PPM Skrevet 21. juni 2015 #21 Skrevet 21. juni 2015 Takk for råd og info! Kan du fortelle om de måtene enkelte bruker for å koble ab opp mot ens faste bruker? Anonymous poster hash: 82781...2bb Nei, det vil jeg ikke. KG kan heller ikke gjøre noe med det på en enkel måte.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #22 Skrevet 21. juni 2015 Nei, det vil jeg ikke. KG kan heller ikke gjøre noe med det på en enkel måte. Forstår. Synd at ikke KG kan gjøre noe med det på en enkel måte, som du sier. Anonymous poster hash: 82781...2bb
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #24 Skrevet 21. juni 2015 Nei, det vil jeg ikke. KG kan heller ikke gjøre noe med det på en enkel måte. Nå er du den 3 personen jeg har sett som hevder dette, skummelt men kan du si om det gjelder å finne ut privatpersoner eller bare brukere? For brukeren er jo ikke så farlig. -ts Anonymous poster hash: d3f91...8aa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #25 Skrevet 22. juni 2015 Hmm..dette var ikke bra. For jeg er ikke den eneste brukeren som skriver på dette brukernavnet. Så dette var ikke bra å høre. Tenker jeg får slette nåværende brukernavn, for så å "vaske" den og komme tilbake på nytt med meg som eneste administrator av brukernavnet. Uansett, dette var ikke bra, for mange skriver spesifikke ting under AB og om man kan finne ut hvordan det kan kobles opp mot en spesifikk bruker, er det fort gjort å legge sammen detaljene og finne ut identiteten til de forskjellige brukere. Hvis dette bare er tull, så synes jeg det er unødvendig å bekymre folk på den måten. Anonymous poster hash: 43753...201
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #26 Skrevet 22. juni 2015 Hmm..dette var ikke bra. For jeg er ikke den eneste brukeren som skriver på dette brukernavnet. Så dette var ikke bra å høre. Tenker jeg får slette nåværende brukernavn, for så å "vaske" den og komme tilbake på nytt med meg som eneste administrator av brukernavnet. Uansett, dette var ikke bra, for mange skriver spesifikke ting under AB og om man kan finne ut hvordan det kan kobles opp mot en spesifikk bruker, er det fort gjort å legge sammen detaljene og finne ut identiteten til de forskjellige brukere. Hvis dette bare er tull, så synes jeg det er unødvendig å bekymre folk på den måten.Anonymous poster hash: 43753...201 Jeg har ikke skrevet noe jeg ikke kan stå for, men fortsatt vemmelig med råd jeg har gitt på seksualforumet osv. Så blir ikke mer fra meg på forumet nå annet enn som tilskuer. Burde jo vært informert om dette med AB og mangel på anonymitet. ts Anonymous poster hash: d3f91...8aa
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #27 Skrevet 22. juni 2015 Hvorfor må vi finne ut av dette på "ryktebørsen"? Har ikke kg et ansvar for å informere brukerne om dette? Anonymous poster hash: 4a22f...f87 5
PPM Skrevet 22. juni 2015 #28 Skrevet 22. juni 2015 Nå er du den 3 personen jeg har sett som hevder dette, skummelt men kan du si om det gjelder å finne ut privatpersoner eller bare brukere? For brukeren er jo ikke så farlig. -tsAnonymous poster hash: d3f91...8aa Det var brukeren jeg tenkte på i første omgang. Det andre du nevner handler mer om internett generelt, og har ingenting med KG å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #29 Skrevet 22. juni 2015 Jeg har ikke skrevet noe jeg ikke kan stå for, men fortsatt vemmelig med råd jeg har gitt på seksualforumet osv. Så blir ikke mer fra meg på forumet nå annet enn som tilskuer. Burde jo vært informert om dette med AB og mangel på anonymitet. ts Anonymous poster hash: d3f91...8aa Det store spørsmålet er om kg har brutt noen lov når kg kjenner til at ab funksjonen ikke sikrer brukerne anonymitet, og unnlater å informere..... Ab står for en stor del av innleggene på kg, forsvinner alle eller mange som skriver under ab, vil forumet miste en stor del av innleggene og aktiviteten sin. Samtidg er enkelte brukere svært hissig på at brukerne ikke skal skrive under ab funksjonen. Så her er en del problemstillinger å tenke høyt om. Uansett, dette er ikke bra! Anonymous poster hash: 4a22f...f87 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #30 Skrevet 22. juni 2015 http://www.datatilsynet.no/Om-Datatilsynet/Kontakt/ http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=936726 Oppfordrer alle som er usikre på ab funksjonens "trygghet" til å ta kontakt med forumsansvarlig på pm. Evtuelt ta videre kontakt med Datatilsynet om dere er usikker på ab funskjonens sikkerhet. Beskjeden fra Datatilsynet nå var at dersom ab funksjonen ikke fungerersom beskrevet i reglene til kg, bør den stenges inntil den er sikker i bruk. Anonymous poster hash: 88be2...83c 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #31 Skrevet 22. juni 2015 Nå skal dere være klar over at det er visse frekke og kjente kg brukere som over lengre tid har elsket å skremme andre brukere ved å påstå at de kunne finne ut hvem som var bak en ab. Vel, det er ikke verre enn skrivegjenkjenning og pmslarving på bakrommet mellom visse nysgjerrige brukere og vill gjetting. Ellers er det ikke mulig å vite hvem som er ab. Jeg syns dere bør rapportere dem som kommer med slike påstander slik at kg får kontrollert om det er de samme som sprer frykt på kg hver eneste gang. For det er kun det de vil, spre frykt, mener jeg.Anonymous poster hash: 