Gå til innhold

Hvor anonym er man som AB?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at moderatorene kan se brukeren, men det finnes brukere som hevder at de kan det også ved "egne teknikker" stemmer dette?

Anonymous poster hash: d3f91...8aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet at moderatorene kan se brukeren, men det finnes brukere som hevder at de kan det også ved "egne teknikker" stemmer dette?

Nei. I hver tråd får hver ab en egen kode. Dette for at man skal kunne kjenne igjen ab1, ab2 osv i samme tråd. I neste tråd får hver ab en annen kode. Den er kun den samme i en enkelt tråd. 

At noen kjenner igjen kan ha med skrivemåte å gjøre, eller annen info. At man kjenner igjen en ab i samme tråd er slik det skal være. 

Og moderatorene kan ikke se brukeren med mindre de går inn på den nevnte ab, noe de kun skal gjøre ved regelbrudd feks. 

Anonymous poster hash: 99b81...ebe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. I hver tråd får hver ab en egen kode. Dette for at man skal kunne kjenne igjen ab1, ab2 osv i samme tråd. I neste tråd får hver ab en annen kode. Den er kun den samme i en enkelt tråd.

At noen kjenner igjen kan ha med skrivemåte å gjøre, eller annen info. At man kjenner igjen en ab i samme tråd er slik det skal være.

Og moderatorene kan ikke se brukeren med mindre de går inn på den nevnte ab, noe de kun skal gjøre ved regelbrudd feks.

Anonymous poster hash: 99b81...ebe

Ok :) Er en her som påstår å ha knekt koden for hvordan han kan finne ut hvem folk er, er en bruker jeg har godt inntrykk av og. Og en annen som sa h*n kan finne ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Ok :) Er en her som påstår å ha knekt koden for hvordan han kan finne ut hvem folk er, er en bruker jeg har godt inntrykk av og. Og en annen som sa h*n kan finne ut av det.

om du ser under helt nederst så kan du jo se brukerene som leser emnet ved mindre de er skjulte brukere. Er det kun deg og den andre i emnet så er det jo ganske åpenbart dersom du svarer anonymt i tidsrommet kun dere to er der. Ellers kan jeg ikke se for meg hvordan han skal klare det.

Anonymous poster hash: 74531...b61

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

om du ser under helt nederst så kan du jo se brukerene som leser emnet ved mindre de er skjulte brukere. Er det kun deg og den andre i emnet så er det jo ganske åpenbart dersom du svarer anonymt i tidsrommet kun dere to er der. Ellers kan jeg ikke se for meg hvordan han skal klare det.

Anonymous poster hash: 74531...b61

Ja vet, men her var det visst snakk om skjulte brukere også, noe om nettleser og andre teknikker.

Gjest imperio
Skrevet

ang det under... når det står "*" på din, betyr det ut du er skjult? Vises? Eller er det bare for å informere at "dette er deg, i tilfelle du har glemt hva du heter"?  :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

om du ser under helt nederst så kan du jo se brukerene som leser emnet ved mindre de er skjulte brukere. Er det kun deg og den andre i emnet så er det jo ganske åpenbart dersom du svarer anonymt i tidsrommet kun dere to er der. Ellers kan jeg ikke se for meg hvordan han skal klare det. Anonymous poster hash: 74531...b61 [/

i]

Her er en bruker som går igjen og hevder flere ganger at x har løst koden på å se hvem som er ab. Dette bør alle rapportere.

Hva som er riktig og ikke har ikke jeg koden på. Men jeg vet fra ris og ros, eller var det tekniske saker at en bruker opplyste om en feil for noen uker siden. Da var det en reel feil i systemet som gjorde at denne brukeren og kanskje andre og? Fant ut hvem som er bak de ulike ab kodene i en bestemt tråd.

Når man logger inn, kan man hake av for at man skjuler hvem man er/brukernavn. Da vil ikke brukernavnet stå nederst på siden for andre enn en selv. Det står stjerne ved siden av eget navn.

Jeg er skeptisk til hele ab funksjonens "hemmelighold" av brukernavn, rett og slett fordi jeg ikke vet om vi er og forblir ab selv om vi haker av. Glupe hoder klarer å løse de fleste koder.

Dette burde egentlig de som er ansvarlig for det tekniske på kg svare på.

Anonymous poster hash: 4a22f...f87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bruker er det som hevder dette?

Anonymous poster hash: 77e35...0b2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bruker er det som hevder dette? Anonymous poster hash: 77e35...0b2

Beklager, men jeg henger ikke ut andre brukere i en tråd, og du bør heller ikke be meg om det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bruker er det som hevder dette?

Anonymous poster hash: 77e35...0b2

Tror ikke det er lov å navngi, men en med nick og en AB som jeg har sett.

Og har opplevd en som hevdet h*n visste hvem jeg var som privatperson selv om jeg var AB og ikke hadde skrevet noe gjenkjennende, håper det bare var hersketeknikk :P

Gjest Margit Spat
Skrevet

Beklager, men jeg henger ikke ut andre brukere i en tråd, og du bør heller ikke be meg om det.

Da foreslår jeg at du henvender deg til moderatorteamet for svar :) Sender du PM til en av dem, kan du jo oppgi hvilken bruker det dreier seg om. 

AnonymBruker
Skrevet

Da foreslår jeg at du henvender deg til moderatorteamet for svar :) Sender du PM til en av dem, kan du jo oppgi hvilken bruker det dreier seg om.

Det trenger du ikke be meg om, for det er gjort fortløpende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er TS og lurer fortsatt, så skriv om du vet noe :)

AnonymBruker
Skrevet

?

Da burde du holde deg for god til å gjøre andre engstelige ved å si A, men ikke B.

Anonymous poster hash: 80a62...8c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

?Da burde du holde deg for god til å gjøre andre engstelige ved å si A, men ikke B. Anonymous poster hash: 80a62...8c1

Unnskyld, men hva mener du nå?

Jeg er ikke ts, jeg vet ikke mer enn det jeg har lest på forumet om dette, og kan ikke formidle mer enn det jeg vet. Det e ri mot reglene å navngi andre brukere i denne settingen her, slik jeg forstår reglene.

Jeg er og betenkt over om folk virkelig kan finne ut hvem vi er, enten som brukernavn eller som virkelige personer. Hva Snowden eller hva han heter fant ut, gjør at jeg er obs på at ingenting i dataverdene er bombesikkert.

Jeg observerte og nylig i en tråd at noen spurte med private navn om ab var den og den. Om dette er tull, noen som kjenner hverandre eller hva det vet ikke jeg.

Du får ta saken opp med Bond eller andre i moderatorteamet om du føler behov for det. Dette er nettverdenen, og vi bør alle oppføre oss deretter.

Skrevet

Anbefaler å generelt utvise varsomhet når man poster som anonym. Tenke seg nøye om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å generelt utvise varsomhet når man poster som anonym. Tenke seg nøye om.

Med mer varsomhet enn når man poster med sin bruker?

Anonymous poster hash: 82781...2bb

Skrevet

Jeg har så sær måte å skrive på og avhengig av: ^^, ._., x) :fnise: ...At om jeg glemmer meg av som ab, så vet oftest folk hvem jeg er :)
Har oftest ingen grunn til å skrive som ab heller, og om jeg gjør det, så er det ikke for å henge ut,mobbe,kverulere med andre i den tråden, men rett og slett fordi jeg ikke orker å følge tråden, bli sitert osv x)

• Liker 2
Skrevet

Med mer varsomhet enn når man poster med sin bruker?

Sånn med tanke på at noen kan klare å koble en anonym bruker opp mot en viss bruker.

Det finnes måter å gjøre dette på i visse tilfeller.

Sånn ellers så er det fort gjort å røpe sin bruker selv, ved å glemme anonym-krysset eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn med tanke på at noen kan klare å koble en anonym bruker opp mot en viss bruker.

Det finnes måter å gjøre dette på i visse tilfeller.

Sånn ellers så er det fort gjort å røpe sin bruker selv, ved å glemme anonym-krysset eller lignende.

Takk for råd og info! :blomst:

Kan du fortelle om de måtene enkelte bruker for å koble ab opp mot ens faste bruker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...