Kira-delta Skrevet 9. juli 2015 #61 Skrevet 9. juli 2015 Vinterdamen er 1000 ganger verre en hufsa! For hufsa ville jo bare ha venner Men vinterdamen var ondskapsfull rett igjennom. Iiiikk ser filmen jeg postet over nå, herregud så ekkkeeeel hun er, og ikke minst sangen!!! Anonymous poster hash: d36e1...6d0 Jeg hadde helt glemt vinterdamen, jeg elsket denne episoden. Men ganske freaky med de stjernetentakkelbena...
DobbelX Skrevet 9. juli 2015 #62 Skrevet 9. juli 2015 Puslingen er traume hos meg også! Fæl barne-tvfigur fra søttitallet.:-( Grusom. Tok en titt for å se om den er like ille, og hør på lydene. Det er ikke akkurat den samme lette happymusikken som vi hører på pedagogisk barne-TV i dag. nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/658565
Story Skrevet 10. juli 2015 #63 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Maskoter! Da jeg var litt yngre ble jeg skremt av maskoten på Color Line. Han fulgte etter meg uten at jeg visste det og så dunket han meg på ryggen. Da jeg snudde meg tok han hodet helt opp i fjeset mitt så jeg skvatt skikkelig. Han syns sikkert det var veldig morsomt for han gjorde det en gang til litt senere på dagen. Er fremdeles livredd maskoter og figurer i heldekkende kostymer nå i voksen alder. Tar meg ikke noe ferietur til Disneyland for å si det sånn Endret 10. juli 2015 av Story 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #64 Skrevet 14. juli 2015 En annen barndomstraume er et maleri. Et maleri som viste noen søte, men ble skumle figurer nattestid, ble hengt opp på veggen ved sengen min. Jeg sov omtrent ikke. Figurene var levende hver natt og det hjalp ikke at jeg ble fortalt at det bare var fantasien min som spilte meg et puss. Den dag i dag vil jeg helst ikke ha bilder på soverommet. Anonymous poster hash: eb4c1...0d3
Gjest Cartman Skrevet 14. juli 2015 #65 Skrevet 14. juli 2015 Huff, det må bli en del. Ble grovt seksuelt misbrukt, psykisk mishandlet og fysisk mishandlet, fra jeg ble født til jeg var 16 år. Det førte til at jeg ikke taklet å spise noe som kunne ligne på konsistensen til sperm, ikke lett melk engang. Jeg taklet overhodet ikke å gå til tannlege, eller at legen skulle få se inn i munnen minn. Jeg var redd for alle menn. Livredd for lastebiler, jeg ble ofte voldtatt i lastebilen til min far. Den dag i dag, vil jeg ikke gå inn i en lastebil. Og alt jeg sliter med i dag og. Sliter litt med forhold til menn nå, for nå har jeg blitt så gammel, at jeg dater menn som er på alder med min far, da han voldtok meg. Og kjenner at det er litt vanskelig. I forhold til for 10 år siden. Og man blir jo generelt ødelagt av en sånn barndom. Anonymous poster hash: be077...e10 Uff. Får du profesjonell hjelp i forhold til dette?
WubWub Skrevet 14. juli 2015 #66 Skrevet 14. juli 2015 Har ingen traumer fra barndommen, den var stabil med omsorgsfulle rammer og mange fine opplevelser. Det er vel den eneste grunnen til at jeg klarer meg idag ettersom en sunn utvikling har gitt meg ressurser i bagasjen å spille på når ting blir vanskelig eller håpløst
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #67 Skrevet 14. juli 2015 Huff, det må bli en del. Ble grovt seksuelt misbrukt, psykisk mishandlet og fysisk mishandlet, fra jeg ble født til jeg var 16 år. Det førte til at jeg ikke taklet å spise noe som kunne ligne på konsistensen til sperm, ikke lett melk engang. Jeg taklet overhodet ikke å gå til tannlege, eller at legen skulle få se inn i munnen minn. Jeg var redd for alle menn. Livredd for lastebiler, jeg ble ofte voldtatt i lastebilen til min far. Den dag i dag, vil jeg ikke gå inn i en lastebil. Og alt jeg sliter med i dag og. Sliter litt med forhold til menn nå, for nå har jeg blitt så gammel, at jeg dater menn som er på alder med min far, da han voldtok meg. Og kjenner at det er litt vanskelig. I forhold til for 10 år siden. Og man blir jo generelt ødelagt av en sånn barndom. Anonymous poster hash: be077...e10 Noe så grusomt! Du er sterk som fortsatt lever. Det er utrolig hva et menneske kan oppleve, også fortsetter de på livet. Hvor var moren din? Hadde du søsken? Hvorfor gjorde faren din dette? Var han psykisk syk eller ruset han seg? Var det ingen som så tegn så de kunne gripe inn? Anonymous poster hash: 10230...897
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #68 Skrevet 14. juli 2015 Lukten av roser. Jeg mistet en høyt elsket besteforelder da jeg var liten, i en bilulykke. Det var veldig uvirkelig og tungt for en 5-åring. De voksne gråt og gråt, og vi barna skjønte at dette var fælt. Huset ble fullt av roser etterpå - overalt. Den lukta blir jeg fortsatt helt dårlig av... Anonymous poster hash: 7adc4...087
Limet Skrevet 15. juli 2015 #69 Skrevet 15. juli 2015 Episoden med øynene bak maleriet fra Brødrene Dal og spektralsteinene. 2
Gjest lipgloss Skrevet 15. juli 2015 #70 Skrevet 15. juli 2015 dukker og klovner er noe jeg hater som pesten,får frysninger helt ned i tærne når jeg ser dem:((
Shai Skrevet 16. juli 2015 #71 Skrevet 16. juli 2015 Episoden med øynene bak maleriet fra Brødrene Dal og spektralsteinene. Samme med meg! Husker også en YouTube-video av noe en venninne viste meg da vi var 9-10. Det var en jente som var hjemme alene og skulle få besøk av en venninne. Hun skulle ordne seg og hadde sånn åpne-lukke speil med skap inni. Da hun lukket skapet stod det en Grudge-lignende skapning bak henne og hun ble drept. Har lett etter den YouTube-videoen i ettertid, men finner den ikke. Håper at det å se den på nytt kan vise meg at det ikke var så skummelt som jeg så for meg. Jeg klarer nemlig ikke å bruke speil-skap i frykt for at noe skal stå bak meg, haha.
søtpai Skrevet 16. juli 2015 #72 Skrevet 16. juli 2015 Hufsa! Vi hadde en troll-figur som stod over trappen i huset for maaaange år siden. Hadde konstant mareritt om det trollet helt til det ble knust av min søster. Trollet fløy rundt og jagde meg. Safe-spotten var rommet mitt, men trollet fulgte ikke "drømmereglene" så han var overalt.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #73 Skrevet 16. juli 2015 De vanlige tingene som de fleste andre har reagert på. Julenissen med den skumle maska, trampene opp trappa med mørk stemme. Men jeg var også redd for rever. Der jeg vokste opp hendte det jeg så skabb rev. Maur som kravlet over hele kroppen min etter jeg falt i skogen har satt seg. Men utenom det er barndommen preget av omsorgssvikt i form av å bli forlatt. Det ordet har satt seg så mye hos meg som voksen at jeg har avhengig pf. Man føler seg forlatt når den ene forelderen gjør alt for barn 1, den andre forelderen gjør alt for barn 2. Mens jeg ble etterlatt alene. Hvis barn 1 og 2 gjorde noe så var det å le bort, gjorde jeg det så var det krig. To barn fikk oppleve tillit mens jeg alltid ble mistrodd. Jeg gjør dessverre alt for den jeg er med, så han eller hun ikke skal forlate meg. Jeg har vokst opp med en sint, stresset, deprimert mor som taklet lite å oppdra tre av oss mens pappa jobbet døgnet rundt så det hendte i disse stressede situasjonene at vi ble slått. Jeg mente selv en periode at jeg fortjener sånt og fant meg en som gjorde det samme. Samtidig skadet jeg meg selv. Det skjedde mye negativt mot meg, grensen for hva jeg godtok ble strukket lengre og lengre og tilslutt hadde jeg ingen personlig grense for hva andre gjør mot meg. Vise følelser er ikke lov. Det følger meg ennå også. Anonymous poster hash: 66b74...ca8
Gjest Universe Skrevet 16. juli 2015 #74 Skrevet 16. juli 2015 (endret) Edderkopper! En kveld jeg hadde lagt meg og skulle sove. Var vel ca 6-8 år. Husker ikke helt nøyaktig alderen. Jeg la meg til rette med fjeset opp mot veggen. Lyset sto på. Måtte sovne med lyset på i den alderen. Plutselig så jeg en svær mørk flekk med lange bein rett foran trynet mitt. En stor og feit edderkopp! Den var bare noen cm fra fjeset mitt. Jeg hylte, spratt opp og turte nesten ikke legge meg igjen etterpå. Selv om pappa drepte edderkoppen. En gang jeg var eldre, hadde lagt meg og hadde slukket lyset. Plutselig så jeg en svart edderkopp. Så det var en edderkopp selv om det var litt mørkt. Den sprang oppå meg på dyna! Der var den natten ødelagt. En gang kom det en vevende ned rett over hodet mitt. En stor en. Og en gang var det mange edderkopper i taket og veggene inni en gammel hytte/hus. Jeg så de overalt! De her beista har gitt meg traumer og jeg er fortsatt livredd for de, og klarer ikke ta dem selv! Tørr ikke, for tenk om de spretter opp på meg. Jeg hater de insekta der. Jeg blir helt stiv, klam og får hjertebank av de. Endret 16. juli 2015 av Universe
Gjest imperio Skrevet 16. juli 2015 #75 Skrevet 16. juli 2015 vepser og bier! Jeg takler de ikke. Gikk på SFO, og en av lærerne ble stukket av en veps eller bie, samme det for meg så er de det samme. Hun fikk en allergireaksjon og ble sendt til legevakten. Vi andre spurte hva som skjedde og om det gikk bra, og en av de andre lærerne sa "De må kappe av foten men ellers så går det bra". Dagen etter kom hun på skolen med bandasje på foten, og krykker. Alle var overbevist om at foten var kappet av Jeg ble så skremt, at den dag i dag får jeg panikk om jeg ser en bie eller veps. Jeg hylgriner og tørr ikke å drepe de med en støvsuger en gang. Gjorde det en gang for jeg var hjemme alene... måtte kaste hele støvsugeren En annen sommer så fikk jeg to vepser inne på rommet i løpet av to dager. Turte ikke å sove der inne lengre, så jeg tvang lillebroren min til å bytte soverom med meg
infectedsopp Skrevet 16. juli 2015 #76 Skrevet 16. juli 2015 Så "Goosebumps" på TV, fikk helt angst av den levende dukka!!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #77 Skrevet 16. juli 2015 Å få skylden (og få masse kjeft) for ting / hendelser som egentlig ikke er min feil i det hele tatt. Anonymous poster hash: d3dff...114
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #78 Skrevet 5. juli 2016 Mamma kastet dukkene mine i søpla fordi hun mente at jeg var blitt for gammel til å leke med dukker. Hun kunne jo bare gjemt dem bort. Anonymkode: c4430...08f
kamel Skrevet 5. juli 2016 #79 Skrevet 5. juli 2016 Den 16. juli 2015 at 20.59, Universe skrev: Edderkopper! En kveld jeg hadde lagt meg og skulle sove. Var vel ca 6-8 år. Husker ikke helt nøyaktig alderen. Jeg la meg til rette med fjeset opp mot veggen. Lyset sto på. Måtte sovne med lyset på i den alderen. Plutselig så jeg en svær mørk flekk med lange bein rett foran trynet mitt. En stor og feit edderkopp! Den var bare noen cm fra fjeset mitt. Jeg hylte, spratt opp og turte nesten ikke legge meg igjen etterpå. Selv om pappa drepte edderkoppen. En gang jeg var eldre, hadde lagt meg og hadde slukket lyset. Plutselig så jeg en svart edderkopp. Så det var en edderkopp selv om det var litt mørkt. Den sprang oppå meg på dyna! Der var den natten ødelagt. En gang kom det en vevende ned rett over hodet mitt. En stor en. Og en gang var det mange edderkopper i taket og veggene inni en gammel hytte/hus. Jeg så de overalt! De her beista har gitt meg traumer og jeg er fortsatt livredd for de, og klarer ikke ta dem selv! Tørr ikke, for tenk om de spretter opp på meg. Jeg hater de insekta der. Jeg blir helt stiv, klam og får hjertebank av de. Grøss. Livredd edderkopper jeg også! en gang var jeg i skogen på sommeren, når jeg skulle gå hjem igjen så var det spindelvev mellom alle trærne, og jeg syns jeg så edderkopper overalt. Fikk panikk.
Gjest Lofilteret Skrevet 5. juli 2016 #80 Skrevet 5. juli 2016 Jeg hadde seriøs angst for atomkrig. Regnet ut hvor skadet vi ville bli om den landet forskjellige steder. Det var mye om det på nyhetene den tiden og jeg ble stiv av skrekk hver gang jeg hørte nyhetene startet. Telefonen ble også min fiende etter at en eller annen idiot begynte å ringe meg hver gang jeg kom hjem fra skolen til tomt hus (han måtte jo ha god oversikt!). Det var spørreundersøkelser om kropp og sex for barn og svært viktig at jeg svarte. Jeg var altfor godt oppdratt til at jeg turte la være å svare eller la være å ta telefonen. Mannen som bodde i nabohuset missbrukte meg seksuelt. Det og de telefonene har gjort at jeg av og til i psykisk dårlige perioder ikke klarer å ha sex. Jeg blir rett og slett suicidal i ca en time. Bare gråter og gråter Heldigvis er det ikke så ofte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå