AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #21 Skrevet 30. juni 2015 Kanskje du ikke bør skrive på den måten du gjør da, siden du er så lett å misforstå? Skriv det heller som det er, kall en spade for en spade. Det er kjedelig det. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
Cashbah Skrevet 30. juni 2015 #22 Skrevet 30. juni 2015 Nei.. det er bare det at alt stemødre skriver her inne er feil! Uansett! Dette skulle jo bare være morsomt og overdrivende.. Tål litt humor da dere! Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Jeg har jo nettopp sagt jeg er svært positiv til stemødre. Problemet er at det finnes mange som ikke er egnet for "yrket", og du hørtes ut som en av dem på måten du ordla deg på. Du kan ikke bare gjemme deg bak at du ikke er seriøs. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #23 Skrevet 30. juni 2015 Jeg har jo nettopp sagt jeg er svært positiv til stemødre. Problemet er at det finnes mange som ikke er egnet for "yrket", og du hørtes ut som en av dem på måten du ordla deg på. Du kan ikke bare gjemme deg bak at du ikke er seriøs. Ok Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #24 Skrevet 30. juni 2015 Typisk KG.....Anonymous poster hash: c9ebe...af2 1
Rotemor Skrevet 30. juni 2015 #25 Skrevet 30. juni 2015 "Vi ska være kokker, vaskehjelp, personlig assistent og barnevakter. taxisjåffører og leksehjelp...." Skrekk og gru for et liv å velge seg. Hverken som mor, stemor, kjæreste, kone ville jeg ønsket å definere livet mitt på denne måten. Å beskrive sin rolle i hjemmet som en slags slave er ingenting man får kred for hos meg. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #26 Skrevet 30. juni 2015 Og det latterligste er at dere tror at jeg beskriver livet mitt med dette innlegget Dette er en beskrivelse på hvordan de fleste fedre og mødre OG (skrekk og gru) stebarn der ute faktisk ser på stemødre. Vet du hva det første mine stebarn sa da de fikk høre at de skulle få en stemor?? ÅÅh, så bra.. Da har vi en som kan rydde og lage middag og hjelpe oss med leksene. Jeg sier ikke at jeg er hushjelp og slave nå, men at de fleste ser på oss som akkurat det. De fleste syns vi bør være det også. Vi har tross alt valgt det selv, ser jeg folk skriver, omtrent hver dag. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #27 Skrevet 30. juni 2015 Vi får også beskjed (her på kg) om å bare flytte ut så snart det er noe vi klager på.. for vi får ikke lov til å klage! Det er ingen som tenker på at vi faktisk er glade i barna og at barna er glade i oss. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #28 Skrevet 30. juni 2015 Jeg synes det er forkastelig å beskrive stemødre som en homogen gruppe. Der er da like store forskjeller blant folk i den rollen som i alle andre roller i livet. Er alle mødre bitre også? Er alle menn konfliktskye dotter? Anonymous poster hash: 36142...a08
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #29 Skrevet 30. juni 2015 Vi får også beskjed (her på kg) om å bare flytte ut så snart det er noe vi klager på.. for vi får ikke lov til å klage! Det er ingen som tenker på at vi faktisk er glade i barna og at barna er glade i oss. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Er det ingen som tenker på det??? Virkelig? Håper inderlig DU tenker på at du er glad i barna i livet ditt. Det er grusomt hvis en kvinne tenker om alle andre stemødre at de ikke er glade i barna, selv om de er det selv.. Er du 12?Anonymous poster hash: 36142...a08
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #30 Skrevet 30. juni 2015 Selvfølgelig så finnes den "onde" stemødre også.. Ikke ALLE stemødre fortjener ros.. Men det er eeenda flere som ikke fortjener all den dritten de får.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Jeg klarte visst ikke å formidle poenget godt nok. Alle mennesker som tilfører et barns liv noe positivt skal ha ros for det, uavhengig av rolle. Det være seg mor, far, stemor, stefar, besteforeldre, lærere. Men de skal ikke ha ros fordi de innehar en rolle i barnets liv, "jeg er stemor, og jeg fortjener ros ene og alene av den grunn". Anonymous poster hash: 7f3fa...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #31 Skrevet 30. juni 2015 Jeg klarte visst ikke å formidle poenget godt nok. Alle mennesker som tilfører et barns liv noe positivt skal ha ros for det, uavhengig av rolle. Det være seg mor, far, stemor, stefar, besteforeldre, lærere. Men de skal ikke ha ros fordi de innehar en rolle i barnets liv, "jeg er stemor, og jeg fortjener ros ene og alene av den grunn". Anonymous poster hash: 7f3fa...0eb Ja.. enig! Men det er unødvendig mye dritt stemødrene her på KG får! Derfor satte jeg det på spissen her! Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
Rotemor Skrevet 30. juni 2015 #32 Skrevet 30. juni 2015 Jeg klarte visst ikke å formidle poenget godt nok. Alle mennesker som tilfører et barns liv noe positivt skal ha ros for det, uavhengig av rolle.Det være seg mor, far, stemor, stefar, besteforeldre, lærere. Men de skal ikke ha ros fordi de innehar en rolle i barnets liv, "jeg er stemor, og jeg fortjener ros ene og alene av den grunn". Anonymous poster hash: 7f3fa...0eb Nei, de er ikke en homogen gruppe som skrevet over. De er da like forskjellig og individuelle som alle andre mennesker i forskjellig roller.
Rotemor Skrevet 30. juni 2015 #33 Skrevet 30. juni 2015 (endret) Ja.. enig! Men det er unødvendig mye dritt stemødrene her på KG får! Derfor satte jeg det på spissen her! Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Her blotter de seg mye også. Det gjør vi jo alle, men stemødre gjør det nok mer en mange. Endret 30. juni 2015 av Rotemor
Gjest O.G. Skrevet 30. juni 2015 #34 Skrevet 30. juni 2015 Vi ska være kokker, vaskehjelp, personlig assistent og barnevakter. taxisjåffører og leksehjelp.. Vi har ingenting vi skulle sagt når barna ikke oppfører seg, og de kan få gjøre akkurat så de vil. Klager vi så får vi så mye dritt vi bare kan få. Spesiellt her på kvinneguiden. Det eneste vi skal gjøre er ta de til oss som våre egne (uten oppdragelsesbiten såklart) og dulle med de slik at de "tror" vi er er glade i dem som våre egne. Vi må tåle all dritt fra en bitter eks, og all kritikk fra svigemor. OG! Kjærestetid, hva er det?? Jeg syns vi stemødre fortjener ROS jeg.. for at vi holder ut, og fordi vi faktisk greier i bli glade i disse uoppdragne trollene samtidig som vi holder ut med udugelige menn fylt med dårlig samvittighet. (ikke ta dette innlegget altfor seriøst, dere bittre mødre der ute) :fnise: Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Stakkars bitre stemor som ikke får seg kjærestetid med mannen sin.
Kontormus Skrevet 30. juni 2015 #35 Skrevet 30. juni 2015 ALLE stemødre fortjener ikke ros, nei. NOEN, skulle virkelig vært tvunget oppå sopelimen sin med beskjed om aldri vise seg mer! 2
Rotemor Skrevet 30. juni 2015 #36 Skrevet 30. juni 2015 Stakkars bitre stemor som ikke får seg kjærestetid med mannen sin. Ja, de med kjærestetid er så latterlig. Det ligger i kravet om kjærestetid at barna er litt i veien..... Snakk om erkjenning av fordommer mot egen livssituasjon. Ektefolk med egne barn syter ikke på nett om at de ikke får kjærestetid. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #37 Skrevet 30. juni 2015 ALLE stemødre fortjener ikke ros, nei. NOEN, skulle virkelig vært tvunget oppå sopelimen sin med beskjed om aldri vise seg mer! de stemødrene som ikke fortjener ros, kan ikke kalle seg stemor.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
Kontormus Skrevet 30. juni 2015 #38 Skrevet 30. juni 2015 de stemødrene som ikke fortjener ros, kan ikke kalle seg stemor.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men alle "uff-æsj- de ufordragelige barna hans, og for ikke å snakke om eksen" har stemor opphøyet seg selv til "den allvitende 1. dame" som egentlig bare vil ha litt tid med kjæresten 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #39 Skrevet 30. juni 2015 Ja.. enig! Men det er unødvendig mye dritt stemødrene her på KG får! Derfor satte jeg det på spissen her! Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Joda, jeg ser den. Men som en nøytral observatør, ser jeg også at dette ofte kommer sammen med historier om "den grusomme eksen til samboeren", populært kalt "biomor". "Uansett hvor flat du lager en pannekake, så har den alltid to sider" bruker en utskjelt tv-psykolog å si, og akkurat dette utsagnet er jeg enig i. Veldig mange stemødre leter etter feil hos kjærestens "psykopatiske eks", (som "tilfeldigvis" også er hans barns mor), og da er det veldig lett å finne feil ved barneoppdragelsen. Og veldig mange mødre leter etter feil hos eksens nye "bimbo kjæreste" (som "tilfeldigvis" også er barnas stemor), og finner også her feil i hvordan hun håndterer barna. Det er mange følelser og mye usikkerhet involvert rundt nye familiekonstellasjoner, og det er lettere å krangle om noe så konkret som barneoppdragelse og roller i barnas liv, enn å ta fatt i det virkelige problemet. Anonymous poster hash: 7f3fa...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #40 Skrevet 30. juni 2015 Stemoren min fortjener ris. Ei uke i strekk. Kjerring som kun bryr seg om seg og sitt. Hilsen meg på 30. Anonymous poster hash: c8d16...462
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå