Gå til innhold

Har fått jobben, men kommer 1 uke senere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Folk starter og slutter på jobb i alle tider på året. Man skal være like velkommen når man begynner på jobb en uke nå som en uke etter. Man er som ansatt tross alt en viktig ressurs for selskapet. Så en litt god velkomst må man få. 

Anonymous poster hash: 96552...eda

 

Ja, hvis det er klarert på forhånd og at sjefen har gått god for det, burde det ikke ha noe å si for det sosiale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jalapeno

Hadde jeg vært arbeidsgiver og du hadde utsatt oppstartsdato med 1 uke hadde det vært takk og farvel. Ville vært et grusomt førsteinntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du burde gjøre er å ta kontakt med arbeidsgiver. Jeg tror ikke du vil ha noen problemer med det sosiale, sålenge du er imøtekommende og utadvent når du først dukker opp. Men det er kanskje en grunn for at de har felles oppstart? At det e lettere for de som skal lære dere opp + at dere får "slite" litt sammen?  :) Dette må du nesten finne ut av selv. Det er dog en jobb som det virker som at du ser på som viktig vs ferie/besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Hadde jeg vært arbeidsgiver og du hadde utsatt oppstartsdato med 1 uke hadde det vært takk og farvel. Ville vært et grusomt førsteinntrykk.

 

Tro meg, dette er veldig vanlig, spesielt på sommeren. Har aldri hørt om noen som har mistet jobben fordi de skal på ferie i fellesferien. 

 

Arbeidsgivere som er så vrange at de ikke gir rom for EN UKES utsatt oppstart bør man virkelig styre unna! Solid tegn på at de er lite fleksible og har null respekt for de ansatte. Ingen attraktive arbeidssøkere finner seg i sånt, så en arbeidsgiver som deg vil risikere å ende opp med kun de som ikke får jobb andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Angående det med at jeg bestemmer ikke ferietidene,- så er det lang historie bak det. Jeg var i en annen jobb hvor jeg fikk godkjent min ferieperiode,- men så sluttet jeg i den jobben. Nå søker jeg jobb,- og har nå fått et tilbud,- der de selv har bestemt seg for en felles oppstartsdato. Meeen det blir spennende å se - jeg håper jeg kan starte den dagen, hvis de vil ha meg,- så kan de velvente en uke på meg:) 

Anonymous poster hash: 96552...eda

 

Ja, og det er helt opp til arbeidsgiver.

 

At du ikke gidder å komme deg på jobb før en uke etter oppstart, regnes faktisk som skoft, og er avskjedelsesgrunn. Jeg hadde ikke nølt med å terminere kontrakten dersom jeg var arbeidsgiver. Å forvente å starte ny jobb med en ukes ferie, og ikke nok med det, men da også å miste opplæringsperioden, viser en svært slett arbeidsmoral, og ikke noe jeg vil ha i mitt firma. Da henter jeg heller inn en som ble innstilt noe lenger ned. Er jo liksom ikke slik at det er vanskelig å få tak i godt kvalifiserte arbeidtakere i dag, med nedgangen i landets økonomi.

 

Du får kutte ferien med en uke. Og heller dra på besøk igjen i en og annen helg.

Anonymous poster hash: 61e78...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Ja, og det er helt opp til arbeidsgiver.

At du ikke gidder å komme deg på jobb før en uke etter oppstart, regnes faktisk som skoft, og er avskjedelsesgrunn. Jeg hadde ikke nølt med å terminere kontrakten dersom jeg var arbeidsgiver. Å forvente å starte ny jobb med en ukes ferie, og ikke nok med det, men da også å miste opplæringsperioden, viser en svært slett arbeidsmoral, og ikke noe jeg vil ha i mitt firma. Da henter jeg heller inn en som ble innstilt noe lenger ned. Er jo liksom ikke slik at det er vanskelig å få tak i godt kvalifiserte arbeidtakere i dag, med nedgangen i landets økonomi.

Du får kutte ferien med en uke. Og heller dra på besøk igjen i en og annen helg.

Anonymous poster hash: 61e78...a2f

Hvor får du det fra at ts har tenkt å ta ferie UTEN å avklare det med arbeidsgiver først...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...