Gå til innhold

Stemødre fortjener ros..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig, en tråd som kunne blitt positiv lesning for stemødre som får masse refs her inne, utvikler seg likevel i negativ retning... Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Anonymous poster hash: 9ca21...9c8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig, en tråd som kunne blitt positiv lesning for stemødre som får masse refs her inne, utvikler seg likevel i negativ retning... Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Anonymous poster hash: 9ca21...9c8

word!

Anonymous poster hash: 58ee8...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig, en tråd som kunne blitt positiv lesning for stemødre som får masse refs her inne, utvikler seg likevel i negativ retning... Hvorfor er jeg ikke overrasket?Anonymous poster hash: 9ca21...9c8

Men hvordan kan man lage en slik tråd? Og hvorfor?

Er alle i ditt yrke like som deg?

Alle ektefeller fortjener ros? Fordi alle er så støttende

Alle besteforeldre fortjener ros! Fordi de stiller sånn opp.

Alle som jobber i helsesektoren fortjener ros! Alle er snille (inkludert dødsengelene sadistene)

Alle brødre ....Get the pic?

Homogene grupper...

Anonymous poster hash: 36142...a08

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår ikke behovet for å separere stemødre som en gruppe mennesker versus bitre mødre, som en annen lik gruppe.

Hva er positivt med det?

"Alle stemødre er snille og alle mødre er bitre....Åååååå, typisk KG å disse stemødre, assa..."

Flaut.

• Liker 2
Skrevet

Som vanlig, en tråd som kunne blitt positiv lesning for stemødre som får masse refs her inne, utvikler seg likevel i negativ retning... Hvorfor er jeg ikke overrasket?Anonymous poster hash: 9ca21...9c8

Positiv?

Hun henviser tråden sin til bitre mødre.

Det finnes ingen situasjoner der alle blir dratt under samme kam som ikke folk vil reagere på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fortjener stemødre ros.. velger de det ikke selv?

Anonymous poster hash: 40134...4bd
  • Liker 2
Skrevet

"Vi ska være kokker, vaskehjelp, personlig assistent og barnevakter. taxisjåffører og leksehjelp...."

Skrekk og gru for et liv å velge seg.

Hverken som mor, stemor, kjæreste, kone ville jeg ønsket å definere livet mitt på denne måten.

Å beskrive sin rolle i hjemmet som en slags slave er ingenting man får kred for hos meg.

Jeg er helt enig med deg i dette, og de andre innleggene dine her. Jeg lurer på hvorfor de finner seg i det?

Hos oss er det sånn at VI har to barn. Selv om vi ikke har laget dem sammen, har vi valgt å leve sammen og være en familie med to barn. Om jeg lager mat til mitt biologiske eller mitt stebarn er helt irrelevant, for begge to er barn som er like viktige i familien. Å få stebarn er faktisk en måte å få barn på, og hadde mannen min klaget på lite alenetid fordi eksen min er en dust som avlyser samvær, hadde han fått beskjed om å ta seg sammen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi ska være kokker, vaskehjelp, personlig assistent og barnevakter. taxisjåffører og leksehjelp.. Vi har ingenting vi skulle sagt når barna ikke oppfører seg, og de kan få gjøre akkurat så de vil.

Klager vi så får vi så mye dritt vi bare kan få. Spesiellt her på kvinneguiden.

Det eneste vi skal gjøre er ta de til oss som våre egne (uten oppdragelsesbiten såklart) og dulle med de slik at de "tror" vi er er glade i dem som våre egne.

Vi må tåle all dritt fra en bitter eks, og all kritikk fra svigemor.

OG! Kjærestetid, hva er det??

Jeg syns vi stemødre fortjener ROS jeg.. for at vi holder ut, og fordi vi faktisk greier i bli glade i disse uoppdragne trollene samtidig som vi holder ut med udugelige menn fylt med dårlig samvittighet.

(ikke ta dette innlegget altfor seriøst, dere bittre mødre der ute)

:fnise::fnise::fnise::fnise: :fnise: :fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:

Sånn er det å ha barn - velkommen etter.

