Gå til innhold

Er alle gode ting 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje han klarer å sparke ved siden av morkaka? :vetikke::fnise: Hva annet kan det være liksom....

Skrevet

Tviler på at det er noe du bare innbiller deg, kanskje han er en skikkelig spreking! Selv om det er tidlig til å ha morkaken fremme er det mulig :biggrin: Jeg har den på bakre vegg og har kjent daglige bevegelser siden uke 13-14, filmet spark på utsiden i uke 16. Synes sparkene er mye sterkere og tydeligere enn sist (til tross for mer polstring på magen også, hehe), så han her er nok sprek :) 

Skrevet

Wow, så tidlig! Men nå har jo du fått barn før, da er dt vel vanligere :)

Blir jo spennende hvordan ette utvikler seg da. Han spreller jo som gal når vi er og hilser på. Håper han blir roligere på utsida! :fnise:

Skrevet

16 uker og lille er på str med en mango eller en avokado. Eller en boks med fargekritt :fnise:

Jeg tror han vokser veldig mye, ihvertfall livmora. Jeg kunne formelig kjenne at den hadde vokst bare siden i går! Jeg håper morkaka trekker seg oppover etterhvert. Ser ikke fram mot at han skal sparke løs på innvollene mine, så aktiv som han er!

Synes fortsatt det er helt surrealistisk at jeg skal bli mamma i mai, men nå er de rundt oss begynt å glede seg og snakke mer og mer om det. Jeg er begynt å planlegge litt, men har ikke gått til anskaffelse av noe enda. Formen virker som den er på tur oppover, ihvertfall matlysta. Jeg klarer å spise litt mer nå! Er ikke like kvalm :duskedame:Men sover fortsatt mye og må ha meg en liten blund i løpet av dagen. Dagene er veldig forskjellig sånn form-messing. Går mye opp og ned. Brystene er veldig ømme igjen, og nipplene hadde blitt mørkere bare i løpet av en dag! :sprettoy: Er fortsatt veeeeldig plaga med halsbrann :kjempesinna: skal høre med legen om det ikke finnes noe bedre alternativ enn den driten de har på apoteket. Klarer ingen av de greiene der. Brekker meg bare :kjefte:

Har enda ikke fått innkalling til OUL, men regner med den kommer snart.

• 2 uker senere...
Skrevet

17+2 og lille er like stor som en appelsin eller en PlayStation-stikke :fnise:

Det siste synes mannen er gøy. Jeg kjenner spark hver dag, og det har jeg faktisk gjort ganske lenge. Trodde lenge det var luft i magen, men det er nok akrobaten som driver og poker meg fra innsida :Knegg: Når jeg ligger på rygg, kan jeg kjenne han rulle rundt der inne. Helt absurd.

Kvisene er ikke like hissige lengre og jeg føler meg som et menneske igjen. Klarer å spise mer, men har av og til bølger av kvalme som slår til sånn helt tilfeldig når den føler for det... I morges spydde jeg nesten, men klarte meg med litt brekninger etter å ha fått i meg vann. Har ikke særlig med smerter i rygg og bekken, men de krangler visst litt, da jeg er begynt å vagge som en and når jeg går :dry: Men det er sikkert muskelsykdommen som styrer litt på. Har enda ikke lagt på meg noe særlig vekt, men regner med det kommer! Halsbrannen er enda helt jæ... Men legen ville ikke gi meg noe :raven:Mente at det måtte gyn bestemme!

Ellers tenker jeg ikke så veldig mye over at jeg er gravid. Klarer liksom ikke helt forstå det. Dagene går og jeg gleder meg skikkelig til jul nå :tree::nori:

Skrevet

Fått innkalling til OUL 6.januar! Da er jeg 19+6. Synes det er litt seint, men jajaaaa... 

Da har jeg endelig fortalt broren min og familien hans det. De ble litt sjokka :edie:

Men det viser seg at det er veldig mye ting jeg slipper å tenke på, da de enda har en masse greier etter ungene sine! :nigo: Er vel kun vogn vi trenger :fnise: sykt digg, siden jeg ikke har tenkt på en dritt annet enn babynest :laugh: Kona til brodern blei sinnssykt nysgjerrig og spurte om ditt og datt. Skulle tro hun aldri hadde vært gravid før. Men er vel sånn folk reagerer?

Skrevet

Da var jeg 18+1 og lille er like stor som en paprika, dragon fruit (hva heter den på norsk?) en sprettert :fnise: eller en liten papaya (regner jeg med.) Nesten halvveis! :nordvesta:

Jeg synes det gjør vondt når han sparker, og er redd noe er galt. Kjennes ut som å bli poket inni magen av noe spisst. Noen som også hadde det sånn? Er bare litt over en uke til OUL, (okei, nesten to, da) håper det går bra. Fikk litt rosa på papiret i dag, og frika bittelitt ut. Men det var bare én gang jeg var på do i dag. Satser på at det er :sengekos:som er skylda. Gurimalla, det var sykt digg, btw :hjerter: Føltes som en evighet siden sist, for hormonelle meg :nigo:

Ellers har jeg blitt avslørt av en gammel nabo og flere i familien vet det nå. Har også fortalt en del venner det. Magen bare poppa skikkelig ut her i går, og jeg ser ut som jeg er minst 7 mnd på vei :sprettoy: klarer ikke skjule magen lenger, altså! Skal sies at jeg har en del fett på magen fra før, og en del slappere magemuskler enn friske folk :ler: så da tyter det litt lettere ut! Har fått to strekkmerker ved siden av navlen og. Klarer å spise flere typer mat, (hurra, pinnekjøtt!) men klarer ikke spise så mye om gangen. Er så plaga med halsbrann, at hjælp! Dessuten føles det som det begynner å bli trangt?! Men ellers er jula fin :tree::laugh:

Skrevet

Slutta på Albyl-E for et par dager side. Hjælp, så skummelt. Men OUL om en uke, så da får vi se om alt går bra. 

Sparkene kjennes mer ut som dult nå og gjør ikke like vondt. Men har en ekkel følelse i bakhodet at noe er feil...ikke gøy å ha influensa og pakke i seg paracet heller. Men jeg har så vondt overalt at jeg er nødt :(  Håper ikke det er halsbetennelse, for det virker som jeg bare blir verre... 

Skrevet

Huff, så kjedelig at du har blitt syk :( Masse god bedring! Blir spennen8med OUL :laugh:

Skrevet

Takk @Mumsy. Her satt den seg skikkelig i, og jeg er blitt bare verre. Har nesten ikke sovet i natt fordi jeg har så vondt i hodet, tennene, nesen, ørene og øyne. Spørs bare om det er bihulebetennelse... Hjelper ikke med paracet :( Da jeg stod opp for å spise hostet jeg så mye at jeg til slutt spydde. Synes det er vemodig og ha ligget sjuk nesten hele jula. Det var ikke sånn her jeg hadde tenkt å gå inn i  det nye året, liggende alene i senga og surke :fnise: Jaja. Satser på at det er leeeeenge til jeg blir sjuk igjen da! Og at det nye året blir fint. Takk for det gamle.

Godt nyttår! :nordvesta:

Skrevet

19+1 og lille er like stor som en søtpotet, bifftomat, grapefrukt eller en gameboy :laugh:

Kjenner han romstere en del inni magen i løpet av dagen. Tror han sover mye ellers. I går klarte mannen å endelig kjenne at det var en baby der! Ikke bevegelse, men at magen ble hard. Det synes han var rart/gøy/creeepy.

Jeg er fortsatt sjuk og like surken som ifjor, men satser på at 2017 blir et fantastisk år :kose:Tenk at det er et helt nytt år igjen, dere. Synes tida går så ufattelig fort. Nå er jeg så å si halvveis i svangereskapet, og så poff! er han her! Når jeg blir frisk igjen og har vært på OUL har jeg planer om å virkelig begynne å planlegge hva det er vi trenger av saker og ting. Blir godt å komme tilbake til en slags hverdag igjen, selv om jeg ikke jobber. Men merker at middagsplanlegging kan bli en stor utfordring, da jeg ikke eier matlyst lengre. Mannen er bekymra for at jeg ikke får i meg nok mat, og jeg skjønner han godt... Har ikke gått noe opp i vekt enda... Klarer bare bittesmå porsjoner. Merker at jeg skjemmes litt pga det. Skylder på influensaen. :forkjola: Det blir vel bedre etterhvert. Har jo enda 18-20 uker på meg, og regner med at på slutten blir jeg å legge på meg en god del siden han skal vokse mye da. :gravid:

Alt godt for det nye året! :hjerte:

Skrevet

20 uker og dermed halvveis :yvonne: lille er like stor som en banan eller et papirfly ;) 

Vi var på OUL i går, og fikk se en krabat med laaaange bein og alle fingrene sine på plass :laugh: Han var ikke like spinnvill som tidligere, men det er vel fordi det begynner å bli litt mindre plass. Han lå med beina helt opp i ansiktet! "Se så myk han er" utbrøt gyn. Baby gapte mye og strekte seg skikkelig. Det var så gøy å se, måtte flire litt. Og gyn var heeelt med :laugh: trivelig. Han har jobbet som gyn i maaaange år, til og med svigermor hadde han da hun gikk med mannen min :fnise: Det var litt vanskelig å ta bilde, da han helst ikke ville bli sett på, sa gyn.

Og jeg fikk medisin til halsbrannen min :nori: Termin er fortsatt 30.mai. Jeg tror den ene baby-appen min er tankeleser, ass... Jeg har jo forholdt meg veldig cool til hele denne graviditeten, men nå har altså denne nestingen begynt å kicke inn. Jeg planlegger ting jeg skal sy, hva vi må skaffe oss, hvordan rommet hans skal bli, hvordan vi skal gjøre ditt og datt. Og det stod i appen at kunne skje i uke 20 :fnise: Men jeg er enda der at jeg gruer meg til å bli mamma, og klarer ikke helt forstå at det er et mennekse der inne, selvom jeg kjenner han rulle rundt der inne flere ganger om dagen...

Jeg har fortsatt plagsom hoste og veldig vondt i halsen. Men formen er stigende, og nå er jeg begynt å kjede meg skikkelig. Etter helgen må jeg finne på noe gøy! Annet enn å sitte inne og se på netflix, altså... Og om jeg enda har vondt i halsen, tror jeg at jeg skal ta meg en tur til legen, altså...

Skrevet

Hurra for halvveis! Synes jeg nettopp leste at du fikk positiv test, jeg.. Nå går det i rasende fart :hoppe: Jenta vår hadde også beina opp til ansiktet på OUL, gleder meg til å vise henne de bildene en dag :fnise: 

Skrevet

Ja, @Sapphira nå synes jeg og at det begynner å gå fort! Synes nettopp jeg var 12 uker og deppa fordi jeg ikke var kjempeglad for å ha nådd den milepælen. Følte ingenting! Men nå begynner det å bli litt artig å kjenne liv, og se at det faktisk ligner på et menneske og ikke en bønne eller alien på UL :fnise: Skal på sykehuset i uke 28 og, så her følger de nøye med :) 

Han begynner å ta plass inni der! Klarer ikke spise så mye om gangen, og klarer ikke sitte med beina helt opp sånn som jeg pleier. Selv om jeg ikke har gått noe opp i vekt, så hadde lille det bra og vokste akkurat slik han skulle :) Men nå begynner matlysten å komme tilbake etter influensaen, så nå kan jeg sikkert begynne å øke litt i vekt :) Magen har poppa skikkelig ut og jeg klarer ikke gjemme den mer :gravid: Men synes det fortsatt er helt sykt å tenke på at han skal komme ut derifra en dag! Klarer liksom ikke forestille meg noe annet at alt skal bli kjempetungt og slitsomt og at alt skal bli fælt og feil... Klarer ikke tro at det skal bli koselig og fint og den store kjærligheten og alt det der... Det eneste jeg klarer å tenke på, er alt vi må ordne før han kommer. Føler meg sååå teit når folk kommenterer at guuuuud så koooooseliig, det er den beste tiden i ditt liv. Men jeg blir sikkert å falle hodestups når jeg endelig får se hvordan han ser ut. Jeg bare klarer ikke forstå det... Føler meg litt ensom pga det, men mange sier at det er helt naturlig. Mannen forstår ihvertfall ikke, for han gleder seg som et barn til å bli pappa. Lurer på om han forstår hvor slitsomt dette kommer til å bli for han og..?

Er jeg fryktelig negativ? :klo:

Skrevet

Det er helt normalt å ha slike følelser! Du er langt i fra alene :) Likevel er det ikke så lett å trøste seg med det, man vil jo så gjerne være forelsket og glede seg. Det er heller ikke gitt at man får den følelsen med en gang man får babyen på brystet heller. Det kommer etterhvert, og det har absolutt ingen sammenheng med hvor god mamma du er for babyen din :):klem: 

Skrevet

Jeg ble ikke hodestups forelsket da jr kom. Var bare glad jeg var ferdig med fødselen :fnise: Hadde beskytterinstinkt og var superstolt, men hadde ikke morsfølelse. Sånn var det nok en stund. Helt normalt heldigvis. 

Skrevet

Jeg får bare trøste meg med at det er helt naturlig :)

Men føler meg skikkelig dust når man møter på de som mener at dette er selve meningen med livet :rolleyes:

For å være helt ærlig, har jeg hatt et utrolig rikt liv uten barn så langt, og tror ikke jeg ville savnet noe senere heller... men det er veldig få som faktisk forstår det. Og føler meg kjeeeeempedust som motsier meg selv totalt siden jeg nå faktisk skal ha barn :klaske:

Skrevet

21+1 og lille er visst like stor som et butternutgresskar, en cantaloupemelon eller en baseball-caps :laugh:

Jeg er enda veldig sliten de aller fleste dagene og orker nesten ikke dusje engang. Har vondt og er stiv i kroppen, og alt er tungt. Skjer ikke så veldig mye spennende for tiden, annet enn at medisinen mot halsbrann funker fjell! Nå kan jeg endelig drikke og spise hva jeg vil uten å måtte grue meg til konsekvensene. (Ikke at det hadde noe å si, hadde halsbrann uansett hvor flink jeg var...) Bebi begynner og å kreve en del plass, så noen ting er vanskeligere og jeg er veldig tungpustet store deler av tiden.

Jeg og mannen har og bestilt oss tur på hotell i en annen by en helg nå snart :nori:sååååå glad, for da jeg foreslo det tidligere, var han skikkelig negativ. Men i går foreslo han selv at vi skulle dra og hvor! Greit å få litt kjærestetid før bebi kommer. Selv om han hadde en baktanke med det hele, er jeg storfornøyd :mynona: Dessuten har jeg og mamma og snakket om å ta oss en liten tur bort i vinterferien :) Jeg har bestandig vært glad i å reise, så håper det blir noe av! Etter å ha vært inne/hjemme så å si siden oktober, skal dette bli helt amazing :nordvesta: Er så sykt rastløs nå!

Skrevet

22 uker og lille er like stor som en aubergin eller en vannflaske. Eller et marsvin :laugh:

Lille er veldig aktiv, og helst når jeg skal legge meg. De siste nettene har jeg våknet av at han presser seg utover og magen virker helt deformert! Redebygginga har visst slått inn for fullt, og jeg lager lister, ser på barnevogner (og forbanner meg over dem!) syr masse babyklær, rydder og planlegger hva vi trenger og prøver finne smarte løsninger på alt :alice: Fikk straff for det her en dag og ble bare liggende på sofaen... Blir så gira at jeg glemmer å slappe av.

Skrevet

Høres gøy ut med redebygging:laugh: Hvilken barnevogn kan du tenke deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...