Gå til innhold

Lukter trusa di stygt etter en dags bruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke for vane å sniffe på trusene mine, men de lukter ganske lite, tror jeg. Dusjer hver dag og bruker gjerne truseinnlegg om jeg har en del utflod (varierer etter syklusen). Nå som jeg er gravid føler jeg at jeg både har mer utflod og at jeg lukter litt mer, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Komboen syntetisk truse, syntetisk bukse, og sitte hele dagen med bena i kryss i møte er ikke akkurat en vinner når det kommer til lukt... Men hvis man bruker bomull og skrittet får litt luft i løpet av dagen burde det ikke lukte så mye mer enn kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min utflod lukter ganske syrlig eller litt surt, hvis det er mye. Lurer på om det er sopp jeg har kanskje?

 

Men noen ganger er det ikke så mye utflod, og da lukter det nesten ikke noe. 



Anonymous poster hash: 7a901...e35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusa mi er ganske hvit inni etter en dags bruk ja, men det lukter ikke noe særlig. Er bare størknet utflod.

Anonymous poster hash: c8083...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kroppslukt varierer nok i styrke fra menneske til menneske, og litt søtlig/syrlig kjønnslukt er normalt, men jeg synes ikke det høres helt bra ut at det lukter ille etter kun én dag og i tillegg setter seg i buksa. 

 

Selv har jeg alltid hatt veldig lite kroppslukt generelt - aner ikke hvorfor, men tror kanskje jeg svetter lite i forhold til andre, ihvertfall i den regionen. Kjærester har også kommentert dette, at jeg aldri lukter noe særlig, selv etter f.eks. en fjelltur på sommeren. Så trusa mi lukter ingenting som helst etter en dag, bare vanlig hud. Jeg har også litt utflod, men det er nøytralt på lukt. Har aldri opplevd at bukser har luktet i skrittet. Så jeg er usikker på hva som er vanlig.

 

Så lenge man vasker seg i underlivet med intimsåpe og vann daglig, og tørker seg nøye etter toalettbesøk, så skal ikke lukten være plagsom eller sterk. Da ville jeg tatt meg en tur til lege og sjekket underlivsklima, bakteriell vaginose etc. Og hvis du har en kjæreste, kan du jo spørre ham om hans inntrykk. Noen ganger kan nok vi jenter bekymre oss unødvendig for ting ved underlivet vårt som egentlig er innenfor normalen.

Anonymous poster hash: e2256...b23

 

Kanskje litt off-topic, men er det ikke frarådet å vaske seg der hver dag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt off-topic, men er det ikke frarådet å vaske seg der hver dag?

Gynekologen min sa at det gikk helt fint å vaske med intimsåpe en gang daglig.

Anonymous poster hash: 1b016...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gynekologen min sa at det gikk helt fint å vaske med intimsåpe en gang daglig.

Anonymous poster hash: 1b016...0e0

Okay. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusa mi er ganske hvit inni etter en dags bruk ja, men det lukter ikke noe særlig. Er bare størknet utflod.

Anonymous poster hash: c8083...d61

 

Samme her, jeg bytter undertøy hverdag da.

Anonymous poster hash: f7062...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Sjeldent det er hverken flekker eller lukt, men bruker bare truse under jobb-buksa. Går ellers uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter høgg etter en hel dag.  Men det er ikke så rart når utflod, urinrester og svette stenges inn i 17 timer.  Hadde vært rart om det IKKE luktet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser (og lukter) trusa di ut etter en dag? Er den full av utflod, og lukter stygt, eller er den like ren og pen?

Min truse lukter skikkelig ekkelt, og er full av størknet utflod, lukten går over i buksa jeg har brukt, så buksa mi lukter også ekkelt akkurat i skrittet. Er dette normalt???

Anonymous poster hash: c8083...d61

Uckeh. :unsure:

Gå til gynekolog.

Anonymous poster hash: 0d0d6...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter høgg etter en hel dag. Men det er ikke så rart når utflod, urinrester og svette stenges inn i 17 timer. Hadde vært rart om det IKKE luktet.

Jeg lukter ikke noe spesielt, dvs: ikke noe jeg tenker på som ille eller at jeg bemerker meg lukten.

Det lukter jo kjønn om jeg skulle luktet helt inntil.

Under graviditeten på slutten merker jeg lukt, også lukt jeg reagerte på. Da var det slimproppen som løsnet og utrolig mye ekkelt som foregikk. Var ikke noe galt der, men jeg spurte legen om sjekk likevel.

Så: TS bør ta en titt hos legen. I tilfelle.

Anonymous poster hash: 2abb4...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvilken dag man har hatt. Er det treningstrusa, lukter det definitvt svette (og sikkert også andre unevnelige lukter, hehe). Det samme om det har vært en varm dag på jobben med mye svetting og stress.

 

Har det derimot vært en helt normal, stille dag, f.eks. om vinteren, uten noe form for stor aktivitet, lukter det så og si ikke noe som helst, og det er heller ikke tegn til bremsespor i den.

 

 



Anonymous poster hash: daced...12a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer hvor er jeg i syklusen.Dagene før mensen så kan det lukte skikkelig ille etter kun en dags bruk, og har gjerne mer utflod da. men resten av måneden går det greit.



Anonymous poster hash: 2ec90...a89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ALLTID størknet utflod i trusa mi på slutten av dagen. Og den lukter jo ikke nøytral, men heller litt sånn at jeg rynker på nesa. Har alltid tenkt at det er normalt - at det er natulig. Hadde blitt mer overrasket hvis det hadde luktet godt eller ingenting.

 

Og det er ikke noe som er ubalanse der nede (vært hos gynokolog. Dro vel og merke ikke til gynokolog fordi jeg ikke lukta nydusja etter 20 timer).



Anonymous poster hash: 13c9e...ee3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke det. Ekstreme tilfeller kan lukte emment, men det er ingen spesifikk vond lukt, sånn som med bakteriell vaginose. Er sykepleier selv. Det er gjerne infeksjon med bakterier som lukter.

Anonymous poster hash: 1b016...0e0

Er du helt på bærtur eller? Sopp lukter, men ikke som bakteriell vaginose.

Anonymous poster hash: 7e9f2...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du helt på bærtur eller? Sopp lukter, men ikke som bakteriell vaginose.

Anonymous poster hash: 7e9f2...d9e

Hvordan lukter sopp?

Anonymous poster hash: 7a901...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt på bærtur eller? Sopp lukter, men ikke som bakteriell vaginose.

Anonymous poster hash: 7e9f2...d9e

Jeg har hatt min andel av soppinfeksjoner, men de har ikke luktet noe spesielt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg folk har store forskjeller på hva de mener lukter vondt og ikke. Etter en dag på jobb har jeg svettet en del og trusa kan være våt av svette. Sammen med utflod så blir det det jo lukt. Stinker ikke, men det lukter litt. 

Har jeg hatt en lite aktiv dag så lukter det så og si ingenting. Kommer også an på hvor man er i syklusen.



Anonymous poster hash: b19fb...f5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt at trusen lukter når man har perioder der det kommer en del utflod.

 

 

Jeg anbefaler at du bestiller time til gynekolog og bare dobbeltsjekker at du ikke har sopp eller lignende. Alle kvinner opplever å få sopp en eller flere ganger, og det er enkelt å bli kvitt.

 

 

 



Anonymous poster hash: 74aa7...286
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...