Gå til innhold

Modningsakkupunktur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk idag nåler i korsrygg og en under navlen :) noen som har erfaringer med nåler disse plassene? Han er utdannet akkupunktør og jeg er 38 uker

Anonymous poster hash: 43779...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akupunktur virker dessverre ikke utover at det kan gi en placeboeffekt... Derimot kan disse nålene i verste fall gi skade :(



Anonymous poster hash: 7938c...77c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur virker dessverre ikke utover at det kan gi en placeboeffekt... Derimot kan disse nålene i verste fall gi skade :(

Anonymous poster hash: 7938c...77c

Det vil jeg gjerne se forskning på ;) har hatt god effekt av annen type akkupunktur

Anonymous poster hash: 43779...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg gjerne se forskning på ;) har hatt god effekt av annen type akkupunktur

Anonymous poster hash: 43779...f56

Her er en troverdig, stor og svært kontrollert oversikt over en type akupunktur http://www.cochrane.org/CD002962/PREG_acupuncture-for-induction-of-labour Kan gjerne komme med et titalls til hvis du orker å lese... 

Her står det litt fakta om potensielle skader i forbindelse med akupunktur.  

http://www.nhs.uk/news/2012/09September/Pages/Acupuncture-has-hidden-dangers.aspx

http://www.medicinenet.com/acupuncture/page2.htm

 

Etter svært mange kontrollerte og seriøse studier av akupunktur vs "narre akupunktur" har man ikke greid å finne bevis for virkning.

Men det er en kjent sak at akupunktur kan virke noe på smerte, enkelte plager og kvalme. Det er disse tingene som placeboeffekten slår sterkest inn på.

Samme effekt har man på tryllevann/piller (homeopati) og andre liksom behandlinger.

Anonymous poster hash: 7938c...77c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur har ingen vitenskapelig bevist effekt... Når skal folk forstå det?

Hadde dette vært vitenskapelig bevist hadde det vært med i primærhelsetjenesten...



Anonymous poster hash: a851f...d65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur har ingen vitenskapelig bevist effekt... Når skal folk forstå det?

Hadde dette vært vitenskapelig bevist hadde det vært med i primærhelsetjenesten...

Anonymous poster hash: a851f...d65

Er ikke det ts spør om...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det ts spør om...

Nei, men hvis noen f.eks spør om det er mange her inne som har blitt helbredet ved å gi en masse penger til en TV-predikant, ville ikke du ha svart at det er fryktelig dumt å sløse bort pengene dine?

 

Akupunktur har en viss risiko og ingen medisinsk effekt, derfor synes jeg det er en plikt å informere om dette!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok modningsakupunktur etter at jordmora på det fødselsforbredende kurset snakket varmt om det. Angrer på det nå, jeg er vanligvis mest tilhenger av behandlinger som er vitenskapelig bevist. I tillegg var det dyrt og turene til akupunktøren var bare stress for meg når jeg var høygravid (ekstremt varmt, vanskelig å finne parkering, vond benk osv osv). Ikke hadde det noen effekt heller, modningstiden varte kjempelenge og det tok et og et halvt døgn fra vannet gikk til babyen var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...