Gå til innhold

Jonas Gahr Støre (Ap) vil ha flere flyktninger til Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Godt sagt, lille pille. Lurer også på når det skal stoppe, vil det noen gang roes ned på den enorme innvandringen i Norge?

Anonymous poster hash: 01a49...71f

 

Det må stoppe en gang. Uten olje og med et Europa i gjeld, så sier det seg selv at Norge ikke kan hjelpe i all evighet. Jeg er redd det ender med krig i Europa. Innvandringsdebatten splitter befolkningen, og mange føler seg overkjørt. 

 

I løpet av 80 år, så er det spådd at Afrikas befolkning vil firedobles. Det vil da være omlag 4,2 milliarder mennesker bare i Afrika. Det beste vi kan gjøre for å redde verden, er faktisk å få kontroll over befolkningsveksten. Vi burde bruke ressurser på å hindre at millioner av barn blir født inn i fattigdom og død.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må stoppe en gang. Uten olje og med et Europa i gjeld, så sier det seg selv at Norge ikke kan hjelpe i all evighet. Jeg er redd det ender med krig i Europa. Innvandringsdebatten splitter befolkningen, og mange føler seg overkjørt. 

 

I løpet av 80 år, så er det spådd at Afrikas befolkning vil firedobles. Det vil da være omlag 4,2 milliarder mennesker bare i Afrika. Det beste vi kan gjøre for å redde verden, er faktisk å få kontroll over befolkningsveksten. Vi burde bruke ressurser på å hindre at millioner av barn blir født inn i fattigdom og død.

 

Det er også flere afrikanske land som vil doble befolkningen på 20år, det er ikke plass til de og da har de ikke noe annet valg en å dra til Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også flere afrikanske land som vil doble befolkningen på 20år, det er ikke plass til de og da har de ikke noe annet valg en å dra til Europa.

Jeg forstår godt at de prøver seg, men dette vil jo aldri gå i lengden. La oss si at det kommer inn 500 millioner afrikanere til Europa, som egentlig er et ganske lite tall i forold til befolkningsveksten. Det vil ikke være noen bolig til dem, og de vil ikke ha noen jobb å gå til. Det kommer til å bli slum-strøk over hele Europa. 

 

Vi må prøve å hindre dem å komme inn i Europa. Så får heller de som har lyst, dra ned å hjelpe dem i Afrika. Det virker som at det er mange som har lyst til å hjelpe. Bare på dette forumenet her, så antar jeg at det er mange som er villige til å dra ned til Afrika. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at de prøver seg, men dette vil jo aldri gå i lengden. La oss si at det kommer inn 500 millioner afrikanere til Europa, som egentlig er et ganske lite tall i forold til befolkningsveksten. Det vil ikke være noen bolig til dem, og de vil ikke ha noen jobb å gå til. Det kommer til å bli slum-strøk over hele Europa. 

 

Vi må prøve å hindre dem å komme inn i Europa. Så får heller de som har lyst, dra ned å hjelpe dem i Afrika. Det virker som at det er mange som har lyst til å hjelpe. Bare på dette forumenet her, så antar jeg at det er mange som er villige til å dra ned til Afrika. 

 

Det er vel ingen som gidder å reise helt til Afrika, i ett forsøk på å hjelpe til. Folk vil heller at alle fra Afrika og Midtøsten skal komme til Norge, og så kan myndighetene betale alt sammen for dem...

 

Anonymous poster hash: bf57c...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva er argumentet for å ta inn flyktninger som fint kan hjelpes i deres nærområder?

Selvsagt bør man helst hjelpe de som kan hjelpes der de er. Som sagt, det går an å ha to tanker i hodet samtidig. De flyktningene som blir politisk forfulgt, eller sliter med ting det ikke finnes hjelp for i nærområdet må få hjelp i andre land. På den måten avlaster vi også disse områdene, og det blir enklere å hjelpe de som er der. Ca 5% av disse flyktningene burde fått hjelp i andre land. De resterende 95 prosentene kan hjelpes i nærområdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan AP tenker at dette skal gå til slutt. Vi kan ikke hjelpe og hjelpe og... med resultater der de norske borgerne blir nedvurdert. Her er mange som trenger hjelp her i landet allerede.

Burde heller fokusere på retting av sine egne feil, og gjøre opp for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...