Gå til innhold

Trenger hjelp/tips. Vil skifte retning!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nå så lei jobben at jeg er nødt å finne meg noe annet. Problemet er at jeg har en bachelorutdanning innen for noe veldig spesifikt, slik at det er alt annet enn en allsidig utdanning som jeg kan bruke på flere områder.

Jeg har såpass mye studielån og begynner å bli småklar for barn og familieliv at eg ny bachelor er vanskelig.

Jeg har fra før en 1årig utdannelse som administraskoordinator/sekretær og har jobbet noen år med dette før høyere utdanning (som er noe helt annet enn administrasjon/kontor)

Jeg merker at det er vanskelig å få jobb. Føler man må ha bachelor for å gjør det meste for tiden :-( sukk.

Har dere tips til hva jeg kan ta for å øke sjangrene for å få jobb som sekretær, koordinator, PA, Kontormedarbeider osv.?

Feks kurs på BI - hvilke kurs er smarteste å velge?

Anonymous poster hash: cef88...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hvilken utdanning du har fra før..



Anonymous poster hash: 66b6d...996
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du bachelor i da?



Anonymous poster hash: 28358...0e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvilken utdanning du har fra før..

Anonymous poster hash: 66b6d...996

Den er innenfor noe helt annet, og det vil jeg bort fra (helse) og jeg er nyutdannet.

Jeg ønsker eg helt vanlig administrativ kontorjobb, så bachelorgraden min er helt ubrukelig i den forbindelse. Jeg ønsker mer tips til hva jeg kan "bygge på" fagskoleutdanningen min med for at det skal bli lettere å få jobb.

Anonymous poster hash: cef88...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om det fins et karrieresenter i ditt nærområde, de kan være gode sparringpartnere i slike tilfeller som ditt.

 

Ellers kan du prøve å tenke på jobberfaringer du har innenfor bacherlorfeltet ditt og plukke ut enkeltelementer som er relevante til bruk i jobber du ønsker deg og selge det inn i en søknad. Eksempel (muligens ikke noe godt siden jeg ikke aner arbeidsoppg dine): du har ansvar for å bestille div medisinske rekvisita og sørge for at det lageret er fylt med det nødvendige. I en kontorjobb vil du kanskje også ha ansvar for kontorrekvisita/annet lager; da har du erfaring i å lage deg et system for oppfølging av lagerbeholdning, bestillinger og avtaler med aktuelle leverandører.

 

 



Anonymous poster hash: 7fe16...0f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...