Gå til innhold

Når lar dere barna se Game of Thrones?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg var deg hadde jeg ventet til min sønn/datter var fylt 18. Ikke tale om at ungen min på 13 år skal se den serien… den er alt for voldsom. De skjønner sikkert ikke handlingen og hva som skjer uansett.

Endret av ohdeergod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Så lenge det er innafor deres hus, se gjerne sammen eller med eldre søsken?. Vet av folk som har latt barn ned til 7 årsalderen få se. Men de har sett sammen alle sammen. Hun kommer nok til å se den i smug vil jeg se for meg ja. De er så små men de føler seg samtidig så stor.

Hadde noen få venner som mistet jomfrudommen i 13-14 års alder. Så nakenhet og slikt vet de nok veldig godt om

Anonymous poster hash: e9845...6ea

7 år??! Er foreldrene syke? Tror nesten du troller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ungdom har fått se serien siden den startet og hun er 17 nå. Hun har sett serien sammen med sin far og sine søsken og har vært moden nok til å skille fantasi fra virkelighet fra hun var langt yngre. Personlig ser jeg ikke GOT, men så ser jeg heller ikke noe som er drøyere enn Mord og mysterier.  :laugh:

 

Generelt mener jeg at forbud stort sett virker mot sin hensikt, for ungdommen vil dermed bruke andre kanaler for å få sett og gjort det de ønsker. Da er det bedre å ta en samtale med ungdommen hvor man diskuterer gjennom saken og hvordan den kan løses til det beste for alle parter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er innafor deres hus, se gjerne sammen eller med eldre søsken?. Vet av folk som har latt barn ned til 7 årsalderen få se. Men de har sett sammen alle sammen. Hun kommer nok til å se den i smug vil jeg se for meg ja. De er så små men de føler seg samtidig så stor.

Hadde noen få venner som mistet jomfrudommen i 13-14 års alder. Så nakenhet og slikt vet de nok veldig godt om

Anonymous poster hash: e9845...6ea

Du må mene noe annet enn GoT.  :sjokkert:

 

Ungene våre har fått med seg at mamma og pappa ser en serie de er veldig oppsatt på å få med seg. Men ikke f.. om de får se den. Ikke trailere heller. Vel, han som snart er 12 har sikkert sett trailere på Youtube. 

 

Nei, det er jaggu ikke noe for en 7-åring! Jenta mi er ni år og det er ikke underholdning for barn.

 

Tilbake til 13-åringen. Jeg vet ikke hva jeg ville sagt. Jeg har jo en som snart er 12 og jeg føler ikke han er helt rede for den ennå. Det er ikke selve voldsscenene, men at det er barn som blir foreldreløse på hjerteskjærende måter.

Innlegg ryddet for spoiling.

Marr, mod.

 

Endret av Marr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt henne se den, men forklart at det kan være mye som er skummelt og ekkelt der, og at det blir på eget ansvar dersom hun blir redd

En kan faktisk ikke tillate barn hva som helst "på eget ansvar". Å være barn betyr at en ofte ikke vet sitt eget beste, fordi.. Ja, en en bare et barn. Derfor trenger de voksne som setter grenser! Endret av sjøhest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kan faktisk ikke tillate barn hva som helst "på eget ansvar". Å være barn betyr at en ofte ikke vet sitt eget beste, fordi.. Ja, en en bare et barn. Derfor trenger de voksne som setter grenser!

Hun er 13, ikke 10. Det kommer også ann på modenhetsnivået til hun. 

Anonymous poster hash: c5995...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at dere med umodne unger og som selv var sent utviklet og ikke klarte å skille virkelighet og fiksjon ikke vil at andre selv skal sette sine begrensninger for hva en selv synes.

Ja jeg forstår dere. Men ikke alle er slike drømmere som dere selv. Skal dere forby noe så forby heller den fæle harry potter serien som handler om unger som er trollmenn.

Jeg har bare sett første film av harry potter serien, men siden jeg har sett trailen for de to neste filmene, altso toern og treern så kan jeg med en gang si at det ikke er menneskevennlig filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man snakke om serien med en trettenåring egentlig? Om to søsken som har barn sammen, om sadomachosistiske drap, om tortur, horer og folk som blir brent levende?

Fantasi, ja - men det er jo heller ingen som kan si at det ikke forekom (eller forekommer den dag i dag). Alt virker rimelig realistisk, bortsett fra zombier og drager.

For min egen del har jeg valgt å hoppe over sesong fem, fordi spoilerne jeg har lest er nok til å gjøre meg uvel. Samt i en stille protest over at serien blir mer og mer spekulativ - kun for at Hollywoodpampene skal få litt mer dollar mellom fingrene.

Jeg tenker at det er litt mye å fordøye i den serien for en trettenåring.

 

Jeg har ikke sett serien selv, men har vurdert det. Men lurer på hvorfor du mener den er spekulativ? Spør ikke fordi jeg er uenig altså, men fordi jeg oppriktig lurer :)

Anonymous poster hash: 010d5...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 13, ikke 10. Det kommer også ann på modenhetsnivået til hun.

Anonymous poster hash: c5995...486

Ja jeg leste det at hun er 13. 13-åringer er veldig umodne og langt fra voksne. Uansett er det ingen, 13 eller 18 som ville sett på det der i mitt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg leste det at hun er 13. 13-åringer er veldig umodne og langt fra voksne. Uansett er det ingen, 13 eller 18 som ville sett på det der i mitt hus.

 

Vil du nekte ditt 18-årige, hjemmeboende barn å se på game of thrones? Hvordan tenkte du å håndheve det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du nekte ditt 18-årige, hjemmeboende barn å se på game of thrones? Hvordan tenkte du å håndheve det?

Ja slikt får ikke fremvises i mitt hus, skal de absolutt se det får de skaffe sin egen plass og se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slikt får ikke fremvises i mitt hus, skal de absolutt se det får de skaffe sin egen plass og se på det.

Haha samme som mamma. Hun nektet oss å se hotell cæsar i hennes hus

13 åringer er alt for små til å se got. Men om de nære vennene hennes har sett det ville jeg kanskje sagt hun kunne prøve å se en episode med dem

Anonymous poster hash: 568df...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg klarer knapt å se dem selv, og jeg er over 40 :sjenert:

Trodde faktisk det var 18-års grense, jeg, på grunn av spekulativ vold, nakenhet og sex(?).

Edit; var visst 15-års grense som du sa. Jeg ville trodd den var 18 pga innhold.

Enig, grusom serie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja slikt får ikke fremvises i mitt hus, skal de absolutt se det får de skaffe sin egen plass og se på det.

Ditt hus er også barna dine sitt hus så lenge de bor der. Du har faktisk ingen rettmessig grunn til å styre hva dine myndige barn ser på på tv.

Anonymous poster hash: 979e9...e2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke barn selv, så jeg skjønner at folk kanskje synes at dette blir synsing fra en "uviten", men jeg tror at om jeg hadde hatt en datter på den alderen hadde jeg aller helst ønsket å vente til hun var 14, minst! Da er det "bare" 1 år unna aldersgrensen. I tillegg så er jo noen barn litt modne for alderen, mens andre litt mer umoden. Så det kommer jo selvsagt ann på personen.

 

MEN jeg hadde uansett passet på å se på det sammen med barnet. Som noen andre nevnte før meg, da kan du følge med på reaksjonen og dere kan snakke sammen om skumle, ekle eller blodige scener. Gjerne minne på nå og da at "oi, der brukte de masse teater-blod", bare så det med sikkerhet går inn i underbevisstheten at dette ikke er ekte på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Game of Thrones er en helt grei TV-serie. Ingen barn tar skade av serien. Er barnet litt pysete, så må det mannes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hun kan få se TV-seriene når hun har lest alle bøkene.

På den ene siden vil hun ha et helt annet forhold til både bøkene og serien, 

kanskje reagere på innholdet annerledes og være mer "forberedt"

 

På den andre siden vil hun etter all sannsynlighet gå lei og vil neppe fullføre bøkene.

Tolv episoder utgjør vel typ. 700 sider å lese  :laugh:



Anonymous poster hash: cf4b3...ed6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...