6bcd8...4c4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #32 Skrevet 22. juni 2015 Nå skal dere være klar over at det er visse frekke og kjente kg brukere som over lengre tid har elsket å skremme andre brukere ved å påstå at de kunne finne ut hvem som var bak en ab. Vel, det er ikke verre enn skrivegjenkjenning og pmslarving på bakrommet mellom visse nysgjerrige brukere og vill gjetting. Ellers er det ikke mulig å vite hvem som er ab. Jeg syns dere bør rapportere dem som kommer med slike påstander slik at kg får kontrollert om det er de samme som sprer frykt på kg hver eneste gang. For det er kun det de vil, spre frykt, mener jeg.Anonymous poster hash: 6bcd8...4c4 Det er feil. Men sikkert morsomt for de som ser hvem som står bak AB å tro at det kan kobles mot en bestemt person - for det er faktisk flere brukernavn her inne som benyttes av mer enn én person Mitt f.eks. Men det vet ingen andre enn de som kan se bak anonymknappen.Anonymous poster hash: 30590...a6a
Gjest Blubberella Skrevet 22. juni 2015 #33 Skrevet 22. juni 2015 Det som er veldig typisk i sånne tilfeller som dette er jo at mange mener å vite om diverse teknikker for å finne ut hvem som står bak AB, men ingen vil si hvordan. Det unnskyldes alltid med at man ikke vil spre info, men dersom folk ikke er anonyme bak AB så burde brukerne av forumet få beviser for dette og også få vite hvordan. Hvis ikke blir det jo bare skremselspropaganda som gjør at folk slutter å skrive som AB og kanskje også i det hele og store på forumet. Jeg stiller meg tvilende frem til noen kommer med bevis. I hvert fall til noen kommer med en troverdig forklaring på hvilken teknikk de snakker om. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #34 Skrevet 22. juni 2015 Det som er veldig typisk i sånne tilfeller som dette er jo at mange mener å vite om diverse teknikker for å finne ut hvem som står bak AB, men ingen vil si hvordan. Det unnskyldes alltid med at man ikke vil spre info, men dersom folk ikke er anonyme bak AB så burde brukerne av forumet få beviser for dette og også få vite hvordan. Hvis ikke blir det jo bare skremselspropaganda som gjør at folk slutter å skrive som AB og kanskje også i det hele og store på forumet. Jeg stiller meg tvilende frem til noen kommer med bevis. I hvert fall til noen kommer med en troverdig forklaring på hvilken teknikk de snakker om. Kanskje det er ulovlig?Anonymous poster hash: 30590...a6a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #35 Skrevet 22. juni 2015 Dvs at de som "kan teknikken" ikke vil si at de kan det, siden det ikke er lov og blir kalt hacking? DunnoAnonymous poster hash: 30590...a6a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #36 Skrevet 22. juni 2015 Det er feil. Men sikkert morsomt for de som ser hvem som står bak AB å tro at det kan kobles mot en bestemt person - for det er faktisk flere brukernavn her inne som benyttes av mer enn én person Mitt f.eks. Men det vet ingen andre enn de som kan se bak anonymknappen.Anonymous poster hash: 30590...a6a Hva er feil? Fullstendig klar over at et nick kan ha opp til 5 andre brukere. Det er gjerne slik i bofellesskap feks.Anonymous poster hash: 6bcd8...4c4
Gjest Blubberella Skrevet 22. juni 2015 #37 Skrevet 22. juni 2015 Kanskje det er ulovlig?Anonymous poster hash: 30590...a6a Garantert ikke mer ulovlig å fortelle om det enn bruke teknikken. Det er vel ikke de som forteller om teknikken(e) som blir straffet for hackingen.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #38 Skrevet 22. juni 2015 Til dere som mener man kan finne ut hvem AB er, men ikke vil si hvordan: Kan dere bevise dette? Dere trenger ikke å si metoden, men kan dere si hvem jeg er? Jeg gir dere tillatelse til å si hvem jeg er. Dere kan skrive brukernavnet mitt. Jeg synes dere bør gjøre dette. hvis det er sånn at man kan identifisere brukere bør alle være klar over at man kan det. Men samtidig gir dere ikke fra dere metoden deres. Anonymous poster hash: 72dfc...f93 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #39 Skrevet 22. juni 2015 Da er det bare å vente i spenning på et svar som aldri vil komme. Tjohei!Anonymous poster hash: 6bcd8...4c4 1
Gjest Bossa Nova Skrevet 22. juni 2015 #40 Skrevet 22. juni 2015 Det var brukeren jeg tenkte på i første omgang. Det andre du nevner handler mer om internett generelt, og har ingenting med KG å gjøre. Da går det på ip-adresse regner jeg med. I så fall burde du opplyst om dette. Liker ikke den mystiske måten dere sier at ab-brukerne kan avsløres, det gjør at brukerne føler seg utrygge. Det å fremstille seg selv som så teknisk dyktig, at du kan avsløre hvem vi er på null komma niks, syns jeg er en uting. Det virker som en unødvendig show-off. http://www.datatilsynet.no/Om-Datatilsynet/Kontakt/ http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=936726Oppfordrer alle som er usikre på ab funksjonens "trygghet" til å ta kontakt med forumsansvarlig på pm. Evtuelt ta videre kontakt med Datatilsynet om dere er usikker på ab funskjonens sikkerhet. Beskjeden fra Datatilsynet nå var at dersom ab funksjonen ikke fungerersom beskrevet i reglene til kg, bør den stenges inntil den er sikker i bruk.Anonymous poster hash: 88be2...83c Ja, det vurderes sterkt etter at enkelte hevder å besitte en teknikk som enkelt kan tas i bruk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå