Gå til innhold

Ekstravakt - kan ikke jobbe likevel! Regler? Sykehus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Logikk i denne tråden:

 

Kritiser TS og være spydig

Ts innrømmer at hun har vært dum

Kritiser TS for å vise ydmykhet og evne til å lære av sine feil

 

Og de TS-ene som ikke innrømmer at de tok et dumt valg får selvsagt pepper for å ikke innrømme det heller. #people



Anonymous poster hash: 3e7d9...bd3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg la det frem på en slik måte at jeg lurte på hvilke regler som gjaldt dersom man ikke kunne jobbe en ekstravakt man hadde satt seg opp på likevel og fagsykepleier gikk umiddelbart i angrepsposisjon og sa at det var vanskelig å få folk til å jobbe helgen jeg var oppsatt på ol. Hun snakket til meg på en slik nedlatende måte at jeg ikke orket å si noe særlig mer, jeg sa at jeg selvfølgelig kunne jobbe hvis det var helt prekært. Jeg veit ihvertfall at jeg skal fortelle sjefen når hun kommer tilbake fra ferie om måten jeg ble møtt på av fagsykepleier etter å ha stilt et relativt uskyldig spørsmål. Takk for svar :)

 

Det er jo der hele feilen var. Problemet var jo ikke at du ikke KUNNE jobbe likevel, men at du ikke VILLE, fordi du heller ville på ferie. 

 

Fortell gjerne hvordan det gikk? Og fikk du snakket med sjefen?

Anonymous poster hash: bf40a...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la det frem på en slik måte at jeg lurte på hvilke regler som gjaldt dersom man ikke kunne jobbe en ekstravakt man hadde satt seg opp på likevel og fagsykepleier gikk umiddelbart i angrepsposisjon og sa at det var vanskelig å få folk til å jobbe helgen jeg var oppsatt på ol. Hun snakket til meg på en slik nedlatende måte at jeg ikke orket å si noe særlig mer, jeg sa at jeg selvfølgelig kunne jobbe hvis det var helt prekært. Jeg veit ihvertfall at jeg skal fortelle sjefen når hun kommer tilbake fra ferie om måten jeg ble møtt på av fagsykepleier etter å ha stilt et relativt uskyldig spørsmål. Takk for svar :)

Nå har sykepleiere det med å være litt overlegne overfor de "under" seg, som hjelpepleiere, assistenter og nyutdannede sykepleiere, så om etpar år så er du like blærete som denne fagsykepleieren. 

Anonymous poster hash: d2d60...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke innen det samme. men er også ekstravakt der jeg jobber så prinippet blir det samme. Hos oss blir ekstravaktene ved hver vaktplan (ettter timeplanene våre på skole / universitet) Hvis jeg ikke kan ta en vakt gjør jeg følgende: 

 

Sier i fra at jeg ikke kan jobbe da, i god tid før vakten\ starter.

Bytter med en annen 

Spør sjefen om jeg kan begynne senere (har alltid gått fint, men jeg skjønner jo at det ikke går i alle jobber).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i helsevesenet, og ville blitt like irritert på deg. MEN når det er sagt har du faktisk anledning til å stryke deg fra vakten, på samme måte som at arbeidsplassen kan avbestille deg. På min jobb hender det at vi blir overbemannet og må avbestille/avlyse ekstravakter. Men det blir ikke godt mottatt å stryke seg, og spesielt ikke hvis det er vanskelig å få inn noen andre.

Anonymous poster hash: d56d0...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva endte det opp med ts? 



Anonymous poster hash: d2d60...6bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...