Gå til innhold

Sjefen misforsto! Nå tror han vi er forelsket i hverandre--hjelp!


MissisF

Anbefalte innlegg

Nå har jeg virkelig lagt gullegget..

 

Saken er som følger: vi er ca 1/3 kvinner og 2/3 menn på min arbeidsplass (vi er alle teknikere innenfor IT), og sjargongen er løs og ledig-- at vi er alle "glade i hverandre" blir sagt titt og ofte og alle ler litt av dette. Vi har en hyggelig og fleipete tone oss imellom, men ingen har tråkket over streken og "tuklet med hverandre" (såvidt meg bekjent).

 

Så: Medarbeidersamtalen er i grunn slutt og sjefen spør om det er noe mer jeg vil si, jeg tar tak i papirene mine, og reiser meg i det jeg sier "jeg er glad i deg, jeg *sjefens navn*" og er klar til å gå. Da får jeg beskjed om å sette meg ned, og han svarer: "du vet jo det TS, at jeg har alltid vært litt forelsket i deg også, men at du gjengjelder følelsene mine var overraskkende og hyggelig. Nå ble jeg glad"

Han fortsatte å snakke om at han har vært utro med kolleger flere ganger, og spurte om jeg trodde min mann var trofast mot meg...

Jeg ble litt satt ut og trodde først han tullet (som vi pleier å gjøre på vår arbeidsplass), og derfor bare lo jeg litt med han. Etterhvert skjønte jeg at han mente alvor, men da hadde det gått så lang at jeg hadde ikke hjerte til å fortelle sannheten....

 

Nå går han rundt å svever på rosa skyer, og klemmer/klapper på meg når han har sjansen. (Ingenting usømmelig--foreløpig hvertfall)

 

Jeg er i 40-årene, (lykkerlig gift), sjefen er også gift, ca 25 år eldre enn meg og nærmer seg derfor slutten på yrkeskarrieren. Jeg har jobbet der i 10 år, og han har vært sjefen min hele tiden.

Jeg har overhodet ingen "sånne" følelser for sjefen, MEN... med tanke på min karriere og videre lønnsutvikling: skal jeg la han leve lykkelig uvitende den korte tida han har igjen, eller skal jeg fortelle sannheten og skuffe han?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde vel holde å si at du ikke har planer om å være utro mot mannen din... :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le litt av overskriften, men er dette virkelig seriøst?? I så fall så er jo situasjonen litt klein, men du får bare si som foreslått over her da :)



Anonymous poster hash: 30e78...955
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorance is bliss.

 

La han ha disse rosa skyene sine, og hvis han prøver seg på noe så forteller du bare at du ikke vil være utro mot mannen din. Hvis du er ukomfortabel med klemmingen og klappingen, så sier du det :) 



Anonymous poster hash: 23d88...89a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Måtte le litt av overskriften, men er dette virkelig seriøst?? I så fall så er jo situasjonen litt klein, men du får bare si som foreslått over her da :)

Anonymous poster hash: 30e78...955

 

Ja, det er seriøst-- men skjønner godt at du ler, jeg fniser litt av hele situasjonen selv. Ja det er kleint, og ja, jeg gjorde det HELT KLART at jeg har ingen planer om å være utro mot mannen min. Likevel tror nå sjefen at jeg er forelsket i han... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje blir det et par lønnsopprykk de neste par årene? Dette kan utnyttes!



Anonymous poster hash: 74ad5...632
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahahaha. :skratte:  Da jeg så trådtittelen tenkte jeg at dette MÅTTE være tull... Helt til jeg så hovedinnlegget. Ja, dette var nok både litt morsomt og litt pinlig. Jeg synes ikke du trenger å oppklare noe spesielt for han. Dette kommer i så fall til å bli en god del pinligere. Vær klar på at du ikke har lyst til å bedra mannen din og at forelskelsen ikke bør eskalere, så går nok det etter hvert over til normalen igjen. :)  :fnise:



Anonymous poster hash: 09cc3...3e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leker med en manns følelser her. Fortell han at det var en feil og at du er lei for at du ikke turte si noe før.



Anonymous poster hash: ff8f5...e91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...