Kakaoen Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #941 Del Skrevet 27. januar 2016 Den 26. januar 2016 at 22.43, Favole skrev: Fine magen! Takk Den 26. januar 2016 at 22.46, Supramundane skrev: Jeg er bare medlem i en gruppe, så da er vel det den lille? Aner ikke. Så fin mage!! Personlig syns jeg det er digg med svær babymage. Tror det er første gang siden jeg var 15 at jeg ikke har følt meg feit. Jeg er jo ikke feit nå, det er jo en baby der! haha Så du at jeg la deg til i den andre? Er der underholdningen er Hadde ikke magen vært så tung og vond å bære nå så hadde jeg elska den mer. Har savnet den veldig de siste 3 årene. Nettopp pga det du skriver. At jeg ikke føler meg feit, bare gravid Det er utrolig digg å slippe å holde inne denne magen. Nå går det jo ikke uansett 12 timer siden, La Traviata skrev: Så fin du er! Men ... tre uker til baby? Hvor ble den tida av! Så spennende, Kakaoen! Takk Tiden.. Nei du, jeg aner ikke Er ikke lenge siden sommeren, men samtidig er det det. For det har skjedd en god del i høst. 9 timer siden, Kokos skrev: Du er flott, perfekt høygravid kulemage. Blir så glad av å høre at du har det fint. Takk Blir litt flau av at du kaller den perfekt da 3 timer siden, kaffemor skrev: Ååh kjempefin Tenk at det bare er tre uker igjen Så gøy! Jeg er spent på om det er gutt eller jente inni der Tenk at du får møte lillefis om bare tre uker! Aah litt misunnelig egentlig Veldig godt å høre at du har det fint Og gøy med mini som bestemte seg for å ikke ha bleier! De termingruppene ass.. "Godnatt" te er visst djevelens verk for gravide Så da vet vi det! Kjekt å vite. Meen. Veldig glad i de gruppene da. De er fine å ha. Kommer sikkert med mange dumme spørsmål jeg også, som folk himler med øya av Fint å ha et sted å spørre! Jeg vet Er så blanda følelser om dagen rundt hele greia kjenner jeg Ja herregud du spør jo værre enn alle haha.. Neida Noen ting er helt greit å lure på og ville høre andres erfaringer rundt. Men ting tar litt avgårdet til tider. Ja pass deg for te.. Og sjokolade. Da får du barn med missdannelser Er mye positivt med gruppene også da. Absolutt Og det andre er mest underholdning i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #942 Del Skrevet 27. januar 2016 Våken… Spiste mat for en liten time siden, så kan ikke legge meg riktig enda. Må sjekke at bs er greit før jeg gjør det. Og ja.. Jeg er jo sulten igjen jeg da Blir føkkings sprø av sultfølelsen min om kvelden. Kunne spist hele tiden, mens det i grunnen er veldig lite som frister Mini har vært bleiefri i dag også. Og ikke hatt en eneste uhell i bhgen Bhgelæreren hans er sååå stolt av han. Jeg er mest sjokka Men jeg blir så utrolig glad når jeg ser hvor ekstremt stolt ho er av han og entusiasmen når ho forteller meg om hvordan dagen hans har vært. Merker at jeg blir ekstra glad i ho da altså Da mini skulle legge seg i kveld så skulle han IKKE ha bleie på. Han skulle holde seg. Så senga hans er rigget med madrassbeskytter og tisselaken Og jeg sa til han at hvis han våkner i natt så MÅ han si ifra at han må tisse. Så vi får se. Han må jo få prøve når han nekter bleia Natt til tirsdag var han helt tørr.. Natt til i dag hadde han tisset masse i bleia.. Men han og mannen var jo og svømte i går kveld. Og han har en tendens til å slurpe i seg masse klorvann og tisse masse etterpå. Så det er ikke så rart. Så… Krysse fingra for at det går bra i natt. Jeg er ikke helt gira på å skifte på senga hans i natt Var oppe 3 ganger i natt og det river og knaser så i bekkenet at jeg vet ikke om jeg skal skrike eller ei.. Snaaaart ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 28. januar 2016 #943 Del Skrevet 28. januar 2016 Åh så flink! Skjønner godt at du er stolt altså Skal være greit å bli ferdig med ett bleiebarn også nå som det snart kommer en ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 28. januar 2016 #944 Del Skrevet 28. januar 2016 Hvordan gikk det med mini i natt? Ble det noen uhell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 28. januar 2016 #945 Del Skrevet 28. januar 2016 Såå flink mini er altså!! Hvordan gikk det i natt? Jeg er også nysgjerrig! Nå har du jo kommet inn i en ekstremt god rutine i forhold til mat og kosthold, så jeg tipper du kommer til å synes det er lettere nå enn sist å holde på de gode vanene etter bittelillemini/miniette er ute. Dette fikser du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #946 Del Skrevet 28. januar 2016 6 timer siden, Sjela skrev: Åh så flink! Skjønner godt at du er stolt altså Skal være greit å bli ferdig med ett bleiebarn også nå som det snart kommer en ny Ja det skal jo det. Men jeg synes ikke det virker så ille med to bleiebarn jeg Men viser seg at det lønner seg å senke forventningene og roe ned ang disse ungene. Vips så fikser han biffen selv 6 timer siden, kaffemor skrev: Hvordan gikk det med mini i natt? Ble det noen uhell? 5 timer siden, lille_frosk skrev: Såå flink mini er altså!! Hvordan gikk det i natt? Jeg er også nysgjerrig! Nå har du jo kommet inn i en ekstremt god rutine i forhold til mat og kosthold, så jeg tipper du kommer til å synes det er lettere nå enn sist å holde på de gode vanene etter bittelillemini/miniette er ute. Dette fikser du! Natta gikk veldig bra. Null uhell Han var helt tørr da han våknet og løp rett inn på do og tisset masse Heldigvis.. Så han er blitt lagt uten bleie i kveld også. Det hadde gått glimrende i bhgen også i dag. Null uhell Da han kom hjem merket jeg etter en times tid at han så litt tissetrengt ut. Men han sa ikke nå da jeg spurte han om han skulle tisse på doen. Men så sa jeg at han kan få ha med seg ipaden. Og da var det helt greit og han løp inn og tisset. Da han var ferdig så sa han at han bare skulle sitte der litt og jeg kunne gå ut. Så jeg gjorde det. Lot han sitte i et par minutter før jeg gikk tilbake og da pekte han på meg og sa: NEI mamma.. Gå ut Så jeg gjorde det.. Og etter noen minutter så var han ferdig og hadde bæsjet på doen Kjenner jeg blir ekstra glad for det, siden jeg har hørt om så mange barn som har problemer med det. Men synes det er dårlig at jeg ikke får være på badet når han bæsjer.. Han har tross alt hengt rundt meg når jeg bæsjer siden han lærte å åle seg bortover gulvet Kostholdet ja.. Uff noen dager har jeg lyst til å gi opp hele greia. Spesielt nå om kvelden. For jeg er så ekstremt sulten da og det er ingenting som frister. Kanskje en grandiosa Men det kan jeg bare glemme å spise. Og jeg merker jeg har så ekstremt lyst på sjokolade Det henger nok sammen med at jeg er veldig sliten denne uken. I natt sov jeg dårlig. Våknet flere ganger og ventet bare på at mini skulle rope at han hadde tisset seg ut og alt må skiftes på. Og når jeg er sliten vil kroppen min ha noe godt. Og det med sjokolade er litt rart ettersom det ikke er noe jeg spiser så veldig ofte siden det gir meg nokså vondt i magen Hvis dere skal sammenligne kan dere se for deg at du får en slik preggo cravings etter noe du bare mååå ha. Men som du absolutt ikke kan få Er psykisk tungt til tider og jeg jobber hardt med å ikke gi etter, hive meg i bilen og kjøre ned på Rema og bade i sjokolade Hovedmålet etter fødselen er å fortsette å spise regelmessig, og mye frukt til mellommåltider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 28. januar 2016 #947 Del Skrevet 28. januar 2016 Så flink mini er! Hvem er stoltest, du eller han? Synes du er dritflink som har klart å holde ut jeg, jeg hadde dæva etter få dager.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #948 Del Skrevet 1. februar 2016 Den 28. januar 2016 at 21.17, A4-livet skrev: Så flink mini er! Hvem er stoltest, du eller han? Synes du er dritflink som har klart å holde ut jeg, jeg hadde dæva etter få dager.... Takk Hjelper å høre at folk tror de hadde taklet dette værre enn meg Mini er i grunnen stoltere enn meg Jeg er litt mer sånn: Hva skjedde?? Plutselig er du bleiefri? Skal det gå så lett? Nei det tror jeg ikke noe på Dette har jo gått over all forventning. Det er veldig rart at han ikke har bleie på. Merker når jeg løfter og flytter på han at jeg så lett har pleid å ta tak mellom beina hans for å flytte han litt. Men jeg kan jo ikke gjøre det nå lenger Nå er det jo noe der!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #949 Del Skrevet 1. februar 2016 Mandag igjen jo.. i helgen har vi fått ryddet litt mer her. Fått mannen til å skru opp skjenken jeg har kjøpt også. Han hater sånne ting så det ble litt sure miner I hvertfall når jeg bare sitter på en stol og peker Sitte på gulvet å skru er totalt uaktuelt altså. Ellers så har vi ikke gjort stort i helgen. Regner med det er slik det blir fremover. Var i går på besøk hos kompisen til mini fra bhgen. Veldig greie foreldre, og deilig når ungene leker fint sammen. Hel til mini ble sliten og sutrete. Da var det på tide å gå hjem. Jeg blir så sprø av sånn "jeg vil ingenting" sutring Var litt usikker på om han begynte å brygge på noe også. For han har IGJEN begynt å hoste mye om natta og litt på dagen. Jeg føler vi har vært forkjølet ca 1 gang i mnd om ikke oftere siden september Det er jo et føkkings under at jeg ikke er endt opp som nesespray junkie I morgen drar mannen avgårde på konsert og da er jeg alene med mini. Gleder meg ikke veldig, så håper han er grei på natta. Er ille mest fordi det er så inni helvette vondt å komme seg opp av senga. Kjennes ut som noen har slått meg med et balltre rett over rumpeballene og i skrittet. Ser for meg at jeg lett bare dumper ungen i senga vår i morgen kveld og lar han være der. Så slipper jeg å stå opp. Mannen har foressten klart å fikse dette kursgreiene sine. Han fikk flyttet det en uke og til et nærmere sted sånn at han slipper å overnatte. Så da blir det 2 uker etter fødsel. Noe som er greit fordi da er han jo tilbake på jobb uansett. Og at han er vekk på kurs samme tid som han ville vært på jobb det merker jeg jo ikke forskjell på. Så er fornøyd med det Null bleieproskjektet går fremover. Mini hadde første uhell i senga i går kveld. Så da tok mannen på han en bleie. Men den var jo seff tørr da han stod opp i dag. Regner med sporadiske tisseuhell i senga er noe vi bare må finne oss i fremover de neste årene. Har jo vaskemaskin, så da overlever vi. I natt hadde jeg føling for første gang Jeg har opplevd litt lavere blodsukker et par ganger om natta når jeg har sjekket. Men i natt våknet jeg av at jeg var skikkelig dårlig. Kvalm, uvel, kaldsvetter og skjelver. Knøttet i magen var skikkelig turbo også. Så da fikk jeg karret meg ut av senga og målte blodsukker til 2.8 I grunnen ganske lavt til å være meg altså.. Så da ble det en halvtime på sofan med en banan, 3 sjokoladebiter og en pakke gump som jeg stjal fra mini Og vips så var det blitt bedre. Ellers ikke så mange planer denne uken. Skal få ryddet på plass de siste tingene, pakke denne fødebagen og på uke 36 kontroll med UL til onsdag. Den er jeg nysgjerrig på altså. Hvor stor baby har blitt og hvordan h*n ligger. For i natt kjentes det ut som h*n drev og omøblerte hele hula si Så vi får nå se da. Er også spent på om alt er greit og veksten på lille. Om planen fortsettes slik som antatt eller om det skjer en vending. Jeg merker siste uka at jeg begynner å bli mer lei. Ting er blitt mye mer tungt og mer vondt. Og innimellom blir jeg nokså babysyk også. Gleder meg til å få lille på brystet og se hvem som har bodd i magen min den siste tiden Hadde masse mer jeg ville fortelle også.. Men nå kortslutta hjernen totalt Så må nok komme tilbake til det ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. februar 2016 #950 Del Skrevet 1. februar 2016 Her drar det seg virkelig til nå altså! Spennende!! Vi opplevde også bleieslutt som enklere enn frykta. Unger flest blir tydeligvis klare på et visst tidspunkt. Veldig greit i grunnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. februar 2016 #951 Del Skrevet 1. februar 2016 Åh, så bra at mannen din fikk endra datoene! Det tenker jeg var en lettelse Det hørtes fryktelig skummelt ut med føling Synes det høres vanskelig ut å hele tiden passe på at blodsukkeret er der det skal være. Godt det gikk bra etter du fikk i deg litt søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. februar 2016 Forfatter #952 Del Skrevet 1. februar 2016 8 timer siden, Mazilla skrev: Her drar det seg virkelig til nå altså! Spennende!! Vi opplevde også bleieslutt som enklere enn frykta. Unger flest blir tydeligvis klare på et visst tidspunkt. Veldig greit i grunnen! Ja jøsses.. eller ja hjelpes?? Noen ganger er det sinnsykt skummelt at jeg skal gjennom det der igjen. Mest skummelt er å ikke vite. Og ikke vite hvor lang tid det vil ta. Skulle ønske jeg fikk føde av meg selv. Er så ekstremt lite gira på en 4 dagers igangsettin. Som er litt worst case 6 timer siden, Sjela skrev: Åh, så bra at mannen din fikk endra datoene! Det tenker jeg var en lettelse Det hørtes fryktelig skummelt ut med føling Synes det høres vanskelig ut å hele tiden passe på at blodsukkeret er der det skal være. Godt det gikk bra etter du fikk i deg litt søtt Ja det var i grunnen nokså greit. Da kan jeg kose meg mer hjemme mens mannfolket tar seg av henting og bringing av mini. Jeg blir så seriøst utslitt av å hente han. Når jeg kommer synes han det er kjempegøy og skal tulle og fjase masse. Ikke snakk om at han skal hjelp. I dag fyrte han opp 4 andre småjenter til å løpe rundt og hyle og skremme meg. De synes jo det er såååå gøy. Hormonella er ikke heeeelt enig Og oppi alt bråket glemmer ungen seg helt og tisser en svær dam på gulvet Jeg ble inni meg litt slik: FAEN I HELVETTE DA Men jeg slapp ikke det ut da Ei ansatt sa ho kunne tørke opp etter han så jeg slapp det da. Men jeg måtte jo ta han med på do og skifte på han. Det begynner bli drittungt å sitte på huk og kle av og på en unge som ikke vil stå stille. Så jeg har herved bestemt meg for at mannen får hente han videre. Er helt greit å levere om morgenen. Men jeg orker ikke bruke 30 minutter der på å hente en unge som ikke vil hjem. Og det sitter litt lenger inne å kjefte på han fordi han må bli med meg hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 1. februar 2016 #953 Del Skrevet 1. februar 2016 Grøss, føling høres forferdelig ut!! Bra det gikk seg til - og gjett om jeg fikk kjempelyst på Gump da! Og så bra mannen fikk flyttet datoene ... Det høres ut som en SÅ mye bedre løsning på alle måter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 2. februar 2016 #954 Del Skrevet 2. februar 2016 Syns du er veldig flink med svangerskapsdiabesen altså. Det er ikke lett å sitte og nekte seg selv alt mulig. Jeg kan jo spise en del frukt og sånt, men ikke 1/10 av hvor mye jeg egentlig har lyst på. Og når formen er dårlig, alt er tungt og vondt .. da har man jo lyst på noe. Er en grunn til at jeg er tjukk fra før av liksom.. Mat er kos og trøst! Fatter ikke at det er så kort tid til babyen din kommer. Det er jo dritlenge til min skal ut! Øhhh :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 2. februar 2016 #955 Del Skrevet 2. februar 2016 Er så imponert over bleieslutten til mini! Noen uhell må man regne med, men at han tar initiativ og ordner opp selv er imponerende for en sånn liten fyr. Må flire litt av oppførselen når dere skal hjem fra barnehagen. Skjønner at det må være frustrerende, men det er koselig at han liker seg så godt at han haler ut tiden på slutten av dagen. Håper du har en fin dag! Hvor mange dager er det igjen nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 2. februar 2016 Forfatter #956 Del Skrevet 2. februar 2016 Den 1. februar 2016 at 20.03, lille_frosk skrev: Grøss, føling høres forferdelig ut!! Bra det gikk seg til - og gjett om jeg fikk kjempelyst på Gump da! Og så bra mannen fikk flyttet datoene ... Det høres ut som en SÅ mye bedre løsning på alle måter! Ja det var igrunnen ganske greit at han fikk det til. På den tiden er han jo tilbake på jobb uansett. De to ukene han får hjemme går garantert kjempefort 7 timer siden, Supramundane skrev: Syns du er veldig flink med svangerskapsdiabesen altså. Det er ikke lett å sitte og nekte seg selv alt mulig. Jeg kan jo spise en del frukt og sånt, men ikke 1/10 av hvor mye jeg egentlig har lyst på. Og når formen er dårlig, alt er tungt og vondt .. da har man jo lyst på noe. Er en grunn til at jeg er tjukk fra før av liksom.. Mat er kos og trøst! Fatter ikke at det er så kort tid til babyen din kommer. Det er jo dritlenge til min skal ut! Øhhh :D Takk du Føler meg alt annet enn flink da. Matlysten er ræva og insulinbehovet har tatt et hopp. Men jeg orker bare ikke leve lavkarbo. Og sunn mat frister ikke så mye for tiden Jeg får som regel fine bs verdier da. Men er jo fordi jeg kjører på men insulin Heldigvis ikke lenge igjen.. 5 timer siden, Kokos skrev: Er så imponert over bleieslutten til mini! Noen uhell må man regne med, men at han tar initiativ og ordner opp selv er imponerende for en sånn liten fyr. Må flire litt av oppførselen når dere skal hjem fra barnehagen. Skjønner at det må være frustrerende, men det er koselig at han liker seg så godt at han haler ut tiden på slutten av dagen. Håper du har en fin dag! Hvor mange dager er det igjen nå? Ja det er veldig utrolig hvor fort det har gått med den slutten. Jeg snakket med de i bhgen i dag og de sier de spør han ofte om han må tisse. Og han svarer nei. Det gjør han generelt når man spør han om noe Så jeg får si at de må heller bare si at nå skal vi gå og tisse. Basta.. Var på svømming med han i dag og han var med meg på do. Jeg spurte om han måtte tisse. Nei sa han. Vi gikk ut i gangen for å kle han. Plutselig tar han seg på tissen og sier OI.. tiss kommer. Rett inn på do igjen, 2 min etter jeg spurte han om han skulle tisse Og jeg får nå oppleve hvordan det er å stå og tisse For han ville ikke sitte på doen. Han skulle stå. Så jeg måtte løfte han for doen var for høy. Og for å unngå at han tisser på buksa si så måtte jeg holde tissen hans også Det føles SERIØST helt feil.. Men hva f skal jeg gjøre?? Ikke gira på en bukse full av tiss når jeg ikke har med skift til han altså I dag er det nøyaktig 2 uker igjen til igangsettingsdatoen. Jeg skal på ny kontroll i morgen. Hos dialege og ul legen. Så blir spennende å høre om vi fortsetter som planlagt eller ikke. Og ikke minst hvor stor knøttet er nå. Hvis ting har forverret seg så kan jeg risikere å måtte igang neste uke. Noe jeg over hode ikke er klar for Hatt en grei dag i dag. Bare sløvet på sofaen og sovet litt. Og vært på svømming med mini. Siste gang på en god stund jeg er med han der alene. Da vi kom inn i svømmehallen var det første instruktøren sa: At du orker.. Helt utrolig. Jeg bare: HÆ?? Og ser på mini. Hva har jeg gjort nå sa jeg Nei at du orker å være alene med han her når du er så høygravid Jo takk, det går helt greit Men slitsomt ja.. Er passe skutt nå kjenner jeg. Mini pleier svelge masse vann når vi er i vannet. Så jeg snek meg inn til han istad og tok på en bleie Det er utrolig tungt å måtte bære han sovende på do, og enda værre å måtte opp i natt og skifte på han fordi han har tisset ut senga. Kun fordi jeg er alene med han i natt altså I natt var det helt forjævlig grusomt vondt i bekkenet. Rett før tårene kom. Så jeg håper virkelig at mini ikke skal bråke i natt altså Så.. viktigste. Ønsk meg lykke til på kontroll i morgen. Er i grunnen nokså nervøs kjenner jeg. Det har jeg vært de siste gangene, uten grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. februar 2016 #957 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg tror faktisk ikke de kjenner at de må tisse før omtrent idet det kommer i starten. Husker vi også hadde det sånn ganske lenge. Virker helt pussig for oss Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 2. februar 2016 #958 Del Skrevet 2. februar 2016 Lykke til i morgen Håper det går greit i natt også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 2. februar 2016 #959 Del Skrevet 2. februar 2016 Lykke lykke til i morgen!! Og håper natten blir god. Vi sees snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 2. februar 2016 #960 Del Skrevet 2. februar 2016 Lykke lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå