nyher Skrevet 24. juni 2015 #41 Skrevet 24. juni 2015 Man merker at ferien har slått inn for fullt ja.Anonymous poster hash: 4c8f8...acb Har ikke ferie enda.
Chizue Skrevet 24. juni 2015 #42 Skrevet 24. juni 2015 24 år og ufør.... En kompis ble ufør som 20-21åring Men han brakk ryggen og er lam fra brystet og ned (arbeidsulykke) Samt ett par andre ting, så for han så er det ikke bare å ta seg sammen og jobbe.. x)
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #43 Skrevet 24. juni 2015 En jeg kjenner godt har akkurat blitt lurt av kjæresten sin. Hun sa han ikke måtte bruke kondom for hun hadde noe prevensjon. Vet ikke hva hun hadde sagt. Hun ble gravid, og hun slo opp med han. Hadde bare sagt at hun hadde fått det sånn hun ville. Hun ville ha en unge. Nå har hun fått den ungen hun var så desperat etter å få. En gutt. Han jeg kjenner, kan vel kalle han kompis. Han er helt fortvila og han har ikke råd til å betale så mye for den ungen. Han er ufør, sliter en del. Ikke var han klar for barn. Han er 24 år og hun er 26 år. Jeg synes så synd på han. Han trodde han hadde funnet dama i sitt liv, men så var hun bare ute etter barn. Hva slags bitch holder på sånn? Han ber meg om råd, men vet ikke hva jeg skal svare han. Får så vondt av han. Han sier det er like før han tar livet sitt, for han orker ikke mer. Jeg vil ikke at noe skal skje han, og han fortjener et godt liv. Han har ikke gjort noen noe vondt. Han forstår til og med meg og hvorfor jeg snakker så lite med fremmede. En god lytter. Så jeg vil gjøre noe igjen for han. Jeg er så forbanna på det kvinnemenneske at hvis jeg hadde møtt henne så hadde jeg blitt et monster. Hvordan kan jeg hjelpe han? Jeg tilbød meg å betale litt så han ikke mister alt, men han nekter det. Sier bare at jeg ikke skal måtte betale for noe ei gal kvinnemenneske har gjort. Jeg har spurt om han ikke vil se gutten, men han orker ikke å ha noe med de å gjøre. Jeg forstår han nå for han har det ikke godt nå. Jeg synes så synd på den nyfødte også. Han har ikke bedt om å komme til denne verden. Ingenting er hans feil. Hun burde aldri fått noe unge, men det går vel ikke an å tilkalle barnevernet. 24 år og ufør?! Hjelpes...Når han ikke vil bruke kondom så kan dette skje. Han får hjelp av NAV til bidrag. Anonymous poster hash: 82a07...9ec
Gjest O.G. Skrevet 24. juni 2015 #44 Skrevet 24. juni 2015 Hun valgte han ihvertfall ikke for pengene/bidraget sitt skyld. Han får trøste seg med det, at ungen er ønsket. Kan han ikke se på dette som en ny start? Selvfølgelig bør han ha kontakt med barnet. Jeg har aldri hørt om slike tilfeller i RL, men hvorfor en ufør 24-åring? Hvorfor ikke en bemidlet 40-åring?Anonymous poster hash: 8b745...414 Samme tenkte jeg, det har nok vært et uhell og den her kameraten sier seg lurt for å få sympati.
Gjest Universe Skrevet 24. juni 2015 #45 Skrevet 24. juni 2015 Samme tenkte jeg, det har nok vært et uhell og den her kameraten sier seg lurt for å få sympati.Hvordan kan dere godta at noen gjør sånt egentlig? Nei det var ikke et uhell. Kjæresten slo opp med han når hun ble gravid. Noen er født onde. Jeg kjenner kompisen min nok til at jeg vet han ikke tuller. Han har også snakket med de som kjenner henne. Jeg skjønner ikke at noen kan være så gal. Hva kommer hun til å si til dette stakkars barnet? Jeg skulle ønske han kunne fått ei bedre mor og et godt hjem. Finnes mange der ute som fortjener barn men som aldri kan få
Gjest O.G. Skrevet 24. juni 2015 #46 Skrevet 24. juni 2015 Hvordan kan dere godta at noen gjør sånt egentlig? Nei det var ikke et uhell. Kjæresten slo opp med han når hun ble gravid. Noen er født onde. Jeg kjenner kompisen min nok til at jeg vet han ikke tuller. Han har også snakket med de som kjenner henne. Jeg skjønner ikke at noen kan være så gal. Hva kommer hun til å si til dette stakkars barnet? Jeg skulle ønske han kunne fått ei bedre mor og et godt hjem. Finnes mange der ute som fortjener barn men som aldri kan få Vel, du skal ikke se bort ifra at han lyver/holder tilbake ting som vil sette ham i dårlig lys.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #47 Skrevet 24. juni 2015 Han trenger vel ikke betale hvis han er ufør? Da får han vel bare minimum av det han selv trenger til livsopphold? Anonymous poster hash: fdcc8...c08 1
Gjest Universe Skrevet 24. juni 2015 #48 Skrevet 24. juni 2015 Vel, du skal ikke se bort ifra at han lyver/holder tilbake ting som vil sette ham i dårlig lys.Jeg stoler mer på han som jeg kjenner. Hun har jo innrømmet at hun måtte få barn nå for hun ville ikke bli gammel mor. Ei i slutten av 20 åra sier sånt. Det må ha klikket for henne.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #49 Skrevet 24. juni 2015 Hun valgte han ihvertfall ikke for pengene/bidraget sitt skyld. Han får trøste seg med det, at ungen er ønsket. Kan han ikke se på dette som en ny start? Selvfølgelig bør han ha kontakt med barnet. Jeg har aldri hørt om slike tilfeller i RL, men hvorfor en ufør 24-åring? Hvorfor ikke en bemidlet 40-åring?Anonymous poster hash: 8b745...414 Kanskje fordi en bemidlet 40-åring kunne gått til retten og fått full omsorgsrett etter hvert (om vi forutsetter at mor her ikke er helt i vater)? Jeg tviler ikke på at det finnes damer der ute som ville gjort noe sånt, ikke alle har råd til å dra til Danmark. Det er så ufattelig mange uforsiktige menn der ute (andre enn kameraten til TS, er man i et fast forhold er det vel ikke helt uvanlig å droppe kondom etter en stund når den ene parten garanterer at annen prevansjon er på plass), de beskytter seg ikke, selv ved ONS, og så sutrer de etterpå når dama ble gravid. Ikke at damer ikke er uforsiktige, men vi sitter jo litt med bukten og begge endene ettersom vi selv bestemmer om vi vil ha barn eller ikke, også etter at ulykken er ute. Anonymous poster hash: 743e3...2af 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #50 Skrevet 24. juni 2015 Flott! Da er det vel bare for oss skattebetalere å ta regningen for han taperen og denne egoistiske møkkakjerringen da... jippi!Anonymous poster hash: 0c495...aab
Peter007 Skrevet 24. juni 2015 #51 Skrevet 24. juni 2015 Mitt råd eier å være der for han til han har roet seg ned. Så snakker du med han og minn han på at han har rettigheter ovenfor barnet. Han har rett til å ha samvær og etterhvert foreldreansvar. Nå vet ikke jeg hvorfor han er ufør, og kanskje må ansvaret for barnet måles utfra hans sykdom men han har rett til å være endel av sitt eget barns liv. Og ja, han må muligens betale barnebidrag, men dette regnes utifra inntekt såvidt jeg vet, og er inntekten for lav kan NAV bidra. Be han kontakte både familievernkontoret og NAV. Og du, minn han på at tross omstendighetene har han et lite barn som han etterhvert vil bli glad i og som vil bli glad i pappa'n sin. Jeg synes dette var et flott svar.Dette i betraktning hvordan lover er Norge når kvinner blir gravide under omstendigheter som beskrevet. I tillegg er det naturlig med DNA farskapstest før noen tar på deg farskapet her.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #52 Skrevet 24. juni 2015 Haha, er dette lærdommen man skal ta fra denne historien altså. Jeg ser for meg romantikken blomstre i de tusen hjem når dette blir litt mer utbredt. Hun: Du trenger ikke kondom, kjære. Jeg er jo på pillen. Han: Joda, men jeg mistenker deg for å være ei sånn møkkakjærring som prøver å lure til deg et barn på mest tarvelige vis. Glad i deg.Anonymous poster hash: f5c6e...48c Eller han: Jeg skal ta min del av ansvaret og bruke kondom. Hun: fint! Da trenger ikke jeg proppe kroppen min full av hormoner fra den dagen jeg får mensen til jeg er 30. Anonymous poster hash: df388...747 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #53 Skrevet 24. juni 2015 Eller han: Jeg skal ta min del av ansvaret og bruke kondom. Hun: fint! Da trenger ikke jeg proppe kroppen min full av hormoner fra den dagen jeg får mensen til jeg er 30.Anonymous poster hash: df388...747 Det er forholdsvis mange kvinner som foretrekker pillen fremfor kondom. Anonymous poster hash: 31af1...0b1 1
Wildstar Skrevet 24. juni 2015 #54 Skrevet 24. juni 2015 Eller han: Jeg skal ta min del av ansvaret og bruke kondom. Hun: fint! Da trenger ikke jeg proppe kroppen min full av hormoner fra den dagen jeg får mensen til jeg er 30.Anonymous poster hash: df388...747 Jeg foretrekker pillen over kondom, og jeg er hukjønn.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #55 Skrevet 24. juni 2015 Haha, er dette lærdommen man skal ta fra denne historien altså. Jeg ser for meg romantikken blomstre i de tusen hjem når dette blir litt mer utbredt. Hun: Du trenger ikke kondom, kjære. Jeg er jo på pillen. Han: Joda, men jeg mistenker deg for å være ei sånn møkkakjærring som prøver å lure til deg et barn på mest tarvelige vis. Glad i deg. Anonymous poster hash: f5c6e...48c Eller : "Prevensjon kan svikte når som helst, og siden det ikke passer med barn for meg akkurat nå vil jeg helst at vi skal være dobbelt sikret. Derfor vil jeg bruke kondom selv om du går på pillen" Det finnes mange muligheter. Det eneste som er sikkert, er at har man sex kan det bli barn av det, prevensjon eller ikke. Enten fordi prevensjonen svikter, eller fordi den ene parten lurer den andre. Anonymous poster hash: cf910...d71 4
Gjest O.G. Skrevet 24. juni 2015 #56 Skrevet 24. juni 2015 Jeg stoler mer på han som jeg kjenner. Hun har jo innrømmet at hun måtte få barn nå for hun ville ikke bli gammel mor. Ei i slutten av 20 åra sier sånt. Det må ha klikket for henne. Vel, jeg synes uansett ikke synd på kameraten din.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #57 Skrevet 24. juni 2015 På tide å ta seg sammen da og begynne å jobbe. En ufør kan ikke "ta seg sammen". Er man syk så er man syk. Du bør være litt forsiktig med hva du sier, da du fort kan bli ufør selv og møter deg selv i døra. Håper at du da kan klare "å ta deg sammen"... Anonymous poster hash: 7fed4...304 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2015 #58 Skrevet 24. juni 2015 Han må betale for seg, menn som ikke vil ha barn skal alltid sørge for prevensjonen selv og det er han gammel nok til å forstå.Anonymous poster hash: 7648a...ec4 Fantastisk. Mannen får skylden for det her?! Etter at kjæresten hans løy, og begikk ett så stort svik? Bare på Kvinneguiden... Og at så mange har plusset deg finner jeg skremmende, det vil vel bare si at det er flere som kunne funnet på å gjøre det samme. Synes oppriktig synd i menn, de har liksom ingenting de skulle ha sagt. Hvor mange bruker kondom når de er i ett forhold, og kjæresten sier hun går på p-piller? Men det er kanskje en god ide for menn å gjøre fremover. Nå forstår jeg hvorfor daten min har så angst for dette og har opplevd at så mange kompiser blir ufrivillig far. Hva feiler det enkelte kvinnfolk egentlig?! En one night stand er noe helt annet enn forhold, og da bør menn selvsagt bruke kondom for å slippe kjønnsykdomer og rablende gale kjerringer. Anonymous poster hash: 68493...fa2 3
Gjest O.G. Skrevet 24. juni 2015 #59 Skrevet 24. juni 2015 Egentlig så tror jeg HI er rein trolleri, for hvis ei kjerring er slu nok til å "lure til seg barn", så er hun slu nok til å finne ut av at en uføretrygdet 24 åring vil bli en veldig ressursvak pappa og vil bli en klamp om foten på både henne og ungen. Skal man drive og lure menn til farskap så skaffer man da seg en fyr med litt mer kroner på kontoen, ikke en taper på trygd. Det er jo logisk.
Gjest Universe Skrevet 24. juni 2015 #60 Skrevet 24. juni 2015 Vel, jeg synes uansett ikke synd på kameraten din.Nei det er greit at folk lider så lenge tullinger får den ungen de er desperat etter. Er det på grunn av han er ufør at folk kan gjøre som de vil med han?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå