Gå til innhold

HVORFOR dusjer så mange her inne så ofte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det en annen tråd om hvorfor folk dusjer så sjeldent, men der kommer det jo frem at mange folk dusjer minst en gang om dagen, gjerne flere!

 

Ser mange her skylder på at de ikke føler seg ren og at folk lukter, men jeg dusjer da ikke hver dag og har ikke luktet for det. Kjenner heller ingen andre som dusjer regelmessig hver 2.-3. dag som lukter.

Noen sier at de ikke tar skade av å dusje så ofte, er dere sikre på det?

 

Så, hvorfor dusjer DU hver dag?



Anonymous poster hash: 5b32f...30e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får super tørr hud av å dusje, så jeg dusjer annenhver dag. Nei, det er ikke ekkelt selv om KG mafiaen mener det.

Anonymous poster hash: 729e8...34d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo allerede folk svart på, du skriver jo selv svaret i HI så skjønner ikke hva mere du lurer på? Det er opplagt at folk dusjer fordi de liker å føle seg freshe og opplagt, og der skriver du jo selv at du allerede vet.

Anonymous poster hash: aff8f...952

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får super tørr hud av å dusje, så jeg dusjer annenhver dag. Nei, det er ikke ekkelt selv om KG mafiaen mener det.

Anonymous poster hash: 729e8...34d

Kg mafiaen har lenge kritisert oss som dusjer hver dag, så dette må dere bare tåle. En får igjen med samme mynt

Anonymous poster hash: aff8f...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke gidder å være en skittgris?

Anonymous poster hash: 5640a...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok mye med vane å gjøre, og noen er kanskje overhygeniske.

 

Men nå går det tross alt fra person til person, noen blir mer svett enn andre, noen trener, ja alt kommer jo an på hvor fysisk aktiv en person er :) Er vel det som avgjør hvor ofte en dusjer?



Anonymous poster hash: 5d49a...f0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi livet mitt ikke består av å sitte på ræva hver dag. Late mennesker med late jobber trenger sikkert ikke dusje mer enn et par ganger i uka, de blir aldri svette.

Anonymous poster hash: f98b0...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi livet mitt ikke består av å sitte på ræva hver dag. Late mennesker med late jobber trenger sikkert ikke dusje mer enn et par ganger i uka, de blir aldri svette.

Anonymous poster hash: f98b0...0ca

Følte du deg bedre nå? Var det godt å hevde deg selv litt? 

Anonymous poster hash: 5a6c0...f4e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kg mafiaen har lenge kritisert oss som dusjer hver dag, så dette må dere bare tåle. En får igjen med samme myntAnonymous poster hash: aff8f...952

Hva med å komme med saklig kritikk da? Det hadde jeg satt pris på. For jeg har ikke sett noen argument som tyder på at det er bra å dusje hver dag.

"Dere som ikke dusjer hver dag er ekle!" teller ikke som argument ;)

Anonymous poster hash: 482fd...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Eg dusjar kvar dag, men det er fordi halvparten av genene mine kjem frå eit land der folk ikkje luktar så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fysisk jobb, i forholdsvis varmt miljø. Derfor dusjer jeg i alle fall hver dag jeg jobber. Og de dagene jeg ikke jobber, så trener jeg garantert, så da blir det jaggu dusjing da og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer når håret føles fett, så minst annenhver dag :) Det er jo stor forskjell på hvor mye folk rører på seg, og svetter, da blir det jo også stor forskjell på hvor ofte hver enkelt burde dusje.

Anonymous poster hash: 54547...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste dusjer alt for ofte, og bruker alt for mye såpe. Og etter at de har dusjet, kliner de inn kropp og hår med diverse stæsj, for å erstatte de naturlige fettstoffene som huden produserer. Mange plages med tørr hud, og folk vasker nærmest i hjel håret sitt med sjampo, i tillegg til stylingprodukter og varmebehandling. Det er sjelden man ser noen med naturlig flott hår i dag.

Full kroppsvask med såpe er ikke nødvendig oftere enn to ganger pr. uke. Eller holder det å vaske hender, ansikt, under armene og nedentil. Hvis man svetter mye, f.eks i forbindelse med trening, kan man med fordel ta en kjapp dusj uten å såpe inn hele kroppen. 



Anonymous poster hash: cae3c...c7c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

 

De fleste dusjer alt for ofte, og bruker alt for mye såpe. Og etter at de har dusjet, kliner de inn kropp og hår med diverse stæsj, for å erstatte de naturlige fettstoffene som huden produserer. Mange plages med tørr hud, og folk vasker nærmest i hjel håret sitt med sjampo, i tillegg til stylingprodukter og varmebehandling. Det er sjelden man ser noen med naturlig flott hår i dag.

Full kroppsvask med såpe er ikke nødvendig oftere enn to ganger pr. uke. Eller holder det å vaske hender, ansikt, under armene og nedentil. Hvis man svetter mye, f.eks i forbindelse med trening, kan man med fordel ta en kjapp dusj uten å såpe inn hele kroppen. 

Anonymous poster hash: cae3c...c7c

 

Et mennesker svetter i gjennomsnitt mellom 1 og 1,5 liter væske i døgnet - mest om natten. 

Endret av Gjesp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dusjer selv hver dag eller flere ganger til dagen på sommeren fordi jeg beveger meg mye og svetter en del. Likevel vet jeg at det ikke er bra for huden. Huden føles faktisk mindre tørr og sår de få gangene jeg hopper over en dag. Men jeg takler bare ikke svette og BO. På meg selv eller andre. Du som bare dusjer et par ganger i uken vil lukte. Du kjenner det gjerne ikke selv, men vi kjenner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer selv hver dag eller flere ganger til dagen på sommeren fordi jeg beveger meg mye og svetter en del. Likevel vet jeg at det ikke er bra for huden. Huden føles faktisk mindre tørr og sår de få gangene jeg hopper over en dag. Men jeg takler bare ikke svette og BO. På meg selv eller andre. Du som bare dusjer et par ganger i uken vil lukte. Du kjenner det gjerne ikke selv, men vi kjenner det.

Man vasker seg jo utsatte steder de dagene man ikke dusjer. De som lukter er vanligvis de som går i klær de har svettet i tidligere.

Anonymous poster hash: 482fd...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kg mafiaen har lenge kritisert oss som dusjer hver dag, så dette må dere bare tåle. En får igjen med samme myntAnonymous poster hash: aff8f...952

Vi har ikke kritisert dere i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 729e8...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi livet mitt ikke består av å sitte på ræva hver dag. Late mennesker med late jobber trenger sikkert ikke dusje mer enn et par ganger i uka, de blir aldri svette. Anonymous poster hash: f98b0...0ca

Det er dette jeg mener meg KG mafiaen ;)

Anonymous poster hash: 729e8...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...