Gå til innhold

Søke jobb når man har jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tidligere alltid sagt opp jobben før jeg har søkt ny pga studier.

 

Har nå funnet en jobb jeg kunne tenke meg, men er langtfra sikker om jeg er den beste søkeren, men jeg har både utdanning og erfaring innen feltet. Jeg synes jobben jeg har er helt ok, men kunne godt tenkt meg nye utfordringer også.

 

Hvordan gjør jeg dette ovenfor nåværende bedrift og vil de jeg søker hos behandle søknaden min hemmelig dersom jeg ikke får jobben. Regner jo med at de kommer til å ringe referanser om jeg blir valgt til jobben, men om jeg ikke blir ansatt så ønsker jeg ikke at de ringer om referanser. Da kommer jeg bare til å fortsette i den jobben jeg har. Hvordan er praksis her?



Anonymous poster hash: 22852...bb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tingelinling

Det er helt vanlig å søke på andre jobber mens man er i en jobb. For å få jobb, er det også vanlig at man oppgir referanser FØR man får jobben. Lite poeng i å ringe referansene etter at man har ansatt noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer vel kun om de er interessert og du har kommet til intervju, så du kan jo drøye med å oppgi referanse til da.



Anonymous poster hash: 37cd2...a8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv tilslutt i søknaden at din nåværende arbeidsgiver ikke er informert om at du søker ny jobb, og at referanse derfra vil oppgis etter hvert dersom det er aktuelt. Fint hvis du har andre referanser fra tidligere jobber å oppgi da.

 

Dersom du kommer så langt som til intervju og de er interesserte, men bare vil sjekke noen referanser før de tar endelig valg, oppgir du nåværende arbeidsgiver som referanse hvis du selv fremdeles er intr. i jobben du har søkt på.

 

Jeg skrev dette i en søknad om ny jobb, de sjekket da kun referanser fra nest siste jobb og bakover, så alt var "hemmelig" for sjefen i jobben jeg hadde da fram til jeg sa opp og gikk over i ny jobb.

 

Det er ellers helt vanlig å søke ny jobb mens man har jobb.



Anonymous poster hash: 0f5b3...efc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...