Gå til innhold

bakterier i urinen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hadde visst litt av det (svakt) så hun sa det var nesten negativ men skulle se neste gang om det var fortsatt og evt sende inn prøver.

 

Hva KAN den være..

sjønte på jordmor at det bare slo ut at det var NOE.. men ikke akkurat hva.

 

uvi feks eller slikt?

 

skjønte at det ikke slo ut på sopp ihvertfall. For det har jeg og hatt tror jeg.

 

Men det kunne i verste fall resultere i tidlig fødsel ved mye og etterhvert såklart.... ikke at jeg bekymrer meg eller ver i faresonen for det men.



Anonymous poster hash: 09293...9c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er UVI. Men ofte så er det forurensning fra utflod ol. Så man bør dyrke urinen for å være sikker.



Anonymous poster hash: 1291a...680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er UVI. Men ofte så er det forurensning fra utflod ol. Så man bør dyrke urinen for å være sikker.

Anonymous poster hash: 1291a...680

 

ja takk for svar.

Slo meg plutselig istat at jeg tisser ofte og lite med litt sviing..

Har jo tenkt pga babyen det er ofte og at det svir pga sopp og at jeg blir sår der da.

Men slo meg plutselig at det sikkert er uvi.... :P

jaja takk, da får jeg se neste gang om ikke bedring.

Det kan vel gå over av seg selv og? drikker jo syke mengder juice og så det tar kanskej knekken på det :P

Anonymous poster hash: 09293...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme- bakterier eller "noe" i urinen. Fikk pencilin til slutt da det ikke ga seg, mot UVI.

Får håpe bakteriene er borte nå etter endt kur. Levere ny prøve mand.

Ang juice: jeg drakk også store mengder juice, appelsin, eple osv. Fersk, ikke fra konsentrat. Fikk beskjed av jordmor trappe ned, og heller drikke vann. Dette pga mye fruktsukker i juice, som også kan føre til sv.skaps diabetes ved inntak av store mengder. Bare et tips 😊

Anonymous poster hash: 041ca...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme- bakterier eller "noe" i urinen. Fikk pencilin til slutt da det ikke ga seg, mot UVI.

Får håpe bakteriene er borte nå etter endt kur. Levere ny prøve mand.

Ang juice: jeg drakk også store mengder juice, appelsin, eple osv. Fersk, ikke fra konsentrat. Fikk beskjed av jordmor trappe ned, og heller drikke vann. Dette pga mye fruktsukker i juice, som også kan føre til sv.skaps diabetes ved inntak av store mengder. Bare et tips

Anonymous poster hash: 041ca...35c

ikke sant. Jo takk! Er ikke flere liter, men har så sykt crawing på det. Skal passe på det :D

 

Ja er ikke akkurat oppløftende og lese om sånt i urinene.. men er vel mere farlig når det ikke blir oppdagen. Nyrebekkenbettennelse var visst 40% som fikk da........

men det skjer vel ikke om man følger med. (alltid bekymret.....)

haha 

Anonymous poster hash: 09293...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det var nyrebekken betennelse jeg hadde. Hadde vondt i ryggen på høyre side, takvise smerter. Forsvant etter penicilin kuren.

Rart det ikke gav større utslag på uribprøver og blod. Men, mener å ha hørt at UVI og nyrebekken betennelse er vanskeligere oppdage, og gir andre/ få symptomer på gravide?

Anonymous poster hash: 041ca...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være uvi og det kan være forurensning om du ikke vasket deg ordentlig på forhånd eller ikke brukte midtstråle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være uvi og det kan være forurensning om du ikke vasket deg ordentlig på forhånd eller ikke brukte midtstråle. 

mhm ikke sant. 

Er alltid nøye på å ta riktig urin. 

Vaske meg, tisse litt, så ta prøven .

Så tror ikke det var det men jo, greit å være bevvist på:)

ts

Anonymous poster hash: 09293...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse av dette under mitt svangerskap men aldri konstatert som uvi heller. De sa flere ganger at dwt var viktig å dusje før man tok urinprøven og ikke ta første del av urinen - men heller den i midten. Jeg gjorde dette, men det alo fortsatt ut. Jeg var jo super bekymret for dette pågikk de tre siste månedene. Men je sitter her med en frisk liten datter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utslag på leukocytter selv, legen nevnte det ikke en gang, så det da jeg kom hjem..

Anonymous poster hash: 630a6...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bakterier i urinen..det var B-streptokokker..fikk en behandling med AB før fødsel og AB iv rett før og under fødsel..Dette for ikke å påføre baby infeksjon..gikk kjempe bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...