AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #21 Skrevet 1. juli 2015 Foreldrene mine har gitt meg traumer jeg vil ha med meg hele livet. Anonymous poster hash: 52636...325
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2015 #22 Skrevet 1. juli 2015 Hufsa! Og å gå forbi trailere, spesielt om føreren ikke sitter i. Storebroren min sneik seg til å se en ulovlig skrekkfilm engang om spøkelser som kjørte trailere, og jeg måtte jo selvsagt se jeg også... En gang syntes pappa det var kjempegøy å komme etter meg med støvsugeren så jeg gjemte meg bak sofaen. I voksen alder er jeg fortsatt litt redd støvsugere. Og så holdt jeg på å tråkke på en hoggorm når jeg var liten, og er virkelig livredd hoggorm. Anonymous poster hash: ceeb2...02a
Brimi Skrevet 1. juli 2015 #23 Skrevet 1. juli 2015 Åh, nå kom jeg på flere. Dodraugen, husker jeg var livredd for å sitte på do. Aner ikke hvor jeg fikk det fra. Så et barneprogram (tror jeg det var) om et eller annet som gikk inn i øret og spiste hjernen. Slet til jeg var rundt 20 år (fremdeles litt) med å sove uten at jeg hadde dyna trukket oppover ørene. Åpne trapper! Etter å ha blitt skremt der, så synes jeg det et dritekkelt.
AmandaVI Skrevet 2. juli 2015 #24 Skrevet 2. juli 2015 Da vi var seks og sju år gamle visste broren min at jeg var livredd for monstre under senga. en kveld gjemte han seg under senga mi og grep tak i anklene mine og brølte "bø" i det jeg skulle klyve opp i senga. Da skrek jeg høyt nok til å vekke hele nabolaget. Han fikk seg en god, men kortvarig latter - mamma fløy i flint og gav ham husarrest i tre dager. Noe han hadde godt av, spør du meg. Maken til nederdrektighet. 4
Cowboy Lotte Skrevet 2. juli 2015 #25 Skrevet 2. juli 2015 Jeg ble ofte stengt inni i en kjeller mesteparten av barndommen fordi foreldrene min var så forferdelig redd for kommunist-angrep...
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #26 Skrevet 2. juli 2015 Å bli kjeftet på og kritisert for alt mulig. Husker at jeg hadde bakt boller, og var litt stolt siden det var første gang og de ble gode. Så kommer min far og må kritisere. En annen gang hadde jeg malt et bilde, og da mente han at jeg hadde malt feil farge på et sted. Ble skikkelig sur og kjeftet på meg på grunn av det. Begynte jeg å gråte fordi jeg var redd, så fikk jeg masse kjeft. Dette er bare noen få eksempler, men var mange slike hendelser gjennom hele oppveksten så det har satt spor. Jeg har vært livredd for å gjøre feil, redd for å si min mening og takler ikke menn som kjefter på meg. Jeg har sosial angst og depresjon. Svarte biller. Aner ikke om det er en drøm, men husker bare at jeg løftet en stein og så var det fullt av svarte biller under der. Blir kvalm av å se svarte biller nå, og ser for meg det bildet av at de kravler og kryper. Så et klipp av en av filmene med Chucky. Dukker ble plutselig litt mer skumle enn før Jeg hadde mange dukker og bare ventet på at de skulle våkne til liv.Anonymous poster hash: d7c6f...d81
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #27 Skrevet 2. juli 2015 The Exorcist Tror jeg sov med lyset på i ett år. En påske-krim jeg ikke husker navnet på. Norsk tror jeg, og en gal dame samlet på porselensdukker. Så, porselensdukker. Anonymous poster hash: 39b7b...869
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2015 #28 Skrevet 2. juli 2015 Haier. Så Haisommer litt for tidlig. Får fremdeles angst hver gang jeg bader. Selv i basseng. Anonymous poster hash: 4918e...a4f
Gjest Elseby13 Skrevet 3. juli 2015 #31 Skrevet 3. juli 2015 Jeg så et skada lik, det preget meg igjennom hele barndommen og ut i voksen alder. Når får et barn se et skada lik?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #32 Skrevet 3. juli 2015 Feiere. Veldig skumle! En dag jeg var liten og brølte for et eller annet, dunket på TAKET på huset vårt, og moren min sa at nå fikk jeg se å ti stille, for ellers ville feieren høre det (ta meg?). Jeg tidde, og etterpå så vi den skumle svarte feieren, og siden har jeg vært redd. Som voksen da jeg åpnet døren en formiddag, sto det en feier der, og jeg ble helt satt ut og fryktelig nervøs. Feiere er skumle! Anonymous poster hash: 0d23b...228
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2015 #33 Skrevet 3. juli 2015 sykkelhjelmer og glidlåser. fikk klemstra halsen ett par ganger for mye. Anonymous poster hash: 7e446...c44
Gjest ærligøs Skrevet 3. juli 2015 #34 Skrevet 3. juli 2015 NRK skulle sende en film som viste halshugging (ikke ekte). Det var en gang på tidlig 80-tallet. Det var første gang NRK skulle vise noe så forferdelig, og det var mye debatt på forhånd. Den dag i dag er jeg skadet av opplevelsen. Jeg fikk nemlig ikke lov å se den filmen, men ble forvist av mine foreldre ut på kjøkkenet. Jeg er fremdeles sint. 2
Arca Skrevet 3. juli 2015 #35 Skrevet 3. juli 2015 NRK skulle sende en film som viste halshugging (ikke ekte). Det var en gang på tidlig 80-tallet. Det var første gang NRK skulle vise noe så forferdelig, og det var mye debatt på forhånd. Den dag i dag er jeg skadet av opplevelsen. Jeg fikk nemlig ikke lov å se den filmen, men ble forvist av mine foreldre ut på kjøkkenet. Jeg er fremdeles sint. Den tror jeg at jeg husker - en prinsesses død eller noe? Var en halshugging i Saudi Arabia tror jeg. 1
Arca Skrevet 3. juli 2015 #36 Skrevet 3. juli 2015 Når får et barn se et skada lik? Tja, jeg ble ufrivillig vitne til at en av lærerene mine ble påkjørt og drept på vei til skolen. Hun lå der på ryggen, ikke ille tilredt, men blødde ut av ørene. Død. Ting kan skje.
Gjest ærligøs Skrevet 4. juli 2015 #37 Skrevet 4. juli 2015 (endret) Den tror jeg at jeg husker - en prinsesses død eller noe? Var en halshugging i Saudi Arabia tror jeg. Jeg vet ikke. Som nevnt fikk jeg jo ikke se filmen. Men jeg husker at hele samfunnet var engasjert. Husker også den store debatten som kom da tv-serien Forviklingar skulle sendes. Der skulle en skuespiller ha rollen som homofil. På den tiden var det jo svært skadelig for barn å se en skuespiller ha rolle som en homofil person. Jeg husker at jeg betraktet den personen som et slags utenomjordisk vesen med menneskelige trekk. Jeg fulgte med for å lære hva homoer drikker, hvordan de spiser og i det hele tatt hvordan de forsøker å ligne på normale mennesker. Det er skremmende å tenke på. Jeg klarte ikke engang å skille mellom noen som spilte homofil og en homofil. Bare ordet "homofil" gjorde at det svartnet for meg (og andre mennesker). Endret 4. juli 2015 av ærligøs 1
Arca Skrevet 4. juli 2015 #38 Skrevet 4. juli 2015 Jeg vet ikke. Som nevnt fikk jeg jo ikke se filmen. Men jeg husker at hele samfunnet var engasjert. Husker også den store debatten som kom da tv-serien Forviklingar skulle sendes. Der skulle en skuespiller ha rollen som homofil. På den tiden var det jo svært skadelig for barn å se en skuespiller ha rolle som en homofil person. Jeg husker at jeg betraktet den personen som et slags utenomjordisk vesen med menneskelige trekk. Jeg fulgte med for å lære hva homoer drikker, hvordan de spiser og i det hele tatt hvordan de forsøker å ligne på normale mennesker. Det er skremmende å tenke på. Jeg klarte ikke engang å skille mellom noen som spilte homofil og en homofil. Bare ordet "homofil" gjorde at det svartnet for meg (og andre mennesker). http://www.nrk.no/verden/ville-presse-nrk-og-norge-til-a-stoppe-film-1.12168829 Her er en artikkel om hendelsen, filmen og oppstyret rundt. Enig i at det er skremmende hvordan man så på homofile. Utrolig egentlig. Vi skal være glad for at samfunnet i stor grad har endret seg såpass mye på de siste tiårene når det gjelder både dette og annet ift toleranse. Men nå skal jeg ikke spore av. 1
Gjest ærligøs Skrevet 7. juli 2015 #39 Skrevet 7. juli 2015 Jeg ble uventet tilbudt en glass eksklusiv tyrkisk druesaft fra noen eldre barn da jeg var omtrent ti år gammel. Jeg drakk alt, men ble ikke imponert av smaken. Senere fant jeg ut at det hadde vært urin fra en av de spandable guttene jeg hadde drukket. I ettertid tåler jeg verken tanken på å drikke urin eller tyrkisk druesaft. 1
Gjest imperio Skrevet 7. juli 2015 #40 Skrevet 7. juli 2015 Satte fast smeltet ost i halsen. Ble helt blå i trynet! Men overlevde, no shit Jeg får fnatt om noen spiser smeltet ost, altså ost på pizzaen går greit, men en dynge med smeltet ost, nei takk! Jeg vil ikke være vitne på at noen dør Er livredd for å få ting i halsen, så seigt kjøtt klarer jeg ikke å spise, spiser sakte og lite om gangen. Syklet meg av da jeg var 12, skadet meg skikkelig. Brakk et bein i ansiktet, det under øyet, skrapet opp halve kroppen og ansiktet, ødela tennene mine for alltid. Har ikke syklet etter det. Var vell 5 eller 6 år. Sto i en heis med tre gutter og ei venninne. Guttene begynte å hoppe i heisen for å skremme oss. Jeg var småredd for heiser, for mamma var det og jeg "lærte" av hun. Jeg gikk av heisen flere etasjer før de andre, og guttene fortsatte å hoppe.. heisen satt seg fast! Etter det så ble jeg livredd heis. Har aldri tatt heis alene i hele mitt liv, og om heisdøren er treg så får jeg panikk. Tar heller trappene opp 10 etasjer enn heisen. Har tatt heis kanskje 2 ganger de siste 2-3 årene, jeg unngår de med all min makt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå