Gå til innhold

Det irriterer meg at stedatteren har far rundt lillefingeren.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er ti år..

Hun kan for eksempel finne på at hun skal se film klokken elve på kvellen.. Jeg sier at nå er det jo egentlig leggetid, så vi begynner ikke å ser en film.. Far spør hva passordet på tvn er, og så er de i gang.. Jeg kan spørre henne om hun vil ha kveldsmat en halvtime før leggetid.. Hun sier nei, men i det far kommer hjem, skal hun plutselig ha kveldsmat alikevell.. Selvfølgelig får hun det og kan gjerne bruke en time på å få den ned..

Hun vil at far skal hjelpe henne med en leke ute.. Jeg sier ifra at vi skal hjelpe så snart vi er ferdige med det vi holder på med, hun ser på far, så løper de..

Jeg har tusenvis av slike eksempler..

I tillegg så kan hun stå å snakke stygt ned på meg (nermest mobbing) for forskjellige saker, mens far ikke tørr å si noe som helst på det.. Han snakker aldri til henne eller setter henne på plass.. Mens han kjefter ofte på vår treåring og hans eldste for småting.. Hans eldste som er ett år eldre må sykle hvorhen han skal, mens hun maser seg til OG blir kjørt ooveralt..

Jeg skjønner at det er vanskelig å ha barnet 50%, men man kan jo ikke se alt imellom fingrene fordet??

Vi har snakket om dette mange ganger og han mener at han ikke forskjellsbehandler eller syr pute under armene hennes..

Nå har dette gått så langt at jeg faktisk vurderer å pakke å dra.. Jeg orker ikke å se på at hun alltid får det akkyrat som hun vil, mens vårt felles barn og hans eldste blir kjeftet på og nedprioritert..

Anonymous poster hash: 7a6f5...588

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forjævlig at man skal måtte lære opp både ungen og far samtidig. Denne ungen skal ha grenser, det er faktisk slikt de finner trygghet og ikke minst respekt for andre i.

 

Du får bare ta tak helt på egenhånd, ts, og kjøre dem begge to. Eller kicke tøffelen på hue å ræva ut om han ikke gidder sette stopp for en bortskjemming som kun ødelegger for en hel familie.

Endret av Sannerlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit ridder....du har deg selv å takke. Så typisk kvinner å  ville ha  disse betaene når det er de selv  som er mottager av deres ridderlige tendenser, men så fort dere innser at de kan være problematisk når de vier ynkeligheten sin til andre jenter så får pipa en annen lyd. 

 

Få fellesungen vekk fra den ynkryggen. Og bli voksen selv å finn deg en type som ikke er så svak for kvinner. Sånne menn burde kvinner ha gjort seg ferdig med i løpet av de første 20-årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"elve på kvellen" ... kjære vene :hug: 



Anonymous poster hash: ef787...2da
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde overlatt problemet til far og datter. Hadde nok ergret meg, men han er voksen og får ta seg av datteren.

 

For min del tror jeg at jeg hadde vært irritert på faren og forstått datteren at hun ville ha oppmerksomhet fra faren og oppnå det på den måten hun vet at hun kan oppnå det. Det er naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde overlatt problemet til far og datter. Hadde nok ergret meg, men han er voksen og får ta seg av datteren.

For min del tror jeg at jeg hadde vært irritert på faren og forstått datteren at hun ville ha oppmerksomhet fra faren og oppnå det på den måten hun vet at hun kan oppnå det. Det er naturlig.

Man kan jo ikke bare se på at han forskjellsbehandler rtt av tre barn..

Anonymous poster hash: 7a6f5...588

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke bare se på at han forskjellsbehandler rtt av tre barn..

Anonymous poster hash: 7a6f5...588

Føler jeg stort sett er enig med deg. Synes han ikke bør forskjellsbehandle, selv om jeg kan forstå at det lett blir sånn når han ikke har henne alltid. Far vil at datteren skal trives best mulig når hun er hos ham, og det er en felle mange fedre og mødre gjør som har barnet på deling; å bortskjemme dem på en litt feil måte ved å gi altfor lett etter (øyeblikksløsning) istedenfor å sette klare grenser som jo barnet har best av over sikt. 

 

Deres felles barn er heldige som bor hos begge foreldrene. De forstår nok godt at relasjonen ikke er alltid like lett og kan virke urettferig noen ganger. Du kan gjøre mye til at de to andre er trygge og forstår. 

 

Jeg tror aat du som en trygg og god rollemodell kan bidra til mye godt. 

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev at det innføres grenser og leggetider. Og rettferdighet mellom søsknene om han ikke vil at du og fellesbarn skal flytte. Hvordan kan dere oppdra minstemann når sjefen i huset er 10 år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev at det innføres grenser og leggetider. Og rettferdighet mellom søsknene om han ikke vil at du og fellesbarn skal flytte. Hvordan kan dere oppdra minstemann når sjefen i huset er 10 år?

TAKK!

Anonymous poster hash: 7a6f5...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg stort sett er enig med deg. Synes han ikke bør forskjellsbehandle, selv om jeg kan forstå at det lett blir sånn når han ikke har henne alltid. Far vil at datteren skal trives best mulig når hun er hos ham, og det er en felle mange fedre og mødre gjør som har barnet på deling; å bortskjemme dem på en litt feil måte ved å gi altfor lett etter (øyeblikksløsning) istedenfor å sette klare grenser som jo barnet har best av over sikt. 

 

Deres felles barn er heldige som bor hos begge foreldrene. De forstår nok godt at relasjonen ikke er alltid like lett og kan virke urettferig noen ganger. Du kan gjøre mye til at de to andre er trygge og forstår. 

 

Jeg tror aat du som en trygg og god rollemodell kan bidra til mye godt.

Men far har ett særkullsbarn til, hvorfor får han mindre oppmerksomhet?

Anonymous poster hash: 84b9e...a31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men far har ett særkullsbarn til, hvorfor får han mindre oppmerksomhet?

Anonymous poster hash: 84b9e...a31

Kanskje fordi han er gutt og eldre, menn er rare... :vetikke:

Anonymous poster hash: 2e700...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men far har ett særkullsbarn til, hvorfor får han mindre oppmerksomhet?

Anonymous poster hash: 84b9e...a31

Er ikke rett, men tror noen ganger at en far behandler sin datter som sin lille prinsesse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig godt kjent med et lignende tilfelle. Dersom du tenker å være med denne mannen resten av ditt liv, ikke la jenta styre!!

 

15 år senere sitter du også med ei som fikk splitter ny bil av far sin, selv om han har gjeld opp til ørene...... :) 



Anonymous poster hash: d9c07...0f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ti år..

Hun kan for eksempel finne på at hun skal se film klokken elve på kvellen.. Jeg sier at nå er det jo egentlig leggetid, så vi begynner ikke å ser en film.. Far spør hva passordet på tvn er, og så er de i gang.. Jeg kan spørre henne om hun vil ha kveldsmat en halvtime før leggetid.. Hun sier nei, men i det far kommer hjem, skal hun plutselig ha kveldsmat alikevell.. Selvfølgelig får hun det og kan gjerne bruke en time på å få den ned..

Hun vil at far skal hjelpe henne med en leke ute.. Jeg sier ifra at vi skal hjelpe så snart vi er ferdige med det vi holder på med, hun ser på far, så løper de..

Jeg har tusenvis av slike eksempler..

I tillegg så kan hun stå å snakke stygt ned på meg (nermest mobbing) for forskjellige saker, mens far ikke tørr å si noe som helst på det.. Han snakker aldri til henne eller setter henne på plass.. Mens han kjefter ofte på vår treåring og hans eldste for småting.. Hans eldste som er ett år eldre må sykle hvorhen han skal, mens hun maser seg til OG blir kjørt ooveralt..

Jeg skjønner at det er vanskelig å ha barnet 50%, men man kan jo ikke se alt imellom fingrene fordet??

Vi har snakket om dette mange ganger og han mener at han ikke forskjellsbehandler eller syr pute under armene hennes..

Nå har dette gått så langt at jeg faktisk vurderer å pakke å dra.. Jeg orker ikke å se på at hun alltid får det akkyrat som hun vil, mens vårt felles barn og hans eldste blir kjeftet på og nedprioritert..

Anonymous poster hash: 7a6f5...588

Hvordan er barnet hos mor?

Har mor høyere utdannelse?

Anonymous poster hash: 54925...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er barnet hos mor?

Har mor høyere utdannelse?

Anonymous poster hash: 54925...938

I følge broren så er hun sånn hjemme også.. Men at mor ikke gir henne viljen sin hele tiden.. Hun er veldig dominerende og sjefete av natur, men dette takler tydeligvis moren. 

Om mor har høyere utdannelse? hva har det å si? :) Hun er sykepleier på ett gamlehjem.

Anonymous poster hash: 7a6f5...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Er veldig godt kjent med et lignende tilfelle. Dersom du tenker å være med denne mannen resten av ditt liv, ikke la jenta styre!!

 

15 år senere sitter du også med ei som fikk splitter ny bil av far sin, selv om han har gjeld opp til ørene...... :)

Anonymous poster hash: d9c07...0f5

 

Men hva gjør man når far alltid gir etter da?? selv om jeg prøver å sette grenser?? Det er jo faktisk ganske umulig å få jenta til å høre på meg når hun alltid får ja fra far uansett..

Anonymous poster hash: 7a6f5...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke typisk. Jeg kjenner en far som har vært bort i mot grenseløs, han var irritert på mor og synes det var helt unødvendig å sette grenser ( i følge ham ble det bare krangling av det). Han mente at barna gjorde som han sa hvis han forhandlet frem løsninger istedet, Altså, han sa til barna at de fikk kake, eller gave i bytte mot at de ryddet rommet for eksempel. 
Og han mente at barna selv kom til å lære seg oppførsel bare de ble store nok.
Resultatet er unge voksne som er helt respektløse og de hører ikke på et ord av hva far sier, men de har en viss respekt for mor, og han er frustrert over at de ikke tar på alvor det han prøver å si.
Problemet er at det nok er en smule for sent å oppdra og sette grenser.
Din samboer høres litt slik ut for meg.



Anonymous poster hash: 79ccc...26f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...