Gå til innhold

Barnebidrag og forskudd, hjelp meg


Gjest Malificenta

Anbefalte innlegg

Gjest Malificenta

Dette er kanskje feil sted å poste dette, men håper noen kan hjelpe meg, som har vært igjennon dette og har litt peil på barnebidrag og forskudd. 

 

Barnefar har vært avgårde og utdannet seg noen år. Han er nå tilbake slik at vi deler samværet 50/50. Han tjener betydelig bedre enn meg. Frem til nå har NAV betalt forskudd siden han ikke har hatt inntekt som student. Nå er han tilbake og jeg tok kontakt med NAV for å informere de om dette. 

 

På NAV sa de jeg burde be om å få vurdert bidragstaket, (eller noe lignende) siden han nå tjener bedre, men at jeg fortsatt skal motta bidrag siden han tjener mye bedre enn meg.Jeg er helt mehe når det gjelder nav og regler og han har gjerne brukt det til sin fordel tidligere. Derfor ber jeg dere om hjelp. Er det riktig å skulle motta bidrag når vi deler 50/50, uansett hvem som tjener hva?  

 

 

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal tenke, vi skal sette opp en ny samværsavtale å sende til NAV. Er det noe spesielt jeg bør passe på da?

 

På forhånd, takk for hjelpen !

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samarbeidsklima er særdeles viktig når man har 50/50.

NAV oppfordrer jo folk til å komme til ordning på egenhånd dersom det lat seg gjøre.

Jeg ville ikke bedt om penger dersom jeg klarte meg selv.

Evt ville jeg snakket med min eks og spurt om ikke han kunne bidra litt ekstra på de dyre tingene evt SFO eller lignende.

Dersom du søker via NAV må begge betale ca 999(?: et rettsgebyr) og skjemavelde kan i seg selv fremstå som en provokasjon.

Du kan jo teste bidragskalkulatoren og se hvordan det slår ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...