Gå til innhold

Hvor anonym er man som AB?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vurderes sterkt etter at enkelte hevder å besitte en teknikk som enkelt kan tas i bruk.

Takk for støttende innlegg.

Den eneste måte å få til en endring på er å si i fra.

Det gjøres best ved å rapportere, som første valg.

Hjelper ikke det, gjenstår å si i fra utenfor forumet. Det siste håper jeg vi slipper og at det blir grepet fatt i internt. Blir det ikke det, er alternativene å slutte å skrive som ab, noe i underkant av 50 % av de daglige innleggene skrive som, eller å slutte å skrive. Men hvem "vinner"? Jo, de som er aktive motstandere av aberne.

Anonymous poster hash: 88be2...83c

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest imperio
Skrevet

Et godt tips til å minske risikoen for å bli gjenkjent som AB, før og etter denne mystiske metoden forsvinner:

 

- LYV! Til du blir blå.

 

Du kan en gang si "Jeg har to store brødre og ei halvsøster", egentlig har du ei lillesøster. 

En annen gang "Jeg har hatt 6 hunder, og vet hva jeg går til" (i en tråd om at du skal skaffe deg valp f.eks) - egentlig har du kun hatt 3 hunder, greit nok det, du kan jo om hunder for det. 

Du kan si "Jeg har 4 katter og jeg elsker katter!" men sannheten er, du har 1 katt, og joda, du elsker katter for det! 

 

Det å endre på kjønn av søsken, familie, venner, deg selv, og legge til eller fjerne noe, f.eks si at du har vokst opp på en gård med 4 hester, men sannheten er, du har vokst opp på en gård med kun hunder, men naboen hadde stall med 7 hester og du var der daglig og eide nesten en av de hestene. 

 

Du kan si du har dårlig økonomi fordi du er ufør, men sannheten er du får arbeidsavklaringspenger. - Same shit, du har dårlig økonomi og den lille løgnen endrer ikke på noe som helst. 

 

Jeg mener at det å lyve under AB... det er helt greit!  
Du kan si hva du vil om den saken, men det å lyve å legge til unødvendig info eller fjerne noe, hjelper AB'en til å forbli anonym! 

Altså hvis noen skriver "mamma er narkoman og jeg ble voldtatt og banket opp i barndommen", men sannheten er; moren er alkoholiker, du ble banket opp og kjeftet på daglig, levde i frykt i flere år, og faren din stakk av da du var 4 år og du har ikke hørt fra ham siden, og moren de mener det er din skyld at han dro - null voldtekt.
Men fortsatt synes jeg det er helt greit å lyve om det. Så lenge du ikke begynner å gi andre ofre tips om voldtekt og fokuserer på voldtekt, nevn det en gang, for å beskrive hvorfor du er fucked up i voksen alder og hvorfor du søker råd her på kg. Men å dra det lengre enn det, å søker oppmerksomhet og støtte pga en løgn, det er ikke greit. Men som en hendelse for å beskrive hvor jævlig barndommen din var, helt greit. 

 

Du kan også:

- fjerne ord du vanligvis sier under nick. f.eks "yøpp", "jiiihaa", "yo'ern" etc (uvanlige ord som ikke er så "vanlig").

- ikke bruk smileyer du vanligvis bruker. Du kan også fjerne de og ikke skrive noen, selv om at du skriver noe som vanligvis er etterfulgt av en smiley. Eller legg til 3, i stedet for en.

- Fuck opp med litt skrivefeil her og der, bare for å villede litt. - og skyld på dialekt når grammatikk naziene slår til. 

- Legg inn et ord fra en random dialekt, bare ved et lite "uhell". 

 

Det å beskytte seg på nett, synes jeg er helt rett! Man bør ha nettvett. Men noen ganger så trenger man bare noen å snakke med, fordi man ikke har venner å dele gode og dårlige tinger med i livet. Og det synes jeg er helt rett! men samtidig så bør man beskytte seg selv, ved å vri litt på sannheten, uten at det ødelegger poenget med tråden. F.eks "Hvordan skal jeg komme meg over en voldtekt!", for så å komme med den lange, triste historien. Men sannheten er; du har lite å gjøre og trenger noen å prate med, du har aldri opplevd å bli voldtatt og ønsker bare oppmerksomhet - det er ikke greit! 

Det å si at du har langt blondt hår, og trenger tips til hår frisyrer, men sannheten er at du har litt lengre enn skulderlangt, brunt hår.. det er greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvem "vinner"? Jo, de som er aktive motstandere av aberne.

Anonymous poster hash: 88be2...83c

Tenkte faktisk det samme..

Ikke umulig at disse har kokt ihop en ide, og det stemmer overens med de jeg vet er aktive ab-motstandere.

Anonymous poster hash: 6bcd8...4c4

  • Liker 1
Skrevet

Da går det på ip-adresse regner jeg med. I så fall burde du opplyst om dette. Liker ikke den mystiske måten dere sier at ab-brukerne kan avsløres, det gjør at brukerne føler seg utrygge.

 

Det å fremstille seg selv som så teknisk dyktig, at du kan avsløre hvem vi er på null komma niks, syns jeg er en uting. Det virker som en unødvendig show-off.

 

 

 

Ja, det vurderes sterkt etter at enkelte hevder å besitte en teknikk som enkelt kan tas i bruk.

Jeg har ikke noe opplysningsplikt. Ikke heller er jeg teknisk dyktig, eller har påstått at jeg er det. Jeg har knapt nok grunnskolen.

Hvis du tenker deg nøye om så skjønner du sikkert hvorfor ikke metodene blir nevnt?

Skrevet

Hei, 

 

For det første - om dere ønsker svar fra oss, er det fint om spørsmål stilles på Ris og Ros. Det vil si, henvendelser der dere faktisk lurer på noe angående forum skal tas der. Men siden det nå floreres med diverse rykter er det vel best å gi et svar her. 

 

Feilen som noen henviser til var der var knyttet til tallkodene i vedlegg og var ikke noe som var synlig til alle med mindre man brukte betydelig tid for å lete fram denne informasjonen og sammenligne dette med andre tallkoder for å finne frem sammenheng. Det vil si at det ikke var noe generell svakhet med hele AB funksjonen, da dette i verste fall gjaldt 0,2% av innlegg skrevet av anonyme brukere. Feilen var jo selvsagt beklagelig, men dette var ikke synlig til brukere helt uten videre, det gjaldt en veldig liten andel innlegg, og svakheten ble fikset så fort det ble oppdaget. 
 
Så ryktebørs om at AB er nå plutselig ikke sikker lenger er nok ubegrunnet og høyst spekulativt. Teknisk har i etterkant sjekket og dobbeltsjekket og det er ingenting i kildekoden som gir en kobling til brukerkonto og brukernavn. 
 
At man bør være forsiktig angående hva man skriver på nett og vise nettvett er jo selvsagt noe man bør tenke på. Selv de sikreste nettsidene kan gå ned. Noen med betydelig teknisk kapasitet som har onde hensikter kan nok komme seg gjennom sikre systemer også, så 100% sikkert er ingenting på nettet - hverken våre legejournaler, epostene vi sender på jobb, karakterene fra universitetet eller annen informasjon som finnes om oss der ute.
 
Husk at man er dobbelt anonym her på Kvinneguiden - det ene er AB-funksjonen, det andre er brukerkonto og brukernavn. Men hvem du faktisk er som skriver bak brukerkonto er ikke noe man kan så lett identifisere (hvem du faktisk er i virkeligheten er heller ikke noe som er synlig for oss i moderatorteamet, bare det er sagt). 
 
Husk imidlertid at selv om man skriver som anonym, har noen av oss karakteristikke skrivefeil, skrivestil, formuleringer vi bruker ofte - noe som gjør at andre kan i noen tilfeller gjette seg fram til hvem du kan være selv om du huker av som anonym. Men - dette ville jo være ren gjetting.
 
Som andre nevner - om man er pålogget som synlig bruker, det er kun to brukere som leser i tråden og det kommer plutselig et anonymt innlegg - da kan jo den andre gjøre en slutning ut i fra det. Men - dette innebærer at det er noen som systematisk sitter og sjekker hvor mange som leser i en spesifikk tråd, og gjerne gjør dette kontinuerlig for å sikre at man får med seg dette. Jeg vil tro at de aller fleste brukere har nok bedre ting å gjøre med tiden sin, og at det skal mye til for at det skal kun være to brukere i tråden, og at en av de skulle være en som sitter med F5 knappen for å sjekke hvem som leser i trdåen. Dette løser man forøvrig enkelt ved å logge seg på som skjult bruker hvis man vil være helt anonym. 
 
Når det er sagt, det er ingen grunn til å påstå at AB er utrygg funksjon, at det finnes systematiske svakheter ved funksjonen, at andre brukere kan dermed enkelt finne ut hvem du er, eller at det er grunn å spre slike rykter og skremselspropaganda som det drives med her. 
 
Hvis dere har videre spørsmål er det fint om de tas på Ris og Ros. 
 
Mvh
Bond, forumansvarlig 
Skrevet

Feilen som noen henviser til var der var knyttet til tallkodene i vedlegg og var ikke noe som var synlig til alle med mindre man brukte betydelig tid for å lete fram denne informasjonen og sammenligne dette med andre tallkoder for å finne frem sammenheng. Det vil si at det ikke var noe generell svakhet med hele AB funksjonen, da dette i verste fall gjaldt 0,2% av innlegg skrevet av anonyme brukere. Feilen var jo selvsagt beklagelig, men dette var ikke synlig til brukere helt uten videre, det gjaldt en veldig liten andel innlegg, og svakheten ble fikset så fort det ble oppdaget.

Dette her stemmer ikke. Si det som det er i stedet! Jeg har ikke gått ut med noen detaljer rundt om dette her til noen bortsett fra at jeg fortalte til noen hvor feilen lå til noen jeg fikk PM fra som var bekymret.

Jeg har ikke drevet med noe skremselspropaganda, hvis det er meg du sikter til. Jeg har bare anbefalt å vise varsomhet, noe du egentlig gjør selv også, og opplyst om at det finnes andre metoder som i visse tilfeller kan føre til identifikasjon av bruker. Hvis du mener at dette ikke stemmer så får du stå for det selv.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette her stemmer ikke. Si det som det er i stedet! Jeg har ikke gått ut med noen detaljer rundt om dette her til noen bortsett fra at jeg fortalte til noen hvor feilen lå til noen jeg fikk PM fra som var bekymret.

Jeg har ikke drevet med noe skremselspropaganda, hvis det er meg du sikter til. Jeg har bare anbefalt å vise varsomhet, noe du egentlig gjør selv også, og opplyst om at det finnes andre metoder som i visse tilfeller kan føre til identifikasjon av bruker. Hvis du mener at dette ikke stemmer så får du stå for det selv.

Da får du opplyse det her engang for alle slik at alle får vite hvordan, og slik at kg får mulighet til å fikse det. For slik du og enkelte her holder på er det nettopp skremselspropaganda det er.

Anonymous poster hash: 6bcd8...4c4

  • Liker 2
Skrevet

Da får du opplyse det her engang for alle slik at alle får vite hvordan, og slik at kg får mulighet til å fikse det. For slik du og enkelte her holder på er det nettopp skremselspropaganda det er.

Anonymous poster hash: 6bcd8...4c4

Ja, ok. Jeg er drit lei. Jeg bare tulla, dere kan føle dere kjempetrygge og alt det der. Gidder ikke dette driten her.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ok. Jeg er drit lei. Jeg bare tulla, dere kan føle dere kjempetrygge og alt det der. Gidder ikke dette driten her.

 

Jeg tror du snakker sant, du snakket jo sant tidligere ble det vist til. Dessverre ser det ut til at KG-ledelsen lyver og prøver å få det til å høres ut som du snakker usant. Hvis jeg var deg ville jeg bare fortalt det fungerte.

 

Dere som hadde kontakt med Datatilsynet, vet dere om det som KG nå driver med er ulovlig, og lyve slik? Kan de få bøter eller bli stengt?

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at dere har funnet ut hvordan MD5-hashen genereres? Altså hva som er input?



Anonymous poster hash: 7e8c0...636
Skrevet

 

Jeg tror du snakker sant, du snakket jo sant tidligere ble det vist til. Dessverre ser det ut til at KG-ledelsen lyver og prøver å få det til å høres ut som du snakker usant. Hvis jeg var deg ville jeg bare fortalt det fungerte.

 

Dere som hadde kontakt med Datatilsynet, vet dere om det som KG nå driver med er ulovlig, og lyve slik? Kan de få bøter eller bli stengt?

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

 

 

Har du noe dokumentasjon eller bevis på at KG ledelsen juger eller er dette ren spekulasjon basert på rykter?

 

Om KG gjør noe ulovlig eller juger, kan du ikke bevise det? 

 

Verre hysteri enn fotballfueshit det her

AnonymBruker
Skrevet

Har du noe dokumentasjon eller bevis på at KG ledelsen juger eller er dette ren spekulasjon basert på rykter?

 

Om KG gjør noe ulovlig eller juger, kan du ikke bevise det? 

 

Verre hysteri enn fotballfueshit det her

 

Ikke bevis, men Petter har avdekket slike feil før: forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=936726

så han har mest kredibilitet her...

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

  • Liker 1
Skrevet

 

Ikke bevis, men Petter har avdekket slike feil før: forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=936726

så han har mest kredibilitet her...

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

 

 

Og du fikk ikke med deg kommentaren til ninuska_ ? Eller hevder du hun juger ?

 

Jeg siterer : "Det ble oppdaget en teknisk feil i funksjonen som omhandlet opplastede vedlegg. Det berørte ikke hele funksjonen, så alle AB-innlegg var aldri i noe som helst fare, og feilen var ikke noe som åpenbart synlig eller opplagt uten videre. 

Jeg skal ta utfordringene du opplever nå videre til teknisk, Petter. 

ninuska_, adm "

AnonymBruker
Skrevet

Og du fikk ikke med deg kommentaren til ninuska_ ? Eller hevder du hun juger ?

 

Jeg siterer : "Det ble oppdaget en teknisk feil i funksjonen som omhandlet opplastede vedlegg. Det berørte ikke hele funksjonen, så alle AB-innlegg var aldri i noe som helst fare, og feilen var ikke noe som åpenbart synlig eller opplagt uten videre. 

Jeg skal ta utfordringene du opplever nå videre til teknisk, Petter. 

ninuska_, adm "

 

Sjekk datoene, det er skrevet for over to måneder siden...

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

Skrevet

 

Sjekk datoene, det er skrevet for over to måneder siden...

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

 

 

Og Bond skrev i tråden her at feilen ble fikset med en gang det ble oppdaget.

AnonymBruker
Skrevet

Og Bond skrev i tråden her at feilen ble fikset med en gang det ble oppdaget.

 

Ja, den feilen ble ordnet. Men når nå kompetente brukere som tidligere har funnet feil(som dog er ordnet nå), sier at det forsatt ikke har trygt. Så har jeg tiltro til at de f. eks. har funnet andre feil, eller måter å identifisere AB.

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor flere her velger å sitte på informasjon om hvordan de skal ha funnet ut hvem ab er. Hvilken nytte har dere av det? Kun til å drive med spekulasjoner og splitt og hersk på bakrommet?! Om så er tilfelle at dere snakker sant.

Og om dere snakker sant, ha såpass rak rygg at dere forteller her hvordan dere gjør det. I all rettferdighet.

Anonymous poster hash: 6bcd8...4c4

Skrevet (endret)

 

Ja, den feilen ble ordnet. Men når nå kompetente brukere som tidligere har funnet feil(som dog er ordnet nå), sier at det forsatt ikke har trygt. Så har jeg tiltro til at de f. eks. har funnet andre feil, eller måter å identifisere AB.

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

 

 

Det er få nettsider, om noen som er 100% trygge på nett. Banker blir hacket, Sony network, hotmail, cnn, nasa, pentagon osv osv.

 

En hacker kan med nok innsats, vilje og kompetanse finne sikkerhetshull i de fleste servere som kan brukes til å tillegge seg  informasjon på ulovlig vis. 

 

Man er aldri helt anonym på nett. Om du poster noe ulovlig på KG så får du politi på døra, for de sporer deg opp på rappen.

 

Rent bortsett fra det så er sannsynligheten for å avsløre alle AB's med mindre du tyr til ulovlige midler veldig liten. Det rykte om at det finnes et chrome tilleggs program som avslører AB er bare humbug.

Endret av WubWub
AnonymBruker
Skrevet

Det er få nettsider, om noen som er 100% trygge på nett. Banker blir hacket, Sony network, hotmail, cnn, nasa, pentagon osv osv.

 

En hacker kan med nok innsats, vilje og kompetanse finne sikkerhetshull i de fleste servere som kan brukes til å tillegge seg  informasjon på ulovlig vis. 

 

Man er aldri helt anonym på nett. Om du poster noe ulovlig på KG så får du politi på døra, for de sporer deg opp på rappen.

 

Rent bortsett fra det så er sannsynligheten for å avsløre alle AB's med mindre du tyr til ulovlige midler veldig liten. Det rykte om at det finnes et chrome tilleggs program som avslører AB er bare humbug.

 

Ja, men det blir en annen diskusjon. Det er forskjell på hva som er teoretisk mulig i dataverdenen, og hva faktisk noen komptente brukere har vist at de klarer.

Anonymous poster hash: 72dfc...f93

Gjest Blubberella
Skrevet

Ja, ok. Jeg er drit lei. Jeg bare tulla, dere kan føle dere kjempetrygge og alt det der. Gidder ikke dette driten her.

 

Jeg skjønner for så vidt at du blir lei men det er da ingen grunn til å klikke i vinkel. Det er en AB her i tråden som har tilbudt seg å være prøvekanin og bli avslørt, så det er jo en perfekt måte å bevise alt snakket om tekniske feil uten å røpe den hemmelige metoden. Hvorfor er det ingen som benytter seg av den gylne sjansen?

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...