Gå til innhold

Negativt å ha hatt forhold tidligere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 år,og har 3 langvarige forhold bak meg,+ 3-4 kortvarige.

Det to første kortvarige var i tenårene mens de 2 andre kortvarige er fra årene da jeg var mellom 28 og 32 år.Jeg synes ikke dette er spesielt mye.(Jeg har hatt seriøse intensjoner med alle de kortvarige,men av ulike grunner ble det ikke noe mer. Er ikke typen til å ha ONS eller FWB heller).

 

Men:nå som jeg har begynt med nettdating har jeg møtt flere menn som synes dette er veldig mange forhold.Det er nesten som de konkluderer med at jeg inngår forhold med hvem som helst eller er lett på tråden.

 

Jeg har merket meg at de som reagerer mest negativt er menn som selv ikke har vært i forhold/hatt særlig erafring med kvinner.De sier de foretrekker en kjæreste som har hatt minst mulig forhold.men det er jo naturlig at kvinner over 30 har hatt noen forhold både lengre og kortere?

 

Noen andre som har gjort seg lignende erfaringer,og hva sier dere i så fall til disse?



Anonymous poster hash: 8ff8a...182
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ca lik erfaring som deg med forhold og har begynt med nettdating. Jeg snakker ikke så mye om mine tidligere forhold til de jeg dater. Synes ikke det er noe de har noe med før vi eventuelt blir ordentlig sammen. Jeg registrerer at det er ganske mange menn på nettdating som ikke nødvendigvis har så mye erfaringer i forhold. Personlig synes jeg dette er litt negativt fordi de da kan ha vanskelig for å omstille seg til en annen måte å leve livet på enn bare å tenke på seg selv. Dette er noe jeg er var på og passer på å finne ut om han kommer til å bry seg om meg når vi eventuelt kommer i et forhold.

Synes ikke du skal skamme deg over forholdene dine, jeg har i hvert fall lært masse av de forholdene jeg har hatt både om meg selv og hva jeg ønsker i en partner.

Prøv å vinkle samtalen inn på noe annet hvis de begynner å grave i fortiden din.

Anonymous poster hash: 90284...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det å ha forhold i "bagasjen" er bra egentlig, for da vet man jo hva som ikke funket tidligere og at man kanskje har litt mer peiling på hva man ser etter og lignende. Jeg synes nå ikke 3 langvarige og 3-4 korte forhold er mye på 33 år, i alle fall. Men teller du virkelig med kortvarige forhold i tenårene?..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt todelt på dette her. Jeg er selv kvinne på 33, og er nå i mitt første forhold, hvis vi ser bort fra to-tre to-ukerskjærester i min ungdom. Kjæresten min er 31, og det eneste jeg vet er at han aldri har vært samboer før. Om han har hatt mange eller få andre damer før meg vet jeg ikke noe om, men det virker ikke som om han har så mye erfaring på forholdsfronten ihvertflall. 

 

Jeg synes det er godt å vite at jeg er den første "skikkelige" kjæresten hans, og at han er den første skikkelige kjæresten min. Da har vi ikke laget oss masse "regler" for hvordan et samboerskap skal være, men kan finne ut av ting sammen. 

 

Men samtidig så er det jo såklart en overgang å gå fra å ha bodd alene hele sitt voksne liv til å skulle ha en samboer... 



Anonymous poster hash: 7d1a8...743
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som reagerer på dette er de som er usikre på seg selv.De liker ikke tanken på at de kanskje blir sammenlignet med andre menn du har møtt før.

 

Jeg har også truffet noen slike gjennom nettdating,og selv om jeg ikke har noe å skjule er det en stor turn-off når fremmede prøver å grave i privatlivet mitt på den måten.Når man er blitt bedre kjent går det an å snakke litt rundt dette temaet men ikke med en gang når man skal begynne å bli kjent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som reagerer på dette er de som er usikre på seg selv.De liker ikke tanken på at de kanskje blir sammenlignet med andre menn du har møtt før.

 

Hvordan kan du vite det så bastant? Er du mann selv?

Anonymous poster hash: dca0a...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Faerunpedia

Har aldri opplevd at noen har spurt om dette på nettdating. Og antallet du nevner er jo ikke mye i det hele tatt, høres veldig rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som reagerer på dette er de som er usikre på seg selv.De liker ikke tanken på at de kanskje blir sammenlignet med andre menn du har møtt før.

 

Jeg har også truffet noen slike gjennom nettdating,og selv om jeg ikke har noe å skjule er det en stor turn-off når fremmede prøver å grave i privatlivet mitt på den måten.Når man er blitt bedre kjent går det an å snakke litt rundt dette temaet men ikke med en gang når man skal begynne å bli kjent.

