Gå til innhold

Må dra på mannen enda engang! Er drittlei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Tusen takk for alle svar fra dere. Det er ikke han som er innflytter, han har bodd her hele sitt liv, mens jeg har bodd her i 9 år. Har funnet de vennene jeg har her på egen hånd.

 

Har kjøpt meg hus her når jeg fikk jobb her. Ble kjent med han etter ca 2 år her i byen og da hadde jeg allerede blitt kjent med en god del. Han har ingen, selv om han er sosial og ønsker det selv. Men han må gjøre noe selv

 

Takk for innspill fra dere, jeg skal kjøpe meg leilighet for jeg blir gal av dette. Så kan han bo i mitt hus her

Anonymous poster hash: 8952e...507

 

 

Eg klarer ikkje forstå kvifor DU må kjøpe leilighet slik at han kan bu i DITT hus...? Dere må jo klare å kommunisere betre enn som så? Synes det er ein veldig merkelig løsning? Hadde eg gått så lei av mannen at eg måtte ha ein ekstra bolig, då trur eg at eg måtte revudert heile forholdet. Iallefall om eg ikkje klarte å snakke med han og han ikkje forstod problemet. Kommunikasjon er jo noko av det viktigaste i eit forhold.

Anonymous poster hash: de909...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men VET han at du vil at han skal ut av huset så du får alenetid hjemme? Eller tror han kanskje at du jager han ut for at han skal få venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor han i ditt hus? Er det ikke deres? Har han ikke jobb hvor han kan bli kjent med folk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor han i ditt hus? Er det ikke deres? Har han ikke jobb hvor han kan bli kjent med folk?

 

Les innlegg nr. 59.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les innlegg nr. 59.

Er ikke nr på innleggene når man leser på mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Hvis dette er det største problemet i forholdet, så har du vært heldig. Han er kanskje litt uselvstendig, men det er trossalt et lite problem. Jeg trenger mye alenetid, så ser helt klart problemet her. Ingen forhold er perfekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er det største problemet i forholdet, så har du vært heldig. Han er kanskje litt uselvstendig, men det er trossalt et lite problem. Jeg trenger mye alenetid, så ser helt klart problemet her. Ingen forhold er perfekte.

Heldig og helsig. Forhold går dørken fordi den man føler seg kvalt. Been there

Anonymous poster hash: 1f069...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg klarer ikkje forstå kvifor DU må kjøpe leilighet slik at han kan bu i DITT hus...? Dere må jo klare å kommunisere betre enn som så? Synes det er ein veldig merkelig løsning? Hadde eg gått så lei av mannen at eg måtte ha ein ekstra bolig, då trur eg at eg måtte revudert heile forholdet. Iallefall om eg ikkje klarte å snakke med han og han ikkje forstod problemet. Kommunikasjon er jo noko av det viktigaste i eit forhold. Anonymous poster hash: de909...422

Hva så om det er merkelig?vsærboer blir faktisk mer og mer vanlig

Anonymous poster hash: 1f069...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Heldig og helsig. Forhold går dørken fordi den man føler seg kvalt. Been there

Anonymous poster hash: 1f069...6d4

Han er i det minste trofast. Mange mannfolk knuller alt som kan krype og gå. Også har man de med dårlig selvbilde, som trykker ned alle andre. Mannen TS beskriver er både snill og grei. Han har de viktigste kvalitetene og det er derfor verdt å kjempe for forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min dypeste medfølelse, jeg har vært og er akkurat der du er.

 

Jeg har alltid hatt et stort behov for alenetid, og mannen har meg som hovedkontakt, og liker godt å være hjemme hele tiden. Det er utrolig slitsomt å skulle være nødt til å forholde seg til folk 24/7. Med arbeid, små barn og en partner som ønsker å være i symbiose med deg, ble behovet for alenetid ganske øredøvende til slutt.

 

Jeg måtte være helt konkret og be om å få være alene hjemme en gang innimellom. Han har vel aldri helt skjønt mitt behov (og hvordan skulle han, han er jo ikke sånn selv), men han respekterer det, og gjør ting utenfor hjemmet av og til. 



Anonymous poster hash: 11fe8...909
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om det er merkelig?vsærboer blir faktisk mer og mer vanlig

Anonymous poster hash: 1f069...6d4

Det heter kjæresteforhold. Særboer er og blir det dummeste ordet jeg har hørt. Bor man sammen er man samboere, bor man ikke sammen så er man kjærester. Hvorfor lage et skrullete begrep som skal beskrive at du ikke bor sammen med kjæresten din?

Anonymous poster hash: 23cd2...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter kjæresteforhold. Særboer er og blir det dummeste ordet jeg har hørt. Bor man sammen er man samboere, bor man ikke sammen så er man kjærester. Hvorfor lage et skrullete begrep som skal beskrive at du ikke bor sammen med kjæresten din?Anonymous poster hash: 23cd2...1d5

Jeg har ikke laget et skrullete begrep. Og jeg gir faen i om du plages med at jeg kaller det særboer.

Hold deg til tema heller

Anonymous poster hash: 1f069...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om det er merkelig?vsærboer blir faktisk mer og mer vanlig

Anonymous poster hash: 1f069...6d4

 

Dei må gjerne bu kvar for seg, det er ikkje det som er det rare. Det rare er at det er hennar hus, likevel er det ho som skal flytte ut og kjøpe endå ein bolig. Altså skal ho eige to boliger (og betale for to?) i staden for ein? Det er slik eg forstår det iallefall. Ville det ikkje vore meir naturleg at dei hadde kvar sin bolig, eller at han då flytta ut sidan det er hennar hus? Eg har kanskje misforstått, men eg har lest at TS kaller det "mitt" hus og ikkje "vårt"? 

Anonymous poster hash: de909...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke nr på innleggene når man leser på mobil.

 

Ok. TS skriver dette:

 

Tusen takk for alle svar fra dere. Det er ikke han som er innflytter, han har bodd her hele sitt liv, mens jeg har bodd her i 9 år. Har funnet de vennene jeg har her på egen hånd.

 

Har kjøpt meg hus her når jeg fikk jobb her. Ble kjent med han etter ca 2 år her i byen og da hadde jeg allerede blitt kjent med en god del. Han har ingen, selv om han er sosial og ønsker det selv. Men han må gjøre noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden.

Men jeg hadde blitt GAL hvis samboeren min er i ræva på meg hele tiden. Orker ikke å være limt sammen. Det orker heller ikke han. Slitsomt i lengden.

Men det er jo ikke han sin feil at han ikke har venner, men forstår problemet ditt. Veldig vanskelig. Eneste må være at han må prøve å skaffe seg noen nye venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden.

Men jeg hadde blitt GAL hvis samboeren min er i ræva på meg hele tiden. Orker ikke å være limt sammen. Det orker heller ikke han. Slitsomt i lengden.

Men det er jo ikke han sin feil at han ikke har venner, men forstår problemet ditt. Veldig vanskelig. Eneste må være at han må prøve å skaffe seg noen nye venner.

 

Dette har flere enn deg skrevet. Hva mener dere egentlig? Er man ikke selv ansvarlig for å bli kjent med folk? Undersøke hva som finnes av tilbud? Noen interesser har vel alle? Skal en voksen mann måtte leies i hånden for å treffe andre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette har flere enn deg skrevet. Hva mener dere egentlig? Er man ikke selv ansvarlig for å bli kjent med folk? Undersøke hva som finnes av tilbud? Noen interesser har vel alle? Skal en voksen mann måtte leies i hånden for å treffe andre?

 

Enig med deg. Det er jo selvsagt han selv som må sette i gang her, med mindre han er fornøyd med å sitte der alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest svarene i tråden her så er sikkert noen som har kommet med samme innspill som meg :

 

Hvorfor greier du ikke si at du skal på JENTEkveld? Hvorfor greier du ikke si ifra at du trenger litt ALENE tid av og til?

 

Hvorfor skylder du på han fordi du ikke greier kommunisere? Den ensomme stakkaren tror sikkert han er mer enn velkommen av sin kjære til å bli med på hyggekvelde eller få lov til å være hjemme i stua si.

 

Ganske lumpent å legge skylden over på han pga din egen feil. Men nei, om du ikke greier kommunisere med din heldige (?) utkårede så er det kanskje best du flytter for deg selv så ikke fyren skal måtte leve i den illusjonen at du er ved hans side.

 

Om du ikke greier tale for deg selv så kan du jo prøve par-terapi hvor terapauten kan formidle ordene og tankene dine til han på dine vegne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette stikker litt. Jeg er i samme situasjon som mannen din. Synes så synd på samboeren min og prøver å  ta meg lange handleturer og lignende for å gi ham litt pusterom, men det er grenser for ofte jeg orker det. 

Håper du snakker med ham på en bra måte. Det er nok veldig flaut for ham hvis du fremstiller det som at problemet er at han ikke har venner istedenfor at du ønsker deg alenetid. Han burde kunne strekke seg til å få en utendørshobby eller to. De sosiale problemene hans har nok ikke en like praktisk løsning. 



Anonymous poster hash: 0f44f...b06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...