Anonymous poster hash: 0df6c...868

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kan man lage en slik tråd? Og hvorfor?

Er alle i ditt yrke like som deg?

Alle ektefeller fortjener ros? Fordi alle er så støttende

Alle besteforeldre fortjener ros! Fordi de stiller sånn opp.

Alle som jobber i helsesektoren fortjener ros! Alle er snille (inkludert dødsengelene sadistene)

Alle brødre ....Get the pic?

Homogene grupper...

MEN HER VAR DET SNAKK OM STEMØDRE.. HOLD DEG TIL TEMA.. men kunne godt laget en tråd om alle de du nevner over her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med deg i dette, og de andre innleggene dine her. Jeg lurer på hvorfor de finner seg i det?

Hos oss er det sånn at VI har to barn. Selv om vi ikke har laget dem sammen, har vi valgt å leve sammen og være en familie med to barn. Om jeg lager mat til mitt biologiske eller mitt stebarn er helt irrelevant, for begge to er barn som er like viktige i familien. Å få stebarn er faktisk en måte å få barn på, og hadde mannen min klaget på lite alenetid fordi eksen min er en dust som avlyser samvær, hadde han fått beskjed om å ta seg sammen. 

En mann som har vert alene med hus og barn over tid, ser det sikkert på en lettelse og endelig få hjelp.. Da blir det gjerne slik at stemor får jobben som hushjelp, mens han koser seg og nyter tiden sammen med barna.. Han glemmer hushold, middag, oppdragelse ol. Egentlig ganske logisk om man går inn i en manns hode.. hehe..

Men nå var ikke dette en beskrivelse av mitt liv, NÅ. Vi har det bra, fungerer godt, hjelper hverandre, snakker sammen, deler på husarbeid. Han tar seg av oppdragelsen til barna så sant han er hjemme. Jeg tar meg av det når han ikke er hjemme. Moren har vi ett godt forhold til og slår gjerne av en prat de få gangene hun henter/leverer(når de ikke kommer rett fra skolen).

Men det har ikke alltid vert sånn.. Så når jeg leser alle disse stemor trådene så skjønner jeg, og føler med dem.

Det er en stor omvending og komme inn i en familie der det plutselig er mange barn rundt om kring og du føler at du alltid blir nedprioritert i ett nytt forhold og det føles ikke greit. Ja, vi har valgt det selv, men ingen vet innerst inne hva de går til.. Kanskje er du gravid og har mange hormoner og er ekstra sliten i tillegg(i mitt tilfelle).

Det er tungt for stemor, det er tungt for far og ikke minst for barna og moren.

Men det ordner seg til slutt. Om de holder det ut.. Alt(nesten) går seg til med årene..

Så jeg syns stemødre fortjener ros.. Og det med bitre mødre var KG sine bitre mødre.. ikke "vår" bitre mor.. Og ikke alle bitre mødre. Slutt å vær så hårsåre.

• Liker 2
Skrevet

Godt å lese ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke behovet for å separere stemødre som en gruppe mennesker versus bitre mødre, som en annen lik gruppe.

Hva er positivt med det?

"Alle stemødre er snille og alle mødre er bitre....Åååååå, typisk KG å disse stemødre, assa..."

Flaut.

Kanskje fordi stemødre blir ofte behandlet som en homogen gruppe av egoistiske "pappastjelere" her på KG? Hvis en mor skriver et fortvilet innlegg om at ungen er frekk og ufordragelig og hun vet ikke sine arme råd hvordan håndtere det, får hun masse konstruktive råd og støtte. Hvis en stemor skriver et likt innlegg, får hun sjelden den hjelpen hun etterlyser; tvertimot blir hun skjelt ut og får beskjed om å flytte ut og "stakkars barn"..

Anonymous poster hash: 75a9e...be9

• Liker 1
Skrevet

Kanskje fordi stemødre blir ofte behandlet som en homogen gruppe av egoistiske "pappastjelere" her på KG? Hvis en mor skriver et fortvilet innlegg om at ungen er frekk og ufordragelig og hun vet ikke sine arme råd hvordan håndtere det, får hun masse konstruktive råd og støtte. Hvis en stemor skriver et likt innlegg, får hun sjelden den hjelpen hun etterlyser; tvertimot blir hun skjelt ut og får beskjed om å flytte ut og "stakkars barn"..

Det er garantert mye urettmessig kritikk og uhøflige responser i vente for de fleste innskrivere, dessverre.

Jeg er heller ikke uskyldig her.

Stemødre er fortsatt ikke en gruppe.

Det er like store individuelle forskjeller her som i andre roller i livet.

At du velger å flytte sammen med barn gjør deg ikke til noen slags helt. Og at du velger å se deg selv som askepott i eget liv understreker bare de fordommer som florerer om stemødre.

De fleste foreldre ønsker å ta vare på barna sine. Gode ressurspersoner er velkomne i livet deres. En kvinne som okker og stønner samtidig som hun selv velger å frata/overtar andres ansvar står det liten respekt av.

En kvinner - derimot - som ser familien sin som familien sin og stiller opp der det er nødvendig trenger ikke en egen tråd om ros. Hun gjør det som føles riktig og naturlig.

AnonymBruker
Skrevet

Det er garantert mye urettmessig kritikk og uhøflige responser i vente for de fleste innskrivere, dessverre.

Jeg er heller ikke uskyldig her.

Stemødre er fortsatt ikke en gruppe.

Det er like store individuelle forskjeller her som i andre roller i livet.

At du velger å flytte sammen med barn gjør deg ikke til noen slags helt. Og at du velger å se deg selv som askepott i eget liv understreker bare de fordommer som florerer om stemødre.

De fleste foreldre ønsker å ta vare på barna sine. Gode ressurspersoner er velkomne i livet deres. En kvinne som okker og stønner samtidig som hun selv velger å frata/overtar andres ansvar står det liten respekt av.

En kvinner - derimot - som ser familien sin som familien sin og stiller opp der det er nødvendig trenger ikke en egen tråd om ros. Hun gjør det som føles riktig og naturlig.

Det er vell ikke opp til deg og bestemme verken det ene eller det andre. Jeg startet tråden, Jeg kom med min mening. Jeg ønsket ikke at en haug med drittkjerringer skulle sitte å komme med kommentar etter kommentar om hvorfor vi ikke fortjener ros.

Hold deg unna om du synest min mening er så forferdelig, så kan vi stemødre få diskutere dette.

• Liker 1
Gjest Vena Cava
Skrevet

Hvorfor fortjener stemødre ros.. velger de det ikke selv?

Så alt man velger selv og gjør bra fortjener man ikke ros for?

Gjest Vena Cava
Skrevet

Enig! 👍

Skrevet (endret)

Det er vell ikke opp til deg og bestemme verken det ene eller det andre. Jeg startet tråden, Jeg kom med min mening. Jeg ønsket ikke at en haug med drittkjerringer skulle sitte å komme med kommentar etter kommentar om hvorfor vi ikke fortjener ros.

Hold deg unna om du synest min mening er så forferdelig, så kan vi stemødre få diskutere dette.

Oj.

Hvorfor du går utifra at jeg ikke er stemor, vet jeg ikke.

Men håper nå inderlig alle leser innlegget ditt; spesielt alle du mener du representerer. Jeg er ganske sikker på at de ikke lenger ønsker å bli representert av deg.

Edit: skrivefeil

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet

Stemora si det tenker jeg!!

Skrevet

Om jeg ikke tar feil er vel rotemor stemor, det samme er jeg. Likevel er vi uenige med deg, så da kunne jo likegjerne sagt at "vi stemødre" er uenige med deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så alt man velger selv og gjør bra fortjener man ikke ros for?

Hva fortjener dere ros for egentlig?

Synes det ikke har kommet frem noe i denne tråden som gjør at dere fortjener noe mer ros enn andre mødre og fedre.

Når man velger å bli samboer med en med barn fra før, så ser jeg på det som en selvfølge det som står i HI.. ikke noe ekstraordinært som fortjener noe spesielt med ros nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...