AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Vi ska være kokker, vaskehjelp, personlig assistent og barnevakter. taxisjåffører og leksehjelp.. Vi har ingenting vi skulle sagt når barna ikke oppfører seg, og de kan få gjøre akkurat så de vil. Klager vi så får vi så mye dritt vi bare kan få. Spesiellt her på kvinneguiden. Det eneste vi skal gjøre er ta de til oss som våre egne (uten oppdragelsesbiten såklart) og dulle med de slik at de "tror" vi er er glade i dem som våre egne. Vi må tåle all dritt fra en bitter eks, og all kritikk fra svigemor. OG! Kjærestetid, hva er det?? Jeg syns vi stemødre fortjener ROS jeg.. for at vi holder ut, og fordi vi faktisk greier i bli glade i disse uoppdragne trollene samtidig som vi holder ut med udugelige menn fylt med dårlig samvittighet. (ikke ta dette innlegget altfor seriøst, dere bittre mødre der ute) :fnise: Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 14
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Veldig enig!!Anonymous poster hash: c9ebe...af2 1
Cashbah Skrevet 30. juni 2015 #3 Skrevet 30. juni 2015 Er veldig glad i stemoren min. Hvorfor? Fordi hun ikke er noen dørmatte, og har tatt opp kampen mot pappa og hadde mye å si for vår oppdragelse! Skjerp dere heller, dere som ikke får noe å si. Dere skal leve med disse barna dere og, og få dem til å respektere dere. 10
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 Er veldig glad i stemoren min. Hvorfor? Fordi hun ikke er noen dørmatte, og har tatt opp kampen mot pappa og hadde mye å si for vår oppdragelse! Skjerp dere heller, dere som ikke får noe å si. Dere skal leve med disse barna dere og, og få dem til å respektere dere. Skjerpe oss?? Det er jo akkurat det vi gjør, HELE tiden, kjære deg.. Les mellom linjene.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 1
Cashbah Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Skjerpe oss??Det er jo akkurat det vi gjør, HELE tiden, kjære deg..Les mellom linjene.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Hva var det jeg liksom skal ha gått glipp av? Kjenner meg selv igjen i situasjonen, poenget er at min stemor ikke tok nei for et nei, og fortsatte å sette oss på plass om vi gjorde noe vi ikke skulle. Det skulle da bare mangle, i og med at dere skal bo og leve sammen. Jeg tror det heller er du som bør lese mellom linjene på det jeg har skrevet, for jeg er på deres side. Jeg ber dere bare om å skaffe dere baller og å ta opp kampen med far (og mor). Det er ikke lett, men til barnets beste. 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #6 Skrevet 30. juni 2015 Vi ska være kokker, vaskehjelp, personlig assistent og barnevakter. taxisjåffører og leksehjelp.. Vi har ingenting vi skulle sagt når barna ikke oppfører seg, og de kan få gjøre akkurat så de vil. Klager vi så får vi så mye dritt vi bare kan få. Spesiellt her på kvinneguiden. Det eneste vi skal gjøre er ta de til oss som våre egne (uten oppdragelsesbiten såklart) og dulle med de slik at de "tror" vi er er glade i dem som våre egne. Vi må tåle all dritt fra en bitter eks, og all kritikk fra svigemor. OG! Kjærestetid, hva er det?? Jeg syns vi stemødre fortjener ROS jeg.. for at vi holder ut, og fordi vi faktisk greier i bli glade i disse uoppdragne trollene samtidig som vi holder ut med udugelige menn fylt med dårlig samvittighet. (ikke ta dette innlegget altfor seriøst, dere bittre mødre der ute) :fnise: Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 For noe tull, kjenner mange stemødre og stefedre, de er som en mor/far for stebarna, og behandler stebarna som sine egne. Det er ikke barna det er noe feil med, det er de voksne som ikke klarer å kommunisere, de setter seg ikke ned og diskuterer retningslinjer, oppdragelse, husarbeid osv. Anonymous poster hash: 31b3d...fbc 2
Gjest Vena Cava Skrevet 30. juni 2015 #7 Skrevet 30. juni 2015 Vi ska være kokker, vaskehjelp, personlig assistent og barnevakter. taxisjåffører og leksehjelp.. Vi har ingenting vi skulle sagt når barna ikke oppfører seg, og de kan få gjøre akkurat så de vil. Klager vi så får vi så mye dritt vi bare kan få. Spesiellt her på kvinneguiden. Det eneste vi skal gjøre er ta de til oss som våre egne (uten oppdragelsesbiten såklart) og dulle med de slik at de "tror" vi er er glade i dem som våre egne. Vi må tåle all dritt fra en bitter eks, og all kritikk fra svigemor. OG! Kjærestetid, hva er det?? Jeg syns vi stemødre fortjener ROS jeg.. for at vi holder ut, og fordi vi faktisk greier i bli glade i disse uoppdragne trollene samtidig som vi holder ut med udugelige menn fylt med dårlig samvittighet. (ikke ta dette innlegget altfor seriøst, dere bittre mødre der ute) :fnise: Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Du fikk sagt det. AMEN
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #8 Skrevet 30. juni 2015 Vi ska være kokker, vaskehjelp, personlig assistent og barnevakter. taxisjåffører og leksehjelp.. Vi har ingenting vi skulle sagt når barna ikke oppfører seg, og de kan få gjøre akkurat så de vil. Klager vi så får vi så mye dritt vi bare kan få. Spesiellt her på kvinneguiden. Det eneste vi skal gjøre er ta de til oss som våre egne (uten oppdragelsesbiten såklart) og dulle med de slik at de "tror" vi er er glade i dem som våre egne. Vi må tåle all dritt fra en bitter eks, og all kritikk fra svigemor. OG! Kjærestetid, hva er det?? Jeg syns vi stemødre fortjener ROS jeg.. for at vi holder ut, og fordi vi faktisk greier i bli glade i disse uoppdragne trollene samtidig som vi holder ut med udugelige menn fylt med dårlig samvittighet. (ikke ta dette innlegget altfor seriøst, dere bittre mødre der ute) :fnise: Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Kan jeg som stebarn få lov til å ta innlegget seriøst? Nei, helt ærlig, mange stemødre fortjener ros, men ikke i egenskap av å være stemor. De fortjener ros fordi de er den de er overfor barna. At de er en ressurs for stebarna sine. Men alle stemødre er ikke slik, enkelte stemødre er bare slemme! Spesielt de som oppfører seg som stemoren til Askepott, og de finnes i virkelighetens verden også! Selv var jeg voksen da jeg fikk stemor, og som takk for at jeg ønsket henne velkommen til familien opplevde jeg at hun satte min far opp mot meg. Jeg orker ikke utbrodere hvordan hun oppførte seg, men jeg er takknemlig for at jeg ikke har henne i livet mitt lenger. Anonymous poster hash: 7f3fa...0eb 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #9 Skrevet 30. juni 2015 Hva var det jeg liksom skal ha gått glipp av? Kjenner meg selv igjen i situasjonen, poenget er at min stemor ikke tok nei for et nei, og fortsatte å sette oss på plass om vi gjorde noe vi ikke skulle. Det skulle da bare mangle, i og med at dere skal bo og leve sammen. Jeg tror det heller er du som bør lese mellom linjene på det jeg har skrevet, for jeg er på deres side. Jeg ber dere bare om å skaffe dere baller og å ta opp kampen med far (og mor). Det er ikke lett, men til barnets beste. Jeg skjønner det.. Men det kan det jo hende at jeg/vi gjør også.. Men poenget med dette innlegget er jo at vi stemødre fortjener ros.. Hvorfor tar du da opp at vi bør skjerpe oss, uten å ane noe om meg og andres situasjon.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #10 Skrevet 30. juni 2015 For noe tull, kjenner mange stemødre og stefedre, de er som en mor/far for stebarna, og behandler stebarna som sine egne. Det er ikke barna det er noe feil med, det er de voksne som ikke klarer å kommunisere, de setter seg ikke ned og diskuterer retningslinjer, oppdragelse, husarbeid osv. Anonymous poster hash: 31b3d...fbc Har jeg skrevet noe om at det er noe galt med barna??? har jeg sagt at vi ikke kommuniserer?? der ser dere ALLE sammen.. Sier man NOE SOM HELST som stemor, så får man så busta fyker! JEG FIKK FREM POENGET MITT! Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #11 Skrevet 30. juni 2015 Kan jeg som stebarn få lov til å ta innlegget seriøst? Nei, helt ærlig, mange stemødre fortjener ros, men ikke i egenskap av å være stemor. De fortjener ros fordi de er den de er overfor barna. At de er en ressurs for stebarna sine. Men alle stemødre er ikke slik, enkelte stemødre er bare slemme! Spesielt de som oppfører seg som stemoren til Askepott, og de finnes i virkelighetens verden også! Selv var jeg voksen da jeg fikk stemor, og som takk for at jeg ønsket henne velkommen til familien opplevde jeg at hun satte min far opp mot meg. Jeg orker ikke utbrodere hvordan hun oppførte seg, men jeg er takknemlig for at jeg ikke har henne i livet mitt lenger. Anonymous poster hash: 7f3fa...0eb Selvfølgelig så finnes den "onde" stemødre også.. Ikke ALLE stemødre fortjener ros.. Men det er eeenda flere som ikke fortjener all den dritten de får.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 Får ros også:-) Samboer er flink til å vise takknemlighet, barnets mor forteller meg at barnet snakker pent om meg, og barnet sier selv at det er koselig at jeg er der. Så vi trives, rett og slett. Noen ganger er det sånn ogsåAnonymous poster hash: 02fca...27f 1
Cashbah Skrevet 30. juni 2015 #13 Skrevet 30. juni 2015 Jeg skjønner det.. Men det kan det jo hende at jeg/vi gjør også.. Men poenget med dette innlegget er jo at vi stemødre fortjener ros.. Hvorfor tar du da opp at vi bør skjerpe oss, uten å ane noe om meg og andres situasjon.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 "Det eneste vi skal gjøre er ta de til oss som våre egne (uten oppdragelsesbiten såklart) og dulle med de slik at de "tror" vi er er glade i dem som våre egne. Vi må tåle all dritt fra en bitter eks, og all kritikk fra svigemor." Jeg mener... Hva søren er det som feiler dere som skal late som om dere er glade i ungene?? Fortjener de ikke å være rundt voksne som faktisk er glade i dem? Helt enig i at mange stemødre fortjener ros, slik som min. Men slik du skrev innlegget, synes ikke jeg du fortjener ros i det hele tatt. Det forholdet du har med din kjæreste/mann har stor fare for å være ødeleggende for barna. Helt enig i det en annen nevnte; dere må lære dere å kommunisere. Stemødre skal også ha noe å si når det kommer til oppdragelse. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #14 Skrevet 30. juni 2015 "Det eneste vi skal gjøre er ta de til oss som våre egne (uten oppdragelsesbiten såklart) og dulle med de slik at de "tror" vi er er glade i dem som våre egne. Vi må tåle all dritt fra en bitter eks, og all kritikk fra svigemor." Jeg mener... Hva søren er det som feiler dere som skal late som om dere er glade i ungene?? Fortjener de ikke å være rundt voksne som faktisk er glade i dem? Helt enig i at mange stemødre fortjener ros, slik som min. Men slik du skrev innlegget, synes ikke jeg du fortjener ros i det hele tatt. Det forholdet du har med din kjæreste/mann har stor fare for å være ødeleggende for barna. Helt enig i det en annen nevnte; dere må lære dere å kommunisere. Stemødre skal også ha noe å si når det kommer til oppdragelse. (ikke ta dette innlegget altfor seriøst, dere bittre mødre der ute) Beklager, jeg skulle ha nevnt deg også Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
Cashbah Skrevet 30. juni 2015 #15 Skrevet 30. juni 2015 (ikke ta dette innlegget altfor seriøst, dere bittre mødre der ute) Beklager, jeg skulle ha nevnt deg også Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Hvis du mener jeg er bitter tror jeg du har misforstått. Jeg prøver å få dere til å se dette fra et barns perspektiv. Men så er det jo ikke alle voksne som er like flinke til å lytte 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #16 Skrevet 30. juni 2015 Jeg og stebarna mine har ett kjempegodt forhold sammen. Vi og vårt fellesbarn skal faktisk en uke på ferie til syden sammen uten far nå om en uke.. Moren har jeg tydeligvis ett godt forhold til, da hun lar meg gjøre dette. Familielivet vår fungerer veldig bra også! Dette innlegget var ikke ment HELT seriøst (derfor skrev jeg det), men som e en pekepinn på hvordan det egentlig er/har vert for mange/og meg. En ser jo bare hvordan en blir dømt etter å ha skrevet ett sånt innlegg?? ! Uten NOEN direkte innvendinger på hvordan jeg/vi egentlig har det. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #17 Skrevet 30. juni 2015 Hvis du mener jeg er bitter tror jeg du har misforstått. Jeg prøver å få dere til å se dette fra et barns perspektiv. Men så er det jo ikke alle voksne som er like flinke til å lytte Jeg tror du misforstår hele innlegget, og alt jeg skriver til deg.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 1
Cashbah Skrevet 30. juni 2015 #18 Skrevet 30. juni 2015 Har jeg skrevet noe om at det er noe galt med barna??? har jeg sagt at vi ikke kommuniserer?? der ser dere ALLE sammen.. Sier man NOE SOM HELST som stemor, så får man så busta fyker! JEG FIKK FREM POENGET MITT! Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Du har jo nettopp sagt at vi skal lese mellom linjene i innlegget, noe jeg tolker som at du ikke får noe å si når det kommer til oppdragelse! Kommunikasjonsfeil. Også sier du at det ikke bør tas altfor seriøst, til tross for at du nettopp har vist oss at du mener det seriøst. Selvmotsigende som fy!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #19 Skrevet 30. juni 2015 Du har jo nettopp sagt at vi skal lese mellom linjene i innlegget, noe jeg tolker som at du ikke får noe å si når det kommer til oppdragelse! Kommunikasjonsfeil. Også sier du at det ikke bør tas altfor seriøst, til tross for at du nettopp har vist oss at du mener det seriøst. Selvmotsigende som fy! Nei.. det er bare det at alt stemødre skriver her inne er feil! Uansett! Dette skulle jo bare være morsomt og overdrivende.. Tål litt humor da dere! Anonymous poster hash: 58ee8...0f2
Cashbah Skrevet 30. juni 2015 #20 Skrevet 30. juni 2015 Jeg tror du misforstår hele innlegget, og alt jeg skriver til deg.. Anonymous poster hash: 58ee8...0f2 Kanskje du ikke bør skrive på den måten du gjør da, siden du er så lett å misforstå? Skriv det heller som det er, kall en spade for en spade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå