Litt sidespor, men jeg synes faktisk dette er et viktig punkt.

 

Vel, vi vet for lite ang andre damers valg av prevansjon gjør vi ikke? damer kan også bli gravid med prevansjon. Her har en mor bestemt seg for hva hun ønsker, valget er tatt og da er ikke abort et tema lenger.

 

Hva som er barns beste er veldig indivudellt, oppvekstvillkår for barn i Norge er ganske stabile og bra, kjærlighet og omsorg er dekket-så ser ikke helt problemet på samme måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Dårlig reklame for prevensjonsmetoden Natural Cycles som hun nettopp reklamerte for :ler:

tenkte det selv.. og fotballfruen har jo gått ut i media og beklaget. For det er IKKE en sikker prevensjonsmiddel!! Det blir faktisk brukt av de som ØNSKER barn  :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe litt sjokkerende nå:

3 av Norges mest kjente "tenåringsmor bloggere" som alle opprinnelig ble C-kjendiser via blogg.no fordi de fikk ett barn i tenårene og started å blogge om det, har ALLE endt opp med enda en ny "ooops graviditet"; Malindus, MammatilMichelle og Rannveig Heitmann... :rolleyes:

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Å bruke prevensjon, nødprenvensjon, og å også ta abort er også å stå for sine handlinger og ta konsekvensene av dem. Å føde et barn bare fordi man ble gravid fordi man hadde sex (uansett om det var med eller uten beskyttelse) er ikke den eneste måten å ta konsekvensen på. Sex innebærer ansvar, ja, men det innebærer ansvar for å ta vare på sin egen (og sitt potensielle barns) kropp og psyke, og ta ansvar for å bruke prevensjon eller å hindre at et barn kommer inn i en verden der ingen er rustet til å ta godt nok vare på det.

 

Abort er ikke en enkel handling, det er smertefullt og traumatisk, men på ett punkt er man nødt til å ta et valg både for barnets og sitt eget beste.

 

Litt sidespor, men jeg synes faktisk dette er et viktig punkt.

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...