 

Jeg er mann. Og jeg ville ikke skrevet : Kvinner som sier sånn, er sånn fordi...."

 

Hva som ville være best med ei seriemongam kvinne som tilpasser seg lett forhold pga av mange erfaringer eller dama som giftet seg med ungdomskjæresten og ble skilt ved 43 år??

 

Hvem ville jeg helst flyttet sammen med...tja. Ser fordeler og ulemper med begge....

 

Anonymous poster hash: b1480...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere tidligere forhold man har vært i tidligere, jo mindre attraktiv er man for nye (potensielle) partnere. Det tror jeg delvis kommer av at ingen ønsker noen andres rester. Og at det plager oss at vedkommende har vært nær og intim andre. Det er for eksempel vanskelig å føle seg spesiell, som mannen i kvinnen sin sitt liv, hvis hun har gått ned på en mange andre menn. Da blir du overflødig. Samme hvor mye de tidligere forholdene er over.

 

For kvinner er det kanskje litt annerledes. Men jeg tror mange kvinner kjenner på mange av de samme følelsene. De er kanskje bare flinkere (eller dummere, alt etter hvordan man ser det) til å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette har med usikkerhet å gjøre hos mannen. Det er verken unormalt eller galt å ha noen forhold bak seg som voksen person i 30-årene, det er han som har et problem her.

 

Det er jo sannsynligvis en grunn til at en mann er over 30 og aldri har vært i et forhold med en kvinne, eller liten romantisk erfaring generelt. Ikke at det trenger å være noe galt med ham som person, men det kan jo vitne om manglende selvtillit, utrente sosiale ferdigheter, at han er eller har vært lite attraktiv på sjekkemarkedet, er dårlig på å ta kontakt med kvinner osv. 

 

Da blir han vel lett usikker når en kvinne har langt større erfaring med det motsatte kjønn og forhold. Han er redd for å komme til kort erfaringsmessig, føler seg lettere truet av mennene i din fortid og er redd for å ikke være nok for deg. Han tenker kanskje også at en kvinne med romantisk erfaring har tydeligere forventninger til en mann, vet hva hun ønsker i et forhold, og det er skremmende.

 

Han dekker over sin egen usikkerhet ved å skyve problemet over på deg, gjennom å kalle deg lett på tråden. Sannheten er jo at om han selv hadde vært mer selvsikker eller attraktiv på markedet, så hadde han hatt like mange forhold og seksuelle forbindelser bak seg som du. Han føler seg underlegen, det er sakens kjerne. Og da er det tryggere for ham å søke mer uerfarne kvinner der han kan føle seg som Mannen med stor M i livet hennes og ikke være redd for å bli sammenlignet med tidligere menn hun har hatt i sitt hjerte og sin seng. 

 

Jeg er også en kvinne på 30+, med noen forhold bak meg og har samme erfaring som deg når det gjelder dating med uerfarne menn. Jeg har valgt å heller søke ut menn som også har vært ute en vinternatt før når det gjelder forhold, slik at vi står på lik fot og han ikke føler seg truet og bitter på min fortid. Det fungerer mye bedre, synes jeg.



Anonymous poster hash: 64bb1...952
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite det så bastant? Er du mann selv? Anonymous poster hash: dca0a...404

Trenger ikke å være mann for å vite det, det sier seg selv..

Anonymous poster hash: 2ce49...e57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er mann. Og jeg ville ikke skrevet : Kvinner som sier sånn, er sånn fordi...."

 

Hva som ville være best med ei seriemongam kvinne som tilpasser seg lett forhold pga av mange erfaringer eller dama som giftet seg med ungdomskjæresten og ble skilt ved 43 år??

 

Hvem ville jeg helst flyttet sammen med...tja. Ser fordeler og ulemper med begge....

 

Anonymous poster hash: b1480...ee8

 

 

Jeg kunne godt skrevet kvinner og menn.Det finnes så klart også kvinner som er slik,men nå var det en mann hovedinnlegget handlet om.

 

Poenget mitt er at folk som stiller private spørsmål om tidligere forhold på første treff,og bruker svaret til å konkludere med at ja,du er lett på tråden - uten å engang ha blitt kjent med deg,som regel er usikre på seg selv ja.Det er et tema man kan ta opp senere,men ikke med en gang.Det samme gjelder for menn.Jeg spør aldri en mann om dette på første date.Det interesserer meg ikke og har ingenting å si for meg der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antallet er vel neppe noe problem, men har du vært i forhold mer eller mindre konstant siden tenårene kan du kanskje virke noe trengende.



Anonymous poster hash: 66a44...995
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesp

Jeg ser det bare som en fordel at en potensiell kjæreste har hatt forhold før meg. Hadde blitt alvorlig bekymret om han hadde sagt at jeg var den første  :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det bare som en fordel at en potensiell kjæreste har hatt forhold før meg. Hadde blitt alvorlig bekymret om han hadde sagt at jeg var den første  :fnise:

 

Om du var den andre da?

Anonymous poster hash: 66a44...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

 

Om du var den andre da?

Anonymous poster hash: 66a44...995

 

Jeg er såpass voksen nå at det å ha vært gjennom et eller flere langvarige forhold er helt vanlig og helt normalt. Selv har jeg ikke tall på alle de forholdene jeg hadde før jeg traff mannen min. Han jeg var gift med i mange år hadde også flere forhold bak seg ... mest kortvarige - men han var ihvertfall erfaren med kvinner. 

 

Dersom han hadde sagt at jeg var den andre kvinnen i hans liv så kunne jeg forstått det om han hadde et langvarig ekteskap/samboerforhold bak seg - men jeg hadde ikke forstått det om han hadde sagt at han kun hadde hatt et kort forhold før meg. Da hadde jeg virkelig begynt å lure. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har vært noen tråder her om menn uten dameerfaring som mener de blir valgt bort fordi damer bare vil ha erfarne menn.

De uerfarne mennene sier de kan være gode kjæresteemner og partnere selv om de mangler erfaring med damer og sex og mener damer som ikke ser dette er trangsynte.

Da er det littegranne komisk å se at de samme mennene ofte mener at damer skal ha hatt færrest mulig partnere før dem,aller helst skal de være jomfru virker det som

.Hver er trangsynt da? :fnise:

 

 



Anonymous poster hash: 8ff8a...182
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass voksen nå at det å ha vært gjennom et eller flere langvarige forhold er helt vanlig og helt normalt. Selv har jeg ikke tall på alle de forholdene jeg hadde før jeg traff mannen min. Han jeg var gift med i mange år hadde også flere forhold bak seg ... mest kortvarige - men han var ihvertfall erfaren med kvinner. 

 

Dersom han hadde sagt at jeg var den andre kvinnen i hans liv så kunne jeg forstått det om han hadde et langvarig ekteskap/samboerforhold bak seg - men jeg hadde ikke forstått det om han hadde sagt at han kun hadde hatt et kort forhold før meg. Da hadde jeg virkelig begynt å lure. 

 

Det er jo helt vanlig at menn runder 30 med få eller ingen forhold bak seg. Kjenner minst et halvt dusin slike selv.

Anonymous poster hash: 66a44...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

 

Det er jo helt vanlig at menn runder 30 med få eller ingen forhold bak seg. Kjenner minst et halvt dusin slike selv.

Anonymous poster hash: 66a44...995

 

Få forhold, kanskje - men ikke så mange som runder 30 uten å ha noen forhold bak seg, vel? Jeg har sønner selv og de er etterhvert blitt veldig "erfarne"  :fnise:

 

Når det gjelder meg selv så er jeg nok mye eldre enn 30 så menn på min alder har nok langt mer enn 1 forhold bak seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere tidligere forhold man har vært i tidligere, jo mindre attraktiv er man for nye (potensielle) partnere. Det tror jeg delvis kommer av at ingen ønsker noen andres rester. Og at det plager oss at vedkommende har vært nær og intim andre. Det er for eksempel vanskelig å føle seg spesiell, som mannen i kvinnen sin sitt liv, hvis hun har gått ned på en mange andre menn. Da blir du overflødig. Samme hvor mye de tidligere forholdene er over.

 

For kvinner er det kanskje litt annerledes. Men jeg tror mange kvinner kjenner på mange av de samme følelsene. De er kanskje bare flinkere (eller dummere, alt etter hvordan man ser det) til å leve med det.

Hm, dette henger ikke helt på grep for meg. Jeg har ingen forhold bak meg (er 26), og jeg tror det også kan være negativt for en del. F. eks kan jeg i teorien ha hatt sex med mange flere menn ettersom jeg har vært singel, så hvis antall menn er det som kan plage en potensiell ny partner, så vil vel en som har vært "evig singel" være i et dårligere lys? 

Nå har jeg ikke hatt så mange sexpartnere da, og det har jeg aldri blitt spurt om av dater heller, men det er vel ikke normalt å spørre om. Det kom frem at jeg ikke hadde hatt kjæreste før da jeg snakket med en på Tinder, men det virket ikke som det brydde han. Selv skyldte jeg på selvrealisering.  :fnise:

Anonymous poster hash: e59cd...c68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...