Gå til innhold

Gå uten bh = vulgært?


lillehavfruen

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er kjempefint og går ofte uten BH på sommeren, meeeeeen om jeg hadde hatt pupper som ikke passer til det, ville jeg ikke gjort det. Synes ikke hengepupper gjør seg uten BH.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har små bryster, så ser ikke poenget med bryst-holdere. Altså, det ligger jo litt i ordet. Pupper som ikke trenger støtte, trenger ikke BH. Og så er det jo ti ganger så behagelig å gå uten. Og når jeg innimellom bruker BH, så er det for å få brystene til å se større ut. Så tja... vil nesten si det er mer "vulgært", på et vis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg går kun uten BH hjemme i mitt eget hus når ingen kan se meg, og kunne aldri i livet vist meg offentlig uten BH. På jobb synes jeg alle burde ha BH, og det samme i andre, mer formelle situasjoner. Jeg er for øvrig helt uenig med TS i at kvinner over 50 med hengepupper er de som kan gå uten BH, mens de med små pupper skal ha. Jeg mener det er omvendt. Har man store pupper, er BH obligatorisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små pupper og har ikke behov for bryst-holdere. Kan hoppe og sprette uten BH, og går derfor alltid uten BH hjemme. Det er så behagelig. Men jeg går ikke ut uten BH. Fordi jeg synes det er flaut. Gremmes over mine små pupper. Bruker gjerne push up bh når jeg drar ut, slik at kroppen ser litt formfull ut 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri i verden gått uten bh ser ut som man har henge pupper da synes jeg. Hjemme kunne jeg godt gått uten men på jobb eller skole ogsånt nei aldri verden det blir Skikkelig Harry.

Anonymous poster hash: 1166f...79d

Enig. Ser ekstremt desperat ut å gå uten bh. Kunne ikke falt meg inn å sende slike oppmerksomhetsyke useriøse signaler. Puppene og kroppen min får mer oppmerksomhet enn jeg ønsker som det er, jeg ønsker at både menn og andre jenter!) skal like meg som person så å gå uten bh eller dyp utringning nei. jeg er ikke desp.

Anonymous poster hash: e0d4c...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte på nærbutikken uten BH. har E-cup så de er store, men bruker da store slakke gensere  :fnise: Ikke fordi jeg føler meg "fri" og blabla, bare fordi jeg er for lat til å gå på soverommet, hente frem BH, ta den på så kle på meg jakke/genser. For så å må ta det av meg når jeg kommer hjem. 

 



Anonymous poster hash: 64d27...420
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerbit

Jeg går kun uten BH hjemme i mitt eget hus når ingen kan se meg, og kunne aldri i livet vist meg offentlig uten BH. På jobb synes jeg alle burde ha BH, og det samme i andre, mer formelle situasjoner. Jeg er for øvrig helt uenig med TS i at kvinner over 50 med hengepupper er de som kan gå uten BH, mens de med små pupper skal ha. Jeg mener det er omvendt. Har man store pupper, er BH obligatorisk.

Helt enig. Går heller aldri utendørs uten BH. Synes det er mer behagelig med BH også. Har spesielt en fra sloggi aom er helt fantastisk myk og god. Og jeg har ikke store bryster :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater bh, men gjør det likevel, fordi jeg "må". Føler det vekker oppmerksomhet på feil måte å gå uten. Men egentlig synes jeg ingen damer trenger å bruke bh.Det er jo bare ubehagelig.

Bruker kun sportsbh.

Anonymous poster hash: b7229...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Hater bh, men gjør det likevel, fordi jeg "må". Føler det vekker oppmerksomhet på feil måte å gå uten. Men egentlig synes jeg ingen damer trenger å bruke bh.Det er jo bare ubehagelig.

Bruker kun sportsbh.

Anonymous poster hash: b7229...272

 

Det er vel opp til hver enkelt å avgjøre om en trenger bh eller ikke. Jeg hadde ikke orket å gå uten, det synes jeg er ubehagelig. Ikke noe som holder ting på plass jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Ser ekstremt desperat ut å gå uten bh. Kunne ikke falt meg inn å sende slike oppmerksomhetsyke useriøse signaler. Puppene og kroppen min får mer oppmerksomhet enn jeg ønsker som det er, jeg ønsker at både menn og andre jenter!) skal like meg som person så å gå uten bh eller dyp utringning nei. jeg er ikke desp.

Anonymous poster hash: e0d4c...f70

 

Tja, jeg vil ikke si at jeg dropper BHen for å få folk til å like meg for puppene mine akkurat. Er heller fordi de er såpass små at det utgjør ikke så stor forskjell for min del. Også er det mer behagelig. Kan fint gå uten BH med f,eks en litt løsere topp eller sommerkjole. Så jeg synes det blir feil å si at man er ''desperat'' hvis man ikke bruker BH 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vil ikke si at jeg dropper BHen for å få folk til å like meg for puppene mine akkurat. Er heller fordi de er såpass små at det utgjør ikke så stor forskjell for min del. Også er det mer behagelig. Kan fint gå uten BH med f,eks en litt løsere topp eller sommerkjole. Så jeg synes det blir feil å si at man er ''desperat'' hvis man ikke bruker BH 

Jeg er enig med deg. Hadde brystene mine derimot vært så store at de faktisk duvet uten støtte, så hadde jeg nok brukt BH jeg også (både av hensyn til meg selv og andre). Men med tanke på hvor mange som bruker feil BH-størrelse her i landet (mener å ha lest tallet 7 av 10), så er det jo like greit at de med små bryster slipper gal holdning og andre muskelskader på grunn av noe de ikke har bruk for. Jeg ser virkelig ikke poenget med BH bare for å ha på seg et ekstra plagg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min elsker at jeg går uten,men det er kun innenfor husets fire vegger for å si det sånn.

Ute er BHen på.

Anonymous poster hash: c3585...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Man skjønner rimelig fort om en kvinne kler seg for å vise seg fram eller noe i den duren. Oppdager man imidlertid at en kvinne går uten bh, uten at det er for å vise seg fram, tar jeg det som en hyggelig overraskelse i hverdagen, uten at det oppleves vulgært på noen som helst måte. Tenker kanskje at hun er litt frigjort som går slik hun selv ønsker det. 

 

Det er absolutt lov å være sexy i hverdagen, men det er lov å tenke på tid og sted.

 

Man kan faktisk være mer vulgær med bh enn uten. Det har med fremstilling av kroppen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da e jo bærre lækkert!



Anonymous poster hash: 09186...27e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så små pupper at jeg egentlig ikke trenger BH, men tør ikke gå ut uten uansett, for da ser de bare enda mindre ut. I tillegg til at det kan oppfattes feil. Selv legger jeg ikke merke til om folk bruker BH eller ikke, og bryr meg ikke særlig heller. Folk får gå med det de selv ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde aldri i verden gått uten bh ser ut som man har henge pupper da synes jeg. Hjemme kunne jeg godt gått uten men på jobb eller skole ogsånt nei aldri verden det blir Skikkelig Harry. Anonymous poster hash: 1166f...79d

Hvis det ser ut som du har hengepupper uten BH så er det fordi du HAR hengepupper..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om noen har en forestilling om at det nærmest er en naturlov at kvinnebryst er mer seksuelt utfordrende enn mannebryst og at kvinnebryst alltid har vært seksualisert.

Faktum er at dagens syn på dette er mye mer påvirket av kulturelle moter enn av fakta eller instinkt.

I det store flertallet av mennsekelige kulturer gjennom tidene så har det vært like regler for kvinner og menn d.v.s. enten skulle begge dekke seg til eller så behøvede ingen. Det har også i et flertall av kulturene ikke vært noen regel om at menn eller kvinner skulle dekke til brystene.

 

At det har vært en forskjell på kvinner og menn i Norge er av forholdsvis ny dato. Inntil ca 1920 måtte også menn dekke seg til i dagliglivet. Bonden og smeden måtte være dekket på overkroppen uansett hvor varmt det var hvis det var fare for at fremmede kunne se ham.

 

Dagens seksueliserte syn på kvinnebryster er ganske unikt i historisk sammenheng. En grunn til at vi tror det har vært slik bestandig er sensuren. Hvis vi lager filmer fra steinalderen eller fra bibelsk tid så er kvinnene tildekket på overkroppen. Sannheten er at det var mye mer vanlig at de var nakne på overkroppen. Var de tildekket kunne plaggene være ganske tynne og gjennomsiktige.

 

BH-er er en moderne oppfinnelse. Våre tildekkede konservative oldemødre og mødrene før de gikk selvfølgelig uten BH. Brystet skulle dekkes men det var ikke noe forventning om at ikke formen på brystvorta skulle kunne være synlig igjennom.



Anonymous poster hash: ebc15...4b8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som å beføle pupper med t-skjorte over å uten BH 😂

Merkelig smileybruk.

Uten bh blir puppene mine kjegler... Syns ikke det er fint!

Anonymous poster hash: 4c6aa...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...