Gjest Universe Skrevet 23. juni 2015 #1 Skrevet 23. juni 2015 En jeg kjenner godt har akkurat blitt lurt av kjæresten sin. Hun sa han ikke måtte bruke kondom for hun hadde noe prevensjon. Vet ikke hva hun hadde sagt. Hun ble gravid, og hun slo opp med han. Hadde bare sagt at hun hadde fått det sånn hun ville. Hun ville ha en unge. Nå har hun fått den ungen hun var så desperat etter å få. En gutt. Han jeg kjenner, kan vel kalle han kompis. Han er helt fortvila og han har ikke råd til å betale så mye for den ungen. Han er ufør, sliter en del. Ikke var han klar for barn. Han er 24 år og hun er 26 år. Jeg synes så synd på han. Han trodde han hadde funnet dama i sitt liv, men så var hun bare ute etter barn. Hva slags bitch holder på sånn? Han ber meg om råd, men vet ikke hva jeg skal svare han. Får så vondt av han. Han sier det er like før han tar livet sitt, for han orker ikke mer. Jeg vil ikke at noe skal skje han, og han fortjener et godt liv. Han har ikke gjort noen noe vondt. Han forstår til og med meg og hvorfor jeg snakker så lite med fremmede. En god lytter. Så jeg vil gjøre noe igjen for han. Jeg er så forbanna på det kvinnemenneske at hvis jeg hadde møtt henne så hadde jeg blitt et monster. Hvordan kan jeg hjelpe han? Jeg tilbød meg å betale litt så han ikke mister alt, men han nekter det. Sier bare at jeg ikke skal måtte betale for noe ei gal kvinnemenneske har gjort. Jeg har spurt om han ikke vil se gutten, men han orker ikke å ha noe med de å gjøre. Jeg forstår han nå for han har det ikke godt nå. Jeg synes så synd på den nyfødte også. Han har ikke bedt om å komme til denne verden. Ingenting er hans feil. Hun burde aldri fått noe unge, men det går vel ikke an å tilkalle barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #2 Skrevet 23. juni 2015 Han må betale for seg, menn som ikke vil ha barn skal alltid sørge for prevensjonen selv og det er han gammel nok til å forstå.Anonymous poster hash: 7648a...ec4 24
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #3 Skrevet 23. juni 2015 Oppfordre han til kontakt med sin egen sønn før det er forsent....? Anonymous poster hash: e5643...c8b 14
Caelyn Skrevet 23. juni 2015 #4 Skrevet 23. juni 2015 Har han veldig lav inntekt, kan det hende han er bidragsudyktig eller hva jeg skal kalle det. At hvis hun søker om å få fastsatt barnebidrag via NAV, så må han sende inn lønnsslipper på uføretrygden sin og krysse av på skjemaet fra NAV at han IKKE skal betale gebyr for fastsettelse av bidrag. Har han for lav inntekt, vil NAV konkludere med månedlig bidrag på kr 0. Da kan hun søke NAV om bidragsforskudd. Han blir da IKKE satt i gjeld (om bidraget blir 0 selvsagt). 14
Gjest Castielz Skrevet 23. juni 2015 #6 Skrevet 23. juni 2015 (endret) Flott! Da er det vel bare for oss skattebetalere å ta regningen for han taperen og denne egoistiske møkkakjerringen da... Endret 23. juni 2015 av Castielz
WubWub Skrevet 23. juni 2015 #7 Skrevet 23. juni 2015 24 år og ufør.... Hvor ellers skal man få penger til livets opphold om man sliter så mye at man ikke kan jobbe? Ikke alle som har steinrike foreldre vet du. 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #8 Skrevet 23. juni 2015 Ja, dessverre finnes det slike kvinner... Jeg kjenner til to. Det er ikke så mye å si til han, utover at han burde få samvær med den lille gutten, og få et bånd til han. Han er langt nede nå, og det er forståelig. Likevel ser de to mennene jeg kjenner til på sitt barn som det kjæreste de har, tross kjærringene... Han er far og jeg tror at hvis han gir innsats og sjel i å bli kjent med barnet, så vil livet hans endre seg til det positive. Barn er en glede, uansett hva. Og, for all del så har han nå krav på en rolle i barnets liv, noe moren ikke kommer til å sette pris på. Da kan nok hun også lære at det å få barn med en som ikke visste om at hun ikke brukte prevensjon, ikke er så lurt. Hun må samarbeide med far. Stakkars liten uskyldig har rett på et godt liv med både mamma og pappa. Anonymous poster hash: b7344...0cd 3
Wildstar Skrevet 23. juni 2015 #9 Skrevet 23. juni 2015 Har han ikke mulighet til å betale, så må han kontakte NAV. Trist at noen kan være så hjerteløse og egoistiske, håper han kommer seg over kneika og kanskje tar til seg motet å møte sønnen sin. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #10 Skrevet 23. juni 2015 Om han får inntil en viss sum av NAV, kan du trøste han med at han ikke er bidragspliktig. En bekjent gikk på AAP of fikk 18 000 i måneden. Han betalte 1700 i bidrag. Det er overkommelig. Anonymous poster hash: b7344...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #11 Skrevet 23. juni 2015 For ei drittkjerring. Anonymous poster hash: 431f1...9e0 6
Gjest Universe Skrevet 23. juni 2015 #12 Skrevet 23. juni 2015 Han må betale for seg, menn som ikke vil ha barn skal alltid sørge for prevensjonen selv og det er han gammel nok til å forstå.Anonymous poster hash: 7648a...ec4 Sikkert ikke så enkel når hun hadde sagt han ikke trengte, for hun hadde prevensjon. Må gå an å stole på kjæresten. Som de var den gang. Alle følelser var jo falske fra hennes side, men det visste ikke han. Han hadde ekte følelser for henne. Oppfordre han til kontakt med sin egen sønn før det er forsent....?Anonymous poster hash: e5643...c8b Ja det har jeg prøvd. Jeg vil ikke presse han for mye når han ligger på bunn. Har han veldig lav inntekt, kan det hende han er bidragsudyktig eller hva jeg skal kalle det. At hvis hun søker om å få fastsatt barnebidrag via NAV, så må han sende inn lønnsslipper på uføretrygden sin og krysse av på skjemaet fra NAV at han IKKE skal betale gebyr for fastsettelse av bidrag. Har han for lav inntekt, vil NAV konkludere med månedlig bidrag på kr 0. Da kan hun søke NAV om bidragsforskudd. Han blir da IKKE satt i gjeld (om bidraget blir 0 selvsagt). Takk. Skal nevne dette til han 24 år og ufør.... Ja og jeg er 25 år gammel kvinne og ufør. Rart hvordan verden er blitt ikke sant? Det er alt for ungt. Flott! Da er det vel bare for oss skattebetalere å ta regningen for han taperen og denne egoistiske møkkakjerringen da... Sånn er det. Jeg betaler også skatt, men jeg syter ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #13 Skrevet 23. juni 2015 Vet ikke hvem jeg synes mest synd på, fyren eller ungen. Anonymous poster hash: f5c6e...48c 3
Gjest Castielz Skrevet 23. juni 2015 #14 Skrevet 23. juni 2015 Sånn er det. Jeg betaler også skatt, men jeg syter ikke. Nei, visse smiler jo når de blir ranet. Jeg gjør ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #15 Skrevet 23. juni 2015 Herregud hvorfor er folk her så utrolig respektløse og frekke? Hva så om han er 24 og faktisk stolte på denne dama om at ho er sikra? Hva vet vel dere om noe som foregår i hans liv? Kanskje mannen hadde hvert klar for barn om dama ikke hadde lurt han og gått fra han? Åpne øynene deres og slutt å være så utrolig frekke, uhøflige og respektløse. Gi tips og støtte til kameraten hans i stedet. Folk gjør feil og der har ikke en dritt med dere å gjøre. Dere kommer da ikke til å betale skatt for han og kvinnen? Tenk heller på barnet som må vokse opp uten en far til stede, fordi mora er gal. Slutt med kritikk og vær litt mer menneskelige. Til ts så håper jeg alt ordener seg for kameraten din og barnet hans. Anonymous poster hash: e175f...bf5 8
Gjest Universe Skrevet 23. juni 2015 #16 Skrevet 23. juni 2015 Takk for svar alle Jeg skal nevne det igjen at han bør ha kontakt med sønnen, ja mora kommer ikke til å like det så da vinner jo han uansett. Han må bare få roe seg litt først. Vil ikke presse han med det. Jeg synes synd på både kompisen min og ungen. Ingen av dem har bedt om dette.
Gjest Universe Skrevet 23. juni 2015 #17 Skrevet 23. juni 2015 Nei, visse smiler jo når de blir ranet. Jeg gjør ikke. Jeg blir ikke ranet. Klarer meg fint jeg selv om jeg betaler skatt, noe alle må gjøre. Hjelper ikke å klage uansett.
nyher Skrevet 23. juni 2015 #18 Skrevet 23. juni 2015 Hvor ellers skal man få penger til livets opphold om man sliter så mye at man ikke kan jobbe? Ikke alle som har steinrike foreldre vet du. På tide å ta seg sammen da og begynne å jobbe. 1
WubWub Skrevet 23. juni 2015 #19 Skrevet 23. juni 2015 På tide å ta seg sammen da og begynne å jobbe. om man er uføre så betyr det at man er for syk til å jobbe. så nei det er ikke bare å ta seg sammen 15
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2015 #20 Skrevet 23. juni 2015 Da burde han ha brukt kondom da. Syntes ikke synd på han, bare på ungen....Anonymous poster hash: df388...747 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå