Gå til innhold

Karakter 1 på skriftlig eksamen, kan jeg komme inn på skole da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat fullført videregående(påbygg for generell studiekompetanse) og jeg har søkt videre utdanning på universitet og høyskole.

Men så har det seg sånn at jeg fikk karakter 1 i eksamen som jeg hadde i sidemål skriftlig.

Vil det være sånn at Pga den vil jeg ikke kunne komme inn på høyskole eller universitet? Eller er det sånn at jeg kan komme inn men må få minimum karakter 2 for å på en måte få godkjent studiet jeg evt skulle komme inn på?

Anonymous poster hash: 9bcbe...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med karakteren 1 har du strøket i faget. Så formelt har du ikke fullført studiet.

Om du kommer inn på vidre studier kommer an på.

Men en del krever fullført videregående.

Du vil jo få tilbud om kont eksamen over sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått 1, så har du jo strøket. Da har du heller ikke fullført studiet og det er lite sannsynlig at du kommer inn. Spørs nok helt på hva du har søkt og om det er ledige plasser. Du blir ikke prioritert med mindre det er ledig plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karakter 1 er stryk, og når man stryker i et fag får man ikke vitnemål, og dermed ikke studiekompetanse. Uten studiekompetanse kommer du dessverre ikke inn på noe.

Anonymous poster hash: 48a6b...83a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke inn på noe uten et vitnemål, nei. Ta det opp igjen til høsten, og søk skole neste år.



Anonymous poster hash: 513ce...342
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha minimum karakter 2 for å bestå faget. Du har strøket i det faget og har derfor ikke generell studiekompetanse. Du kommer ikke inn på noen høgskole /universitet uten å ha det. 



Anonymous poster hash: a6e42...094
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har strøket, så du har ikke generell studiekompetanse. Du kan ta opp eksamen til høsten, men for å gjøre det må du kontakte skolen.



Anonymous poster hash: 3ed0a...890
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del klage! Den kan ikke gå ned!



Anonymous poster hash: 1d23e...ac6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med karakteren 1 har du strøket i faget. Så formelt har du ikke fullført studiet.

Om du kommer inn på vidre studier kommer an på.

Men en del krever fullført videregående.

Du vil jo få tilbud om kont eksamen over sommeren.

 

 

Har du fått 1, så har du jo strøket. Da har du heller ikke fullført studiet og det er lite sannsynlig at du kommer inn. Spørs nok helt på hva du har søkt og om det er ledige plasser. Du blir ikke prioritert med mindre det er ledig plass.

 

 

TS har gått på VGS. Dette er ikke et studium. 

 

Med stryk i et fag på VGS har man ikke generell studiekompetanse og man kommer heller ikke inn på høyere utdanning. Det er irrelevant hva TS har søkt på eller om det er ledige plasser. 

Anonymous poster hash: a81bb...473

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del klage! Den kan ikke gå ned! Anonymous poster hash: 1d23e...ac6

Veldig lite vits. For å stryke på videregående har man knapt klart å få annet enn navnet sitt rett.

Anonymous poster hash: 010a3...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite vits. For å stryke på videregående har man knapt klart å få annet enn navnet sitt rett.

Anonymous poster hash: 010a3...72a

Uvitende kommentar. 

 

http://www.udir.no/Filer/Vurdering/Eksamen-VGO/Vurderte-elevtekster/Norsk_hovedmal_sidemal_2010.pdf?epslanguage=no 

 

Se besvarelse som har fått karakter 1 på side 60-68 og 120-122. Kortsvarsoppgaver som er tilhørende en strykbesvarelse er på side 11-12. Dette er helt klart ikke gode besvarelser, men det kreves faktisk littl for å bestå. Man kan ikke bare skrive svada.  

 

På skriftlig eksamen i VGS skal man for øvrig ikke skrive navnet sitt. Dette strider mot lovverket. 

Anonymous poster hash: a81bb...473

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...