AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #142 Skrevet 30. juni 2015 Kriteriene varierer nok fra person til person. Men ser for meg at en psykopat ville peilet seg ut ei dame han tolket som usikker på seg selv, underdanig og sjenert. Eller så kunne han funne seg ei dame som var mentalt sterk og oppegående som en utfordring - for å se om han greide knekke psyken til vedkommende. Psykopater og narsissister har forskjellige behov. En psykopat liker pine andre av ren sadisme, enten med vold eller psykisk terror - eller begge deler. De lever som parasitter. En narsissist derimot har sjeldent som mål å knekke psyken til noen. De er mer ute etter oppmerksomhet og lovvord. Men når denne oppmerksomheten dabber av eller narsissisten føler seg krenket så vil vedkommende sette helvete i sving for å såre partneren på de groveste måtene. Dette kommer av et umodent og primitivt forsvarsmekanisme som prøver verne Selvet for ytteligere traumer eller nederlag. En som er narsissist har et fragmentert og ødelagt Selv som ikke er riktig utviklet derfor kan de overreagere av enorme dimensjoner pga ting de tror er krenkelser. Så på grunnlag av dette så tenker jeg ikke at narsissister er onde på bunnen, de har rett og slett bare en forstyrrelse som fører til et lite hyggelige triggere. En narsissist kan jeg tenke meg bare har et hovedkritere : og det er å finne et menneske som er villig til å vie de mye tid, energi og ros. Takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende Anonymous poster hash: 1ce02...862
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #143 Skrevet 30. juni 2015 Takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende Anonymous poster hash: 1ce02...862 Bare hyggelig! Har tidligere hatt venner med narsissisme og dyssosial (psykopat) PF. Prata med de i tusentalls timer, det var en lærerik prosess. De var alltid hyggelige mot meg men jeg vet de påførte andre store lidelser, psykopaten var stolt av det mens narsissisten skammet seg. Skam og misunnelse er noen av hovedtrekkene til narsissister til tross for at de har lav empati så greier de skille rett fra galt og de kan skamme seg om de har vært ufine.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #144 Skrevet 30. juni 2015 Takk for at du tok deg tid til å svare så utfyllende Anonymous poster hash: 1ce02...862 Jeg har en personlighetsforstyrrelse som er nærliggende narsissist og var i et forhold i mange år. Jeg har brutt ned vedkommende jeg var sammen med, både ved uheldige impulshandlinger hvor jeg ikke tenkte konsekvenser og ved systematisk manipulasjon hvor jeg vet at jeg hadde et motiv om å kontrollere og ødelegge både henne og for henne som person. Jeg visste hva som gjorde henne sterk og hva som gjorde henne svak, og når hun fortalte meg ting som gjorde henne bekymret kunne jeg sørge for at nettopp dette skjedde: om ikke hundre ganger verre.. nettopp fordi jeg visste at jeg kom til å miste henne en dag uansett. I løpet av forholdet var jeg sykelig sjalu og stilte krav til henne som jeg ikke fulgte selv osv. Jeg har prøvd å få behandling opp til flere ganger men det har ikke hjulpet. Nå går jeg til en spesialist og håper det kommer til å hjelpe meg, men jeg driver fortsatt den dag i dag å bryter eksen min ned, jeg trenger ikke å være fysisk tilstede for å gjøre det, så hun har vært nødt til å gjøre store endringer for å unngå meg. Jeg er ikke en ond psykopat, men jeg er ikke frisk! Jeg klarer fint å sette meg inn i andres situasjon, både emosjonelt og omsorgsfullt, men jeg bruker det som en svakhet med det samme jeg opplever noe som trigger at jeg kommer til å bli forlatt av vedkommende. Jeg har ikke hatt andre forhold enn ett, så jeg kan bare beskrive egenskapene hennes. Jeg ble trukket mot henne med det samme jeg så henne i en skolesammenheng og jeg kan se det hele for meg som et klart foto den dag i dag, og ingen har noensinne hatt den type tiltrekningskraft for min del. Hun var snill, naiv, omgjengelig, lett å lyve til, ville forstå, helt det motsatte av meg faktisk. Da jeg forlot henne var hun ødelagt. Anonymous poster hash: 394e1...35a
Vampen Skrevet 30. juni 2015 #145 Skrevet 30. juni 2015 Jeg har en personlighetsforstyrrelse som er nærliggende narsissist og var i et forhold i mange år. Jeg har brutt ned vedkommende jeg var sammen med, både ved uheldige impulshandlinger hvor jeg ikke tenkte konsekvenser og ved systematisk manipulasjon hvor jeg vet at jeg hadde et motiv om å kontrollere og ødelegge både henne og for henne som person. Jeg visste hva som gjorde henne sterk og hva som gjorde henne svak, og når hun fortalte meg ting som gjorde henne bekymret kunne jeg sørge for at nettopp dette skjedde: om ikke hundre ganger verre.. nettopp fordi jeg visste at jeg kom til å miste henne en dag uansett. I løpet av forholdet var jeg sykelig sjalu og stilte krav til henne som jeg ikke fulgte selv osv. Jeg har prøvd å få behandling opp til flere ganger men det har ikke hjulpet. Nå går jeg til en spesialist og håper det kommer til å hjelpe meg, men jeg driver fortsatt den dag i dag å bryter eksen min ned, jeg trenger ikke å være fysisk tilstede for å gjøre det, så hun har vært nødt til å gjøre store endringer for å unngå meg. Jeg er ikke en ond psykopat, men jeg er ikke frisk! Jeg klarer fint å sette meg inn i andres situasjon, både emosjonelt og omsorgsfullt, men jeg bruker det som en svakhet med det samme jeg opplever noe som trigger at jeg kommer til å bli forlatt av vedkommende. Jeg har ikke hatt andre forhold enn ett, så jeg kan bare beskrive egenskapene hennes. Jeg ble trukket mot henne med det samme jeg så henne i en skolesammenheng og jeg kan se det hele for meg som et klart foto den dag i dag, og ingen har noensinne hatt den type tiltrekningskraft for min del. Hun var snill, naiv, omgjengelig, lett å lyve til, ville forstå, helt det motsatte av meg faktisk. Da jeg forlot henne var hun ødelagt. Anonymous poster hash: 394e1...35a Jeg håper du går på en smell i nær fremtid. Mennesker som deg burde holdes innelåst et sted. 2
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #146 Skrevet 30. juni 2015 Jeg håper du går på en smell i nær fremtid. Mennesker som deg burde holdes innelåst et sted. Eller eventuelt at vedkommende blir frisk og får riktig behandling av spesialisten h*n går til. Det ville vært det beste alternativet. Og h*n er jo reflektert og klar over sine dårlige sider så ser ingen grunn til at vedkommende ikke skal greie bli friskere. En smell ville bare forverret sykdomsbildet ytterligere. Jeg syntes ikke noe om å ønske psykisk syke mennesker vondt. Med mindre det er psykopater for de er det ikke håp for.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #147 Skrevet 30. juni 2015 Bare hyggelig! Har tidligere hatt venner med narsissisme og dyssosial (psykopat) PF. Prata med de i tusentalls timer, det var en lærerik prosess. De var alltid hyggelige mot meg men jeg vet de påførte andre store lidelser, psykopaten var stolt av det mens narsissisten skammet seg. Skam og misunnelse er noen av hovedtrekkene til narsissister til tross for at de har lav empati så greier de skille rett fra galt og de kan skamme seg om de har vært ufine. Det høres ikke godt ut å ha det sånn, tenker jeg. Skam og skamfølelse er vel noe av det mest ødeleggende som finnes. Fordi det er så destruktivt i forhold til selvfølelsen. Liten/lav/dårlig selvfølelse gjør jo at at det er vanskelig å være et godt medmenneske. Jeg lurer på: Er det sånn at kvinner som gir menn med denne diagnosen masse tid og bekreftelser, og når de vil ha en pause fordi det blir krevende, så kommer ofte narsissistene med trusler eller begynner å gjøre ting i det skjulte som vil være ødeleggende for dem? Jeg går i behandling og på kurs for å lære mer om både meg selv og for å bryte mønster. Du skriver at f.eks en psykopat ikke bevisst velger ut et menneske eller kvinne med bestemte egenskaper, men egenskaper som er tilpasset det psykopaten vil teste ut eller trenger der og da. Jeg har alltid tenkt (før) på narsissister og psykopater som en slags ensartet gruppe, men det er overraskende hvor forskjellige de er og hvor komplekst det kan være. Takk igjen for svar! Anonymous poster hash: 1ce02...862
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #148 Skrevet 30. juni 2015 Det høres ikke godt ut å ha det sånn, tenker jeg. Skam og skamfølelse er vel noe av det mest ødeleggende som finnes. Fordi det er så destruktivt i forhold til selvfølelsen. Liten/lav/dårlig selvfølelse gjør jo at at det er vanskelig å være et godt medmenneske. Jeg lurer på: Er det sånn at kvinner som gir menn med denne diagnosen masse tid og bekreftelser, og når de vil ha en pause fordi det blir krevende, så kommer ofte narsissistene med trusler eller begynner å gjøre ting i det skjulte som vil være ødeleggende for dem? Jeg går i behandling og på kurs for å lære mer om både meg selv og for å bryte mønster. Du skriver at f.eks en psykopat ikke bevisst velger ut et menneske eller kvinne med bestemte egenskaper, men egenskaper som er tilpasset det psykopaten vil teste ut eller trenger der og da. Jeg har alltid tenkt (før) på narsissister og psykopater som en slags ensartet gruppe, men det er overraskende hvor forskjellige de er og hvor komplekst det kan være. Takk igjen for svar! Anonymous poster hash: 1ce02...862 Man vil ikke få vite om vedkommende er psykopat eller skjult narsissist før du sitter fast i garnet. De er mestre i skuespill, fasader og manipulering. Ofte fremstår de som godheten selv , joviale, morsomme og de skiller ofte ut mye sjarme. De er også mestre i å lese andre mennesker, som et rovdyr som peiler seg ut det svakeste byttedyret. På det grunnlaget bør man være veldig på vakt med mennesker som virker for gode og snille til å være sann. Spesielt om de over øser deg med komplimenter i tillegg. Det som jenter også bli tiltrukket av er at psykopater fremstår så handlekraftige, bestemte, selvsikre. Men så fort de har bygd opp en relasjon basert på tillit og gjensidig fascinasjon så sprekker etterhvert trollet og fasaden. Mange damer tror det er deres egen feil, at de har gjort noe galt. De blir lurt til å få dårlig samvittighet. Så når de blir utsatt for vold så har de ofte vært i en lang prosess med psykisk terror som har brutt en ned og til slutt vet man ikke selv opp og ned. Psykopater er mestre i å projisere ting over på andre, de lurer folk til å tro at de selv er perfekte mens det er partneren som er gal i hodet. Det er partneren som er psykisk syk og derfor trenger å disiplineres. Det er et klassisk psykopat forhold. Med andre ord blir den engelen som var godheten selv som bygde deg opp i starten av relasjonen etterhvert bryte en ned til det ikke er noe mer selvtillit igjen. Ofte tør de ikke forlate psykopaten heller siden de sitter i et avhengighetsforhold. Psykopaten har mest sannsynlig også fjernet kjæresten sin fra sitt sosiale nettverk slik at hu ikke har noen venner lenger. Så da sitter a der mutters alene med en fiendtlig og farlig kjæreste som ikke ønsker noe annet enn smerte og lidelse for partneren sin. Nei fysj syntes det er helt guffent at det finnes slike mennesker i verden. Men ja det er litt forskjeller mellom narsissisme og psykopati til tross for at narsissisme kalles psykopat-light så er jeg ikke helt enig i det. Jeg tror ikke narsissister er onde på bunnen slik psykopater er. Men de har mange like trekk. Er man i en giftig relasjon så er det beste man kan gjøre å komme seg bort og vekk så fort som mulig. Avbryt kontakten med vedkommende helt. Kontakt politiet å ordn besøksforbud om avstanden du ønsker ikke blir overholdt
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #149 Skrevet 30. juni 2015 Du høres ikke så hyggelig ut.. Er kjempe hyggelig mot de som er hyggelig mot meg Sånn det bør og skal være
LilleSnupp Skrevet 30. juni 2015 #150 Skrevet 30. juni 2015 .. og de som ikke engang forsøker å være hyggelig!
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #151 Skrevet 30. juni 2015 Det høres ikke godt ut å ha det sånn, tenker jeg. Skam og skamfølelse er vel noe av det mest ødeleggende som finnes. Fordi det er så destruktivt i forhold til selvfølelsen. Liten/lav/dårlig selvfølelse gjør jo at at det er vanskelig å være et godt medmenneske. Jeg lurer på: Er det sånn at kvinner som gir menn med denne diagnosen masse tid og bekreftelser, og når de vil ha en pause fordi det blir krevende, så kommer ofte narsissistene med trusler eller begynner å gjøre ting i det skjulte som vil være ødeleggende for dem? Jeg går i behandling og på kurs for å lære mer om både meg selv og for å bryte mønster. Du skriver at f.eks en psykopat ikke bevisst velger ut et menneske eller kvinne med bestemte egenskaper, men egenskaper som er tilpasset det psykopaten vil teste ut eller trenger der og da. Jeg har alltid tenkt (før) på narsissister og psykopater som en slags ensartet gruppe, men det er overraskende hvor forskjellige de er og hvor komplekst det kan være. Takk igjen for svar! Anonymous poster hash: 1ce02...862 Du kan lese de her : http://nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1013/thread269534/#post_283915 http://frilanser.tjenester.org/?p=4343
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #152 Skrevet 30. juni 2015 .. og de som ikke engang forsøker å være hyggelig! Prøver hvertfall til tross for at det frister til tider å svare hets med samme mynt - men da vet jeg at jeg åker på hodet og ræva ut av KG om jeg bryter noen regler.
LilleSnupp Skrevet 30. juni 2015 #153 Skrevet 30. juni 2015 Prøver hvertfall til tross for at det frister til tider å svare hets med samme mynt - men da vet jeg at jeg åker på hodet og ræva ut av KG om jeg bryter noen regler. Knirk Knirk.. du snakket så rævva di hørte nå?
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #154 Skrevet 30. juni 2015 Knirk Knirk.. du snakket så rævva di hørte nå? ?
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #156 Skrevet 30. juni 2015 Hva er greia med at du stadig følger etter trådene mine? Du diskuterer heller aldri temaet som blir tatt opp men er mest interessert i å skravle med meg. Aner jeg en KG crush? 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2015 #157 Skrevet 30. juni 2015 Du kan lese de her : http://nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1013/thread269534/#post_283915 http://frilanser.tjenester.org/?p=4343 Takk : ) Anonymous poster hash: 1ce02...862
LilleSnupp Skrevet 30. juni 2015 #158 Skrevet 30. juni 2015 Pokker.. jeg trodde jeg skjulte det bedre!
Cherries Skrevet 30. juni 2015 #159 Skrevet 30. juni 2015 da vil psykiatrien bli sprengt for narsissistiske trekk er nå normen Anonymous poster hash: 8d68a...9ae Narsissistiske trekk er normen? Jaha ja. Heller at folk er blitt mer selvsentrerte.
WubWub Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #160 Skrevet 30. juni 2015 Pokker.. jeg trodde jeg skjulte det bedre! Giftemål og barn neste. Har planene klare, fotballfrue fanatiker og historie nerden blir KG's nye kjendis par
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå